LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tm

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door tm »

Ander geluid. Een aantal jaren geleden, is er met Eukanuba ook een affaire geweest, over het gebruik van etoxiquine. Het zit in Eukanuba.
Overigens, als ik het me goed herrinner, moest toen via de rechter de waarheid boven tafel komen, omdat Eukanuba toen de waarheid niet sprak. Ik zeg hiermee niet, dat ze nu de waarheid niet spreken, dit is namelijk een andere zaak. Eukanuba stelde toen, dat zij het niet zelf toevoegen, maar dat het in het vet zat, dat zij aangeleverd kregen.
Ik denk niet, dat dat er nu uitgehaald wordt. Ik weet niet meer precies, wat er toen speelde, maar het was een flinke rel.

Opstoker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 nov 2003 23:24

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Opstoker »

Dat wordt gemaakt van dooie honden en katten, goed zo!!
Weg met die kakfabrieken die hond heten!

Gast

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Gast »

geachte heer/mevrouw


Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.

Erik

Ander geluid

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Ander geluid »

Ander geluid. Een aantal jaren geleden, is er met Eukanuba ook een affaire geweest, over het gebruik van etoxiquine. Het zit in Eukanuba.
Overigens, als ik het me goed herrinner, moest toen via de rechter de waarheid boven tafel komen, omdat Eukanuba toen de waarheid niet sprak. Ik zeg hiermee niet, dat ze nu de waarheid niet spreken, dit is namelijk een andere zaak. Eukanuba stelde toen, dat zij het niet zelf toevoegen, maar dat het in het vet zat, dat zij aangeleverd kregen.
Ik denk niet, dat dat er nu uitgehaald wordt. Ik weet niet meer precies, wat er toen speelde, maar het was een flinke rel.
Die vraag is simpel te beantwoorden. Iams/Eukanuba doet geen ethoxiquine in het product. Destijds (6 jaar geleden) kon men niet volledig aantonen dat een (1) leverancier van vet in de VS geen ethoxiquine gebruikt had. Het was dus puur een papieren zaak van omgekeerde bewijslast. Daar is destijds ook meteen actie op ondernomen. Het zat en zit niet in Eukanuba en het kan nu ook bewezen worden dat het er niet in zit. Iams stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen...

Een patroon tekent zich hier af: Iams wordt beschuldigd, moet bewijzen dat de beschuldiging niet waar is, wordt weer beschuldigd, moet weer bewzijen dat de beschuldiging niet klopt, wordt weer beschuldigd van iets wat een onderaannemer uitgevreten heeft en moet bewijzen dat er passende aktie ondernomen is, maar wordt een jaar nadien weer van hetzelfde beschuldigd, terwijl de aanklager al weet dat de situatie terstond verholpen is, maar publieke opinie levert geld op en....

Toch wel lullig dat Iams steeds degene is die PETA aan geld moet helpen, hoe lang kun je blijven schreeuwen terwijl er niks aan de hand is?

gastjes

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door gastjes »

Jammer, niet begrepen! Undercover was 9 maanden daar, beelden pas onlangs vrijgegeven. Inmiddels zijn er nieuwe beelden van Peta gemaakt bij Iams Oostenrijk. Iams was welkom in studio, maar wilde niet...

Gast

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Gast »

het is lang geleden dat iemand op deze topic heeft gereageerd, maar om sommige mensen wakker te schudden reageer ik nog maar even.

dat mensen roepen dat ''dingen''getest moeten worden geloof ik heel graag.
maar dat hoeft niet te betekenen dat hier dieren voor MISHANDELD moeten worden.
bah, wie kan deze beelden van IAMS gezien hebben en nog voor brokken kiezen.
hebben jullie dan niet gezien hoe jullie oh zo geliefde brok op jullie nog meer geliefde huisdieren getest word??????????????????

en niet elke dierenarts houd zich trouw aan zijn regeltjes
hoewel het niet meer mag zijn er ook d' artsen die mensen hun hond mee naar huis laten nemen om hem of haar in de tuin te begraven.

Gast

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Gast »

interessant om te lezen

Gast

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Gast »

na heel wat zoeken tussen verschillende broksoorten en prijs en kwaliteit vergelijking>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
sommige brokken lijken duurder maar je geeft er minder van.
maar mijn hond heeft het in enkele seconden opgegeten.
niet veel plezier aan ze kijkt me aan van ''waar is de rest nou"
na nog een paar maanden dubben had ik zoiets van ''zou een hond er niet meer van genieten wanneer hij zelf op jacht moet naar zijn eten en daarna heerlijk gaat uitbuiken"? dus niet hap,slik,weg, maar lekker opjacht zoals het hoort??

ik heb maar 1 hond en ben waarschijnlijk knots, knetter gek
bij normaal weer, verstop ik op verschillende plaatsen in de tuin bolletjes met vers vlees. elke dag verschillende plaatsjes natuurlijk.
de hond (geen joekel, een middelmaatje) is zeker een 3 kwartier bezig voor hij alle bolletjes heeft gevonden.
groot is ons plezier tijdens dit zoekspel :D
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaar is je prooi
helaas kan het bolletje vlees niet wegrennen, dat zou de pret nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter gemaakt hebben
als ze versleten van het snuffelen en zoeken naar me terug komt en ik alle verstopplaatsjes nog even naloop beloon ik mijn lieve kanjer met een heerlijke kluif..
ze ligt daar voldaan en geestelijk uitgeput zaaaalig te genieten..
weg saaie rot brok
leve de natuurlijke instincten van onze honden
ze is gelukkig met haar op de grond en in het gras verstopte beetjes vlees. een beetje modder eraan kan geen kwaad,
ze geniet en ik ook

Gast

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Gast »

misschien gek ja
maar wel samen met je hond :P
te gek joh
hahaha ik zie het helemaal voor me

Gast

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Gast »

:lol:

wanneer je met dit weer niet alle ''hoopjes'' vers op laat eten
loopt het straks vanzelf door de tuin joh! :lol:


wel een heel goed idee

wilma

De Redder
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2013 12:15

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door De Redder »

medewerker in de RC fabriek valt natuurlijk zijn eigen produkt niet aan, logisch zou zijn baan kunnen kosten. Ik las vorige week dit, http://www.voerwijzer.com/nieuws/royal- ... -verenmeel.

Er zit toch alleen maar afval in de brokken. Jij gaat mij niet wijsmaken dat er veel en goed vlees is verwerkt. Ik heb contact gehad met iemand die ook in zo`n fabriek werkt. En die vertelde me gewoon de waarheid, dat er pindadoppen verwerkt worden. En dat niet alleen, ook kippendarmen, snavels, nagels, hoeven onder het mom van dierlijke bijprodukten. In veel brokkenmerken zit bijna geen ECHT vlees. Vertel mij nou niks.

Natuurlijk kijken jullie door een microscoop of alles bacterievrij is. Tja na verhitting van het "vlees" meel is alles doodgekookt. Dus jullie vinden nooit wat.

Joh er sterven jaarlijks duizenden honden door kanker. Voor de brokkenperiode waren er bijna geen ziektes onder de honden en katten. Ik hoor hier om mij niets anders dan dat een hond een aggressieve kanker heeft. 1 iemand vergeet ik niet meer, ik kom `m vaak tegen. Hij verteld mij dat zijn hond niet lang te leven heeft door kanker en bralt 1 minuut later IK HEB DE BESTE BROKKEN.

Joh dat 1 hond last heeft van een kippenbotje kan gebeuren. Mijn dalmatiër krijgt niets anders dan kvv en barf en onze groenten. Weet je wat voor blikken ik krijg op straat????? En als iemand mij aanspreekt over haar dan zeg ik alleen, zij krijgt geen commercieële brokken. Dan lijkt het of ze vuur zien branden.

Mijn hond is geen afvalbak van de maatschappij, zij verdiend het beste net zoals jij en ik.

Ik hoop gewoon net zoals in omringende landen dat het gedaan is met de brokken in nederland.

Een hond is inwendig 100% gelijk aan dat van de wolf en haalt z`n energie uit vlees en botten.

Het is geen geit die afvalgraan moet eten en zeker geen varken die alle troep vreet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Weet wel de ene heeft die mening over goed voer en die weer dat....zou zeggen volg je eigen gevoel want elke zaak ,da zegt wat anders....knetter werd ik ervan...

Doe nu wat ik het beste vind,!! En mzzl met zeker de dierenverkoop zaken,die prijzen alleen maar aan wat zei het beste vinden( marge ,winst dus)

[Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic]

Taalgebruik???wat staat er verkeerd dat ik niet mag zeggen zo open ff een topic van 9 jr terug!
Mag niet? Vreten enz mag wel? Top moderatie,ja haal snel weg !!!!doe melden bovenste!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door ciske »

Voor de brokkenperiode waren er bijna geen ziektes onder de honden en katten
Dat denk je , maar dat is niet zo. Toen wisten ze nog niet waar de dieren aan dood gingen. Ziektes waren er al zat.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Waar worden al die hondenbrokken van gemaakt?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Voor de brokkenperiode waren er bijna geen ziektes onder de honden en katten
Dat denk je , maar dat is niet zo. Toen wisten ze nog niet waar de dieren aan dood gingen. Ziektes waren er al zat.
Juist !

Gesloten