LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
wil2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:10

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door wil2008 »

:o Hebben een nu 14 jaar oude Nordland wasmachine in gebruik, met als enige reparaties tot nu 2x een manchet vernieuwd.
De machine gaat inmiddels wel wat luidruchtiger centrifugeren, maar functioneert overigens nog steeds naar behoren.
Het eeuwige leven zal hij niet hebben, dus ik dacht naar andermaal naar een Nordland uit te zien. Nu lees ik wel heel veel slecht nieuws, alhoewel niet van recente datum. Is er nog steeds slecht nieuws of inmiddels ook ietsd beters te berichten?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het verschil is natuurlijk wel, hoe vaak wordt de machine gebruikt,

Een alleenstaande die één keer in de week wast, heeft over het algemeen minder problemen met een Nordland machine dan een gezin met 6 kinderen woonachtig op een boerderij!,

In zo'n situatie is een machine van een topmerk absoluut noodzakelijk,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Thidan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 14:47

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Thidan »

Wie kan mij misschien helpen? Gisteren is bij mij een stop doorgeslagen terwijl mijn wasautomaat draaide. Toen ik de was er, nadat deze klaar was, uithaalde, bleek dat die niet had gecentrifugeerd.
En nu doet ie dus helemaal niets meer. De gebruiksaanwijzing ben ik met een verhuizing kwijtgeraakt, maar dat ding is pas 3,5 jaar oud. Nu hoop ik dat ik hem op eoa manier kan/moet resetten. Het vreemde is dat ie wel gewoon aan geeft op welk programma 'ie staat, maar hij gaat niet aan. Het is een Nordland, type WVL 201 4EL.
Zou het kunnen zijn dat doordat de stop eruit gevlogen is, dat computergebeuren ontregeld is?
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Voor de rest overigens een prima automaat, maar hier baal ik echt van.
Eerst geeft m'n stofzuiger de geest, dan m'n koffie-apparaat, vervolgens de ketel, en nu dit................ :? :shock:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door plumber »

Haal het filter er eens uit denk dat daar wat inzit
zodat de pomp vastzit.Ook ff door de afvoerslang
blazen kan nml ook zijn dat er een kontakt blijft
hangen en dat los je daarmee op.
gr.pl.

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kunnen maar zo versleten koolborstels zijn .

T

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Henk25 »

In mijn wasmachine zat een bout los waardoor er water uit de trommel op de electronica kwam met als gevolg kortsluiting. Alles goed aangedraaid en drooggemaakt en toen deed de wasmachine het als vanouds. Helaas maar kort want na een paar weken hield die er opnieuw mee op.
Toevallig kreeg ik de tip om alles nog eens goed aan te draaien van iemand met een Indesit en die man heeft er nog jaren mee gewassen. Hopelijk lukt dat bij julie ook.

poca
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2009 14:55

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door poca »

Gekocht bij It´s op 13-10-06, 5 jaar garantie erbij genomen voor de zekerheid. Achteraf gezien maar goed ook: 3 reparaties verder (droogt niet goed, module kapot, motor kapot. Netjes gerepareerd. Maar nu is voor de 4e keer een reparateur gekomen, de machinelekte, droogt niet meer en maakt een hels kabaal. Helaas de machine is na 2,5 jaar overleden. Ik krijg een bon waarmee ik dus weer bij It´s kan gaan omruilen en wat blijkt nou, ik moet nu gaan bijbetalen omdat ik nog maar 60% krijg uitgekeerd!! Ik kan daar nog niet eens een wasmachine van kopen en mis daarnaast ook nog eens een droger. Waarom heb ik in godsnaam een garantie van 5 jaar erop gezet terwijl ik nu nogmaals onkosten kan gaan maken. It´s kan er zogenaamd niks aan doen, maar ze zijn wel degene die deze machine aan mij hebben verkocht. Dit is dus binnen een garantieperiode en heb nog niks!!!Schandalig gewoon.

valerie87
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 15:21

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door valerie87 »

tegenwoordig maakt het niks meer uit of je nou een dure miele bosch whirpool koopt.

Je mag blij wezen dat eht de eerste 5 jaar al haalt en een miele gaat echt niet meer 25 jaar mee zoals het vroeger wel deed.

Je moet mazzel hebben met een machine.

en frenko onderdelen gaan er helemaal uit. omdat hun geen onderdelen meer leveren,

en van daewoo is er al een tijd geen onderdelen meer te krijgen doordat ze verhuisd zijn al 2 jaar geleden.

en candy/hoover is al helemaal een rampeplan met onderdelen.

ik heb zelf een wasmachine en droger van indesit onderdelen zijn er niet duur van en aankoopprijs is ook al niet zo gek duur.

wasmachine is al 3 jaar oud en droger al 13 jaar nadat de viltbanden eens zijn vernieuwd

valerie87
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 15:21

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door valerie87 »

je hebt wettelijk gezien altijd 3 jaar garantie op je machine.

alleen de winkels makenje wijs dat het maar of 2 jaar is en dat je daarom garantie moet bijkopen,

maar als je het via rechtsbijstand gaat doen win je het geheid.

en op onderdelen zoals machette en pompen ken je geen garantie geven want dat kan door eigen schuld kapot gaan.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Treedt er een storing op aan het verzekerde apparaat, dan meldt u dat eenvoudig bij It’s via telefoon, internet of het dichtstbijzijnde It’s winkel. De storing wordt zo snel mogelijk vakkundig gerepareerd of wanneer dat niet mogelijk is wordt het apparaat zelfs compleet vervangen. Hierbij worden geen voorrijkosten, materiaal of arbeidsloon in rekening gebracht.
Van http://www.itsonline.nl/informatie/?menu=90

Hier klopt iets niet. Terug gaan naar de winkel en je erin vastbijten als een pitbull !!![/b]

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Waarin vastbijten ??
T

MeggamassNick
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 15:35

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door MeggamassNick »

Ik heb precies hetzelfde probleem. De wasautomaat is op de kop af na 3 jaar technisch totall loss verklaard. Ik heb wel een aanvullende garantie lopen van 5 jaar dus alles valt binnen de garantie. Nu kreeg ik eerste het bericht dat ik hem kon omruilen in de winkel en toen ik in de winkel stond (It's) kreeg ik de mededeling dat ik de dagwaarde krijg uitgekeerd. Dit zou veel minder zijn dan een nieuwe machine en ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. Ik wil dit aanvechten op welke manier dan ook. Ze beroepen zich om de GarantiePlus Certificaat voorwaarden, die ik helemaal niet heb gehad. Nu vraag ik om een kopie en die willen ze niet geven.... :evil:. Is er toevallig hier iemand die deze thuis heeft en wil inscannen en opsturen?

Ik hou jullie op de hoogte hoe dit gaat verlopen!

Mvgr

Nick

poca
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2009 14:55

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door poca »

Het heeft inderdaad veel tijd in beslag genomen maar na het inschakelen van mijn rechtsbijstand verzekering (polis Direct)heb ik vorige week dan eindelijk het verlossende woord gekregen.
De was/droog machine van Nordland wordt volledig vergoed.
Voor de aanschafwaarde destijds kan ik een nieuw apparaat kopen.
Erin vastbijten als een pitbull heeft zeker geholpen.
Ga de strijd aan is mijn advies.
Het is wel zo dat je al die tijd geen wasvoorzieningen hebt want een andere kopen terwijl de zaak loopt is niet aan te raden, vaak word nooit het bedrag uitgekeerd maar een ruiling.
Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van het levensduur van het apparaat en dat staat voor 3 jaar!!
Maar ik koop nooit meer een droger en wasmachine ineen.
Nu hopen dat ik met de nieuwe wasmachine en droger meer geluk heb.

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Prima resultaat :!: goed gedaan
Maar een vraagje:Gekocht bij It´s.
Wie komt u nu tegemoet it`s of de verzekeraar dat is van belang om anderen van advies te voorzien.
Groet T

stofzuigertje

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Its verkoop ook iets betere merken en Bosch of Siemens zal Toolboy wel weer adviseren maar ook Zanussi is best redelijk en goedkoper als je niet teveel wilt bijbetalen...

Voor je een merk kies, er zijn diverse monteurs die niet blij zijn met Indesit.....
want vaste klanten zijn nooit tevreden....
Andere onbekende merken kun je beter hier eerst vragen als je ook iets anders dan hun huismerk NORDLAND mag uitzoeken....

PS Bosch 5kg niet kopen, worden in Spain gemaakt en zijn stukken minder in levensduur dan die 6 en 7 Kg machines en dat verdien je wel terug!

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik adviseer geen merk :wink: Heb nog steeds de regel voor m`n zelf 100 euro per jaar zo wel technisch als economisch per jaar aan afschrijving.
En dan heb ik het over de machine`s van af ongeveer 2005.
After sales en service gaat de doorslag geven in de aankoop.

T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door plumber »

Ik adviseer altijd Bosch-Siemens maar dan wel
de duurdere.
Toolboy adviseerd Asko.ook een heel goed merk.

poca
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2009 14:55

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door poca »

Hallo T.

Na het inschakelen van mijn rechtsbijstand die ik bij Polis Direct hebt lopen (Module consument en wonen) heeft de consumenten belangen van It´s mijn klacht in behandeling genomen. Zij hebben mij uiteindelijk toegekend de volledige aanschafwaarde van de machine te vergoeden. Het gaat dus nu als volgt: ik heb nu een nieuwe wasmachine en droger bij hun besteld (van te voren vroegen ze na mijn nieuwe bestelling) en het bedrag wordt hiermee verrekend. Tevens heb ik via de rechtsbijstand geregeld dat de bezorgkosten en de aansluitkosten ook voor hun rekening komt. (heb ik tenslotte al betaald). De garantie wordt ook overgeheveld. It´s is mij dus uiteindelijk volledig tegemoet gekomen. Zij waren ook degene die mij destijds de dagwaarde wilde betalen waar ik dus niet mee akkoord ging. Nu kan ik mij goed voorstellen dat je soms geen keuze hebt. Zonder een droger gaat nog wel maar zonder wasmachine is geen pretje vooral met een gezin. en dit heeft dus wel 5 mnd geduurd! (Helaas zat er een vakantieperiode tussen). Als je dus de mogelijkheid hebt, is mijn advies om niet akkoord te gaan met de zogenaamde omruilbon (er staat ook geen bedrag op genoteerd). Aangekomen bij It´s blijkt het een dagwaarde te zijn die je vergoed krijgt, niks omruilen dus! Ga je wel akkoord heb je geen poot meer op te staan. let wel op de wettelijke garantie van het levensduur van het apparaat, die staat voor 3 jaar. na die 3 jaar is er dus wel een afschrijving! ik wens iedereen die hiermee kampt heel veel sterkte en geduld toe. want je ziet wel, de aanhouder wint!

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

@poca
M`n complimenten dat je hier de afloop meld.
Daar kunnen er velen een voorbeeld aan nemen.

Hier hebben medelezers wat aan.

Groet T

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door jor »

Toolboy schreef:@poca
M`n complimenten dat je hier de afloop meld.
Daar kunnen er velen een voorbeeld aan nemen.

Hier hebben medelezers wat aan.

Groet T
Sluit ik me bij aan. Zo fijn als bezoekers de afloop ook plaatsen de anderen daarmee helpen.

Gesloten