LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ridder777

Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum,
ik heb in mijn keuken van de woning een hele oude geiser staan.
Helaas is 1 kraan gescheurd en ik wilde gaan kijken voor een nieuwe kraan. (als dat bestaat)
Het merk van de geiser staat er niet op.
Ik wil de huisbaas nog niet lastig vallen hierover.
Handy man zegt bel een loodgietersbedrijf!
Heeft iemand een advies of tip?
Misschien maak ik nog een foto van de geiser.
(het is een kraan met een '' halve maan einde''

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door riddert »

Even bij een monteur in de bus of op de firma kijken. Deze hebben meestal nog wel een rommeldoosje waar dergelijke gebruikte delen zich in verzamelen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet eens een foto neer.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:
04 jan 2019 15:19
Goede dag beste mensen van het forum,
ik heb in mijn keuken van de woning een hele oude geiser staan.
Helaas is 1 kraan gescheurd en ik wilde gaan kijken voor een nieuwe kraan. (als dat bestaat)
Het merk van de geiser staat er niet op.
Ik wil de huisbaas nog niet lastig vallen hierover.
Handy man zegt bel een loodgietersbedrijf!
Heeft iemand een advies of tip?
Misschien maak ik nog een foto van de geiser.
(het is een kraan met een '' halve maan einde''
Waarom zou je de huisbaas niet bellen?

Ridder777

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben iemand die het liever eerst zelf wil oplossen, ik heb al genoeg problemen aan mijn hoofd met de huisgenoot die ik nu heb, en mijn huisbaas ook.
mijn huisbaas is de vader toevallig van mijn buurvrouw dus ik zie hem wel vaak, maar ik wil het eerst zelf oplossen. Hij heeft voor mij gratis gordijnen en vitrage opgehangen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo.n aardige huisbaas die voor jou gordijnen heeft opgehangen wil ook vast wel even met je meekijken naar die oude geyser.
Misschien is het sowieso zelfs wel verstandig om een oude geyser helemaal te vervangen i.v.m de veiligheid?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goede foto's maken van de complete geiser en van de kraan, en daarmee naar een goede installateur/winkel gaan. Als het meezit, krijg je dan alle onderdelen mee die je nodig hebt, inclusief pakkingen, O-ringen, enz.

Maar als de waterkraan gescheurd is, hoe betrouwbaar is die hele geyser dan nog? Toch maar eens met die goede huisbaas praten, lijkt me.

Ridder777

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Ridder777 »

welke winkel?
ik woon in Schiedam
Gamma?

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door riddert »

Je moet niet bij de Gamma zijn, maar bij een installateur.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door moederslink »

Je schrijft dat er een hele oude geyser hangt...
Jouw huisbaas heeft als goed verhuurder ook te zorgen voor een veilige en deugdelijke geyser.
Dat is geen lastig vallen hoor , hij zou zelf toch ook willen dat zijn huurder (s) en zijn pand veilig bewoonbaar zijn ?
Dat je huisgenoot vervelend doet ontslaat jouw huisbaas natuurlijk niet van deze verplichting.
Ik denk echt dat je beter niet zelf moet gaan klooien maar dat een nieuwe geyser misschien wel nodig is.

Ridder777

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Die huisgenoot is uiterlijk 15 jan weg.
Als ik een kraantje vind is het probleem opgelost.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ridder777, als u zoekt op "schiedam installateur" krijgt u vanzelf een aantal suggesties. Bekijk de websites en bel eerst even op als het u bevalt.

Maar nogmaals: is die geyser nog wel veilig? Volg het advies van moederslink en overleg eerst even met uw huisbaas. Die vindt het misschien helemaal niet fijn als u zelf gaat sleutelen.

Ridder777

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Ridder777 »

zoals gevraagd de foto van de geiser en de kapotte kraan

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok, Ridder777 , stel nou dat je de juiste kraan vindt en dat nieuwe ding er zelf weer aangezet krijgt , is het dan sowieso geen goed idee om die geyser weer eens te laten nakijken/ schoonmaken?
Wanneer is daar voor het laatst onderhoud aan geweest? Dit is wel een taak vd huisbaas hè?
Hij moet voor een mannetje zorgen die dat onderhoud doet.
Zeker deze geyser ...tis een oud ding zeg je.

Wat is er mis mee om even de huisbaas te laten meekijken en met hem in gesprek te gaan?
Laat hem die kapotte kraan bekijken en dit zelf oplossen , daar is ie huisbaas voor.

Dat is geen kwestie van hem lastig vallen , maar zorgen voor je veiligheid .

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gaat het alleen om de plastic knop? Eraf halen en meenemen naar een installateur. Of beter nog: tegen de huisbaas zeggen, dan haalt die de knop of laat hij een mannetje komen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als ik de foto van uw geiser bekijk dan vallen mij twee dingen op. Gezien de vermoedelijke ouderdom van deze geiser is deze:
1) allang aan zijn economische levensduur, ofwel al volledig door de verhuurder afgeschreven. Iedere cent huur die de verhuurder nu nog ontvangt voor die geiser is pure winst;
2) allang aan zijn technische levensduur. Dat het ding het nog doet is pure mazzel. Voor hetzelfde geld houdt het bejaarde ding er vandaag of morgen definitief mee op. Iedere reparatie aan dat ding is geld te veel geinvesteerd want het ding is het simpelweg niet meer waard.

Wellicht nog belangrijker!
Zoals hiervoor al opgemerkt is het maar de vraag of jaarlijks gedegen onderhoud aan dat oude ding is uitgevoerd. Als deze vraag ontkennend moet worden beantwoord dan vormt het ding nog een levensgevaarlijke bedreiging ook door de giftige koolmonoxide die het ding verspreid. Nog even afgezien van ontploffings- en/of brandgevaar. En reken er maar op dat u in voorkomend geval een plotselinge koolmonoxide vergiftiging echt niet merkt. Maar als het definitief fout gaat legt u straks het loodje, niet uw huisbaas. En reken er ook maar op dat uw verhuurder uw begrafenis of crematie echt niet gaat betalen.

Als u de meeste bovenstaande vragen bevestigend kunt beantwoorden en u betaald netjes uw huurpenningen, dan is uw verhuurder VERPLICHT om dat ding op zo kort mogelijke termijn te vervangen. Verzoek hem dat schriftelijk zodra u deze reactie gelezen heeft. Geef hem een redelijke termijn, bijvoorbeeld 10 werkdagen , om deze vervanging te bewerkstelligen. Laat dit nergens anders van afhangen, want u speelt met uw gezondheid en/of leven. Houdt in uw achterhoofd dat iedere dag die het vanaf nu langer duurt u speelt met lijf en leden. Neem dat risico niet zolang dat bejaarde ding niet vervangen is door dag en nacht uw woning goed te ventileren. Dan maar uw kachel wat graadjes lager een borstrok en een extra warme trui aan, om de ergste gevolgen zoals hierboven genoemd te voorkomen.

Weigert uw huisbaas of geeft hij geen reactie, schakel dan maar bouw- en woningtoezicht, of hoe dat ook heet tegenwoordig, in. Die weten echt wel raad met dit soort gevaarlijke toestanden en onwillige verhuurders, ook in Schiedam.

Laat in uw verzoek aan uw verhuurder gerust even weten dat dit uw eventuele intenties zijn. Een beetje verhuurder weet dan echt wel wat voor ellende hem/haar dan boven het hoofd hangt.

Succes met het vervangen van uw geiser en alvast veel genot van uw nieuwe geiser, of eventueel een nieuwe combiketel, als die straks vervangen zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Plastic knoppen zijn nog leverbaar....

Deze is vermoedelijk gezien de 2 puntjes bovenaan meestal als Fasto geleverd maar werd ook elders onder andere merken aangeboden.

Na verwijderen blikken kap zie je als het goed is nog type nummer en voor dit massa product , vaak weggehaald na
montage C V Kombi ketel zou nog wel eens voorraad kunnen zijn.
Maar hoe is de ventilatie in jou huis, want dat was een zwak en gevaarlijk punt mij dit soort apparaten.


Deze vond ik op marktplaats.... maar er zijn voordeliger die er vanaf willen vermoedelijk die ook nog goed zijn.
https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... ousPage=lr

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Erthanax »

BreeJKC, gezien de uitstekende relatie van TS met de huisbaas (die zelfs de gordijnen heeft opgehangen) lijkt mij schriftelijk van alles en nog wat eisen onder dreiging van bouw- en woningtoezicht niet de eerst aangewezen weg. De beste man gewoon even aanspreken is al genoeg, verwacht ik.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Moneyman »

Indrdaad. De reactie van BreeJKC is voor nu veel te grof geschut.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Advies gevraagd over kraan van oude geiser

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je veel rookte en weinig schoonmaak is een zwaar vergeelde die er 30 jaren oud uit ziet na 5 jaren mogelijk.

En deze zijn jarenlang als Festo, Atag en nog enkele andere merken geleverd.

Gezien de knoppen al eens eerder plastic kapot gedraaid en nu metaal ook stuk.
de meeste hebben nog onderdelen en goede gebruikte die weg moesten voor combi ketels als werkplaats vulling
waar ze graag vanaf willen voor leuk prijsje....

Gesloten