LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Nielske1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 18:15

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Nielske1979 »

Ik hoopte eigenlijk dat ik de enige was met problemen met Zooplus.
Ik heb een maand geleden een hondenrek besteld voor in de auto. Na bijna 2 weken nog niets ontvangen gehad te hebben, heb ik ze maar een mail gestuurd. Zo slecht dat ze geen telefoonnummer hebben, ja een Duits nummer wat niet opgenomen wordt. Na een week werd mijn mail pas geantwoord. Dit stond erin:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Volgens informatie van ons pakketdienst op 17.02.09 22:21 en 18.02.09 10:29 zijn er pogingen geweest om het pakket bij u te bezorgen, maar helaas werd er niemand aangetroffen. DHL heeft samenwerking met TNT in NL. Heeft u misschien een bewijs van de postbode ontvangen dat u het pakket op het postkantoor op kunt halen. Indien niet dan moeten wij het pakket als verloren beschouwen. Zullen wij een nieuw pakket aan u toesturen of wilt u liever uw geld terug ontvangen? Met vriendelijke groet, uw service-team van zooplus.

Wie biedt er nu een pakket aan om half 11 in de avond, wat een ...koek! Ik heb ten eerste mijn werkadres opgegeven zodat dit dus niet kon geberen, ze zeggen maar wat daar. Nee omdat ik geen berichtgeving heb gehad, is het pakket verloren gegaan, tuurlijk, elk fatsoenlijk bedrijf wil zijn bestellingen kunnen traceren als het niet is aangekomen. Ze liegen gewoon, of ze hebben het product even niet (terwijl ze me gemaild hadden dat het weer op voorraad was) of ze proberen me te flessen.
Goed, dat er iets mis kan gaan met de logistiek tot daar aan toe, maar dat ze je gewoon laten stikken door niet of niet fatsoenlijk te reageren, dat frustreert mij enorm.
In ieder geval de laatste keer dat met hen in zee gaan, louche bedoeling...

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb het vermoeden dat ZooPlus niet zo snel zo veel succes had verwacht in Nederland. De meeste klachten die ik kan vinden op diverse internetfora komen uit januari en februari 2009.
Maar als het zo doorgaat, komen ze vanzelf in een uitzending van Radar... :roll:

(Hier ook veel negatieve en een paar positieve berichten over ZooPlus: http://www.bunnybunch.nl/community/alge ... oplus.html)

ronald braber
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 08:51

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ronald braber »

hoi mensen,
ik heb ook iets bestelt bij zooplus en kan niet anders zeggen dan dik in orde.kreeg mijn pakket binnen 4 dagen en alles goed ingepakt en compleet.dus ze kunnen het wel.ik heb ze ook gemaild over de meeste reacties van jullie en dat ze daar zeker iets mee moeten doen willen ze in de toekomst nog klanten houden.heel vervelend dat het bij de meeste niet goed gegaan is,maar dat het ook goed kan gaan blijkt wel.m.v.g ronald braber

ingridcollignon
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:05

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ingridcollignon »

Nou geloof het of niet na wat drijgbrieven over en weer is mijn geld teruggestort!! dus het kan dus wel.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Nou, inmiddels is de kooi opgehaald (afgelopen woensdag). Het ding dat kapot was, kon niet worden meegenomen, want de pakketdienst had maar 1 sticker ofzoiets. Vrijdag kreeg ik bevestiging van ZooPlus dat de kooi was opgehaald. Als die daar wordt ontvangen, krijg ik mijn geld terug. Dus nog even afwachten. Hopelijk komt het goed! En dan het kapotte ding nog omruilen...

Diane65
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:32

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Diane65 »

Bij mij hetzelfde, na wekenlang intensief zelf mails te hebben gespamd aan Zooplus en ook naar Duitsland kreeg ik eindelijk bericht. Dit naar aanleiding van een klacht die ik heb geplaatst bij een nieuw onderdeel van de site, namelijk suggesties voor verbeteringen. Ik heb aangegeven dat het fatsoenlijk zou zijn wanneer op mails wordt geantwoord. Hoe het met mijn bestelling zat kreeg ik ook een antwoord op. De zakken voer waren teruggestuurd. Niet door mij, dus blijft even vaag. Na nog eens twee weken wachten is het door mij teveel betaalde bedrag wel teruggestort op mijn rekening.
Hoewel mijn eerste bestellingen bij Zooplus goed verliepen, zijn ze nu dus wel een klant kwijt. Ik durf het gewoon niet meer aan.

Reteb
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2009 13:50

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Reteb »

Na mijn ( eerste ) bestelling bij ZOOPLUS las ik een aantal ontluisterende reacties.

De schrik sloeg me om het hart.
Ook komen hun Algemene Voorwaarden - lees ze maar eens goed - nogal bedreigend over.

Maar.. Maandag besteld, Woesdag in huis, de juiste bestelde spullen en alles compleet.
En bezorgd lekker door TNT.
En niet door zo'n duistere besteldienst waar het bij mij vrijwel steeds fout gaat.

Wel verpakt ZOOPLUS opmerkelijk, te weten : alles los in een ( te grote ) doos gestort.
Spullen kwamen toch goed aan omdat ze niet echt breekbaar waren.
Ik vraag me wel af hoe ze verpakken als er wel iets breekbaars in moet...

Per saldo dus toch : goede ervaring.
En ze zijn natuurlijk echt goedkoop.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Iets breekbaars wordt op dezelfde manier verpakt... Daarom gaat het ook gauw stuk... En als je dan wil ruilen, mag je heel lang wachten op je geld.

Update:
Kooi is 23 februari opgehaald (was niet de kooi die op de website stond) en ik heb NOG STEEDS mijn geld NIET... En het is erg stil... Je zou denken (hopen?) dat ZooPlus zijn klanten op de hoogte houdt, maar nee...

Ook bij ZooPlus klantenservice werken? http://www.12jobs.nl/dsp_c_jobDetail.ph ... aca98fbdbf (Je moet wel goed Nederlands kennen in tegenstelling tot degene die de advertentie heeft opgesteld...)

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

@Soraya (hieronder)
't Is wat je goed Nederlands noemt: "• Ervaring in het vertalen is van voordeel" :P :P

(Zit je in een andere tijdzone? :? )

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

http://www.zooplus.de/images/pdf/stelle ... ent_NL.pdf

Hier staat het toch echt iets anders (en in correct nederlands) op hun website.
Ik zou me haast geroepen voelen.....

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

Hallo, die vacature die jij hebt gelinkt is erger. En het moeder bedrijf is wel duits. Dus dan zie ik het wel door de vingers, want als het andersom zou moeten, dan werkt zelfs een vertaalwebsite niet goed genoeg, en zou ik meer fouten maken. (ik zit namelijk ook op een duits forum, maar dat terzijde)

Daarbij zie je die zin ook wel vaker in andere sollicitaties staan. Of ik woon teveel in de achterhoek waar ze gemakkelijker zijn...

Voordeel = pre

Maar het bizarre is dat je wel de brief naar het moederbedrijf moet sturen, dus Duitsland.... Dus je moet eerst (lijkt mij) in het duits een brief opstellen, om in het nederlands te kunnen werken.... :?

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ach, ik ben zelf vertaler dus ik zie overal altijd spelfouten en verkeerde woordkeuzes. Maar goed, het belangrijkste voor ZooPlus is nu gewoon vaker reageren, meer communicatie met de klanten. En dan maakt het mij niet uit of dat in het Nederlands, Engels of zelfs Duits is (mijn Duits is niet erg goed).

Kom op ZooPlus! Het geld staat nog steeds niet op mijn rekening!!! :(

Suzy50
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 16:42

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Suzy50 »

Je kunt deze producten en vele soorten voer en grit waarschijnlijk ook bestellen bij Gropet. Dit is eigenlijk een groothandel bedoeld voor catteries etc , maar als je een paar katten hebt en je besteld genoeg dan kun je ook bij hun klant worden. www.gropet.nl
Ik zelf heb ook een keertje een verkeerd product ontvangen van zooplus en na veel mailen en bellen is het nog goed gekomen, maar ik zal me nog eens bedenken voordat ik weer bij zooplus iets bestel !

@home
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:03

Re: zooplus

Ongelezen bericht door @home »

Ik bestel regelmatig bij Zooplus, maar tot op heden (nog) geen klachten. Tegenwoordig bestel ik ook regelmatig bij Zooplus in Engeland. Omdat het pond erg laag stond en o.a. het Royal Caninvoer daar veel voordeliger is dan hier. Zooplus in Duitsland is ook altijd nog voordeliger dan wanneer je het op de Nederlandse Zooplussite besteld. Tot op heden is alles heel en correct aangekomen. Alle goederen worden vanuit Duitsland aangeleverd. Dus het loont de moeite om even de prijzen te vergelijken voordat je er iets besteld. Want als er b.v. in Duitsland een aanbieding is, dan is dat hier niet automatisch het geval.

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ivar85 »

Ook ik wil even reageren.
Ik bestel al jaren tot volle tevredenheid bij zooplus.
het is 1 keer fout gegaan maar binnen een redelijke termijn netjes opgelost.
Ik bestel onder anderen kattenbakgrit en dan bij de duitse vestiging (en niet omdat ik te lui ben om te slepen met die zakken maar omdat het veel voordeliger is, 't scheelt, inclusief de verzendkosten ruim 10 euries per zak) en altijd komt het prima verpakt en snel aan. Ik moet het misschien afkloppen.
Er zijn altijd wel dingen die fout gaan en als je dat op een rij zet komt het negatief over maar als je alles wat goed gaat op een rij zet dan krijg je een heel ander idee van de zaak! :wink:

marbella10
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:57

Re: zooplus

Ongelezen bericht door marbella10 »

Alice12345 Ach, ik ben zelf vertaler dus ik zie overal altijd spelfouten en verkeerde woordkeuzes.
Afgeven op een duits bedrijf dat het de Nederlandse taal niet machtig is, is wel goedkoop. Alleen moet je dan wel zelf het verschil weten tussen 'kennen' en 'kunnen' zie: Alice12345 Ook bij ZooPlus klantenservice werken? http://www.12jobs.nl/dsp_c_jobDetail.ph ... aca98fbdbf (Je moet wel goed Nederlands kennen in tegenstelling tot degene die de advertentie heeft opgesteld...)
A pro pos, het ging over bestellingen. Ik heb minimaal 5 maal bestellingen geplaatst en alles naar genoegen gelevrd.
m.vr.gr. Marbella.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik was ook zeer tevreden over ZooPlus. Ik heb 5 keer wat besteld, waaronder een grote caviakooi en veel hooi en zaagsel. De 5e keer ging het fout. Tja, bij alle bedrijven gaat wel eens iets fout, dat snap ik ook wel. Waar het mij om gaat is dat de communicatie naar de klant toe nogal te wensen overlaat...

Nou vandaag tenminste toegezegd gekregen dat het geld is overgemaakt. Kan nog 5-7 werkdagen duren voor ik het heb (zeggen ze), maar dat is prima. Dan heeft alles samen nog net geen 2 maanden geduurd. Snelle service, ZooPlus!

@marbella10
Ik ben niet aan het werk nu. Als ik een vertaling maak, kijk ik alles natuurlijk WEL een keer na... :roll:

JWillB1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 13:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door JWillB1 »

Ik had 2 januari wat besteld bij zooplus toen het er na 7 werkdagen nog niet was heb ik gemaild en gevraagd waar het bleef, kreeg toen netjes antwoord dat ze het zouden uitzoeken en terug mailen. dat hebben ze ook netjes gedaan na 3 weken had ik het binnen. welliswaar was de doos met deutschepost plakband aan elkaar getaped de inhoud was nog heel wonderbaarlijk aangezien er twee potjes vismedicijn bij in zaten. de vorige keer heb ik het met TNT en DHL laten versturen. ik heb nu een nieuwe bestelling gedaan om ze nog een kans te gevenen het met GLS laten versturen, afgelopen dinsdag kreeg ik de mail dat het verstuurd was volgens hun zou het 5 werkdagen kosten dus zou het dinsdag geleverd moeten worden. Ik zal het laten weten als het binnen is en hoe het is aangekomen.

met vrg,
Jan-Willem

joco46
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2009 15:17

Re: zooplus

Ongelezen bericht door joco46 »

Ik kan mij beslist NIET vinden in alle negatieve berichten over zooplus. Integendeel. Ik heb de laatste week enkele mails moeten sturen, omdat ik een nieuwe creditkaart had, maar deze niet bij hen geregistreerd. ook mijn bestelling heb ik per mail gewijzigd en steeds de volgende dag kreeg ik bericht terug. uiterst correct. Reeds 10 keer het e.e.a. besteld en altijd op zeer korte termijn geleverd. Dus IK ben POSITIE over zooplus en DAT mag toch ook geschreven worden?

:D :) :lol:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

@home


Geplaatst op 13 Mrt 2009 17:14 door @home



Ik bestel regelmatig bij Zooplus, maar tot op heden (nog) geen klachten. Tegenwoordig bestel ik ook regelmatig bij Zooplus in Engeland. Omdat het pond erg laag stond en o.a. het Royal Caninvoer daar veel voordeliger is dan hier. Zooplus in Duitsland is ook altijd nog voordeliger dan wanneer je het op de Nederlandse Zooplussite besteld. Tot op heden is alles heel en correct aangekomen. Alle goederen worden vanuit Duitsland aangeleverd. Dus het loont de moeite om even de prijzen te vergelijken voordat je er iets besteld. Want als er b.v. in Duitsland een aanbieding is, dan is dat hier niet automatisch het geval.



@Home:
Ik zou graag ook ,n bestelling doen in DL of GB maar ben nogal ,n nitwit op de computer en heb dit nooit gedaan.
zou je me uit willen leggen hoe je dat precies doet ,ook met de betaling bv?
En...graag in ''Jip en Janneke''taal asjeblieft? :oops: :lol:

Alvast heel erg bedankt!

Gesloten