LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vraag me af of de transportbeveiliging wel verwijderd was.

Poppetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:19

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ow... moet je daarom die bouten eruit halen? M'n vriend vond het al raar dat je die eruit moest draaien!.... Natuurlijk zijn die eruit gehaald, iedereen die de gebruiksaanwijzing leest voor in gebruik name van een wasmachine krijgt met grote letters gemeld dat je die eerst in bepaalde volgorde moet verwijderen... dus die bouten zaten er niet in!

Roche
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 15:59

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Roche »

Hallo beste mensen daar ben ik weer, zie reactie 2 en 6 oktober.
Wasmachine bleek gemaakt te zijn nog net 5 weken verder en hij doet niets mee :evil: om gek van te worden. woensdag 15 november s'vonds e-mail naar em service, donderdag 16 november pratende machine aan de lijn afspraak voor 24 november kon niet eerder!!! weer vrijen dag regelen donderdag 23 november bellen hoe laat ze ongeveer komen geen tijd bekend vreemd :?:. Vrijdag 24 november weer proberen nog niets emservice medewerkster aan de lijn monteur is ziek er komt niemand langs :twisted: Zeh mijn man nog wel voor niets heel de dag vrij zeggen ze daar bij em service geniet u toch fijn van u vrije dag :shock:, het lef!!!!!!!!!! Mijn man is echt uit zijn dak gegaan en heeft gelijk IT'S gebeld, nou die gingen het wel even regelen niet dus :!: It'S medewerker vindt dit ook geen manier van doel, heeft naar hoofdkantoor gebeld en die hebben alles in werking gezet, monteur komt volgens emservice komen ze zaterdag 25 november, em servive heeft er 2x over gebeld zelfs. Nu konden we weer bellen na 18:00 uur voor de tijd van zaterdag nou volgens de computer is onze storing niet bekend dus ook geen tijd bekend voor zaterdag 25 november. Wacht af een stelt morgen IT'S weer op de hoogte van deze gebeurtenissen want dit kan echt niet. Heb hoop op een nieuwe Wasmachine maar geen Nordland.

Helaas wordt dit nog vervolgd. :D Vriendelijke groet. C

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Dergelijke machine's van goedkope merken, zijn vaak best goede machine's!,

Koop echter nooit zo'n machine wanneer je een gezin hebt met 6 kinderen!, en dat opa en oma ook nog bij het gezin inwoond!, :shock:

Dan heb je een probleem!, degelijke goedkope machine's zijn ontworpen op één keer draaien in de week!, de éne week de bonte was, de andere week de fijne was!,

Dan kan zo'n goedkope machine in principe met weinig problemen oud worden,


Heb je een gezin, spaar even door, en koop een normale machine van een betrouwbaar merk, ze zijn inderdaad een paar honderd euro duurder, maar je hebt dan wel kwaliteit, en véél minder reparatiekosten.

ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

De consument heeft het recht voor zijn belangen op te komen en als daar reparatie of vervanging bij hoort moet hij dat ook gewoon doen. Als het op betalen aankomt: dit heeft hij al gedaan bij de aanschaf van het product. Hij heeft betaald voor een product waarvan met redelijkerwijs mag verwachten etc. etc.


Met de huidige lage marges is dat dus niet het geval.

Rekeningen betalen moet natuurlijk gewoon gebeuren maar kan niet de reden zijn om maar geen garantie te verlenen
Toch wel.
Zolang een klant de rekening nog niet volledig betaald heeft is het product mijn eigendom.
En ik mag zelf bepalen of op het product garantie wordt verleend of niet.
Want de klant kan geen garantie eisen op producten die niet zijn eigendommen zijn.

Dit betekent niet automatisch dat ik geen garantie uitvoer op producten die nog niet of niet volledig betaald zijn.
Als ik vertrouwen in de klant heb, dan zal ik hem of haar gewoon helpen.
Heb ik echter géén vertrouwen in de klant, dan moet hij eerst de rekening volledig voldoen en daarna zal ik overgaan tot het uitvoeren van de garantie.

En ja, deze beperking mag ik de klant die zijn rekeningen nog niet voldaan heeft opleggen.

Roche
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 15:59

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Roche »

:) Ik kan weer lachen na veel ellende en was uitbesteden enz.
Nordland machine van 2 jaar en 2 maanden oud is helemaal stuk, Em service heeft het weer eens flink laten afweten, monteur ziek en niet afbellen voor niets een vrije dag genomen om te gillen!!! Maar gelukkig was IT'S nu de genen die insprong (wasmachine daar ook gekocht). Ik heb nu sinds gisteren en nieuwe wasmachine en wel een Bosch WAE 28190 NL, kreeg oude machine volledig vergoed en heb nu geld bij gelegt en van betere kwaliteit gekocht hoop ik, Het wast wel rustiger en de rest afwachten maar glukkig is alle elende achter de rug.
Groet, C :wink:

maurice83
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 07:39

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door maurice83 »

allereerst wil ook ik kwijt dat ik het onterecht vind dat nordland zo de grond in word getrapt. onterecht. iedereen kan pech hebben . mijn schoonouders hebben wel een dure miele 900 euries en die hebben al 3 keer de printplaats moeten laten vervangen net 3 wkn buiten de garantie. Bovendien moesten ze zelf voor alle kosten opdraaien. dus over de service van miele discuseren we maar niet.
Zelf heb ik een nordland wasmachine al ruim 7 jaar en zonder ook maar 1 klein minpuntje. daarnaast krijg ik aan het begin het zeepbakje er niet uit om af te wassen. heb vervolgens gebeld en ja hoor wat zeiden ze. we komen wel even langs om het u te laten zien. en jawel geheel gratis. Dit was betreft de service van nordland een dikke 10.
dus ik weet het zo net nog niet 1 miele met uiterst slechte service of een nordland waarvan de service top is en je er indien nodig (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt ) 3 voor de prijs van een miele kan aanschaffen zeg het maar !!!!!

J.M.Smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:24

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door J.M.Smit »

IT's die ken:
In Haarlem bij IT’s een TV/DVD combi de Philips 15pt6807 gekocht voor € 230,-. De DVD-speler was de eerste keer binnen de garantie al defect. De tweede keer exact hetzelfde probleem. Natuurlijk net buiten de garantie. Eerst een hoop gezeur over bonnetjes terwijl zo’n reparatie op toestelnummer wordt geregistreerd. Daarna wordt je door IT’s gebeld: bij ons in de zaak doet hij het gewoon of ik maar even wat DVD’s naar de winkel wilde komen brengen. Toestel weer opgehaald. Thuis weer geprobeerd na 2 DVD’s weer hetzelfde. Voor een reparatie moet je eerst € 65,- onderzoekskosten betalen zijnde bijna 1/3 van de prijs van een nieuwe toestel. Krijg je natuurlijk weer dezelfde inferieure DVD-speler geplaatst. Heb je nog een waardeloos toestel. En als je naar de reviews van dit toestel kijkt: overal hetzelfde probleem.
Kortom door IT’s een TV/DVD combi geleverd met een door Philips geplaatste inferieure DVD-speler, waarna waardeloze service van zowel IT’s als Philips.
Hoogste tijd voor wat extra publiciteit over dit slechte product en nog slechtere service. Daar dus nooit meer wat kopen.

Zie ook:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 07&pcode=0
http://www.amazon.co.uk/gp/product/cust ... e&n=560798

http://www.ciao.co.uk/Philips_15_PT_680 ... ew_5490316

http://www.avforums.com/forums/archive/ ... 62022.html

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door VanTels »

Dat ze je niet kunnen helpen als je de bonnen niet bewaard kan ik me voorstellen.
Het is wettelijk geregeld dat ze u ook buiten de fabrieksgarantie van 1 jaar op basis van afschrijving moeten helpen.

Dien je klacht maar eens in op:
http://www.its-x-tra.nl/Contact/Klantenservice/

ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat ze je niet kunnen helpen als je de bonnen niet bewaard kan ik me voorstellen.
Het is wettelijk geregeld dat ze u ook buiten de fabrieksgarantie van 1 jaar op basis van afschrijving moeten helpen.
Als je de aankoopbon of garantiebewijs niet meer hebt, dan heb je nergens recht meer op.

J.M.Smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:24

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door J.M.Smit »

De reactie van hun "service" ken ik wel. En het juridische kader ook. Waar het omgaat dat is dat een apparaat zo duur is dat je toch geen juridische stappen neemt. Een nieuwe is goedkoper. Een goede zaak is slimmer en zorg dat problemen worden opgelost. Is voor alle partijen uiteindelijk beter, kost alle partijen het minst en van beide kanten tevredenheid. Wat denk je dat deze reclame IT's kost. Ik vind zo'n radar forum dus prima.

Supersonic
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2006 14:36

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Supersonic »

@ J.M. Smit,

Als ik het zo bekijk heeft It's je wel een nette oplossing geboden. Je garantie is verlopen en dan is reparatie niet helemaal gratis meer. Daar zijn op internet diverse voorbeelden van te vinden. Jouw actie met het volproppen van diverse fora met je frustratie zal denk ik niet werken, bij Its niet en bij vele andere electronicazaken ook niet. Lijkt mij ook meer een persoonlijke wraakactie dan dat je een punt hebt. En waarom vul je dit in bij een topic over Nordland? Nordland is Philips niet! :oops:

Supersonic

J.M.Smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:24

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door J.M.Smit »

Niks wrakactie, gewoon andere consumenten informeren over de werkwijze van IT's. Service tot de hoek van de straat meer is het niet.

Supersonic
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2006 14:36

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Supersonic »

Misschien moet je het er dan niet zo dik opleggen, want het komt nu toch echt erg triest over. Beetje zielig, eigenlijk. Asl zo'n jongetje dat in een hoekje staat te stampvoeten omdat ie zijn zin niet krijgt. :lol:

ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Krijg je natuurlijk weer dezelfde inferieure DVD-speler geplaatst. Heb je nog een waardeloos toestel. En als je naar de reviews van dit toestel kijkt: overal hetzelfde probleem.
Als je het zo goed weet, waarom koop je hem dan?

En ten tweede:
Als je na reparatie géén geld betaald, dan blijft de oorspronkelijke garantieperiode van kracht. Had je wel geld bijbetaald, dan was de levensduur van het apparaat verlengt en had de garantieperiode ook verlengt moeten worden.

Let op!
Dit is alleen bij bijbetaling!

Je klaagt dat de winkelier zich niet aan de regels gehouden heeft J.M.Smit, maar de winkelier heeft de wetboeken exact nageleeft!

Na de garantieperiode vervalt het recht op gratis reparatie of vervanging en dan gelden andere wetsregels.
Dan gelden de regels na het verlopen van de garantie en dan moet er gekeken worden naar de economische levensduur.
En dat heeft de winkelier exact gedaan.

Dat jij er niet mee eens bent, is een heel ander verhaal.
Maar ga de winkelier dan niet uitmaken voor oplichter, want in dit geval ben je hetzelf!

De winkelier houdt zich netjes aan de wet, de consument in dit geval dus niet!

Je moet oppassen dat de winkelier jouw niet gaat vervolgen vanwege smaad!

J.M.Smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:24

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door J.M.Smit »

Een vertegenwoordiger van IT's op het forum? De DVD/TV ligt al lang bij het grofvuil, dus te repareren valt er niet meer. Ik sta gewoon met mijn volledige naam op het forum, kan ik van u niet zeggen.

ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een vertegenwoordiger van IT's op het forum?
Totaal niet!

Ik heb helemaal niets met de IT's te maken.

Wel met de wetboeken!
Ik sta gewoon met mijn volledige naam op het forum, kan ik van u niet zeggen.
Dat is mijn keuze en ik heb mijn persoonlijke reden hiervoor.
Daarnaast is het zo dat ik nooit mijn eigen naam op de fora gebruik.
Ik gebruik altijd nicknames.

En daar is niets mis mee.

Supersonic
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2006 14:36

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Supersonic »

De DVD/TV ligt al lang bij het grofvuil, dus te repareren valt er niet meer.


Ik denk dat dat voor iedereen de beste oplossing is, zeker als u een nieuw apparaat bij een andere winkel zal kopen, dan is its en philips ook blij! Iedereen happy! :P

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik kan me de reactie van J.M. Smit heel goed voorstellen.
De service in dit geval is ver beneden peil.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je de aankoopbon of garantiebewijs niet meer hebt, dan heb je nergens recht meer op.
Dat is niet juist. De consument mag op iedere manier die hij wil bewijzen dat hij met deze winkel een overeenkomst heeft en bepaalde rechten heeft.
Wel met de wetboeken!
Daarnaast zijn er nog verdragen, Europese richtlijnen en rechterlijke uitspraken, die allemaal voor een wettelijk kader zorgen.
Je moet oppassen dat de winkelier jouw niet gaat vervolgen vanwege smaad!
Ik zie geen mogelijkheden om hem voor smaad te vervolgen.

Gesloten