LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Pienefien076
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2019 09:47

Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Pienefien076 »

Niet bereikbaar, komen hun afspraken niet na!!!
Hebben op 26 juli een mobiele-airco plus toebehoren besteld bij Trotec, dit zou binnen 3 dagen geleverd worden!
Wel moest ik meteen het bedrag van 697,59 euro per direct overmaken!
Na vele male geprobeerd telefonisch en zowel via de mail contact te krijgen wat onmogelijk blijkt te zijn!
Uiteindelijk toch maar de politie hierover ingelicht en die hebben een notitie hiervan gemaakt, omdat ik dus echt denk dat het hier om ordinaire oplichters gaat.
De politie adviseerde mij om de bestelling te annuleren!
En dat heb ik ook uiteindelijk gedaan met een contactformulier via het Duitse bedrijf. Kreeg hierop dezelfde dag nog een antwoord op terug.
Dat ze het bedrag binnen 14 dagen terug overmaken. Het zal mij benieuwen!!!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja dat kan gebeuren als u een airco in de warme periode besteld. Om nu direct oplichting te roepen. Ze hebben wettelijk 14 dagen om terug te boeken. Even afwachten dus voordat u zo hoog van de toren blaast

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je had hem zelf af kunnen halen. Hier in Heinsberg staat de winkel vol. Tien kilometer van Sittard.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door criticus2 »

misschien voor duurdere artikelen zaken doen met een kleine zelfstandige in de buurt? ook handiger bij storingen. En je ondersteunt de lokale economie.

Pienefien076
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2019 09:47

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Pienefien076 »

juliomariner schreef:
01 aug 2019 14:29
Tja dat kan gebeuren als u een airco in de warme periode besteld. Om nu direct oplichting te roepen. Ze hebben wettelijk 14 dagen om terug te boeken. Even afwachten dus voordat u zo hoog van de toren blaast
Beste meneer, dan moeten ze niet zeggen dat het binnen 3 dagen geleverd wordt.
Dit probleem is een veel voorkomende zaak bij Trotec, zijn zelf bestelde artikelen die nooit meer zijn geleverd bij geduppeerde!
En we hebben het hier niet over een klein bedrag!
Bent U toevallig zelf een medewerker bij Trotec? ;)

Pienefien076
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2019 09:47

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Pienefien076 »

criticus2 schreef:
01 aug 2019 14:50
misschien voor duurdere artikelen zaken doen met een kleine zelfstandige in de buurt? ook handiger bij storingen. En je ondersteunt de lokale economie.
Zal ik ook zeker doen, dankje voor de tip :D

dobbelyou
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:43

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door dobbelyou »

prima zaak Trotec

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Pienefien076 schreef:
01 aug 2019 14:55
juliomariner schreef:
01 aug 2019 14:29
Tja dat kan gebeuren als u een airco in de warme periode besteld. Om nu direct oplichting te roepen. Ze hebben wettelijk 14 dagen om terug te boeken. Even afwachten dus voordat u zo hoog van de toren blaast
Beste meneer, dan moeten ze niet zeggen dat het binnen 3 dagen geleverd wordt.
Dit probleem is een veel voorkomende zaak bij Trotec, zijn zelf bestelde artikelen die nooit meer zijn geleverd bij geduppeerde!
En we hebben het hier niet over een klein bedrag!
Bent U toevallig zelf een medewerker bij Trotec? ;)
wij werken uiteraard allemaal bij Trotec. Maar als het een veel voorkomende zaak is, waarom bestelt u daar dan?

Pienefien076
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2019 09:47

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Pienefien076 »

Lady1234 schreef:
01 aug 2019 15:21
Pienefien076 schreef:
01 aug 2019 14:55
juliomariner schreef:
01 aug 2019 14:29
Tja dat kan gebeuren als u een airco in de warme periode besteld. Om nu direct oplichting te roepen. Ze hebben wettelijk 14 dagen om terug te boeken. Even afwachten dus voordat u zo hoog van de toren blaast
Beste meneer, dan moeten ze niet zeggen dat het binnen 3 dagen geleverd wordt.
Dit probleem is een veel voorkomende zaak bij Trotec, zijn zelf bestelde artikelen die nooit meer zijn geleverd bij geduppeerde!
En we hebben het hier niet over een klein bedrag!
Bent U toevallig zelf een medewerker bij Trotec? ;)
wij werken uiteraard allemaal bij Trotec. Maar als het een veel voorkomende zaak is, waarom bestelt u daar dan?
Tsjaaa te goed van vertrouwen misschien!
Maar helaas de vele slechte recenties op internet pas te laat gelezen :(

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja er is bijna geen webshop met een grote voorraad van die dingen. (Is ook onbetaalbaar) Wordt het warm dan kan het hard gaan en kan er niet geleverd worden. Dat ze dan geen 3 dagen levertijd op de site moeten zetten ben ik met u eens.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik werk hier toevallig niet, maar zou nooit zoveel geld overmaken naar een mij volkomen onbekend bedrijf. Ik zou het alleen ergens afhalen tegen betaling op dat moment. Het gaat allemaal zo gemakkelijk tegenwoordig.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier werden zelfs folders huis aan huis van Trotec in Heinsberg bezorgd. Helemaal in het Nederlands. Voor de winkel dan, niet voor webverkoop. Meteen meenemen na betaling.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als straks de eindafrekening komt van de elektra staat het hele forum vol van, ik moet veeeel meer betalen hoe kan dat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je bedoelt wegens de airco! Ik had vorige week twee dagen meer verbruik dan mijn zonnepanelen opbrengst. Is al weer bijgespijkerd. Maar als je geen zonnepanelen hebt dan reken snel een paar euro per dag.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door tttlocke »

Pienefien076 schreef:
01 aug 2019 14:17

Uiteindelijk toch maar de politie hierover ingelicht ....
Uiteindelijk?
Het lijkt mij rijkelijk snel om de politie hierover in te lichten en over oplichting te beginnen.
Besteld op vrijdag 26 juli. Betaling verricht.
Het bedrijf geeft aan tot binnen 3 werkdagen te kunnen leveren, na ontvangst van de betaling.

Het is zelfs denkbaar dat die termijn nog niet verstreken was op het moment dat u ervoor koos hier het bedrijf aan de schandpaal te nagelen.
Belachelijk. En dan naar de politie.
Sommige mensen leunen kennelijk op de politie voor consumentenadvies: 'annuleer de bestelling'. Dat u daar niet zelf op gekomen bent.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hopelijk wachten ze zes weken met geld terug sturen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij overmaken kan er een dag speling in zitten. Op vrijdag bestellen en overmaken is pas op maandag inzichtelijk. Dan moet het magazijn in Duitsland aangestuurd worden en kan het bezorgd gaan worden. Tja, als dat 3 dagen duurt na maandag, op welke dag zitten we dan? Geen idee wanneer u allemaal aan het bellen en mailen bent gegaan, maar u zat nog ruim binnen de bezorgtijd. En als u zo'n haast had gehad had u beter een airco ergens kunnen ophalen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door gosewijn »

Theotrucker schreef:
01 aug 2019 18:26
Je bedoelt wegens de airco! Ik had vorige week twee dagen meer verbruik dan mijn zonnepanelen opbrengst. Is al weer bijgespijkerd. Maar als je geen zonnepanelen hebt dan reken snel een paar euro per dag.
Was vanochtend op de radio ,de goedkoopste 1,90 voor 6 uur koeling in de avond voor slaapkamer.
Ben er vorige week op uitgegaan voor een airco , ze kosten een hoop energie als je geen zonnepanelen hebt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Airco kost meer dan verwarming. Ik heb die dagen met 40° zeker voor 6 Euro per dag gekoeld. Woonkamer ca 40 m2, Dan haal ik ca 23°. Driekwart ongeveer werd meteen door de zon betaald!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Airco besteld bij Trotec maar niet geleverd

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik maak me wel wat zorgen over het broeikaseffect van deze explosieve toename vd airco.s.
Het kost zoveel elektriciteit .
Misschien is het beter om het land anders in te richten met het oog op de nu ongetwijfeld vaker voorkomende hete zomers.
Wat te denken van veel en veel meer groen ( bomen ! ) in de steden, witte asfaltwegen, witte huizen :D
( grotwoningen met groene daken lijkt mij wel wat....lekker koel en knus :P )

Gesloten