LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
festinalente
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007 18:18

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door festinalente »

Hallo Mariska,

Hot spot, hete plek.
Zou 't zoiets als HOT DOG zijn?
haha

Hoop dat het met BOZO al iets beterder gaat, zonder hotspot.
Geef 'm een knuffel van me.

groetjes
Bitch007

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Heey Bitch,

Ja, met bozo gaat het al beter, gelukkig!!!
Z'n broodje is er al af. :lol:

knuffie voor spookie en shady

groetjes

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door D1RK »

Frontline was matig, Exil Vectocyt is beter, wel prijzig, maar onze kat wil geen vlooienbandje!

Mijn tip die ik eerder gaf was omdat je zelf ook wel eens besprongen word, en met die stinkende toilet spay had je ook rust!
Maar omdat dit door andere niet als normaal word ervaren, een geur die lang blijft hangen kan je ook op je hond doen, elke reu liet deze loopse teef voorbij gaan!

Dieren gebruiken hun neus beter als mensen, dus een beetje was genoeg, maar ik wilde zekerheid, en ging dus wel eens tever!

Een mensen/zeepgeur is voldoende, dus als je stink naar zeep is genoeg, want elke vlo of parasiet wil lekkere dieren en mensen, en geen parfumfles op poten!

De Exil laat ze dus snel dood vallen, maar de geur is voor het niet zo prettige besprongen worden, dus preventief tijdens de wandeling!

PS eventuele humorischtische opmerkingen zijn niet verboden!

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Okeey ik ga dat toch eens proberen, mss helpt het wel.
Ik heb weer 2 teken uit zijn kop gehaald. Het is dit jaar wel erg raak.
Bedankt voor je tip.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mnb »

Frontline kan voor sommige honden zeer ernstige bijwerkingen hebben tot de dood erop volgt.
Mijn hond ging braken na gebruik

gebruik nu Tick Fense en tea tree spray van de Tuinen, dat weert erg goed af en is puur natuurlijk.

Knoflook door hte eten van de hond werkt ook.


:wink:

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door isiolo »

@ mnb

Bij oplikken van frontline kan bij uitzonderlijke
zeldzame vermoedelijke bijwerkingen onstaan.
Zoals huidreacties, jeuk, lokaal haarverlies en speekselen.
Braken en ademhalingsyptomen.

Ik ben zelf ook geen liefhebber van frontline maar
loop geen onzin te verkopen, en mensen onnodig bezorgd te maken.
Misschien moet je de volgende keer beter toepassen :roll:

Voor de rest vergeet die natuurlijke producten, want ze werken geen van allen. Teken zijn echt niet onder de indruk daarvan.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mnb »

isiolo,

Ik ken nu 7 honden die doodziek danwel dood zijn gegaan van Frontline dus verdiep je svp iets meer in de zaak als je reageert.

Dat natuurlijke middelen niet werken bestrijdt ik, ik heb geen enkele vlo of teek meer gezien op mijn honden sinds ik gebruik maak van tea tree spray en knoflook.

Met Frontline daarentegen had ik deze teken wél en ook heb ik destijds nog wel een vlo erafgeplukt.

Dus eigen ervaring en ervaring van veel gebruikers wijst uit dat dit wel kan. Maar iedere hond is anders. Als jij graag gif gebruikt moet je dat vooral doen en als jouw hond daartegen kan dan gebeurt er ook niks met hem :roll:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door petty1950 »

Mnb is beter geinformeerd dan jij Isolo. Ze heeft nl hartstikke gelijk en verkoopt beslist geen onzin.
Frontline spray bevat nl FIPRONIL een insectiside die de nieren ernstig kan beschadigen. Een konijn wat hiermee wordt behandeld gaat dood!
Bij mijn eigen hond (symptomen oa lusteloos) bleek na de toediening van Frontline het kreatininegehalte (nierwaarde) verhoogd.
Niets onrust zaaien dus. Een gewaarschuwd mens telt voor twee :idea:

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door isiolo »

En als het bijwerkingen op de nieren heeft moet dat in de bijsluiter staan. Het is, en daar gaan we weer, wettelijk verplicht om alle bijwerkingen te vermelden.

Als je het tegendeel kan bewijzen graag !
Ik gebruik zelf Bolfo Gold (Advantage)
en als er teken zijn verwijder ik ze handmatig, want zelf geloof
ik in geen enkel goed teken middel.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er bestaan geen wondermiddelen tegen teken. Wat hier besproken wordt is de kans verminderen. Wat je kan doen is je hond af en toe met teershampoo wassen. De kans verminder je dan ook. Een teek is een erg hardnekkig insekt en trekt zich vaak nergens iets van aan.

Er bestaan een hoop sprookjesverhalen over het verwijderen en het krijgen van teken.

De teek pakken met een tekenpen en dan er gewoon links of rechtsdraaiend uit trekken. Na verwijderen goed kijken of je de kop hebt meegenomen en indien dat gebeurd is de wond afdoen met alcohol en de wond in de gaten houden. De tekenpen moet goed tegen (bijna erin) de huid geduwd worden om de kop goed te pakken.

Dit is gewoon de beste manier en tja er komen steeds meer teken bij. Dat komt door de warmte. Doe je niets tegen. Wanneer jij je hond minder door de bossen laat rennen door aan te lijnen dan is de kans ook vele malen minder en verlaag je de kans net zo er als dat jij er vatbaar voor bent. Een teek maakt geen onderscheid in welk dier je bent.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Mijn honden zitten altijd aan gelijnd hoor, anders ben ik bang dat ik hun kwijt raak. Maar ze lopen wel in het gras en plassen tegen bosjes aan. :roll: De kleinste heeft er nagenoeg geen last van, maar de golden retriever heeft er elke keer wel een of twee. Soms vind ik ze nog lopend in zijn vacht, maar ook als ze al vast zitten of dat ze er volgezogen af vallen :(

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik gebruik Advocate bij mijn honden en mijn kat. Is tegen vlooien, teken, vormen, oormijt e.d. Het is wel duur, maar ik heb wel het idee dat het beter werkt dan Frontline. Verleden jaar 2 keer een teek gevonden in de nek van mijn huisdieren, terwijl ze behandeld waren met Frontline :?

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik vertelde hiervoor dat de kleinste (6mnd.oud)er geen last van had, maar nu moet ik weer naar de dierenarts. Ik voelde vandaag een grote bult op zijn schouder, met een teek erin. Die bult is helemaal rood, dus vermoedelijk ontstoken. :(

martine20
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:35

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door martine20 »

Ik heb afgelopen vrijdag frontline gebruikt op mijn 2 chihuahua's zondagochtend heeft er eentje heel erg gespuugt en zat in een hoekje te trillen, hij heeft de hele dag op de bank liggen slapen eind van de middag wil ik hem uitlaten ik doen zijn riempje om wil hem mee trekken hij stribbeld tegen en valt zomaar om helemaal slap tongetje uit de bek ogen draaiden weg het ging absoluut niet goed met hem.
Ik heb de dierenarts gebeld en zei dat ik vlooien middel gebruikt had de juiste dosering
hij wist al meteen welk merk het tas het zenuwstelsel aan van de vlo, maar ook van de hond hij was meer dood dan levend ik heb de hele avond met hem op de bank gezeten het gaat nu wel weer beter. Frontline is niks de bijwerkingen zijn verschrikkelijk ik gebruik het niet meer!!!

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Zo, dat is heftig :( Gelukkig dat het nu beter gaat met je hondje. Had 1 hondje er last van? Of allebei?
Ik gebruikte altijd frontline voor onze golden retriever, maar het hielp helemaal niks. Ik heb ondertussen de calibor band gehaald bij de dierenarts, maar deze heeft 2 weken nodig eer hij gaat werken, dus ik ben benieuwd. Voor de kleinste moet ik nog wat vinden, omdat die geen band om kan vanwege zijn lange haar.

martine20
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:35

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door martine20 »

Ja eentje had er last van de ander niet ik kreeg een mailtje van iemand die zei dat hij nu epelepsie heeft, maar dan trillen ze heel erg, maar hij viel volgens mij een soort flauw ben in ieder geval goed geschrokken. Volgens mij kun je bij de dierenarts iets halen wat ook door het eten kan tegen de vlooien

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Nee, ik zoek echt iets tegen teken, telkens moeten we er een teek af halen, of zelfs uithalen :?
Maar we proberen nu die calibor band, mss is dat wat.

Scrabbles
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:32

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door Scrabbles »

Beste en goedkoopste middel tegen teken bij de hond is op het moment de Scalibor band. Deze moet wel 2 weken om zitten voordat het effect optimaal is.
Als je liever geen band omdoet is de Tick Fence (dat zijn druppels in de nek) een goed alternatief.
Hoewel Frontline erg veilig is bij gebruik bij hond en kat (itt tot voorgaande berichten hier.....) loopt de werkzaamheid ervan tegen teken inderdaad terug. De spray heeft een wat betere werkzaamheid dan de pipetten.
Alternatief voor combinatie behandeling tegen vlooien en teken: promeris Duo (nieuw middel) of Practic, dit zij beide pipetten voor in de nek (spot on).

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben een beetje geschrokken over de reacties op
Frontline.Moet wel zeggen dat het bij mijn hond uitstekend
werk zie de teken er afvallen maar toch?????
Mijn hond heeft nergens last van maar als ik die reacties
lees schrik ik toch wel ff over Frontline.

martine20
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:35

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door martine20 »

het ging mij om de vlooien mijn honden hebben nooit teken, ik had ook de pippetjes van frotn line.
maar je kunt de teken er toch met een soort pincet uithalen is verkrijgbaar bij de dierenwinkel.

Gesloten