LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ronaldhorde
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018 13:30

5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door ronaldhorde »

ik heb de Inventum VVW6025A vaatwasser gekozen dankzij de positieve reviews en de "5 jaar omruil garantie" over het bestellen en leveren bij Coolblue niets dan lof ,het gaat snel en je word tijdens het bezorgen op de hoogte gehouden en vlak voor ze arriveren netjes gebeld . de bezorgers van Coolblue installeren de vaatwasser sluiten deze aan en geven een uitleg over het apparaat ,Top! ook nemen ze het verpakkingsmateriaal weer mee. de resultaten vallen me voor een vaatwasser in deze prijs categorie mee, hij is iets luidruchtiger als de vorige en droogt iets minder maar daar kan ik mee leven,de besteklade kost wat meer tijd om in te ruimen maar levert daarnaast wel extra ruimte in de benedenkorf op. **Update** na ruim 1 jaar doet het apparaat niets meer, Coolblue gebeld en die sturen Inventum aan voor een reparatie verzoek,dat moet goed komen met VIJF jaar omruil garantie toch? Nou nee toch niet de eerste afspraak word afgebeld ,de monteur heeft (twee) lekke banden en dat op vrijdagmiddag! ,wat een pech. gelukkig kan hij de dinsdag erop alweer we zijn nu een week verder,wat blijkt de printplaat is kapot hij heeft er verschillende bij zich maar net deze niet hij word besteld. Ik denk ik ga Inventum eens bellen en vragen om de vijf jaar omruil garantie en wat blijkt... komt ie he de omruil garantie houd in dat ze het defecte onderdeel omruilen voor een nieuwe! nee echt? voor een nieuw onderdeel? en niet weer een defecte? ik ben als een kind zo blij....not. wat voel ik mij dom ,ik maar denken dat vijf jaar omruilgarantie zou betekenen dat Inventum het apparaat zou omruilen.... vrijdag weer gebeld met Inventum,wat blijkt er is iets verkeerd gegaan met het inpakken van het onderdeel ze gaan er gelijk achteraan en volgende week komt het vast bij de monteur binnen en kan er weer een afspraak gemaakt worden als hij het deze keer goed gaat met inpakken en versturen als de monteur deze keer geen drie lekke banden heeft en weet ik wat er nog meer mis kan gaan. voor mij geen Inventum meer want die omruil garantie stelt niets voor ,volgens mij ruilt ieder merk defecte onderdelen om voor nieuwe...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat staat er precies over de genoemde omruilgarantie in de papieren? Wellicht heeft u iets niet correct begrepen wat wel in de papieren staat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je garantie komt van de winkelier niet van de fabrikant noch van de importeur. Dus met inventum heeft dit niks te maken. Als de verkoper iemand van de importeur laat komen blijft de verantwoordelijkheid toch bij de verkoper.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, dat is de wet van Murphy. Als er iets fout gaat, kan het fout blijven gaan.

Ik kan mij niet voorstellen dat in die garantievoorwaarden staat, dat een apparaat bij een simpel probleem zomaar omgeruild wordt voor een nieuw.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door renewouters »

Dit staat in de voorwaarden:

. Voor de 5 jaar Inventum garantie geldt dat een defect
product of onderdeel (m.u.v. normale verbruiksartikelen)
gedurende de eerste 2 jaar altijd gratis wordt omgeruild
voor een nieuw exemplaar. Gedurende het 3e tot en met
het 5e jaar betaal je alleen de omruilkosten. De actuele
omruilkosten kun je terugvinden op
www.inventum.eu/omruilkosten

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik hoop dat TS zijn apparaat geregistreerd heeft anders maar 2 jaar garantie.


Inventum geeft 5 jaar garantie op alle witgoed apparaten, zowel inbouw als vrijstaand. Ook op de verwarmingselementen van een aantal friteuses geven we 5 jaar Inventum garantie. Of het product in aanmerking komt voor de vijf jaar garantie vind je in de gebruiksaanwijzing en bij de informatie van het product op deze website. Registreer vervolgens hieronder de aankoop van het product, zodat je recht hebt op 5 jaar Inventum garantie.

groeten Henk

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, duidelijk gevalletje voorwaarden niet (goed) gelezen, Ronaldhorde

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Eens met het feit dat TS duidelijker de voorwaarde moet lezen. Echter vind ik de marketingstruc niet netjes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door berndv »

ManchesterU15 schreef:
22 mar 2019 10:49
Echter vind ik de marketingstruc niet netjes.
Daar is het een marketingtruc voor, en je bent er voor ontvankelijk of niet.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

berndv schreef:
22 mar 2019 10:55
ManchesterU15 schreef:
22 mar 2019 10:49
Echter vind ik de marketingstruc niet netjes.
Daar is het een marketingtruc voor, en je bent er voor ontvankelijk of niet.
Klopt in veel gevallen, echter zou ik (los van of ik een keuze zou maken om dat product te kiezen) mij wel bekocht voelen. Voelen is wat anders dan zijn, Inventum staat in hun recht en ze komen hun verplichtingen na.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door renewouters »

ManchesterU15 schreef:
22 mar 2019 10:49
Eens met het feit dat TS duidelijker de voorwaarde moet lezen. Echter vind ik de marketingstruc niet netjes.
Welke marketingtruc?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: 5 jaar omruilgarantie van Inventum

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

renewouters schreef:
22 mar 2019 12:44
ManchesterU15 schreef:
22 mar 2019 10:49
Eens met het feit dat TS duidelijker de voorwaarde moet lezen. Echter vind ik de marketingstruc niet netjes.
Welke marketingtruc?
Spelen met taal....

Gesloten