LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lunenborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2020 15:22

Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Lunenborg »

Hieronder ons avontuur met Philips.. die nog steeds onopgelost blijft..

Op 2 december 2019 hebben wij besloten te gaan voor een duur en luxe koffieapparaat.
Het werd een espresso machine (ep3246/70) van Philips a 600,- en super blij waren we ermee!
Op 23 maart stopte hij ermee, na al vaker kortdurig problemen gehad te hebben. Van Philips mochten we heb opsturen, heel fijn, dit deden wij dezelfde dag nog.
We kregen hem terug op 3 april, de koffiemolen was defect en gerepareerd. Echter zaten er op ons nog als nieuw uitziende apparaat nu allemaal krasjes. Dit vonden wij erg vervelend, want wij waren juist zo voorzichtig geweest met onze nieuwe aanwinst. Direct Philips gebeld, ze gingen overleggen wat we moesten doen. In de tussentijd konden wij hem wel gebruiken. Het duurde erg lang, we moesten er zelf maar achteraan, maar 16 april kon hij nogmaals terug gestuurd worden en ze gingen het repareren. Tijdens deze 2 weken gebruik, kwamen wij erachter dat nu ook de melkopschuimer stuk was. Zo ongeveer elk 2e kopje cappucino stroomde over, en er kwam een scheut water achteraan. Geen goede koffie dus! Dit hebben we tussendoor ook doorgebeld, dit gingen ze ook maken.

Op 29 april kregen we bericht dat we het apparaat terug kregen, maar zonder reparatie. Er zou helemaal niets mis zijn met de opschuimer, en de krassen die hoorden bij een apparaat die al 4 maanden oud was. Wij waren verbolgen over dit bericht en in overleg met de klantenservice hebben wij het apparaat geweigerd aan de deur en terug laten gaan naar het reparatiecenter( E-care).
Wij waren natuurlijk boos en de klantenservice was uiterst begripvol, ze gingen het wederom oplossen.
12 mei kregen we het apparaat weer terug. Er was wederom niets aan gedaan en we kregen het bericht dat ze geen schade zagen. We hadden het dus verzonnen? Sterker nog, er zat een grote nieuwe kras bij, en de lekbak was nu verzakt.
Voor het eerst nu echt boos opnieuw gebeld naar Philips. We zijn er klaar mee, we willen een nieuw apparaat of ons geld terug, want we hebben er geen vertrouwen meer in. Toch moesten we nu voor de 4e keer het apparaat terug sturen en hopen op een oplossing.
Direct gedaan, en 26 mei kregen we hem weer terug. De watertank is vervangen, hier zat de grootste kras op, maar het display en een ander gedeelte van de voorkant zijn nog steeds bekrast. De lekbak is nog steeds verzakt en het apparaat ziet er doorleefd uit. Wij hebben deze slechts 4 maanden met de grootste voorzichtigheid gebruikt, maar zo ziet hij er niet uit. We willen hem zo niet accepteren, maar we komen zo niet verder. We weten het even niet meer. Tijdens het thuiswerken met de coronacrisis voor ons geen koffie dus.. al twee maanden niet.

Hebben jullie nog tips of hulp?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb een soortgelijk apparaat gehad, en herken de problemen en de afhandeling. En als je een rondje zou googelen, zie je dat jij en ik niet bepaald de enige zijn. Voor mij sindsdien géén Philips meer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het enige goede zijn nog de scheer apparaten en.....
medische apparatuur als je met Covid 19 besmetting in ziekenhuis komt....
Dat is nog wel goed, maar die laatste zie ik daarom liever niet.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door thecure »

Koop liever een Siemens...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Jablan »

Lunenborg schreef:
05 jun 2020 15:26
Hieronder ons avontuur met Philips.. die nog steeds onopgelost blijft. [...] Hebben jullie nog tips of hulp?
Bekend probleem van dit type apparaten voor thuis. Waanzinnig snel storingen en gebreken en dat los van het merk. Oorzaak is de lage kwaliteit van de onderdelen, want anders wordt het apparaat te goed en te duur.

Of je koopt horecakwaliteit (vanaf 2000 euro) of je kiest voor een andere methode om koffie te zetten. Oma in huis nemen om met de hand koffie te zetten, oploskoffie uit een potje, machine voor filter/pad/cup-koffie, maak je keuze.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus omdat Philips zijn plichten niet nakomt moet TS volgens jullie een apparaat van €600,00 maar weggooien en in plaats daarvan oma maar voor het koffiezetten in huis halen. Lekkere oplossing hebben jullie.
TS: heeft u een rechtsbijstand verzekering? Leg deze het probleem eens voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aan de reviews bij internetwinkels heb je dus niks, want die zijn lovend. Voor mij nooit zo'n glanzende koffiecomputer; er kan dus teveel stuk aan zo'n ding.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

juliomariner schreef:
05 jun 2020 18:22
Dus omdat Philips zijn plichten niet nakomt moet TS volgens jullie een apparaat van €600,00 maar weggooien en in plaats daarvan oma maar voor het koffiezetten in huis halen. Lekkere oplossing hebben jullie.
TS: heeft u een rechtsbijstand verzekering? Leg deze het probleem eens voor.
Ja, er lijkt me toch echt sprake te zijn van non-conformiteit. Van een apparaat van € 600,= - voor de meesten van ons toch een aanzienlijk bedragje - mag je toch wel iets verwachten, namelijk dat-ie doet waarvoor hij bedoeld is, en dat toch ook gedurende een redelijke termijn.
Overigens hadden wij op ons werk (klein kantoortje, vijf man personeel) ook zo'n ding staan... en ook die was binnen de kortste keren kaduuk. Hij is na opsturen netjes gerepareerd, nu maar afwachten hoe lang hij het blijft doen. 8)

Overigens hoef je geen oma te zijn om gewoon verdomd lekkere koffie met de hand te zetten hoor! :wink:
Ook ik bedank dus voor zo'n apparaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
05 jun 2020 18:50
Voor mij nooit zo'n glanzende koffiecomputer; er kan dus teveel stuk aan zo'n ding.
Voor mij dus ook niet, sowieso al die high tech apparaten wil ik niet. Eén onderdeel kapot en je zit er maar mooi mee, plus héél lastig goed schoon te maken.
Sinds jaar en dag heb ik een doodgewoon Philips koffieapparaat, simpel filterzakje er in , goede koffie erin en het lampje aanzetten. Binnen 8 minuutjes heerlijke koffie! Én hij blijft goed warm ook nog.
Lunenborg schreef:
05 jun 2020 15:26
Op 2 december 2019 hebben wij besloten te gaan voor een duur en luxe koffieapparaat.
Het werd een espresso machine (ep3246/70) van Philips a 600,- en super blij waren we ermee!
[...]
Hebben jullie nog tips of hulp?
Dit kan niet voor een apparaat van nog geen half jaar oud.
Waarom bent u in conclaaf gegaan met Philips zelf en niet met de verkoper?
Ik denk dat u terug moet gaan naar de verkoper en geld moet terug vragen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jura is top! Mag ook wel voor dat geld :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb een Krups en na opzoeken 2014 en die werkte nog.... was minder als €500,- ooit, en na vele keren herstel en onderdelen
best goede gezien de vele kopjes die er dagelijks uitkomen.

Laten repareren is onbetaalbaar maar als je handig bent en wat vaak stuk ging op voorraad neemt is na 16 jaren nog geen reden
om die weg te doen.
Nu hij niet meer op de zaak maar thuis staat heeft deze het wel rustiger maar als ik over nieuwe lees, prijs en kwaliteit?

Het kan wel goed en betaalbaar maar zo verpesten vele hun naam.
En dat Oma advies, daar slaapt deze Opa graag elke avond naast!

apekool56
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:51

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door apekool56 »

:shock: Jeetje, wat een ellende lees ik. Wij hebben met hetzelfde koffiezet apparaat ook na 4 mnd een probleem gekregen. Komt nu vanaag of morgen terug en krijg de rillingen al hoe wij deze retour zullen krijgen.....volgens de reparatie was de motor van de grinder stuk en dat na 4 mnd. Echt balen. Hoop dat we er niet nog meer ellende mee krijgen. Jullie allen ook veel sterkte hiermee en voor ons ook nooit meer een philips.......hadden altijd Siemens en die was perfect.

MMM1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2020 23:41

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door MMM1991 »

Wij hebben het apparaat inmiddels ook voor de tweede keer retour gestuurd.

Melkopschuimer leek niet goed te werken waardoor de cappucino koud is.

Het apparaat is 5 weken weggeweest en na een week het apparaat gebruikt te hebben (niets opgelost) doet hij het nu helemaal niet meer en is wederom opnieuw opgestuurd.

Slechte kwaliteit voor zo'n duur apparaat.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk dat vele vervolg problemen ontstaan bij E-Care.
Natuurlijk is het toestel al zwak als het snel daar terecht komt maar ook ik heb slechte ervaringen met E-Care.

In mijn geval verzonnen ze problemen en slopen soms je apparatuur.
De klachten veranderen bij dit bedrijf als het opeens blijkt dat het een garantiereparatie blijkt te zijn. :shock:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik sluit me bij die ervaring aan. Zodra je met E-Care te maken krijgt, wordt het meestal niet beter.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Al twee maanden geen koffie uit ons luxe Philipsapparaat

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik drink ook expresse maar ik koop absoluut geen volautomatisch apparaat, wat mij betreft veel te storingsgevoelig. Ik heb een uitstekende molen die al tien jaar zijn werk doet, en een simpele halfautomaat van €150 die uitstekende espresso zet. Ik reken op vier jaar en dan zijn die meestal versleten. En een Philips melkschuimer, inderdaad maar ze werken echt goed, voor de "meisjes koffie".

Gesloten