LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondepoep en bijten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
essey
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:11

Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door essey »

Het oude bekende onderwerp: hondepoep.
Ik erger mij er vreselijk aan. Als mens krijg je een boete als je op straat ook maar plast en een hond mag in het openbaar bijna overal poepen. We betalen gemeentelijke belastingen om o.a. de plantsoenen te onderhouden, maar er is hier geen vierkante centimeter waar ik in het gras zou kunnen gaan zitten.
Ik denk dat het beter is de hondebelastingen af te schaffen en het poepschepje verplicht te stellen met boetes.

Daarnaast ben ik twee keer aangevallen door een loslopende hond (een keer in de keel gebeten (!) en in mijn been ook nog een keer). Nu spreek ik mensen aan als ze een grote hond los hebben lopen. De meesten worden boos en ik heb zelfs meegemaakt dat iemand het commando "pak 'm" gaf omdat hij dat maar gezeur vond van mij.
Daarnaast ken ik een kindje dat dood is gebeten door een loslopende hond...dat doet ie anders nooit...

Een veel gehoord argument is dat "de hond toch vrijheid moet kunnen hebben..." Ik denk dat je dan gewoon zelf die ruimte in je tuin moet hebben met een hek eromheen en anders moet ie gewoon vast!
En als je dat niet hebt, neem je een kleine hond of een ander huisdier.

Ik heb persoonlijk niets tegen honden, ben er zelfs mee grootgebracht, maar het ligt zoals vaak weer aan de mens die niet de verantwoordelijkheid wil of kan nemen.
Ben erg benieuwd naar reacties.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Daarnaast ben ik twee keer aangevallen door een loslopende hond (een keer in de keel gebeten (!) en in mijn been ook nog een keer).
Daarnaast ken ik een kindje dat dood is gebeten door een loslopende hond...
En verder is alles goed met je ?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Tja reacties........ wat wil je ontvangen?

Ik betaal hondenbelasting. Daar mag ik voor terugverwachten goede losloopgebieden, die er gelukkig ook zijn in mijn contrei. Ik woon vrij landelijk en laat mijn honden niet op een smetbak van 3x3 zitten, omdat een gemeente vindt dat dat de ideale hondenpoepopvangers zijn. Dus doen zij het in een gedeelte waar men geen last ondervindt van het geschijt van mijn honden. Ik ruim het absoluut niet op, daar zijn de bosjes te dichtbegroeid voor. Mijn honden lopen los in gedeeltes waar ik dat verantwoord vind en zijn absoluut geen gevaar voor een ander. Belangrijker vind ik dat zij geen gevaar lopen voor zichzelf.
Stukje opvoeding en je honden kennen, denk ik.
Dan heb je van die klagers die in 3-delig pak in het weekend een losloopgebied bezoeken............. of de vele zwemtoeristen die het water in een losloopgebied bezoeken en daar onopgemerkt hun felikaliën droppen, waar menig hond ziek van kan worden........ moet ik nog verder gaan?

Stukje geven en nemen, niet alle hondenbezitters over 1 kam scheren.
Al zijn er bij.................

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door pluisje »

zoals al gezegt ook ik betaal hondenbelasting .ik ruim wel op als het op een plaats is waar anderen er last van hebben maar meestal doet mijn hond het waar het mag.
ook ik ben als eens gebeten en mijn hond ook,mijn hond is hier bij om het leven gekomen en ik had behoorlijk veel verwondingen omdat ik mijn hond wou redden,dit is mij helaas niet gelukt.
ik ben soms wel eens een beetje bang als ik een hond los zie lopen maar probeer toch om hier over heen te komen.
wij hebben hier ook veel katten en die poepen ook overal en vooral in mijn tuin,kan niet zeggen dat ik dit leuk vindt maar ja de kat kan er ook niets aan doen .
dus ik probeer het zo netjes mogelijk te houden net als de meesten,maar uit zonderingen hou je overal...

pluisje :wink:

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door LeeGer »

Iedere hond altijd aangelijnd houden is ook niet de oplossing. Een hond heeft ook zijn beweging nodig en zal toch echt af en toe los moeten kunnen rennen en spelen. Veel mensen hebben daar de ruimte in de tuin niet voor.

Het probleem ligt ook niet bij de hond maar bij de baas. 90% van de honden die bijten hebben gewoon een slechte baas getroffen die eigenlijk geen huisdier waard is en die soms zelfs de hond expres vals maakt zodat de hond gaat bijten want dat is "stoer" denken ze. Uitzondering daarop zijn kinderen, die zien vaak in het spelen met een hond niet dat de hond iets niet leuk vind en soms ziet zo'n hond maar één manier om dat te stoppen en dat is bijten. Al wil ik niet zeggen dat ieder bijtincident te wijten is aan de mens hoor, net zoals bij mensen zijn er ook honden waarbij een steekje los zit en die zomaar ineens gaan bijten.
Helaas snapt onze regering dat niet en denken ze het probleem op te lossen door bepaalde hondenrassen te verbieden terwijl dat weinig zegt. Beter zou zijn om bepaalde mensen te verbieden ooit nog een huisdier te nemen. Dan ben je naar mijn idee al van 90% van de 'bijters' af.

Aanvulling: Nu niet denken dat ik makkelijk praten heb omdat ik nooit gebeten ben, meerdere keren zelfs.

caddygirl
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 sep 2005 22:47

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door caddygirl »

en essey..

ik las dat jij een kattenbezitter bent...

een kat loopt en poept en piest toch ook overal waar die zin in heeft?
heb meer last van katten hier in mijn buurt dan van honden..

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door akita »

ja wou ik ook net zeggen en al dat poep van die stomme katten in mijn tuin? dat ruimen de eigenaren (meestal) ook niet op uit iemand zijn tuin en maar laten poepen :?

essey
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:11

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door essey »

Ja ik heb een kat, maar waar lees je dat die buiten komt en in andermans tuin dus poept? En katten die in andermans tuin poepen zijn net zo erg als honden (de eigenaren dus eigenlijkdaar ben ik het met LeeGer eens). Kattenren is de oplossing, beestje kan buiten zijn en niemand heeft overlast.

Natuurlijk zal niemand die de hond overal maar laat poepen op deze discussie reageren met: "ik zie nu in hoe lastig het is voor anderen, ik koop morgen direct een schepje". De meeste mensen die reageren zijn de mensen die er al over na gedacht hebben waarschijnlijk.

En ik probeerde niet alle honden eigenaren over een kam te scheren, bij deze een duim voor de mensen die wel fatsoenlijke normen en waarden hebben.
En ik heb echt niets tegen honden, ik zou dolgraag een hazewind willen, maar daar heb ik helaas niet de tijd voor kunnen vinden. Daarom een kat, die vraagt wat minder tijd.

Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hun herder of bouvier niet in een (kinder) wijk laten rondlopen, want dan zouden er nog veel meer ongelukken gebeuren. Maar er zijn er die het helaas wel doen, ook in mijn wijk en ik leg het ze uit en spreek ze erop aan. Sommigen bieden excuus aan en lijnen de hond direct aan. Sommigen reageren heel agressief en dan hoop ik maar dat die betreffende hond niet op z'n baas lijkt...
Laatst gewijzigd door essey op 25 sep 2005 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

pjva
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2005 20:23

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door pjva »

Hallo!

Ik heb een kat en betaal geen kattenbelasting. In de gemeente waar ik woon bestaat wel hondenbelasting. De hondenbelasting zou ver10voudigd moeten worden, en de kattenbelasting zou net zo hoog moeten zijn. Ik erger me echt groen en geel aan alle honden- en kattenpoep. Er zijn veel te veel mensen die hun beesten maar overal laten schijten!!!

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door akita »

ik heb nergens gezegd dat ik dat ergens heb gelezen maar er ligt zovaak poep van een kat buiten en graag in iemands zijn tuin doe daar dan ook wat aan

essey
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:11

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door essey »

Dan kan ik ook wat aan oorlog, honger en de neushoornjacht gaan doen, ik heb het toch over honden en hun baasjes?
Als iemand een topic over dure benzine begint dan zeg ik toch ook niet ga ook maar eens iets aan dure ziektekosten doen?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door bitchy »

ik zie liever ergens hondepoep liggen dan dat ik met mijn handen in de tuinaarde in de kattenstront zit te graaien :evil:
hondeneigenaren betalen belasting en worden verplicht om te ruimen, katteneigenaren betalen niks en mogen ook de poep laten liggen.
verder veroorzaken sommige katten ook snachts een hoop heibel, niet alleen in de krolse tijd, maar ook met een heerlijke stevige knokpartij!
lekker binnen houden dat spul.
Laatst gewijzigd door bitchy op 25 sep 2005 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door akita »

precies

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door S. »

Oeps.....

Ik ben de trotse bezitter van een kattebeest en ben me ervan bewust dat het oneerlijk is dat jullie hondenbelasting moeten betalen en ik, voor m'n kat..... niets. :oops:

Mijn kat komt onze tuin niet uit. We hebben een tamelijk grote tuin waar het beestje in een verwilderd hoekje een eigen poepplekje heeft. ( dat zie ik aan de omgewoelde aarde)
Van een kattebak wenst mevrouw geen gebruik te maken, wat voor korrels ik er ook in doe en hoe schoon de bak ook is.

Kortom....
Ik leef met jullie mee, maarruh........................niet bijten. :wink:

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Mirreke »

Inderdaad vaak zijn katten nog erger dan de honden..
Hef maar kattenbelasting en geef de mensen die in een kattenrijke buurt wonen maar zelf geen kat hebben compensatie voor iedere keer dat ze weer een kattenstront uit hun tuin op moeten ruimen.. (rustig maar ik weet dat het absurd klinkt maar tis verdorie wel irritant dat iedere keer dat je je tuin hebt opgeruimd er binen de kortste keren weer een kattenstront in je mooie tuintje ligt)
Binnenkort krijgen wij ook regelmatig een hond ter verzorging over de vloer, maar die loopt netjes aan de lijn, de poep wordt opgeruimd met een poepschep en hij loopt alleen los in onze eigen tuin of in gebieden waar dat is toegestaan... Vind dat ze ook maar eens moeten kijken of mensen de hondenpoep opruimen ja dan nee, ruim je het niet op dan betaal je terecht belasting, omdat een ander het dan voor je op moet ruimen, maar als je toch iedere keer de stront achter je hond opruimt, voor wat betaal je dan nog belasting?? Voor dat beetje stront dat in de clico verdwijnt? Gaan ze dan ook extra rekenen voor poepluiers van kinderen??
Af en toe vind ik het toch maar een idioot land hier met zijn absurde regels...

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Lidia »

Ik geloof geen bal van het verhaal dat hier geplaatst is om deze topic te beginnen.
Kletspraat van een hondenhater.
Mensen trap er toch niet in.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door pardon »

okee essey, bij mij zijn mijn ogen er bijna uit gekrapt door een kat
heel mijn gezicht zat onder krabben ,ik ging toen naar de eigenaar toe van de kat ,en wat denk je ? die was zijn kat uit aan het laten . de kat liep los en die ging op zijn gemak mij ons in de tuin zitten te sch..ten. toen ik zei ,ik wil je kat niet meer bij mij in de tuin werd de man kwaad ,hij zei mijn kat heeft recht op haar vrijheid .

dit is natuurlijk ook verzonnen behalve van die man die zijn kat uitlaat en wel degenlijk bij ons in de tuin laat sch...ten terwijl hij er zelf bij staat. met het gevolg dat we nu 3 katten in de tuin hebben en wij met onze handen in de schit zitten .

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -margriet- »

Hondenpoep en kattenpoep....

Het feit dat men er last van heeft komt door de eigenaar........niet door het beestje! :(

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Pardon, kwestie van één keer de tuinslang erop zetten en het probleem is verholpen. :o

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door pardon »

margriet ,ik begrijp ook wel dat het beestje er niets aan kan doen ,dat zeg ik ook niet .en wat betreft die tuinslang eer ik die aan heb staan is de kat al verdwenen
maar ik vind dus wel dat je meer overlast hebt van katten als van honden.

Gesloten