LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gabriello
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2011 14:09

AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door Gabriello »

Heb een aeg wasmachine 7kg 1400 toeren voor 900 euro gekocht en het is werkelijk waar een rampenmachine. De wasamachine gaat al 6x kapot.

1x ging zomaar de deur bartsen tijden het wassen niet het raam maar de deur zelf.
2x sloeg haar aquacontrol op hol kwam er dus te veel water naar binnen wat ze echt zelf doet gaat ze vervolgens al het water wegpompen en blijft ze maar pompen ook terwijl de programmaknop op uit staat. Heb toen de stekker eruit getrokken. En een dag daarna stekker erin gedaan bleef ze weer pompen.
2x liet het manchet (dat grijze band in de trommel) tijdens het centrifugeren los wat heel gevaarlijk is.
1x de trommel is voor de helft achter vervaagd en glanst niet meer. Toen ik er met me vingers over heen ging kreeg ik zo'n vieze zwarte laag op me vingers en toen heb ik de machine voor de tweede x op 95 gedraait zonder zeep ontkalker of wat dan ook. Toen is de trommel zo gebleven en heb bij het eerste x kookwas ook niks bij in gedaan dus waarschijnlijk is iets van de machine zelf gesmolten of wat dan ook.

1e x toen de monteur kwam voor het bartsten van de deur heeft ie em gemaakt nou probleemloos dus.

2e x toen die kwam deed ie de stekker er in was er dus niks aan de hand. en dus de 2e x dat het weer gebeurde met de pomp heb ik de monteur niet gebeld want een dag daarna deed ze weer normaal.\

3e x was dat het manchet losgeschoten was kwam de monteur langs en gaf ie mijn moeder de schuld dat zij te wild met de machine omgaat. Nou ik weet niet wat hij bedoelt wild met de machine omgaan want ik weet in godsnaam niet hoe je die manchet los kan gaan.

4e x dat ie kwam (was weer de zelfde monteur) voor de manchet werd die opeens heel woest en zei die tegen mijn moeder dat ie em niet ging maken maar me moeder zij nee want ik heb de machine met 3jaar garantie verlengt dus je gaat em ook maken klaar. Nou heeft ie em vervangen en een nieuwe geplaats dus mijn moeder keek naar die ouwe manchet en toen zag ze dat ie helemaal kapot en gescheurd was en toen ze dat zei tegen die meneer zegt ie ja was de eerstex ook al. Nou ja dusme meoder zei je zag dat ie kapot was en je plaats em gwn weer terug wat ben jij gierig meneer jij betaalt er tog niet voor?? Hij zei niks want hij is gwn uitgeluld als het ware.

5e x dat de monteur kwam was voor het vervagen van de trommel. En toen zei die ja dat is een soort van laag dat uw zelf hebt veroorzaakt mevrouw en wat wast uw er allemaal in. Nou me moeder zei ik was niks anders in dan kleren en het is gebeurt nadat ik de machine leeg heb gedraaid op 95 geraden zonder toevoeging. Hij zei ja ik kan hier niks aandoen. Me ma zei dat de machine heel veel herrie maakt en dat kan gwn niet want de machine heet AEG Lavamat SILENCE 74819 dat betekent dus dat de machine gwn bijna geluidloos moet zijn. Hij zei dat dit gwn normaal was. Toen vroeg ik werkt de machine op een koolborstelmotor of op een koolborstelozemotor zijn antwoord was dat weet ik niet en ik heb geen tijd om het na te kijken en toen zei die je hebt me eigenlijk voor niks laten komen dus je krijgt een rekening van 90 euro rijkostten omdat ik ben gekomen maar me moeder is gaan praten en doen en ze heeft ie 90 euro niet betaald..

Kan ik nog wat geld terug krijgen van aeg want we willen af van deze machine en een ander kopen. (geen aeg in ieder geval meer)

MAXIEM

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gabriello

Je moet niet bij de fabrikant/importeur zijn, maar bij de verkoper. Die heeft je destijds een ondeugdelijk produkt verkocht. Als je uitgaat van een levensduur van 8 jaar, dan zou de verkoper in principe 50% moeten bijdragen voor een nieuwe machine. Ga je uit van 6 jaar, dan wordt dat 4/6 deel.

Sukses, Maxiem.

Gabriello
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2011 14:09

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door Gabriello »

Beste Maxiem,

Helaas is de winkel van de verkoper faiiet gegaan en ken de naam van de verkoper niet dus dat wordt en beetje moeilijk. :(

Electrolux Nederland
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:19

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Beste

Dit is een vervelende situatie. Electrolux Home Products (Nederland) B.V. wil graag in contact met u komen om dit onderwerp met u te bespreken. Is het voor u mogelijk om contact met de afdeling Consumentenbelangen van Electrolux op te nemen?

Met vriendeljke groet,
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.

Gabriello
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2011 14:09

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door Gabriello »

Beste Electrolux Nederland ik zou graag met jullie in contact willen komen.

A.s woensdag komen ze al voor de 7e x de wasmachine repareren. De achterkant va de wasmachine is los :S:S

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Elektrolux Nederland, wellicht helpt het als u contact informatie verstrekt aan Gabriello.

Gabriello, volgens de site van Elektrolux zou dit contact met de afdeling consumenenbelangen moeten bewerkstelligen.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door hobby1 »

Gabriello schreef:Beste Electrolux Nederland ik zou graag met jullie in contact willen komen.

A.s woensdag komen ze al voor de 7e x de wasmachine repareren. De achterkant va de wasmachine is los :S:S
Stuur een PB aan de webcare Electrolux Nederland hier, dan heb je contact!

Gabriello
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2011 14:09

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door Gabriello »

Als ik eerlijk moet zeggen heeft Electrolux wel een goede service want ik krijg een nieuwe wasmachine en een bos bloemen naar huis gestuurd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Gabriello, gefeliciteerd.

Electrolux, mijn complimenten.

Gabriello
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 aug 2011 14:09

Re: AEG wasmachine 4jaar 900 euro gaat al 6 x kapot

Ongelezen bericht door Gabriello »

jaaaaa :D:D

Gesloten