LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zieke teckelpup

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Een collega van mij heeft in mijn ogen iets heel doms gedaan. Ze heeft een teckel pup gekocht via internet. Er ging al een lichtje bij mij branden toen zij zei dat ze de moederhond niet eens kon zien. En ze vertelde ook dat er nog meer honden van andere rassen rondliepen. Nu is het volgende aan de hand, ze heeft hem nu 3 dagen en wat mij al gelijk opviel toen ze hem liet zien is dat hij een soort roos heeft. Ook is hij erg klein en een beetje kaal voor een ruwharige teckel. Vandaag zat er bloed in zijn ontlasting en de dierensarts denkt dus en dat denk ik ook, dat hij uit het buitenland komt. Ze heeft hem in Brabant opgehaald. Ze heeft vandaag de fokker opgebeld met de mededeling dat de pup ziek is, en de fokker is bereid om het diertje terug te nemen als het over 3!!!!! weken niet over is. Ten eerste wil ze het diertje niet meer missen, dus van terugbrengen is geen sprake, maar mijn vraag is: is er iemand met verstand van dit ras, want ze zegt wel dat ze zich ingelezen heeft voordat ze besloot een pup van dit ras te kopen, maar ik betwijfel dit zeer. Verder vond ik de pup ook een beetje klein voor 10 weken. Ik vind dit zo zielig voor vooral het hondje en hoop echt dat ze niet besluit hem alsnog terug te brenegen naar de "fokker". En oja, hij kostte ook 300 euro!!!! Kijk ik snap niet hoe dom je kunt zijn om aan zo iets te beginnen maar ja, dat beestje is er de dupe van.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Wubo »

Heeft de dierenarts die de hond heeft nagekeken dan niet meegegeven wat je nu kan doen?

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Ik hoefde niet met met hem naar de dierenarts, ik vroeg dit voor een collega van mij. En ja, ze is een zaterdag in de pauze met hem naar de dierenarts geweest, die heeft hem onderzocht en heeft dacht ik wel medicijnen meegegeven, hij vond het in ieder geval wel verdacht hoe ze aan dat beestje gekomen waren, en wist ook gelijk dat hij uit Brabant kwam.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

als je nu vertelt welke fokker .is een andere koper ook gewaarschuwd

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Dat zal ik aan haar vragen. De advertentie staat in ieder geval niet meer op Marktplaats. Zodra ik weet welke fokker, dan laat ik het weten...

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Demodex en Parvo? :?

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door floyd »

Heeft ze wel een koopoveréénkomst mee gekregen?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door showgirl »

maar mijn vraag is: is er iemand met verstand van dit ras

hier vind je vast wel adressen van mensen met ervaring met de teckel.
http://www.teckelonline.nl incl een HEEL teckelforum!!

http://www.teckelclub.nl
Demodex
zo klinkt het wel he?
maar wat zei de dierenarts over de roos?

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Ik heb haar nog niet gesproken, ze komt een donderdag weer werken. Ik zal vragen wat er uit dat onderzoek gekomen is, dan laat ik het weten. De dierenarts heeft bloed afgenomen, ze denkt aan Parvo. Mijn collega heeft geen koopovereenkomst meegekregen, en het feit dat ze het beestje over 3 weken terug kan brengen is ook raar. Dan ben je er inmiddels zo aan gehecht, dat doe je dan niet meer. Ik zou dat trouwens na een dag al niet doen, maar ja.... Dat van die teckelsite is een goede tip, ik geef dit gelijk door! Bedankt!

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Ik heb haar zojuist gesproken en ze heeft weer de fokker gebeld, deze begon erg aggressief te doen en wilde niet eens weten wat het diertje mankeerde. Uiteindelijk heeft ze jammergenoeg besloten de pup terug te brengen en alhoewel de man niet eens wilde weten welke medicatie de hond had, heeft hij na veel gezeur het geld teruggegeven. De moederhond was weer nergens te ontdekken. Deze zogenaamde fokker woont in Haarsteeg in Brabant. Zijn adres heb ik ook, maar dat zal ik hier maar niet vermelden.....

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik wil niet weten wat er met die pup gaat gebeuren die ze terug heeft gebracht :cry: En als jouw collega het wel zou weten en een beetje hart zou hebben, dan zou ze de pup gehouden hebben.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Je hebt volkomen gelijk, ik heb vorige week al tegen haar gezegd, dat ze zelf zo stom geweest is en dat dat diertje nu de dupe is van ook haar domheid. Ik zei al eerder ik had er alles aan gedaan om hem beter te maken en wanneer dat niet gelukt zou zijn dan zou het een dure les geweest zijn voor me, maar in geen geval had ik hem teruggebracht. Ik kon ook niet echt met haar meevoelen toen ze zei dat ze hem zo miste, en dat ze zich rot voelde maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde.... :cry: De pup zal wel weer op Markplaats aangeboden gaan worden, als hij het overleeft. Ik hoop tenminste dat hij dan gekocht wordt door iemand die hem niet bij de eerste financiële tegenvaller terugbrengt!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door showgirl »

De pup zal wel weer op Markplaats aangeboden gaan worden,
denk jij dat?
als hij teveel aan dierenartskosten krijgt heeft zo'n handelaar wel een ander adresje voor hem, niet zo prettig, alleen de pup is uit zijn ellende verlost.

ik woon ook in haarsteeg, maar van een handelaar cq fokker uit die buurt heb ik nog niet gehoord,
wel tilburg, rijen, rijsbergen, baarle N. en een uitloper naar Hoogstraten.

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door inge b »

Hallo,
Ik heb zelfs twee teckels en ik weet wel welke fokker je bedoelt.Hij staat bekend als een broodfokker.Als ze zich wat meer verdiept had had ze dat kunnen weten want 300 euro is echt een belachelijk lage prijs (die van ons waren 800 euro),maar goed dat is achteraf.Alles wijst erop dat deze zogenaamde man (grote eikel) hondjes uit het oostblok haalt.Ik kan het echt niet begrijpen dat je collega dat hondje terug heeft gebracht,wat denkt zei dat er met dat hondje gebeurd??? Dat wil je echt niet weten.Ik vindt eigenlijk dat zo iemand geen hond waard is want het is een levend dier van vlees en bloed en ze brengt het nu terug alsof het een nieuwe broek is waar de rits van kapot is.Ik kan hier echt heeeeeeeeeel pissig van worden.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door showgirl »

ey, ik maak een lompe fout...
ik woon ook in haarsteeg
ik woon dus gewoon in brabant, maar niet in haarsteeg.

we hebben hier al zoveel discussies gehad over mensen die hun zieke pup terug brengen naar de handelaar.
ze willen zo goedkoop mogelijk een pupje, en dan brengen ze hem NET zo makkelijk weer terug :roll:
volgens mij heb je dan gewoon een hart van beton
en dat ze zich rot voelde
met een beetje geluk schuldgevoel omdat ze weet dat ze erg dieronvriendelijk heeft gehandeld. ik hoop dat ze dat gevoel nog heel hele lange tijd blijft houden.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

ik woon ook in brabant , maar een broodfokker in haarsteeg die ken ik niet. ik hoop wel dat die z.g dame( vriendin van gabi ) nooit meer een hond koopt. ze is het niet waard. iemand die een pup koopt bij een broodfokker, die houd ze ook bezig :twisted: met door fokken van pups.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Heel goed,dat ze de pup heeft teruggebracht!
Hiermee heeft ze de fout om een pup bij zo`n broodfokker te kopen teruggedraaid.
En tuurlijk is dat moeilijk,omdat je je aan zo`n diertje hecht. (waar handelaren ook misbruik van maken,want iedere pup die niet terugkomt is winst)
Jammer voor die individuele pup,maar iedere pup die verkocht wordt door een broodfokker is er eèn te veel.
Met het redden van al die individuele pups gaan deze praktijken gewoon door.

Nu hopen dat ze er van geleerd heeft en een pup koopt via de rasvereniging.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

in eerste insantie had ze de pup nooit moeten kopen bij een broodfokker. en wat jij zegt ophidia deugd ook van geen kant. het is geen handeltje maar een levend wezen .volgens jou koop je een pup bij een broodfokker en daarmee doe je goed ,om later de pup weer terug te brengen bij de broodfokker. om zo de fout terug te draaien .als dat dieren liefde is :x

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Nee!
Lees!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

ze heeft de pup gekocht bij een broodfokker. zij is verandwoordelijk voor haar pup. ze had het beestje nooit terug mogen brengen naar die broodfokker. ze had er alles aan moeten doen om het beestje een behoorlijk goed leven te geven. en wat doet die broodfokker nu met de pup ? en waarom wordt de naam van die broodfokker hier niet vermeld , omdat ze haar geld terug heeft gekregen?

Gesloten