LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
norrski
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:14

zooplus

Ongelezen bericht door norrski »

Ik heb inmiddels een half jaar geleden een kooi besteld voor mijn konijnen bij de online winkel zooplus. Deze werd kapot bezorgd en bovendien ontbrak de helft van de onderdelen. Het was een kooi van ruim 120 euro. Ik ben nu al maanden bezig te mailen en ze hebben werkelijk het lef om keer op keer als reactie te sturen "de ontbrekende onderdelen worden u komende week toegezonden", dit tot drie keer toe! Nooit iets van gezien natuurlijk. De e-mails staan daarnaast vol met spel- en stijlfouten... Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar, alleen een nummer in Duitsland.

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met negatieve ervaringen en of zij er wel in geslaagd zijn dit op te lossen. Zo ja, hoe? :cry:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

Zooplus is nou niet je van het; bestellingen die laat aankomen, kapotte voerzakken enz.
Maar ik bestel er niet.... dus ik kan je niet helpen hierbij.
Maar kijk eens op kattenplaza, en zoek daar op het forum naar zooplus, en je komt voldoende tegen. En misschien staan er ook oplossingen bij en hoe anderen het regelen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Kijk! Dit vind ik toch weer effe een risico van ,n site als dit...je kunt ook bar slechte info krijgen die simpelweg niet klopt!

Zelf ben ik al jaren klant bij Zooplus en omdat ik nog nooit ,n probleem met ze gehad heb ben ik die door jou genoemde kattenplaza eens gaan bezoeken.
En dit is wat ik vond:
http://www.kattenforum.be/kattenaccesso ... oplus.html
Merendeel is net als ik tevreden duzzzz.... Valt ''nogal'' mee :roll:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

da's dus niet de site die ik bedoelde.... Bij sommige topic's lees je later pas de ervaring. Maar hieronder een overzicht van de meningen van andere mensen.
En ik heb erbij gezet dat ik geen ervaring heb. Maar omdat ik op het andere forum vrij regelmatig dit soort dingen lees, krijg ik er een indruk van dat als het fout gaat, het ook goed fout is. En daarom bestel ik er dus niet....

http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewto ... us&start=0

http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewto ... ht=zooplus

http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewto ... ht+zooplus

http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewto ... ht+zooplus

http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewto ... ht+zooplus

http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewto ... ht+zooplus

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

ik krijg elke keer ,n pagina waar me mijn wachtwoord gevraagd word..... heppiknie :?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

ikke dus wel.... hmm.
bezwaar als ik een klein stukje plak en knip (zonder namen van de personen)? zodat je een indruk krijgt wat ik van dat forum krijg?

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Van de week net m'n 4e bestelling in een jaar gedaan bij ZooPlus. Ik heb geen klachten eigenlijk. Ik heb er al 2 kooien besteld (eentje moet volgende week aankomen, de andere kooi kwam netjes aan). Voor de cavia's bestel ik er hooi, voer, huisjes, snacks, enzo. ZooPlus is voor mij goedkoper dan de supermarkt/dierenwinkel en het is ook wel luxe dat ze het voor de deur afleveren (mag ook wel als je 15kg zaagsel besteld.. :P ).

@TS
Op de site zelf kun je producten ook beoordelen, heb je dat ook gedaan? Erbij gezet dat het kapot aankwam enzo? Want daar kunnen andere klanten het ook lezen en is ZooPlus misschien wat gauwer geneigd de zaak op te lossen.

Misschien dat het bij mij altijd goed gaat, omdat ik niet ver van Duitsland woon. ZooPlus zit in Duitsland, dus het scheelt misschien in het transport...?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik ga er niet vanuit dat jij hier dingen uit de duim zuigt hoor Soraya :wink:
Maar ik zou best wel die klachten willen zien ja.

@ Alice: Goeie tip voor TS om daar op de site zelf e.e.a. te beoordelen. Ik lees ze zelf nl altijd omdat ik zie dat ook negatieve beoordelingen blijven staan. Toch meer geloofwaardig dan dat er puur de lovende resensies staan.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

nou hierbij dan een aantal reacties van dat forum van verschillende mensen (ik heb ze er niet allemaal uit geknipt dat waren er erg veel, en zonder namen i.v.m. privacy van dat forum)
En op basis van deze verhalen is mijn mening dus een beetje gevormd.


...hahaha nou, wat een mop, ik heb gisteren mn hele huis gepoetst en gedaan, alles afgestoft...etc. Krijg ik net mn zooplus bestelling binnen, met een zak kattengrid..is de zak helemaal opengescheurd en lekt al die zooi door t hele huis heen! De doos zat ook niet goed dicht, tape lag half los, beetje jammer allemaal.


...Ik bestel ook altijd bij Zooplus en ik heb ook al paar klachten ingediend over het verpakken. Ik deed het eerst via GLS laten bezorgen maar dat doe ik niet meer want die brengen het niet naar postkantoor als je er niet bent maar die moet je dan weer gaan bellen als ze 2x aan je deur zijn geweest en je er niet bent. Nu ga ik voortaan via TNT doen bij zooplus dus.


...Rot zooplus!!!!!
Nu baal ik dus wel eens van ze....
bestel ik 18 beaphar taurine nierendieet.
Wat krijg ik net? 18 blikjes miamor kitten zooi........
Daar heeft het patientje met nierprobs toch niets aan?
SJONGEJONGE


...gaan de verpakkingsdozen van zooplus vaker open of kapot? heb het namelijk ook eens gehad. had zo wat uit kunnen vliegen, al het tape zat los.
Een dikke maand terug bestelde ik via Zooplus een hele lading katteneten en benodigdheden. Een rekening goed voor 250 euro. Ik had voor de eerste keer met vooruitbetalingen betaald.
Een aantal dingen konden helaas niet geleverd worden en ik kreeg een emailtje van zooplus dat deze dingetjes niet geleverd zouden worden, maar dat ik wel mijn geld zou terug gestort krijgen als ik mijn rekeninggegevens zou doorgeven.
Gedaan op 1 september, ondertussen nog geen geld gezien. Nu gaat het niet over een astronomische som, maar wat me vooral ergert is dat ik nu reeds 4 emails heb gestuurd met mijn gegevens en het verzoek de som terug te betalen, en dat ik niet eens een antwoord krijg.
Klantenservice is toch een onbekend begrip bij zooplus, zo blijkt maar weer. Ik doe regelmatig bestellingen bij zooplus.
Hebben andere mensen hier ook al problemen mee gehad?


...Heb helaas wat dat betreft ook een keer gehad dat mijn bestelling zodoende kapot was dat zelfs mijn zakken grit kapot waren, wat uiteindelijk door het halve huis lag. Ook mailtje gestuurd, ook geen antwoord op gehad. Dus heb zelf ook mijn twijfels of ik uberhaupt nog wel bij zooplus wil bestellen, want heb er standaard ook kapotte dozen, en de laatste keer ook dus kapotte artikelen. En, ja, helaas is dus de klantenservice waardeloos.


...Mja ik ook een pakket wat kwijt geraakt is en hoop gedeukte blikken elke keer..
Maar aangezien ik nog geen site gevonden heb met smuschy en animonda carny 200 gr blikken blijf ik toch maar daar bestellen..


...Ik las wel eens dat er leden gedeukte blikken hadden aangekregen of een onjuiste bestelling.... Dan dacht ik: " Oef!!! Gelukkig!!! Dat heb ik nog niet ( nooit ) aan de hand gehad met Zooplus. "
Te vroeg gejuicht...Vorige donderdag had ik een bestelling gedaan voor 15 kg Tigerino silicaatkattenbakvulling en een megapack Animonda kuipjes. Vandaag al aangekomen, " lekker vlot " dacht ik alweer.
Helaas... de kattenbakvulling netjes gestapeld in de doos maar niks Animonda te bespeuren.
Heb de doos nog eens op z'n kant gezet, goed geschud maar niks nada zip zero.
Pffff daar krijg ik zo van op m'n systeem
Ik heb direct een mailtje gestuurd want de rekening gaat op 't einde van de maand van de visa card af en dan betaal ik voor iets wat ik niet gekregen heb.
Tot hiertoe geen antwoord gehad. Heeft iemand nog zoiets dergelijk met Zooplus meegemaakt en hebben jullie de bestelling achteraf toch aangekregen?


... Vorige week is de nieuwe krabpaal aangekomen, ik had ook 24 grote blikken Cosma besteld en dan nog wat speeltjes enz. Alles zat in dezelfde doos als de krabpaal. De doos was stevig dichtgeplakt, dat was ook de eerste keer. Geen enkel blik was gedeukt, dat was ook de eerste keer. Maar de doos zelf woog 27 kg. Heel vervelend, want ik woon op de eerste verdieping en hier is geen lift en geen sterke man aanwezig.


...Voor de verhuizing heb ik een krabpaal besteld waarvan ik maar de helft binnen heb gekregen. Die helft wel 2x, dus een hoop dezelfde onderdelen maar niet genoeg om daar een hele krabpaal van in elkaar te zetten. Nu ben ik al weken aan het wachten op een reactie van Zooplus op mijn "klacht", maar tot nu toe zonder succes. Zelfs niet na 3 (Engelstalige) mailtjes hierover...
Maarja, vroeg of laat zal ik toch weer dingen moeten bestellen, maar dat ga ik niet bij Zooplus doen zolang dit speelt. Heeft iemand een goed alternatief?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoe simpelmoet je zijn om honden/kattenvoer danwel grit of een konijnenkooi op internet te bestellen. Zijn de dames tegenwoordig liever lui dan moe of komen ze weer met het verhaaltje van ik heb geen tijd. Nou iedereen kan tijd maken als hij/zij dat wil maar de hele dag achter de computer op internet zitten [daar hebben ze dan wel tijd voor] is makkelijker vooral als het ook nog een beetje vriest.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

vaak zijn dingen, inclusief verzenden, goedkoper dan in de winkel, en dan ook nog aan de deur afgeleverd. Daar kan de winkelier niet tegenop.
Tja daar sta je dan als winkelier..... Immers de webwinkels zijn voordeliger, ander assortiment, en jij moet je pand en werknemers ook financieren, door de mensen die hun spullen bij jou komen ophalen en mee moeten zeulen naar huis toe.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Soms is het goedkoper, vaak krijg je niet wat je hebt besteld en heel vaak is één en ander kapot of beschadigt en nooit krijg je persoonlijk advies. Tel uit je winst :shock:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik heb zelf dus dat ik via een andere internetwinkel bestel, ze hebben het op voorraad, en anders geven ze dit correct aan. Leveren het met eigen auto af aan mijn voordeur, zetten zware zakken op de plek waar ik het wil hebben staan, en geven ook nog advies als je dit nodig hebt die (naar mijn ervaring) toereikender is dan in de gewone winkel.
Ik ken al zeker 5 webwinkels die dit doen, en als ik er rustig voor ga zitten, kan ik het lijstje langer maken.
Daarbij is mijn ervaring, dat ze een kwalikatief betere voeding aan kunnen bieden dan de standaard merken. Ik heb hier een kat lopen die allergisch is voor bepaalde stoffen die in de standaard brokken zitten. Bij de dierenwinkel kan ik het bestellen, maar moet dan minimaal 2 weken tot maand wachten, wanneer bij hun de wagen komt met spullen om de voorraad aan te vullen (daar zijn hun van afhankelijk). Via de internetwinkel heb ik het inclusief verzenden binnen een week op de stoep staan.
En ik heb het probleem dat ik minimaal 10 kg afneem. Is goedkoper, maar niet iedere winkel heeft dit standaard in het assortiment in dit dorp. (en anders met bijna 15 euro verschil)
Sommige dingen zijn even duur, maar tijdens acties weer aanzienlijk goedkoper.

offermanns
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:59

Re: zooplus

Ongelezen bericht door offermanns »

:evil: Ik ben zeer ontevreden over Zooplus. We hebben een hondenkussen besteld en dit is ook prima afgeleverd. Na 3 weken zaten er allemaal scheuren in het kussen en zag het uit alsof het al 10 jaar oud was. Ik heb toen meteen gemaild en in eerste instantie vroegen ze foto's van de schade te mailen. Dit heb ik dezelfde dag gedaan. Toen ik na een week niks had gehoord heb ik gemaild hoe het ermee stond. Ze beweerden dat ik nooit foto's had gemaild. Ik heb ze toen een tweede keer gemaild en daarnma heb ik niks meer van ze gehoord ook niet op de door mij gestuurde emails. Mij zien ze dus NOOIT MEER terug!!!

Dutchess
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:20

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Dutchess »

Ik wil hier toch even op reageren en dan met name in de richting van Soraya. Je doet het nu voorkomen alsof er helemaal niets deugt aan Zooplus. Als voorbeeld geef je een aantal negatieve meningen op Kattenplaza. Ik ben zelf forumlid op Kattenplaza maar zie daar ook positieve berichten over snelle leveringen, goede klachtenafhandeling en goed verpakte spullen die netjes aankomen. Problemen worden vaak goed opgelost. Dat laatste is ook mijn persoonlijke ervaring met Zooplus, ik heb er al de nodige bestellingen gedaan en ben heel tevreden tot nu toe. Ik vind het niet netjes om vanwege een paar bestellingen die mis gaan een heel bedrijf in de sloot te trekken. Zakken voer of kattengrit kunnen ook onderweg stukgaan door nalatigheid van het vervoersbedrijf bijv.
En nee, ik werk er niet en heb er ook geen aandelen, dus die verwijten zal ik alvast maar voor zijn.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik geef je geen verwijt. Ik heb in het begin ook gezegd dat ik er geen ervaring mee heb, en diegene ernaar doorverwezen, kan die zelf alles doorlezen.
Maar het is niet de enigste met een probleem daar.
Er zijn ook voldoende tevreden mensen, anders denk ik dat er veel meer geklaagd werd over hun en dat er hier ook meer topics over zijn.
Ik heb nergens gezegd dat er niks aan hun deugt, immers ik heb er geen ervaring mee.

Het ging de topicstarter erom of mensen mensen waren met problemen bij hun, en hoe het hierbij verliep om de klacht op te lossen.

In minimaal 3 klachten van anderen, is te lezen dat respons van zooplus zeer slecht lijkt te zijn. En dat er niet altijd een snelle correcte respons komt, waar de mensen wel op hopen. Zeker als we dan ook nog gaan kijken naar het geldbedrag.

ingridcollignon
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:05

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ingridcollignon »

Mijn ervaring loop nog steeds.....
Ik heb in dec. vorig jaar een 1,50 kooi besteld die niet op voorraad was, en ook niet leverbaar meer was. Uiteraard wel betaald. Na 2 weken heb ik gevraag of ze mijn geld terug wouden storten en steeds de zelfde reactie, sorry we zullen het zo snel mogelijk terugstorten ...maar nee hoor 11 februari 2 maanden later heb ik mijn 105,- nog steeds niet......
Inmiddels heb ik vvandaag weer mijn zoveelste reactie gepoost ben benieuwd. of ik ooit mijn geld nog ga terugkrijgen of dat ik gewoon ben opgelicht en naar mijn geld kan fluiten.

Diane65
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:32

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Diane65 »

14 dagen geleden heb ik via Zooplus 2 zakken van 15 kg Bozita hondenvoer Original XL besteld. Daarbij 2 zakjes hondensnacks en 12 blikken natvoer, allemaal van Bozita. Volgens Zooplus zou ik de levering rond 3 februari kunnen verwachten. Tot op heden heb ik alleen het natvoer binnengekregen, maar het voornaamste, namelijk de grote zakken voer (en de snacks) heb ik nu nog steeds niet. Maar ik heb wel braaf vooruitbetaald. Zooplus heeft nu dus mooi 80 euro achterover gedrukt en ik kan straks naar de dierenwinkel om alsnog extra kosten te maken voor een grote zak hondenvoer.
Ik ben inmiddels die lui maar gaan spammen met mails maar ik geloof intussen dat ik wel naar mijn centen en naar het hondenvoer kan fluiten. Goede tactiek, eerst een aantal keer bestellingen netjes leveren en dan bij een grotere bestelling de betaling opstrijken en de spullen niet leveren.
Tot op heden uiteraard geen reactie op mijn mails.
Mijn conclusie: een stel ordinare oplichters.

Inmiddels heb ik een melding van oplichting/internetfraude gedaan bij E-cops.

Mar!an
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 12:34

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Mar!an »

...Voor de verhuizing heb ik een krabpaal besteld waarvan ik maar de helft binnen heb gekregen. Die helft wel 2x, dus een hoop dezelfde onderdelen maar niet genoeg om daar een hele krabpaal van in elkaar te zetten. Nu ben ik al weken aan het wachten op een reactie van Zooplus op mijn "klacht", maar tot nu toe zonder succes. Zelfs niet na 3 (Engelstalige) mailtjes hierover...
Maarja, vroeg of laat zal ik toch weer dingen moeten bestellen, maar dat ga ik niet bij Zooplus doen zolang dit speelt. Heeft iemand een goed alternatief?
Dat klinkt niet veelbelovend :(

Lijkt op mijn situatie, alleen heb ik al 3x een doos ontvangen met dezelfde onderdelen...
1 hele krabpaal besteld maar 3 halve ontvangen.

Ik vrees dat dit nog niet voorbij is.
Dat was één keer en NOOIT weer Zooplus!

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Nou, inmiddels kan ik meepraten (helaas). De eerste drie bestellingen gingen goed, lekker goedkoop, mooie caviakooi gekocht en best zware pakken zaagsel. Handig dat je niet door de regen hoeft te sjouwen enzo.

Maar bij de vierde bestelling ging het mis. Die bestelling deed ik vorige maand. Ik kocht een aantal dingen (boven de 100 euro krijg je 5% korting) tegelijk, waaronder een kooi en een houten huisje. De kooi was heel anders op de foto en nogal instabiel, dus die wilde ik ruilen. Het huisje hadden ze in dezelfde (mega-)doos verpakt als een groot pak hooi en dat was dus kapot gegaan.

Voor het huisje moest ik ook foto's opsturen. Dat lukte niet, ik kreeg zo'n mail-undelivered-berichtje terug. Heb ik maar weer via het contactformulier op de website contact opgenomen. Toen kreeg ik reactie, dat ik de foto's maar op photobucket.com moest plaatsen. Dat deed ik en stuurde de link naar ze toe.

Voor de communicatie met ZooPlus moet je heeeeeel geduldig zijn. Als je een mailtje stuurt, moet je niet gek opkijken als je pas 5 dagen daarna een reactie krijgt. Uiteindelijk kreeg ik een "retour e-nummer" wat je nodig hebt om op het ruilformulier te zetten.

Tja, en toen... Ze wilden het pakket zelf laten ophalen. In eerste instantie vond ik dat wel service, want de doos met de kooi is nogal groot enzo. Wanneer was ik thuis? Ik stuurde een mail met een paar datums waarop ik thuis zou zijn die week. Hoorde niks... Ja, NA die week kreeg ik een mailtje. Ja, excuses dat ze niet eerder hadden gereageerd, blabla, wanneer was ik thuis? Weer een paar datums opgestuurd. En weer niks. Dus toen heb ik een boos mailtje gestuurd dat het wel erg lang duurde zo en of ze me niet konden bellen, dat gaat een stuk sneller met afspreken. Ook is dat goedkoper dan wanneer ze mij als klant verdienen (heb er toch wel 300 tot 400 euro besteed in 5 maanden).

Afgelopen vrijdag kreeg ik een mailtje dat aanstaande maandag (dus vandaag) toch wel goed was. Pakketdienst zou het pakket dan komen ophalen. Hoe laat is het nu? Bijna half zes. Geen pakketdienst gezien. Nou kan dat natuurlijk ook liggen aan de pakketdienst, maar mijn geduld raakt nu echt op. Ik wil mijn geld terug voor de kooi (179 euro!) en voor het huisje. En ik denk dat ik niet nog eens ga bestellen daar. Ook al is het daar goedkoper, uiteindelijk kost het me mijn humeur en nog veel meer geld dan in de winkel!

Gesloten