LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ronnathalie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2006 19:21

2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ronnathalie »

oktober 2002 nordland wasmachine gekocht bij It's, volgens verkoopster een super apparaat. Helaas na een half jaar begon het gedonder, de monteur ( em service ) is tot februari 2004 tot 3 x bij ons langsgeweest ( printerplaat, kapot lampje etc). Toen was het tijd om de machine om te ruilen. Kostte ons weer euro 50,00 bij Its want dezelfde kon men niet meer leveren. Heb geprobeerd voor een ander merk maar helaas dit mocht niet. Nu 2,5 jaar later stop ik zaterdagmorgen een was erin en wederom............................................weer kapot, volgens ons weer de printerplaat. EM service gemaild en vandaag na flink schelden komen ze niet over 1,5 week maar woensdag, en of het nu in de garantie valt of niet, IK GA NIET BETALEN!!! Voel me belazerd door Its!!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Nordland is het huismerk van It's waar ze veel marge op maken. Het is een B merk want de meeste gaan niet langer dan 5 jaar mee. Ze prefereren dat het merk beter is als AEG, Bosch, etc maar dit is niet zo. Veel proberen te verdienen en in korte tijd 2 machines proberen te slijten. Helaas trappen hier veel mensen in.

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik zou als ik u was uw klacht deponeren bij de consumenten bond.
Deze roepen vaak de producten va fa frenko uit tot beste koop

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door VanTels »

Wat een onzin dat ze gemaakt zijn voor 5 jaar.

Wij hebben al 13 jaar een Nordland wasautomaat.
Nooit geen problemen mee gehad.
Altijd veel mee gewassen, wij hebben 3 kinderen dus boven gemiddelde hoeveelheid was.

Mocht deze de geest geven zou ik direct weer een Nordland kopen.
Ik ben heel tevreden over de prijs/kwaliteits verhouding.

jaap2
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2006 11:04

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door jaap2 »

Ik heb een Nordland gekocht in 2002
Inmiddels ben ik aan de vierde reparatie toe.
2 maal een elektronische module waarvan de eerste maal binnen de garantie viel. Een keer een belt. En wat het nu weer is kan ik slechts raden. Hij pompt niet meer.
De machine maakt een onwijs lawaai bij centrifugeren en pompen, al vanaf het begin. Hopelijk is het weer de module want die is vorig jaar november nog vervangen en hier zit een jaar garantie op.
De aanschaf was 700 euro en ik heb 262 euro aan reparaties betaald.
Bij pech, schat ik dat de komende reparatie ook wel weer 175 zal gaan kosten, samen 1137 euro.
Nodeloos om op te merken dat ik niet echt blij ben met deze machine!

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Elk merk heeft er wel een goede serie tussen zitten.
En als u er toevallig 1 uit die goede serie had/hebt bent u gauw van mening dat het een goed merk is.
Toch leert de praktijk dat het niet zo is.
De enige die al jaren aan de top staan zijn miele en asko.
De rest rommelt wat aan en produceren op dit moment geen machines die 10 jaar zonder onkosten meegaan

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gewoon voor Miele gaan.

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ nijmegen.
Zelf zou ik nu een machine aanschaffen die de consumentenbond adviseerd.
En als in de praktijk blijkt dat de machine niet voldoet aan de door hun verstrekte verwachtingen dan pak ik de consumentenbond aan.

MAXIEM

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Koop gewoon de goedkoopste Miele en je bent voor minstens 15 jaar onder de pannen.

Vriendelijke groet, Paula.

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ maxiem

Aan miele hangt een prijskaartje.
Dit zal niet iedereen kunnen ophoesten en met de reklame die de consumentenbond maakt voor diverse merken moeten ze maar eens voelen

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dan pak jij de consumentenbond aan, geloof je echt dat je daar wat mee op schiet.
Oh ja ze geven je dan gelijk een nieuwe wasmachine.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ze moeten wel goede informatie geven!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Inderdaad!

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Martin jij begrijpt waar het over gaat.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ja Martin jij begrijpt het pas echt.

linda67
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:16

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door linda67 »

Ik heb ook ee Nordland en die was 2½ jaar oud en ook de monteur al 3x erbij geweest.De laatst keer was hij niet meer te repareren, en mocht ik een nieuwe uitzoeken.Op aandringen van de verkoper van IT,s heb ik toch weer een Nordland gekozen(had eerst een andere maar er werd moeilijk over gedaan) omdat nu de trommels waren vernieuwd.Deze wasmachine is nu bijna 3 weken oud en heb de monteur alweer moeten bellen omdat deze wamachine niet kookt op 60 en 90 graden en hij pakt te weinig water.Maandag komt de monteur weer en ik eis een heel ander merk.Mijn man is boos naar ITS gegaan en volgens de verkoper kon de machine niet naar 2 weken alweer kapot zijn.
Zal maandag mijn mondje weer even opendoen, want deze kan hij inladen en meenemen, nooit geen Nordland meer

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Groot gelijk Linda.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Inderdaad!

(naar Nijmegen en Toolboy: inderdaad! :D )

ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nu 2,5 jaar later stop ik zaterdagmorgen een was erin en wederom............................................weer kapot, volgens ons weer de printerplaat. EM service gemaild en vandaag na flink schelden komen ze niet over 1,5 week maar woensdag, en of het nu in de garantie valt of niet, IK GA NIET BETALEN!!! Voel me belazerd door Its!!
Ik vind deze reactie nogal overdreven.

Het is echt de hype om als een merk steken laat vallen om dan de winkelier hiervoor uit te schelden.

De winkelier produceerd dat ding niet!!!!!!!
Dus de winkelier belazerd jouw niet maar de fabrikant!
De consumentenbelangenorganisaties maken jullie wijs dat
de winkelier=de fabrikant.
En dat is dus niet het geval.

Wat ook weer een hype is om tegen de winkelier een grote bek op te zetten!
en of het nu in de garantie valt of niet, IK GA NIET BETALEN!!!
De garantietermijn vangt aan op de dag van levering van de betreffende producten, dan wel voltooiing van de diensten. De garantietermijn zal niet worden onderbroken door een eventuele reparatie, dan wel vervanging van een product, noch zal na reparatie dan wel vervanging een nieuwe garantietermijn aanvangen.
Dus het is de vraag of het onder garantie valt.

Dat je boos bent kan ik heel goed inkomen. Maar je bent op de verkeerde partij boos. Je moet je bedonderd voelen door de fabrikant en niet door de winkelier.

Gesloten