LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlees eten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

Welk vlees zouden jullie eten?

Ik ben vegetarier
6
26%
Mijn geloof verbiedt bepaalde vleessoorten
0
Geen stemmen
Geen mening/iets anders
2
9%
Rund en/of varken
7
30%
Rund, varken en paard
0
Geen stemmen
Rund, varken, paard en eventueel ook ezel
0
Geen stemmen
Bovenstaande en hond of kat
0
Geen stemmen
Bovenstaande en ook slang/zeekwal
0
Geen stemmen
Bovenstaande en ook vleermuis/civetkat
0
Geen stemmen
Alles als het maar lekker is en in mijn mond past
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Vlees eten

Ongelezen bericht door HvdC »

Wat denk wat voor vlees ze serveren bij de shoarmahoer? En soms heeft die knoflooksaus een 7 soortenspermasmaak. :shock:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vlees eten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bor, je kent het spreekwoord toch?

In China eten ze alles met poten, behalve tafels en stoelen, in China eten ze alles wat vliegt, behalve vliegtuigen, en alles wat zich in het water bevindt, behalve schepen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Vlees eten

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@bodejosm43,

Klopt, maar dat geldt dan vooral voor het zuiden en ik was in het noorden. Ze eten daar ook o.a. ezel, hond en zeekwal, maar geen slangen, vleermuizen of civetkatten. In Shanghai kan je trouwens een ware delicatesse krijgen: gebraden hondelul...

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Vlees eten

Ongelezen bericht door Fiore »

wat een interessant onderwerp.. ben zelf vegetarier, maar vind het wel interessant te zien dat de meeste mensen geen onderscheid maken tussen wat wij hier onder huisdieren verstaan die dat elders niet zijn.. en andersom.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vlees eten

Ongelezen bericht door bot321 »

--------------------------------------------------------------------------------
In Shanghai kan je trouwens een ware delicatesse krijgen: gebraden hondelul...
---------------------------------------------------------------------------------
Vandaar dat er daar geen scheidsrechters meer zijn. :shock:

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Vlees eten

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Nou Fiore, veel hamburgers bevatten ook paardenvlees, dat door het merendeel van de bevolking smakelijk naar binnen wordt gegobbeld. En wat dacht je van Flappie, of zangvogels waar de Fransen zo dol op zijn? De reden dat hond en kat niet gegeten wordt hier is volgens mij eerder omdat zij te boek staan als "niet lekker" dan om het feit dat ze huisdieren zijn, of "schattig" zijn. Sterker nog, paarden staan bekend als de beste vriend van de mens na de hond, en toch verdwijnen er ieder jaar duizenden, miljoenen in mensenmagen.

Gesloten