LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Karekiet
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:16

Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Karekiet »

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp ... speed=_med

Het is een filmpje van PETA -tv,dus je bent gewaarschuwd.Helaas zag ik geen andere rubriek om het in te plaatsen.

Kalekut

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Kalekut »

Lekker hoor....een broodje hond vers van de bumper!

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Michellangelo »

PETA, tja....
ik laat mijn mening over PETA maar voor wat het is, deze topic had mooi gekund in de rubriek "dieren" denk ik, wat betreft bont, daar ben ik op tegen.

Gast

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het filmpje gezien, en ik moet zeggen dat ik hier niet vrolijk van werd, totaal ongeschikt voor kinderen!,

" 's lands wijs ' s lands eer " zullen we maar zeggen,

In het buitenland is het volstrekt normaal dat dergelijke dingen gebeuren, zelf heb ik er een hartsgrondige hekel aan dergelijke dingen die ik op de film zag,

In mijn ogen is al die ellende niet nodig, en er zijn wel andere methode's om je zelf in het bond te hullen,

Kunstbond is een goede optie, zonder beesten pijn te doen, en een kenner kan alleen zien dat het kunstbond is, zo goed is de kwaliteit van het kunstbond van tegenwoordig.

Hopelijk komt men tot inkeer, helaas zie ik het niet zitten, in die landen is het natuurlijk handel, en zelfs kinderen daar, zijn dergelijke beelden wel gewend,

Persoonlijk vind ik het horrible!. :cry:

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door karr-1 »

He ja lekker laten we vooral veel horrorfilmpjes er tussen gooien in de hoop mensen af te schrikken. Wanneer komen de arme kipjes en konijntjes erbij?

Ik ben ook tegen bont, maar dat kan ook op een normale manier in beeld gebracht worden. En dan niet door die subsidiesponzen als PETA, Greenpeace, Milieudefensie en hoe al die clubjes ook mogen heten. Per direct opheffen, scheelt bakken met geld.

Karekiet
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:16

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Karekiet »

He ja lekker laten we vooral veel horrorfilmpjes er tussen gooien in de hoop mensen af te schrikken. Wanneer komen de arme kipjes en konijntjes erbij?

Ik ben ook tegen bont, maar dat kan ook op een normale manier in beeld gebracht worden. En dan niet door die subsidiesponzen als PETA, Greenpeace, Milieudefensie en hoe al die clubjes ook mogen heten. Per direct opheffen, scheelt bakken met geld.
Precies,hoe meer mensen dit soort filmpjes zien hoe beter!
Jammergenoeg gebeurt het,en als we niet uitkijken komt bont ook hier weer in de mode door modeontwerpers.
Kijken en doorsturen dus!

RiaW
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2005 16:33

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door RiaW »

Hier wordt ik onpasselijk van.

Gast

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind dit nu niet echt op een consumentenforum thuis horen...

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door karr-1 »

Het hoort helemaal nergens thuis, dat soort clubjes overleeft puur op medelijden en inspelen op je gevoelens.

Gast

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Gast »

yep en ondertussen houden ze het gewoon in stand.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Inter »

En dan niet door die subsidiesponzen als PETA, Greenpeace, Milieudefensie en hoe al die clubjes ook mogen heten.
Ik dacht die alleen maar donateurs hebben .Er is geen ene overheid die geld geeft.
Het is ieder zijn goed recht om actie te voeren zoals hij wilt.Uiteraard niet met geweld .
Dat mensen het niet willen zien is een ander verhaal.

Gast

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb het filmpje niet gekeken omdat ik geen zin heb om zoiets te zien, voordat ik te bed ga.. maar voor iedereen die zeurt over de walgelijkheid van het filmpje.. je wordt er toch voor gewaarschuwd! Geef toe als er ergens wordt gewaarschuwd wordt dat een video gruwelijk is kan 9 van de 10 mensen de verleiding niet weerstaan en gaat vervolgens 8 van die 9 mensen klagen dat ze die gruwelijkheid hebben moeten aanschouwen, wat willen jullie nou eigenlijk? Als je dit soort beelden niet wilt zien, moet je zorgen dat je of niet kijkt of wat aan de praktijken doet... uiteraard niet met geweld!

dat men dit soort beelden laat zien op tv als er kinderen kijken snap ik ook niet... hoewel ik me nog levendig kan herinneren hoe de jongens in de klas (groep 5 was dat ofzo) zich verheugden op een tripje naar het slachthuis...

Nou ik ben moe en begin te raaskallen, welterusten!

Archangel

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Archangel »

Bont dragen is nergens meer voor nodig.
Het wordt enkel en alleen nog maar gekocht door van die mensen die menen tot de upperclass of elite te horen.
Van die kakmadammen zeg maar.
Urbanus zong het jaren geleden al

"Want ik hou niet van madammen in een bontjas, want madammen in een bontjas zijn gemeen"

Omhoog gevallen mensen die denken dat ze modieus zijn als ze een vos om een nerts om hun schouders hebben bungelen.

Way to go!

reneb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 10:26

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door reneb »

Misschien is het een idee om in het geval van de bontmarkten in china eens te klagen bij het ministerie van buitenlandse zaken (directie azie)
die gaan namelijk over alle zaken die betrekking hebben op zuid oost azie dus ook over china.
Stuur die gruwel filmpjes daar heen dan kan men daar ook zien waar zo een land mee bezig is.
Ook kan je de filmpjes sturen naar de ambassade van china in den haag hun e-mail vind je gewoon op hun site http://www.chinaembassy.nl/chn/

Richt ze dan wel aan de ambassadrice mw xue hanqin.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Soraya »

Persoonlijk vind ik niet dat je deze filmpjes moet gaan rondsturen naar mensen, tenzij je naar instanties toe mailt.
Kan je je voorstellen wat er gebeurdt als een jong kind een "leuk filmpje" krijgt te zien?! Dat wordt jaren lang therapie met pech.
Begin eerst eens in eigen land en van hieruit verder. Er is nog voldoende leed welke net zo belangrijk is, als een "gewoonte" in een ander land.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Karekiet, ophouden met dergelijke filmpjes. Dierenliefhebbers kijken er niet meer naar of worden er ongesteld van en niet dierenliefhebbers interesseert het geen lor. :x

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Dierenliefhebbers kijken er niet meer naar of worden er ongesteld van en niet dierenliefhebbers interesseert het geen lor.
Ik ben een dierenliefhebber, maar ik ga er niet van menstrueren, hoor :lol: Ik word er wel onpasselijk van :cry:

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Omdat je er nu te oud voor bent maar vroeger wel :o :o :D :D :D :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Omdat je er nu te oud voor bent maar vroeger wel
He gerookte haring!!! Ben pas 34, hoor :shock: :evil: :wink:

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Vers bont is zeker beter...niet voor mensen met zwakke magen

Ongelezen bericht door irwi »

PETA BAH

Gesloten