LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afdichting van droogtrommel deugt niet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gert O.
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2019 17:54

Afdichting van droogtrommel deugt niet

Ongelezen bericht door Gert O. »

Na 2 jaar en bijna 3 maanden brak de aandrijfriem van mijn warmtepompdroger van Bosch (WTH85202/04). Navraag bij Bosch leerde mij dat er aan voorrijkosten € 62,50 moet worden voldaan + € 89,50 per uur voor de monteur. Volgens mij staat dit niet in verhouding tot de aanschafprijs van € 649,00 ( 27 december 2016 ). Ik heb inmiddels de ombouw gedemonteerd en tot mijn verbazing zat het hele apparaat vol stof, en dit ondanks reiniging van de filters vóór elke droogbeurt. Het is dus duidelijk dat de afdichting van de trommel niet deugd.
Zijn er meer mensen die klachten en/of storingen hebben over deze wasdroger ?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afdichting van droogtrommel deugt niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of de aanschafprijs nu €649,-, €149,-, of €10.000,- is, voorrijkosten en een uurloon blijft altijd gelijk. Bij een duurder apparaat gaat niet ineens het uurloon van een monteur omlaag.
Heeft u de machine ook bij Bosch gekocht? Zo nee, dan is het niet vreemd dat u moet betalen. Bij problemen moet u zich melden bij de verkoper.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Afdichting van droogtrommel deugt niet

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik denk niet dat hier veel lezers zèlf hun droogmachine hebben opengemaakt ... of het van plan zijn.

Monteurs en verkopers zijn als insiders te bevangen wanneer u ze vraagt. Een Bosch ... zal natuurlijk niets toegeven.

TIP: Meld uw ervaring (telefonisch) bij voorbeeld bij de Consumentenbond en wijs op extra risico's voor brandgevaar. Mogelijk hebben die dezelfde ervaring met dezelfde machine, een kapotte aandrijfriem en kan het antwoord een reden voor een coulantere afhandeling zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Afdichting van droogtrommel deugt niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Gert O. schreef:
25 mar 2019 18:10
Na 2 jaar en bijna 3 maanden brak de aandrijfriem van mijn warmtepompdroger van Bosch (WTH85202/04). Navraag bij Bosch leerde mij dat er aan voorrijkosten € 62,50 moet worden voldaan + € 89,50 per uur voor de monteur. Volgens mij staat dit niet in verhouding tot de aanschafprijs van € 649,00 ( 27 december 2016 ). Ik heb inmiddels de ombouw gedemonteerd en tot mijn verbazing zat het hele apparaat vol stof, en dit ondanks reiniging van de filters vóór elke droogbeurt. Het is dus duidelijk dat de afdichting van de trommel niet deugd.
Zijn er meer mensen die klachten en/of storingen hebben over deze wasdroger ?
Misschien moet u een deskundige raadplegen. Iemand die weet waar hij over praat.

Volgens mij komt stof in het apparaat vaak voor. Een viltband welke voor de afdichting zorgt is aan slijtage onderhevig en de levensduur afhankelijk van het gebruik.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Afdichting van droogtrommel deugt niet

Ongelezen bericht door thecure »

Drogers zitten altijd vol stof. Daarom vliegen ze af en toe wel eens in de fik.
Toen we nog een 'ouderwetse' droger hadden met zo'n 'broodrooster' element erin voor de verwarming, trok ik hem elk jaar uit elkaar en zoog hem helemaal uit.

Nu hebben we een warmtepomp droger, deze worden lang zo heet niet meer. Dus brandgevaar is minder.
Maar het schoonmaken blijft.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Afdichting van droogtrommel deugt niet

Ongelezen bericht door kokka »

Gert O. schreef:
25 mar 2019 18:10
Ik heb inmiddels de ombouw gedemonteerd en tot mijn verbazing zat het hele apparaat vol stof, en dit ondanks reiniging van de filters vóór elke droogbeurt.
ik denk dat je van een droger mag verwachten dat hij langer als twee jaar en drie maanden zonder problemen zijn werk doet. Je had je moeten wenden tot de verkoper en op basis van non-conformiteit kunnen eisen dat hij kosteloos werd hersteld.
Nu heb je hem zelf open gemaakt, ik vermoed dat je daarmee alle garantie aanspraken over boord heb gegooid. Of dat wettelijk ook zo is dat durf ik niet te zeggen, maar de verkoper en de fabrikant gaan dat zeer zeker tegen je gebruiken.

Gesloten