Advies over waterfilters gevraagd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Hans M
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2021 12:33

Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Hans M »

Hee mensen,

We willen een waterfilter aanschaffen, zodat we het drinkwater extra gezuiverd hebben, wat erg kan waarderen. Maar er is veel keuze. Heb jij er ervaring mee?

We willen ook een Quooker, daar zit al een filter in, maar ik heb van Aquapeak begrepen dat die filter snel verzadigd is, omdat het afval niet weg kan stromen. (bij Aquapeak wel)

Mijn ouders hebben goede ervaring met Pure water, een duurder filter.

En tegenwoordig zijn er ook filters die water zuiveren op het hele huishouden. (mogelijk geen kalk in de douche, en auto droogt streeploos op na wassen) Of is dat van andere kwaliteit??

Zomaar wat vragen, wat weet jij erover?
Wat is jouw advies?

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten Hans M

leonie.carree
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017 10:00
Beste antwoord
Gekozen door Hans M

Re: Advies over waterfilters gevraagd

door leonie.carree » 08 sep 2021 16:41

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

Hans M schreef:
07 sep 2021 13:17
We willen ook een Quooker, daar zit al een filter in, maar ik heb van Aquapeak begrepen dat die filter snel verzadigd is, omdat het afval niet weg kan stromen. (bij Aquapeak wel)
Dus de concurrent van Quooker zegt slechte dingen over Quooker?
Hans M schreef:
07 sep 2021 13:17
Zomaar wat vragen, wat weet jij erover?
Wat ik erover weet is dat we in Nederland heel schoon en zuiver kraanwater hebben. Waar feitelijk geen extra filter voor nodig is.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De allerbeste waterfilters zijn al in gebruik bij de drinkwaterbedrijven in Nederland.

Zelf thuis nog een of ander apparaat installeren is een hype en klopt u alleen maar geld uit de zak.

Een Quooker kan handig zijn.

Hans M
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2021 12:33

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Hans M »

Dus de concurrent van Quooker zegt slechte dingen over Quooker?
Dat is wel heel zwart-wit gezegd. Ze zijn geen concurrent maar vullen Quooker aan, voor de consument die dat wil.
Wat ik erover weet is dat we in Nederland heel schoon en zuiver kraanwater hebben. Waar feitelijk geen extra filter voor nodig is.
Daarin kunnen we van mening verschillen, zelf investeer ik wel graag in extra gefilterd water, omdat ik het verschil proef.

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door de auditu »

U zou dus een blinde proeverij wel aandurven?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u al die dwaze medische claims gelezen bij Aquapeak?

U proeft misschien verschil bij een kopje thee, maar hebt u die filtering dan ook nodig om aardappelen of whatever te koken? Om over een emmer sop om de vloer te dweilen maar te zwijgen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door caruso »

Hans M schreef:
07 sep 2021 15:41
Dus de concurrent van Quooker zegt slechte dingen over Quooker?
Dat is wel heel zwart-wit gezegd. Ze zijn geen concurrent maar vullen Quooker aan, voor de consument die dat wil.
Wat ik erover weet is dat we in Nederland heel schoon en zuiver kraanwater hebben. Waar feitelijk geen extra filter voor nodig is.
Daarin kunnen we van mening verschillen, zelf investeer ik wel graag in extra gefilterd water, omdat ik het verschil proef.
Mooi, u heeft dus zonder advies al een eigen mening gevormd.

Succes dan met uw wondermiddeltje.

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door de auditu »

Wij vangen regenwater op en gebruiken dat om de toiletten te spoelen en in de wasmachine. Stel dat ik dat water door zo'n speciaal filter laat lopen, dan betwijfel ik dat de kwaliteit nog maar in de buurt komt van het drinkwater uit de kraan.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

Hans M schreef:
07 sep 2021 15:41
Wat ik erover weet is dat we in Nederland heel schoon en zuiver kraanwater hebben. Waar feitelijk geen extra filter voor nodig is.
Daarin kunnen we van mening verschillen, zelf investeer ik wel graag in extra gefilterd water, omdat ik het verschil proef.
Dat jij een verschil proeft heeft met smaak te maken, niet met kwaliteit.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ander type produkt, zelfde idee, zelfde nonsense:

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1725006

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
07 sep 2021 14:38
Wat ik erover weet is dat we in Nederland heel schoon en zuiver kraanwater hebben. Waar feitelijk geen extra filter voor nodig is.
Mensen in Nederland krijgen te veel PFAS binnen via voedsel en drinkwater. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu uit 2021. Hierdoor kunnen er nadelige effecten op de gezondheid ontstaan.
https://www.rivm.nl/pfas

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
07 sep 2021 16:38
kuklos schreef:
07 sep 2021 14:38
Wat ik erover weet is dat we in Nederland heel schoon en zuiver kraanwater hebben. Waar feitelijk geen extra filter voor nodig is.
Mensen in Nederland krijgen te veel PFAS binnen via voedsel en drinkwater. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu uit 2021. Hierdoor kunnen er nadelige effecten op de gezondheid ontstaan.
https://www.rivm.nl/pfas
Halen die filters dat eruit? Indien nee, volstrekt loze reactie. indien ja, kom maar met het bewijs.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
07 sep 2021 16:41
16again schreef:
07 sep 2021 16:38
Mensen in Nederland krijgen te veel PFAS binnen via voedsel en drinkwater. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu uit 2021. Hierdoor kunnen er nadelige effecten op de gezondheid ontstaan.
https://www.rivm.nl/pfas
Halen die filters dat eruit?
Grote kans dat een omgekeerd osmosefilter PFAS uit drinkwater haalt.

Eenoenzonderpoen
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2021 19:15

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Eenoenzonderpoen »

Ik adviseer u de uitzending terug te kijken van keuringsdienst van waarde.
Dan weet u genoeg.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Erthanax »

De uitzending van de KvW is een absolute must om te zien als u een waterfilter wilt aanschaffen. Na een paar weken (nog binnen de voorgeschreven filterwisseling) is het water bacteriologisch aanzienlijk slechter dan kraanwater.

Ook in die uitzending: Als alle mineralen en verontreinigingen vervangen zouden worden door paracetamol, duurt het meer dan 300 jaar voordat je één paracetamolletje (500 mg) binnen krijgt.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
07 sep 2021 16:58
kuklos schreef:
07 sep 2021 16:41
16again schreef:
07 sep 2021 16:38

https://www.rivm.nl/pfas
Halen die filters dat eruit?
Grote kans dat een omgekeerd osmosefilter PFAS uit drinkwater haalt.
Grote kans dat? Wat is dat nu? je weet het dus niet zeker?

En als het zo'n wondermiddel is, dan kunnen we het wel kopen bij die verkopers van de waterfilters, maar de waterbedrijven die ons dagelijks van drinkwater voorzien, die gebruiken zo'n filter niet? Want ja, waarom zou je immers op grote schaal iets oplossen als je ook gewoon iedereen thuis een waterfiltertje kan laten aanschaffen. Veel efficiënter en effectiever toch? :roll:

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
07 sep 2021 17:38
16again schreef:
07 sep 2021 16:58
kuklos schreef:
07 sep 2021 16:41

Halen die filters dat eruit?
Grote kans dat een omgekeerd osmosefilter PFAS uit drinkwater haalt.
Grote kans dat? Wat is dat nu? je weet het dus niet zeker?

En als het zo'n wondermiddel is, dan kunnen we het wel kopen bij die verkopers van de waterfilters, maar de waterbedrijven die ons dagelijks van drinkwater voorzien, die gebruiken zo'n filter niet? Want ja, waarom zou je immers op grote schaal iets oplossen als je ook gewoon iedereen thuis een waterfiltertje kan laten aanschaffen. Veel efficiënter en effectiever toch? :roll:
Heb je je ook al afgevraagd hoeveel duurder het drinkwater zou worden als de DWL dit zou doen?
En of iedereen die wel tevreden is met de huidige kwaliteit van het drinkwater bereid is de meerprijs te betalen?

En ja , PFAS moleculen zijn redelijk groot, de verwachting dat die niet door het osmosefilter komen lijkt me gerechtvaardigd
https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_osmosis

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Water uit de kraan is werkelijk een koopje.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Jablan »

Hans M schreef:
07 sep 2021 13:17
Hee mensen,
[...]
Zomaar wat vragen, wat weet jij erover?
Wat is jouw advies?

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten Hans M
Hey Hans,

Jammer dat je geen regio of woonplaats erbij vermeldt.
Drinkwater in Nederland is op zich zuiver en goed. Afhankelijk van waar je woont, kan er wel veel kalk inzitten.
Het enige nuttige filter voor jou is dan een ontkalker, direct na de watermeter. Na de plaatsing heb je vaste, extra kosten omdat de ontkalkingstabletten (of pillen, naam verschilt per leverancier) vollopen met kalk en daarom vervangen willen worden.
Je zal merken, dat alle apparaten met een verwarmingselement veel langer meegaan, daar zit de besparing.
De aanschafprijs varieert, reken met 800 euro voor het gemak.

Geluk ermee!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
07 sep 2021 19:10
Drinkwater in Nederland is op zich zuiver en goed. Afhankelijk van waar je woont, kan er wel veel kalk inzitten.
.....
Je zal merken, dat alle apparaten met een verwarmingselement veel langer meegaan, daar zit de besparing.
De aanschafprijs varieert, reken met 800 euro voor het gemak.
Voor 800,- heb ik een nieuwe waterkoker , koffiezetter, en wasmachine. Dat verdien je dus nooit terug.

Gesloten