LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door showgirl »

(rauw=goed voor de darmflora)
en een gezonde darmflora is 9 van de 10 x een gezonde hond :wink:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door Wubo »

iig ben ik geen echte voorstander van brokken, ik hoop dat je dat uit mijn verhaal toch een beetje heb opgemaakt?
Nah, nu ik het zelf zo nalees niet echt :P
Ik bedoelde met mijn stukje alleen, dat een dier zijn behoeftes ook voor een gedeelte in plantaardige bestanddelen kan vinden.

Hetzelfde als wat showgirl bijvoorbeeld zegt.
In de jaren dat ik met dieren werk, ben ik vaak mensen tegengekomen waarbij er problemen waren, ze gingen op vlees, en was zo over. Maar daarna toch weer een grote 15 kg. zak brokken komen halen.
Het is ook gemakzucht, voor mensen die het teveel werk vinden om vlees te kopen, uit te wegen en het te bereiden.

Caltis
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mar 2006 23:39

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door Caltis »

Ik voer al 2 jaar geen troep meer aan mijn honden zoals blikvoer en brokken. Veel te veel granen en troep zit erin. Ik geef ze rauw, zoals het hoort :)
Na een jaar van problemen met mijn hond (erge darmklachten) zit ik nu nooit meer bij de dierenarts.

jennie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2006 20:05

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door jennie »

Ik ben het helemaal eens met Broodjebal.
Sinds een half jaar geef ik mijn katten rauw versvoer. Eén van mijn twee katten had huidproblemen en één moest geregeld een antiboticakuur vanwege darminfectie.
Gelukkig heb ik een super dierenarts die helemaal achter rauw voer staat. (de meeste dierenartsen zien hun inkomen slinken als de baasjes en bazinnen rauw voer gaan geven, bij mijn dierenarts staat het welzijn van het dier op de eerste plaats).
Na een aantal maanden op carnibest verdwenen de klachten langzamerhand. Heerlijk toch dat mijn kat nu geen antibiotica meer hoeft. En dat de andere geen jeuk meer heeft, vanwege huidklachten. Huidklachten kan komen vanwege de granen/gluten wat in de brok zit.
Met rauw voer gaat het immuumsysteem omhoog. Ze krijgen geen tandsteen meer. Ik heb nog nooit katten gehad, die zulke witte tanden hebben als de katten die ik nu heb. ( 3 en 5 jaar)
De vitamines die in een brok zitten, worden grotendeels teniet gedaan door het verwerken van de brok, doordat de brok op een hoge temperatuur bereid wordt. Een kat die alleen op brokken leeft, heeft grote kans op latere leeftijd nierproblemen te krijgen.
Rauwe kipfilet, ik denk dat velen nu denken en de salmonellabacterie?
Het darmstelsel van een kat is niet gevoelig voor salmonella.
Geef ze maar een kipkarkas, heerlijk vinden ze het.
In het begin moesten ze wel ff wennen aan de carnibest, heb het eerst een tijdje gemengd met animonda. Is ook beter om ze niet van de een op de andere dag rauw voer te geven.
En nu kunnen ze niet wachten tot het in hun bakjes is.
En dan beginnen ze heerlijk met hun prooi.
Ooit een carnivoor in het wild gezien met een kooktoestel en een pannetje op z'n rug????
Kijk eens op www.barfplaats.nl of op de site van carnibest.
Als je echt iets voor je huisdier over hebt, stop dan met brokken, want de beste brok is niet goed.
Groetjes
Bonnie

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door HvdC »

BARFWorld.com Welcomes You!

BARF is an acronym for Biologically Appropriate Raw Food and also stands for Bones And Raw Food. Other apt terms include evolutionary diet, natural diet and species appropriate diet. Every living animal requires a biologically appropriate diet. If you think about it, not one animal on earth is adapted by evolution to eat a cooked food diet. This means our BARF World diet is exactly what we should be feeding to our pets.

Are you ready to begin feeding your dog or cat a healthier diet? Are you hungry for valid and truly health promising information on pet nutrition? It may be that you wish to feed a new puppy or kitten. Perhaps you are thinking of switching your older dog to a wholesome raw diet. Perhaps you have persistent dry skin and allergy problems and are tired of high vet bills and constant medication. No matter what your canine or feline’s specific needs, the BARF Diet has a simple solution.

We fight an uphill and daily battle against the giants of the processed pet food industry. Our goal is to educate and change the eating habits created by this industry. We invite you to join us in a revolution that will ultimately change how people feed their pets. Thank you for sharing the desire to make a difference and return animals to their healthy, natural and biologically appropriate raw diet. With your help and support we can make a difference.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door Marianna »

De eerste

http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... 8f175cec70

een heel goede

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/inde ... 71ee19e63b

Natuurlijke voeding is altijd beter dan KVV en KVV is altijd beter dan brok en of blik.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat zit er werkelijk in diervoeding?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 31 Aug 2006 22:32 door HvdC


--------------------------------------------------------------------------------
BARFWorld.com Welcomes You


HvdC ga ff een inburgeringscurcus volgen :wink:

Gesloten