LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektekosten-polis voor grote honden

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
harry van der voort
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2017 16:18

Ziektekosten-polis voor grote honden

Ongelezen bericht door harry van der voort »

Beste,
Ik heb voor mijn hond een polis gesloten in 2012. Het is een bordeaux-dog-teefje van 50 kg. Ik heb gemerkt dat na verloop van 5 jaar de polisvoorwaarden zodanig zijn bijgesteld dat niet meer voldaan wordt aan mijn verwachtingen dat mijn hond volledig tegen ziektekosten verzekerd is. In het bijzonder heup- en elleboogklachten worden niet meer vergoed. Nu mankeert mijn hond wat dit betreft gelukkig niets. Het is voor mij een principe- kwestie omdat ik de indruk heb misleid te worden. Ik vraag mij af of wijziging van polisvoorwaarden (ten gunste van de verzekeraar) inderdaad, na verloop van de eerste contracttermijn van 5 jaar, met regelmaat toegepast wordt door verzekeraars. U kunt uw (beknopte0 reactie met vermelding van uw naam posten op [E-mailadres verwijderd door Moderatie]. Afhankelijk van het aantal reacties dat ik ontvang zal ik hiervan een serieuze zaak maken, ondermeer met behulp van Radar.
Bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groet,
Harry van der Voort
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2017 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd door Moderatie

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ziektekosten-polis voor grote honden

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Bekijk de voorwaarden van uw eigen ziektekosten verzekering eens.
En dan die van nu en die van 5 jaar geleden.

delftin
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:23

Re: Ziektekosten-polis voor grote honden

Ongelezen bericht door delftin »

Niet alleen voor grote honden worden ziektekosten op de polis aangepast/gewijzigd. Wij hadden onze poes verzekerd voor ziektekosten en dierenarts. In het begin was er niets aan de hand en betaalde je alleen een kleine eigen bijdrage. Inentingen en een jaarlijkse controle werden volledig vergoed. Vijf jaar terug, poes was toen 7 jaar, moest inenting en controle ineens helemaal zelf worden betaald. Navraag gedaan bij de verzekering en wat bleek? Men had deze gewoon uit het basis pakket gehaald en deze preventie onkosten werden alleen nog gedeeltelijk vergoed via een aanvullende verzekering. Die zou ook nog ongeveer 20 euro per maand meer moeten kosten. Het lijkt de mensenwereld wel.
De verzekering heb ik gelijk helemaal opgezegd. Wat ik nu aan kosten betaal is 1 x controle en inenting en 1 x een roesje voor tandsteen en klitten verwijderen.
De jaarlijkse onkosten zijn nu de helft van wat ik anders aan premie voor alleen de basisverzekering kwijt was. Die andere helft houd ik aan de kant voor calamiteiten.
Die verzekeringen zijn er niet voor jouw dier of voor jouw portemonnee, maar alleen voor de eigen portemonnee.

mh73

Re: Ziektekosten-polis voor grote honden

Ongelezen bericht door mh73 »

delftin schreef:Die verzekeringen zijn er niet voor jouw dier of voor jouw portemonnee, maar alleen voor de eigen portemonnee.
+
Ik heb dat al vaker geroepen, maar toch heeft vrijwel iedereen op het Golden Retriever forum zo'n verzekering.

Voor onze Toby, reu van 5 jaar, zou ik 28 euro per maand betalen en dan kom ik op een bedrag van 336 euro per jaar.
Dan was ik inmiddels in die vijf jaar al 1680 euro kwijt geweest en het enige dat er gebeurd is zijn de jaarlijkse entingen, dus zeg een 500 euro.

Eén van onze honden hebben we 15 jaar gehad. Wel gesteriliseerd, nooit problemen gehad. We hebben nu een teefje van 7, gesteriliseerd en een reu van 5. Beiden op een kleinigheid na nooit wat gehad. We hebben twee poezen, beiden gesteriliseerd, op een kleine ingreep na een ongelukje na die 150 euro kostte, nooit wat gehad.

Er van uitgaand dat dit voor de meeste dieren geldt, hoeveel geld blijft er dan over voor de verzekeraars?

Je kunt beter twee of drie jaar vóórdat je een huisdier neemt, het bedrag dat je zou gaan betalen aan de verzekering, opzij zetten. Dan heb je een buffer en hoef je die verzekering niet te nemen.

LilianvdLans
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2017 09:23

Re: Ziektekosten-polis voor grote honden

Ongelezen bericht door LilianvdLans »

Aegon-Hema verandert ook. Normaal € 45 eigen bijdrage per jaar. Vanaf 1 mei 2017 wordt er 15% ingehouden op elke factuur. Maar de algemene voorwaarden zegt meestal dat het mag ondanks je contract/polis. Ik betaal elke maand € 40 medicijnen. Extra kosten naast de € 45.00 is € 72.00. Betreft een kat

Gesloten