Aanschaf 1 fase 230 volt inductie kookplaat.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Erthanax

Re: Aanschaf 1 fase 230 volt inductie kookplaat.

Ongelezen bericht door Erthanax » 10 nov 2019 20:22

Wat hebben een wok en een combimagnetron van doen met oliebollenbakfeesten?

Als u oliebollen bakt in een pan met olie op een inductieplaat die voortdurend op vol vermogen staat, dan wordt die olie veel te heet. De olie gaat walmen en stinken, de oliebollen worden veel te donker en hard van buiten en maar halfgaar van binnen.

Kijk maar uit dat u niet struikelt over het verlengsnoer van uw inductieplaat en daarbij uw losse gasbrandertje niet omstoot. Of gebruikt u die niet bij die oliebollenbakfeesten?

Laat ik toch vooral Snuffel bedanken voor het delen van zijn ervaring met de kookplaat. Dat is namelijk informatie waar ik in de toekomst wél iets aan heb.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 11 nov 2019 15:29

Voor de aanschaf heb ik informatie ingewonnen want anders zou ik er niet aan begonnen zijn. Het totale opgenomen vermogen is voor mijn kookplaat theoretisch 3500 watt en dat vermogen wordt afhankelijk van de vermogensvraag over de zones verdeeld. Vier pannen tegelijk op vol vermogen verwarmen komt bij normaal koken eigenlijk weinig voor want uiteindelijk wil je alle gerechten gelijk op tafel zetten. aan de kook brengen kost meer vermogen dan op laag vermogen door laten koken en wordt het niet gebruikte vermogen beschikbaar voor de volgende zone en is eigenlijk best slim bedacht. @ komkommertijd, u vindt het zo te lezen maar niets en u geeft de voorkeur aan een twee fasen kookplaat en dan vraag ik me wel af waarom dan omdat veel vermogen wenst die u toch niet gebruikt of omdat in de oudheid er geen andere optie bestond?.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 nov 2019 15:37

Ik wist van de 3 fase platen die je via 2 groepen en Perilex ook kon aansluiten.

Dat niet alles vol gas hoeft, 364 dagen gelijk.
Maar bij de start even vol vermogen en sneller bakken... later moet alles terug.
De 2 inductie en combi magnetron voor Apple flappen... dat is net aan mogelijk.

En de gas brander voor de wok, die had ik al en werkte perfect op de camping fles.
Meeste doe ik op Inductie, en dan is minder gas nodig... en die is meestal plotseling leeg.... ik voel de fles te laat.

Alleen is de op 1x 230 Volt stekker niet in mijn favoriete winkel leverbaar.
Toch weer iets geleerd maar de huidige opstelling bevalt tot nu toe prima, vooral bij stroomstoring gewoon door koken!

Plaats reactie