LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat doet de dierenbescherming?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

en om dan nog maar te zwijgen over de kapitale panden op top lokatie en de riante salarissen en onkosten vergoedingen van de directeuren en medewerkers van de dierenbescherming.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

ARKE-vakantiegids voor hond en baas
Dierenbescherming boort nieuwe bron van inkomsten aan.

Als vervolg op het reclame maken voor dieren en zorg (verzekeringen) en voor telefoon abonnementen gaat de dierenbescherming nu ook reclame maken voor de reiswereld. De dierenbescherming kennende worden krijgen ze hiervoor betaald

Het zou beter zijn dat ze zich bezig hielden met zaken waar zij voorstaan, bevorderen van het dierenwelzijn. dan zich afhankelijk te maken van de industrie.

Het is maar een kwestie van tijd en ze laten zich betalen door fokkers.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Eigenlijk zou ik een nieuwe topic willen starten, maar onder dierenbescherming staat het vast ook wel goed...

Wat is eigenlijk dierenbescherming?
Mijn buurman heeft een 2 katten, maar ook kippen+kuikentjes, regelmatig zie je 1 van die 2 katten met een kuikentje lopen, die ik later in onze hooischuur weer tegenkom.
Nu heeft de buurman enkele koppeltjes met eenden aangeschaft, errug lief en leuk, maar vorig jaar hebben zijn katten verschillende eendenfamilie's uitgeroeit.

Wat is nou dierenmishandeling?
Dat zoiets in de natuur gebeurd is iets wat ik normaal kan accepteren, maar wanneer iemand puur doelbewust kuikentjes en katten bij elkaar zet, is het dan nog ''de natuur''?
Ik vind dat hij aan dierenmishandeling doet.
Hij zou moeten zorgen dat zijn katten niet bij de aangeschafte kippen&eenden kunnen.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

zijn katten hoeven niet wild van de natuur te leven, dus kuikens of wat dan ook. Hij zal ze voeren.
het is wel moeilijk, want waarschijnlijk vind je een muis weer niet erg?
Nouja,m die zal hij er ook niet doelbewust bijzetten.
ik vind het belachelijk, maar ik denk dat het daar bij blijft. :cry:

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Hij zal niet veel van zijn eendenkuikens genieten denk ik.
Vreemd dat hij die aanschaft terwijl zijn katten de boel toch uitroeien :? .
Als het in de natuur gebeurt is dat toch ''anders'' dan wanneer iemand bewust kat + kuiken bij elkaar zet.
Het is het instinct van de kat, het is nou eenmaal zo, net als bij een muis. Maar dit is wel heel dom van de buurman.

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Dat soort verhalen hoor je helaas vaker. De DB is een grote club maar er bestaat nog altijd heel veel slechts. Veel dingen weten ze ook maar ze houden zich meer bezig met inzamelen van geld dat echt werk te maken van. Helaas heb ik dus deze ervaringen met ze en ik ben kleinere clubs gaan steunen. Want met die miljoenen die de Dierenbescherming heeft moeten ze eerst maar een in eigen land de wantoestanden aan gaan pakken.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door bitchy »

wat een *** die buurman van jou
helaas kan je er weinig aan doen en ik denk ook niet dat de DB hier iets aan zal doen
en ja het is de natuur
helaas met inmenging van de mens en dat staat me nou zo tegen

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: :lol: :lol:

Een wat? is die buurman?

Ik begrijp eigenlijk niet waarom iemand geld betaald, het is misschien niet veel, maar daar niet lang van kan genieten omdat zijn poezen de kleintjes opeten? :? ik zie daar de logica niet zo van in.... :idea:

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Voor slechte ervaringen bij broodfokkers een melding bij http://www.zinloosgewelddieren.nldoen. Die zijn een rechtzaak aan het voorbereiden tegen dit soort praktijken.[/url]

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Voor slechte ervaringen bij broodfokkers een melding bij http://www.zinloosgewelddieren.nldoen. Die zijn een rechtzaak aan het voorbereiden tegen dit soort praktijken.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

wij hebben verschillende malen de hulp ingeroepen van de db, helaas zonder resultaat. de eerste keer ging het om een jong vogeltje die uit een boom gevallen was en waarschijnlijk zijn vleugeltje gebroken had , ook de vogelwacht wilde niet komen. daarna om een jong katje die op straat zwierf midden in de winter , ook kattezorg liet het afweten. dit katje is nu een stoere trotse kater want die hebben wij in huis gehaald. daarna ging het om 4 losgebroken paarden. dat heeft de politie toen geregeld op ons verzoek , maar de dierenbescherming liet het volledig afweten. :x

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

ook ik heb niet al te beste ervaring met de dierenbescherming.
tijdens een avondwandeling heb ik een golden aan de boom vast gebonden gevonden. ik heb het dier mee naar huis genomen.
de dierenbescherming was tot 16 uur te bereiken. ik moest de politie bellen. die zou de dierenbescherming laten bellen. om 23 uur belde de dierenbescherming en die zeiden dat ze na 20.00 niet meer rijden :shock: toen ben ik zo ongeloofelijk boos geworden dat ze 20 minuten later de golden zijn komen halen.
donaties???
nooit meer he

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Hoi,

Ik heb dit eens na zitten lezen. Maar het klopt niet helemaal wat jullie schrijfen. De dierenbescherming kan niets. Komt door onze slappe overheid. Die zijn aleen bezig met Hondpoep en andere zinloze regels.

Probleem is dus, dat men het gewoon mag in Nederland. Zolang de herkomst administratief klopt mag alles. Het is dan ook beter de Overheid af te zijken dan de Dierenbescherning. DE dierenbescherming is een in slaap gevallen organisatie. Het zijn een stel slapjanissen die zelf hun nek niet durfen uit te steken.

Ter motivatie. Stel je geeft iemand een klap die een ander een klap geeft. De gene die de laaste klap uitdeelt is dan het haasje. Het gehele systeem in Nederland is opgesteld door geitenwollen sokken. Moet je niet doen hoor Jantje dat is zielig, komt door zijn slechte jeugd.


:evil: :twisted:

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

en wat heeft dat te maken met het wel of niet ophalen van een gedumpte hond?

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat heeft niets te maken met de dierenbescherming. Die is er voor pietje puk.
De Dierenbescherming kan gewoon niets.

Belangrijk is de Dierenambulance. Daar heb je wat aan. Dierenbescherming is de praat groep net zo iets als Denhaag of de efteling.

:oops: Ze moeten zich schamen, Geen goede wetgeving. Dierenleed blijft bestaan. Simpel maar helaas is het waar. Maar kijk eens in de koelkast. Daar is nog veel meer dierenleed. Kijk maar naar je schoenen. Een Pup met een strik is veel zieliger. In een hokje van 1bij 1. Een Varken. Ach die is voor op mijn maag. Probleem is alleen de mensen die klagen over slechte fokkers enz enz. Klagen en Praten. Nee de wetgeving moet gewoon anders. Harder en hogere straf. 5 Km te hard rijden is nu een zwaarder misdrijf dan een hondje slecht verzorgen.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, die golden is opgehaald door de dierenambulance,omdat in de regio hier asiel+dierenbescherming+ambulance 1 is!

1 pot nat dus.

Mar65

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Mar65 »

Re: Oproep voor Sandra met hondje uit Deurne
« Antwoord #11 Gepost op: Vandaag om 11:11:15pm »

--------------------------------------------------------------------------------
Beste Sandra,
Jij hebt net als ik een maltezertje uit Deurne, heb ik gelezen op het vorige forum, en hij is geopereerd aan beide achterpoten. Mijn hondje, ook een maltezertje, heeft op dit moment ernstige klachten aan de achterpoten. Als je dit leest, wil je dan svp reageren, ik wil graag weten wat jouw hondje had, en hoe het nu met hem gaat. Groeten, Mar.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Nieuws - Regionaal - Sittard/Geleen

Geldwolven
Dat is pas echt wilde natuur: gekweekte hamsters. Die ieder met een eigen nummer en een zender in de buik, op een van overheidswege toegewezen woonlocatie, omringd met wetenschappelijke en sociale begeleiding, beschermde huisvesting genieten. Dat is anno 2005 de authentieke Limburgse korenwolf met gps en satellietnavigatie, een sofi-nummer, een wetenschappelijk onderzocht seksueel gedragspatroon, DNA-analyse en een gesubsidieerde habitat. Voor ik het vergeet: de korenwolf heeft ook een eigen website (http://www.korenwolf.nl) en daarop valt te lezen dat de korenwolf in 2001 de Nederlandse Staat al voor de rechter gedaagd heeft om te klagen over het gebrek aan rijksmiddelen voor zijn huisvesting.



Het begon allemaal in 1999 toen de milieuclub Das en Boom in Heer bij Maastricht de laatste twee korenwolven ontdekte en die prompt uit de mooie, wilde natuur verwijderde door ze in gevangenschap te nemen. Das en Boom kon niet weten of dit inderdaad de LAATSTE korenwolven waren (in Duitsland en België zitten er nog zat), maar het bekte lekker in een persbericht en het schiep in die tijd uitzicht op tal van Melkertbanen.



Die zijn er ook gekomen en uiteraard ging ook de wetenschap meeliften in de subsidiestroom die voor de knager op gang kwam. Twee jaar later was de gekweekte korenwolf al een onverzadigbare geldwolf. Toen de eerste kweek in Sibbe werd uitgezet, werden de beestjes daar prompt door de vossen opgevreten. De Telegraaf berekende dat het vossenbanket 45.000 euro per hamster had gekost. Daarop nam de overheid maatregelen met de typisch Nederlandse reflex: er kwam nog meer geld. Onder meer om de asociale, onwetenschappelijke, maar zeer natuurlijke vossen af te schieten.



Nu zit de gekweekte korenwolf op de Sittardse Kollenberg. De provincie heeft tien miljoen euro uitgetrokken voor 'Korenwolf-revisited' en betaalt de boeren 2.300 euro per hectare voor de Vinex-locatie. Das en Boom vindt dat te weinig. Die hadden in 2001 al uitgerekend dat korenwolven recht hebben op een huursubsidie van 7.818,69 gulden (3.547,97 euro) per hectare. De cijfers achter de komma zijn hier belangrijk. Als boekhouders en accountants de wilde, vrije natuur gaan inrichten, moeten de rekeningen kloppen. En als vossen nog een korenwolf opvreten, moeten ze dat melden en het zendertje aan de overheid retourneren. Anders zouden onderzoekers per abuis kunnen concluderen dat korenwolf nummer 429 met zijn gsm in een vossenhol woont.


dat is wat er gebeurd met uw en mijn geld, lekker door steunen die dierenwelzijn clubjes.

resp00117051

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door resp00117051 »

Je vraagt je inderdaad af hoe serieus de Dierenbescherming is. Ik kan ook nog een boekje opendoen over hen.

27 december heb ik melding gemaakt van twee katjes, die door de eigenaar niet meer werden verzorgd. De melding zou naar een medewerker gaan die het zou opnemen en ik kreeg vervolgens een bevestiging van het in behandeling nemen van de melding. Na enkele weken kon ik contact met hen opnemen om te horen hoe hetverlopen was. Ik heb in totaal 7 keer gebeld!!! Meerdere malen kreeg ik de mededeling dat e.e.a. nog niet terug was gekoppeld door de medewerker. De telefoniste zou er achter aan en mij terug bellen. Dit is niet gebeurd. Toen ik nogmaals belde wisten ze niets van een melding. "Zal wel een foutje zijn in het systeem, daar werken we nog niet zo lang mee." Toen ik boos reageerde werd de dam in kwestie boos op mij. "Zo komen we er ook niet mevrouw..." Ze hebben de melding nogmaals in het systeem gezet (ik kreeg echter geen bevestiging).

Pas 5 maanden na de eerste melding kreeg ik een telefoontje van de medewerker die de melding moest checken: "Ik heb geen poesjes gezien?!?" Ja dat is lekker! Die eigenaar van de peozen is verhuisd en ondertussen ios er iemand anders die de zorg op zich heeft genomen. Daar heb je dus geen Dierenbescherming voor nodig!!!

toon berntsen

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door toon berntsen »

:evil: ik wilde ook even wat kwijt over de dierenbeschermig nederland,een kameraad van mij heeft onlangs een mailtje naar de dierenbeschermig gedaan over het zogenaamde verboden ras,de pitbull,en werd er zonderpardoes eraf gedrukt van hun site.
Zijn vraag was of er mischien van de dierenbescherming steun te verwachten was ,om die massamoord op de zogenaamde bijtgrage honden van de baan te doen maar kreeg geen enkele reactie niks,dus mensen veel steun hoef je van dat soort geld inners niet te verwachten,zij denken alleen maar aan die poen wat ze elke keer weer binnen strijken[over de rug van het dier]kom met z'nallen eens in aktie en zorg ervoor dat het massa slachten op onschuldige honden gestopt word want de regering hier in nederland kikt p het moorden op dieren[bekent nog van 2001]265000dieren gedood omdat denhaag een groene strook wou[eigendunk en geld kwestie].
Mensen laat onze honden niet in de kou staan en laad deze regering niet geilen op het moorden en discrimineren van de amstaff -pitbull-en de american bulldog.

Gesloten