LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ivo.w
Berichten: 1746
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Pienefien076 schreef:
01 aug 2019 14:55
juliomariner schreef:
01 aug 2019 14:29
Tja dat kan gebeuren als u een airco in de warme periode besteld. Om nu direct oplichting te roepen. Ze hebben wettelijk 14 dagen om terug te boeken. Even afwachten dus voordat u zo hoog van de toren blaast
Beste meneer, dan moeten ze niet zeggen dat het binnen 3 dagen geleverd wordt.
Dit probleem is een veel voorkomende zaak bij Trotec, zijn zelf bestelde artikelen die nooit meer zijn geleverd bij geduppeerde!
En we hebben het hier niet over een klein bedrag!
Bent U toevallig zelf een medewerker bij Trotec? ;)
Je moet geen verzekering afsluiten als het huis al in brand staat. Een airco moet je in het najaar of vroege voorjaar aanschaffen,niet als het 40 graden is. Dan kun je rustig een vergelijking maken tussen verschillende modellen (verbruik! , geluidsniveau, koelvermogen) en de beste uitkiezen.

Allereerst: ik ben niet werkzaam bij Trotec.

De verkoop van airco's en alles wat maar een beetje verkoeling gaf, was vorige week echt één groot gekkenhuis. Het kan dan voorkomen dat de voorraadinformatie op de website een klein beetje achter loopt op de werkelijkheid. Helaas, maar zo werkt dat nu eenmaal. Een systeem wat helemaal 'live' de beschikbare voorraad bijhoudt, is zeer kostbaar.

Daarnaast kan het zo zijn dat de webwinkel nog een levering verwachtte, en die alvast in de voorraad geboekt had. Als dan, bijvoorbeeld door transportschade, er minder bruikbare producten in de levering blijken te zitten, ontstaat er ook een tekort. En kan dus bij enkele klanten de beloofde levertijd niet worden waargemaakt.

Wilt u zekerheid van levering op een bepaald moment, dan moet u simpelweg naar een stenen winkel gaan en daar het product direct uit de voorraad meenemen. De levertijd gemeld bij webshops is vrijwel nooit een keiharde garantie, en dat zal ook zo in de algemene voorwaarden vermeld staan. Vaak staat daar dat de webshop pas in gebreke is wanneer levering meer dan een maand op zich laat wachten.

Wat betreft de terugbetaling: dit werkt binnen een wat groter bedrijf met goede administratie ietwat anders dan bij u thuis. Voordat het geld daadwerkelijk wordt overgemaakt, moeten daar meerdere controles en goedkeuringen aan vooraf gaan. Dat kost tijd, zeker nu we midden in de zomer zitten en er bij het bedrijf waarschijnlijk ook veel medewerkers op vakantie zijn. De doorloopsnelheid wordt daarmee wat vertraagd.

Ivo.w
Berichten: 1746
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Ivo.w »

moederslink schreef:
01 aug 2019 23:33
Ik maak me wel wat zorgen over het broeikaseffect van deze explosieve toename vd airco.s.
Het kost zoveel elektriciteit .
Misschien is het beter om het land anders in te richten met het oog op de nu ongetwijfeld vaker voorkomende hete zomers.
Wat te denken van veel en veel meer groen ( bomen ! ) in de steden, witte asfaltwegen, witte huizen :D
( grotwoningen met groene daken lijkt mij wel wat....lekker koel en knus :P )
Groen in steden is een belangrijk punt (groene daken!). Dat zorgt voor minder stedelijke hitte én minder wateroverlast bij stevige regenval.

Verder is het ook in kader van airco's van belang dat woningen véél beter geïsoleerd worden. Ik hoor nog regelmatig mensen met jaren '90 isolatie roepen dat hun huis 'goed geïsoleerd' is, terwijl dat feitelijk maar zeer matig is. Om over woningen uit jaren 80 en eerder maar niet te spreken...

Isolatie houdt 's winters niet alleen de warmte binnen. Het houdt zomers óók de warmte buiten. Wanneer je het zomers met 35 graden buiten binnen graag 23 graden wilt houden, dan kost dat in feite net zoveel thermische energie als diezelfde woning in de winter wanneer het 8 graden buiten is, op 20 graden te verwarmen.

Door isolatie kun je de warmtetransmissie sterk beperken, waardoor nog maar een kwart van de energie nodig is ten opzichte van het matig of slecht geïsoleerde huis.

Nadeel van isolatie is dat een huis tijdens een relatief koele zomernacht ook weinig afkoelt. Tenzij: je zorgt voor ruime ventilatie mogelijkheden, zoals ramen die open kunnen. Maar van koele zomernachten was afgelopen tijd toch al weinig sprake.

jonis
Berichten: 2717
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door jonis »

moederslink schreef:
01 aug 2019 23:33
Ik maak me wel wat zorgen over het broeikaseffect van deze explosieve toename vd airco.s.
Het kost zoveel elektriciteit .
Misschien is het beter om het land anders in te richten met het oog op de nu ongetwijfeld vaker voorkomende hete zomers.
Wat te denken van veel en veel meer groen ( bomen ! ) in de steden, witte asfaltwegen, witte huizen :D
( grotwoningen met groene daken lijkt mij wel wat....lekker koel en knus :P )

Ja tuurlijk; meteen het hele land anders inrichten.
Zonder zonnepanelen zit ik op 125,- maandlasten energieverbruik met airco in woonkamer, slaapkamer is bij mij niet nodig; zelfs op de 40* dagen niet.
Halfvrijstaand. Woonkamer met "groot raam + deur". op zuiden, 2 personen.
Gas afgelopen jaar 875 M en zou nog minder kunnen als ik wat meer van de aircoverwarming op de 1ste + laatste koude avonden gebruik zou maken.
Stroomverbruik aan hoge kant, 3100KW , omdat ik ook nog een electrische instalatie heb met teveel sluipend verbruik, die moet nog een keer verwijderd worden. Niet vanwege de airco.
Airco gaat alleen aan op de te warme dagen en voor de rest staat gewoon lekker deur open.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.....maar tis maar 125,- per maand voor een comfortabel HVstaand huis en als zonnepanelen voor mijn huis interessant waren geweest had ik ze gehad, maar op dit moment niet.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Costnix »

Iedereen op dit forum werkt voor alle bedrijven, die ooit op dit forum is genoemd. :D :D :D :D :D :D

snackers-j
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:26

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door snackers-j »

Trotec produkten kun je het beste zelf afhalen in hun vestiging Heinsberg Overbruch bij sittard over de grens in de BRD want hun leverservice is niet bepaald geweldig.

Ik heb zelf onlangs daar mijn mobile airco gekocht en opgehaald in hun Outletcentre.

De produkten zijn goed maar er mag best wat mee raandacht aan de vriendelijkheid en kwaliteit van de medewerkers gedaan worden.

kling

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snuffel1 schreef:
02 aug 2019 17:00
Ho wacht stil, het betreft een bestelling van een airco die niet tijdig geleverd word...
Dat niet tijdig was nog niet het geval ten tijde van het openen van dit topic.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

pienefino,

Geduld. Bestel het ding nogmaals als de eerste nachtvorst zijn intrede doet. Uiteraard staat er op de site : leveren binnen drie dagen.
Dat zal normaal ook wel het geval zijn. Dit bedrijf heeft niet eens de tijd om dat aan te passen. Dus ga je leveren; leveren en leveren.
De klant is koning. Zijn er ook nog van die klagers dat hij niet goed werkt. Hebben de sullen het onderhoudsrapport niet gelezen.
Voor de winter de filters schoonmaken of vervangen. Komende zomer klaar voor gebruik. Zo werkt het omgekeerd ook voor schaatsen.
Succes en wijsheid. Groet.

Gesloten