LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Vraag2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2021 13:34

Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Vraag2020 »

Ik vraag me af wie ervaring heeft met een inboedelverzekering die schade door eigen huisdieren aan eigen spullen vergoedt?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als het jouw eigen inboedel is , kapot gemaakt door je eigen huisdieren krijg je niks vergoed.
Normaal kan je je WA verzekering aanspreken als het bij een ander is.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De meeste verzekeraars kennen ook een all-risk dekking voor een inboedelverzekering. En dan is schade veroorzaakt door het eigen huisdier ook gedekt.

Maar als u te vaak claimt, wordt u wel uit de verzekering gegooid, dus of dat nou zo nuttig is?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat een opvoeding cursus goedkoper is dan een inboedelverzekering met huisdieren dekking. Overweeg goedkope inboedel van de kringloop, dan valt de schade mee

Mocht je het toch willen, neem dan contact op met de verzekering maatschappijen, of lees de polisvoorwaarden.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Emcede »

reggie2 schreef:
09 mar 2021 14:32
Als het jouw eigen inboedel is , kapot gemaakt door je eigen huisdieren krijg je niks vergoed.
Niet juist. Er zijn wel degelijk verzekeraars met een all risk dekking die schade door eigen huisdieren vergoeden, bijvoorbeeld Nationale-Nederlanden en ASR. Er zijn er ook die in de uitsluitingen opnemen dat schade door huisdieren uitgesloten is. Even goed nalezen in de voorwaarden dus (of begin met de verzekeringskaart van de betreffende verzekering).

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Smartje »

Als het huisdier Tarzan heet mag hij/zij niet beperkt worden.
Stevige gordijnen, planten ook heel leuk en ja hoe maak je een huisdier nu duidelijk dat iets van jezelf is en niet van je huisdier.
Alles in huis is toch ook van je huisdier. (zie het als een medebewoner)
Ik neem aan dat je dit bij de aanschaf wel hebt doorgerekend.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Seinhuis schreef:
09 mar 2021 22:42
Ik denk dat een opvoeding cursus goedkoper is dan een inboedelverzekering met huisdieren dekking. Overweeg goedkope inboedel van de kringloop, dan valt de schade mee

Mocht je het toch willen, neem dan contact op met de verzekering maatschappijen, of lees de polisvoorwaarden.
Ik denk eerder dat je gewoon je dier moet opvoeden.

Huisdieren zijn sowieso verzekerd in je WA verzekering als er iets bij een ander voorvalt.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Smartje »

Zou wel even een leendier kunnen nemen, wel eerst vragen of of die meeverzekerd is op de polis van de eigenaar.
Nee niet doen, is slecht idee want dan gaat ook mijn premie waarschijnlijk omhoog.
En pas op je wordt zo als Fraudeur geregistreerd met alle gevolgen van dien.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Brainless »

reggie2 schreef:
09 mar 2021 14:32
Als het jouw eigen inboedel is , kapot gemaakt door je eigen huisdieren krijg je niks vergoed.
Normaal kan je je WA verzekering aanspreken als het bij een ander is.
Mag ik vragen waarom een WA je huisdier zou verzekeren?
Het is toch geen (motor)voertuig?

Of bedoeld u AVP, deze hebben vaak wel een clausule betreffende of en hoe huisdieren verzekerd zijn voor hun aangerichte schade.
Er bestaan all inclusive inboedelverzekeringen die schade door eigen huisdieren wel (beperkt) vergoeden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vraag dat aan de verzekering, mijn hond is meeverzekerd in mijn WA verzekering.

Mocht hij schade maken ( bij anderen) wordt het vergoed.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
10 mar 2021 17:47
Vraag dat aan de verzekering, mijn hond is meeverzekerd in mijn WA verzekering.
Uw hond is vermoedelijk meeverzekerd in uw AVP, een aansprakelijkheidsverzekering particulieren, niet in uw WA verzekering die verplicht is voor auto's.
Veel, zo niet de meeste, mensen noemen hun AVP ook een WA-verzekering, maar strikt genomen is dat niet helemaal correct. Het is net zoiets als met een hypotheek. Huizenkopers zeggen vrijwel altijd dat ze een hypotheek nemen (of hebben), maar strikt genomen geeft de koper een hypotheek en neemt de bank de hypotheek. In de praktijk leidt het overigens zelden tot misverstanden, net als bij die AVP/WA, maar het is altijd leuk voor scherpslijpers en betweters (mijzelf inbegrepen, voeg ik er bescheidenheidshalve aan toe).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Maak je niet zo druk om een woord. Lekker belangrijk :-)

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik maak me er niet druk om hoor, integendeel. En Brainless begon! :mrgreen:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 933
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat komen er weer een hoop onzin argumenten voorbij zoals opvoeden van het dier, te vaak claimen enz. Dat is geen antwoord op de gestelde vraag.
Het is niet voor niets dat vragenstellers niet meer terugkomen nadat ze op dit forum door sommige leden belachelijk worden gemaakt.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen die verzekering maar zo verkeerd blijven benoemen. De correcte naam staat echt op de polis.

Maar hoorde al op de tv dat de leesvaardigheden sterk achteruit gaan, maar ik dacht dat dat slechts voor de huidige scholieren geldt. 😢

@ik weet niet alles

Als u een paar keer, in korte tijd, een beroep doet op uw verzekering(en), is uw verzekeraar niet blij met u en zegt de verzekering op.

Heeft niets met belachelijk maken te maken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 mar 2021 18:31
Wat komen er weer een hoop onzin argumenten voorbij zoals opvoeden van het dier, te vaak claimen enz. Dat is geen antwoord op de gestelde vraag.
Het is niet voor niets dat vragenstellers niet meer terugkomen nadat ze op dit forum door sommige leden belachelijk worden gemaakt.

Dat is vaak wel nodig, bij een dier. Iemand belachelijk maken doe jij zelf.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 933
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
10 mar 2021 18:35
Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen die verzekering maar zo verkeerd blijven benoemen. De correcte naam staat echt op de polis.

Maar hoorde al op de tv dat de leesvaardigheden sterk achteruit gaan, maar ik dacht dat dat slechts voor de huidige scholieren geldt. 😢

@ik weet niet alles

Als u een paar keer, in korte tijd, een beroep doet op uw verzekering(en), is uw verzekeraar niet blij met u en zegt de verzekering op.

Heeft niets met belachelijk maken te maken.
Waar haalt u de informatie vandaag dat TS in korte tijd een paar keer een beroep gedaan heeft op een verzekering?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 933
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
10 mar 2021 18:49
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 mar 2021 18:31
Wat komen er weer een hoop onzin argumenten voorbij zoals opvoeden van het dier, te vaak claimen enz. Dat is geen antwoord op de gestelde vraag.
Het is niet voor niets dat vragenstellers niet meer terugkomen nadat ze op dit forum door sommige leden belachelijk worden gemaakt.

Dat is vaak wel nodig, bij een dier. Iemand belachelijk maken doe jij zelf.
Wat heeft het opvoeden van een dier te maken met de vraag die TS heeft gesteld. Helemaal niets. U weet helemaal niet of het dier wel of niet goed opgevoed is en wat er eventueel gebeurt is. Nooit gehoord van een schrikreactie van een dier?

U bewijst mijn stelling dat er forumleden zij die er gewoon een hobby van maken om andere forumleden belachelijk te maken.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 mar 2021 20:08
Lady1234 schreef:
10 mar 2021 18:35
Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen die verzekering maar zo verkeerd blijven benoemen. De correcte naam staat echt op de polis.

Maar hoorde al op de tv dat de leesvaardigheden sterk achteruit gaan, maar ik dacht dat dat slechts voor de huidige scholieren geldt. 😢

@ik weet niet alles

Als u een paar keer, in korte tijd, een beroep doet op uw verzekering(en), is uw verzekeraar niet blij met u en zegt de verzekering op.

Heeft niets met belachelijk maken te maken.
Waar haalt u de informatie vandaag dat TS in korte tijd een paar keer een beroep gedaan heeft op een verzekering?
Dat schrijf ik ook nergens. Beter lezen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Welke inboedelverzekering vergoedt schade door eigen huisdier?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wat een gekissebis...TS vraagt of er een verzekeringmaatschappij is die ook schade vergoedt die is veroorzaakt door een eigen huisdier.

On topic: ook op een All Risk polis is juist dat risico uitgesloten.

Ik kan ook met Google geen namen vinden van MIJ. die dat risico willen verzekeren, ook niet bij All Risk.

Gesloten