LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
wieringa65
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 20:12

24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door wieringa65 »

Wij hebben een jaar of 4/5 geleden een Samsung wasmaschine gekocht. Prima ding. 7.5 kg en met zilverwash.
op de wasmachine een duidelijke sticker erop Daarop staat:
"24 uurs service aan huis", gevolgd door een telefoonnummer. Voor Nederland een nummer in Den Haag (er staat ook een nummer voor Belgie bij)
Dat is een hele geruststelling, toch?

Toen ging de machine stuk. Op een zondag middag.

Nummer gebeld, maar het nummer is alleen bereikbaar tijdens kantoor uren, dus door de week, van 9 uur 's ochtens tot 6 uur 's avonds. Dus geen 24 uur.
Die stuurden ons al snel door naar internet, daar moest ik maar een service afspraak maken. De monteur kon pas NA EEN WEEK !!! (hoezo 24 uur). Nog maar weer gebeld, maar ze konden verder niets voor mij doen.
De service firma (E-care) gebeld, en die was zo vriendelijke om me op de spoed lijst te zetten, zodat er "al '' een monteur kwam na 5 dagen.
Die kon niets doen, motor kapot, dus daarvoor moet eerst een offererte gemaakt worden. Pech dus.
Maar met die 24 uurs service belofte heeft Samsung ons dus gewoon keihard opgelicht. Gewoon nep!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Samsung is geen witgoedmerk en zal het ook nooit worden!
Snel de markt willen pakken met cheapy producten en niet kunnen concureren met Miele, Bosch, AEG. je zult zien dat je bij de meeste vakzaken Samsung niet tegenkomt, alleen bij de snelle jongens die niet voor de kwaliteit maar voor het geld willen gaan. En ja ze lokken je weer met goedkope prijzen.
Goedkoop blijft vaak duurkoop, en wat is duur? Iets wat niet werkt!

wieringa65
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 20:12

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door wieringa65 »

De machine was niet heel goedkoop en op zich goede kwaliteit. Hij heeft het prima gedaan, prettig te bedienen etc. En hij gaat , na toch veel gebruik, stuk. Dat kan gebeuren.
Waar het mij om gaat is de misleiding wat betreft de service.

wieringa65
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 20:12

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door wieringa65 »

De monteur van Samsung (E-Care) is geweest hoor.

Helaas, had hij de foute printplaat mee. Dus daar moet een andere besteld worden. En tja, dan weer een nieuwe afspraak, dus dat zal dan wel WEER een week duren. Gaat lekker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

audiofreak1 schreef:Samsung is geen witgoedmerk en zal het ook nooit worden!
Snel de markt willen pakken met cheapy producten en niet kunnen concureren met Miele, Bosch, AEG. je zult zien dat je bij de meeste vakzaken Samsung niet tegenkomt, alleen bij de snelle jongens die niet voor de kwaliteit maar voor het geld willen gaan. En ja ze lokken je weer met goedkope prijzen.
Goedkoop blijft vaak duurkoop, en wat is duur? Iets wat niet werkt!
Zo te lezen heb jij de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd. Samsung mag dan voor de wat ouderen nog als een B-merk klinken, maar is ondertussen marktleider op vrijwel alle gebieden waar ze actief zijn. Ze kunnen zonder meer de concurrentie aan met de Europese merken.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door Rickyman »

@GJvdZ

De grootste is per definitie niet de beste, ze kunnen toch echt niet tippen aan een Asko of Miele of een Aeg / Bosch.
Hun tv's gaan gemiddeld een paar jaar mee voordat de voeding eruit klapt en hun koelkasten gaan kat na kat stuk. Ook zonder onder een grafsteen te liggen kun je deze info zelf makkelijk vinden.

Rick

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Alsof iedereen zomaar ff geld heeft voor een Miele of een Bosch!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is m.i. een andere discussie of een Samsung kwalitatief vergelijkbaar is met een Miele.
Zelf ben ik altijd Miele fan geweest maar tegenwoordig koop ik ook een merk a la Whirlpool. De kwaliteitsverschillen (degelijkheid) zijn duidelijk waarneembaar maar voor 1 Miele koop ik 3 Whirlpools. Dan hoeven ze maar 1/3 van een Miele leven mee te gaan.
En nee, ik verwacht geen 15 jaar levensduur. Met 5 jaar ben ik dik tevreden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Was van plan deze week een Samsung machine te kopen. Heb helaas geen Miele geld :(

wieringa65
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 20:12

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door wieringa65 »

Zoals gezegd, de Samsung machine bevalt ons goed, heel modern etc.
En alles gaat een keer stuk. Alleen met de service (24 uur aan huis) voel ik me zwaar genaaid. We zijn nu twee monteurs en 3 weken verder.

Via dit forum heeft Samsung wel contact opgenomen met mij, en ze vinden het vervelend, en willen helpen, maar veel gebeurt er nog niet.

Check dus wel even de service voorwaarden en laat dat goed zwart op wit zetten. Reclamekreten tellen duidelijk dus niet.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

sephora30 schreef:Was van plan deze week een Samsung machine te kopen. Heb helaas geen Miele geld :(
Ook een Bosch, Siemens en AEG maken uitstekende machines,
dus met geen Miele geld is er meer te koop!
Uiteindelijk is een Miele vaak het goedkoopst gezien de gemiddelde levensduur van 15 tot 20 jaar. Maar het geld voor de aanschaf moet je wel hebben en dan zijn de prijzen van de andere interessanter.
Qua geld kan een Samsung mee, qua kwaliteit nog lang niet.
Dit geldt tevens voor LG, goedkoop in aanschaf, zeer korte levensduur.
Succes met de zoektocht.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Die zijn veel te duur :(

Toch maar beter een Zanussi dan ipv Samsung?

Sorry Wieringa dat ik inbreek in je topic maar moet een nieuwe machine en ik weet niet welke ik moet kiezen.

wieringa65
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 20:12

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door wieringa65 »

Zanussi, nee toch. Dan liever Bosch denk ik.

Miele is misschien voordeliger over 20 jaar, maar wie wil nu wassen met een 10-20 jaar oude machine! De ontwikkelingen staan niet stil. Over 5 jaar zijn wasmachines weer intelligenter, zuiniger etc (en hebben ze misschien wel een internet aansluiting) En dan zit jij nog 15 jaar met een ouderwetse?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bosch is te duur. Heb 400 euro te besteden. Hoef niks bijzonders als ie maar niet zoveel lawaai maakt :D

Cubitus
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2011 11:56

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door Cubitus »

wieringa65 schreef:Zanussi, nee toch. Dan liever Bosch denk ik.

Miele is misschien voordeliger over 20 jaar, maar wie wil nu wassen met een 10-20 jaar oude machine! De ontwikkelingen staan niet stil. Over 5 jaar zijn wasmachines weer intelligenter, zuiniger etc (en hebben ze misschien wel een internet aansluiting) En dan zit jij nog 15 jaar met een ouderwetse?
Wat is nu het nut van een wasmachine met internet aansluiting :shock:
Ik heb er nu een van zeker 20 jaar oud en die doet het prima. Volgens mij moet een wasmachine je was gewoon goed schoon wassen en dit het liefst zo lang mogelijk, niks meer niks minder. Al die nieuwe snufjes zijn leuk, maar ik geloof niet zo dat je was er schoner van wordt en door die nieuwe energielabels zijn ze de afgelopen jaren vooral slechter gaan spoelen omdat ze zo zuinig met water moeten zijn. Leeftijd zegt mij niks, schone was is schone was toch? :D

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door grun »

Cubitus schreef:Wat is nu het nut van een wasmachine met internet aansluiting :shock:
Om hem aan te kunnen zetten terwijl je niet thuis bent misschien? Per slot van rekening bestaan er ook al koelkasten met internet aansluiting. Alles wat je daar in of uithaalt gaat langs een ook al ingebouwde barcode scanner, is het artikel op dan belt de koelkast zelf via internet de besteldienst van de supermarkt om de voorraad aan te vullen.

Nog geen gemeengoed, maar die kant gaan we wel op.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat is nu het nut van een wasmachine met internet aansluiting
Bij mijn vorige werkgever werden wij verrast dat er ineens een monteur op de stoep stond voor een heel groot hard disk array (kast met een paar honderd hard-disken voor computeropslag). Er was een fout opgetreden en dit apparaat had "zelf een monteur gebeld".

Cubitus
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2011 11:56

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door Cubitus »

Maar dan wil ik ook een elektrische tandenborstel met internet aansluiting :roll:

Ik heb trouwens gewoon zo'n tijdklok als ik 's nachts ofzo wil wassen of voor als ik er niet ben. Nog geen 10 euro bij de bouwmarkt, weet je alles :D


sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 24 uurs service Samsung wasmachine, dus niet!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Helemaal eens met Cubitus.
Een stille machine die schoon wast daar gaat het om :D

Gesloten