LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atlanta A droger droogt onvodoende

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Onze nieuwe Whirlpool Atlanta A droger droogt onvoldoende; ervaringen van andere gebruikers gevraagd!!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Onder de laad/los opening blijkt een vochtigheids-sensor te zitten, welke vervuild was. de monteur van Whirlpool heeft die gereinigd, waarna het probleem was opgelost.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door Frantic2 »

oh dat is mooi dat je het even verteld. Kan je het nu ook zelf of willen ze vaker een monteur sturen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door chrisd1 »

@Frantic2
Nee, kan ik zelf ook.
Blijkbaar een bijwerking van een nieuw vochtigheids meet-systeem.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door mika21 »

Mijn wasdroger doet het altijd: ik hang de was buiten, de sensor is buienradar en ik heb een ingebouwde temperatuur sensor, dat ben ik zelf. Kost niks, geen stroom en het ruikt ook nog lekker. En gaat het een keer mis (niet droog, toch nat geregend): de monteur ben ik ook zelf, de was toch nog ophangen. Een kind kan de was doen :).

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door hawkwind »

mika21 schreef:Mijn wasdroger doet het altijd: ik hang de was buiten, de sensor is buienradar en ik heb een ingebouwde temperatuur sensor, dat ben ik zelf. Kost niks, geen stroom en het ruikt ook nog lekker. En gaat het een keer mis (niet droog, toch nat geregend): de monteur ben ik ook zelf, de was toch nog ophangen. Een kind kan de was doen :).
Tsja , we hebben natuurlijk niet allemaal een tuin / balkon.
En als het vriest / regent , hoe krijg je het dan droog , u wacht een paar dagen / weken?
Tsja, sterkte met al uw sensoren....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door kweenie »

Gelukkig regent het nooit in Nederland. En heeft iedereen alle tijd van de wereld om de was op te hangen. En grond voor een tuin of een balkon om de was op te hangen is in Nederland gelukkig gratis.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door mika21 »

hawkwind schreef:
mika21 schreef:Mijn wasdroger doet het altijd: ik hang de was buiten, de sensor is buienradar en ik heb een ingebouwde temperatuur sensor, dat ben ik zelf. Kost niks, geen stroom en het ruikt ook nog lekker. En gaat het een keer mis (niet droog, toch nat geregend): de monteur ben ik ook zelf, de was toch nog ophangen. Een kind kan de was doen :).
Tsja , we hebben natuurlijk niet allemaal een tuin / balkon.
En als het vriest / regent , hoe krijg je het dan droog , u wacht een paar dagen / weken?
Tsja, sterkte met al uw sensoren....
Oei oei, gun je het mij niet? Ik heb trouwens ook geen geld voor een wasdroger. Met een piep klein tuintje kom je al een eind. En ook mijn sensoren laten mij ook wel eens in de steek hoor, en ja, dan moet de was in huis drogen en da's balen.
Niet zo miepen hoor.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door mika21 »

kweenie schreef:Gelukkig regent het nooit in Nederland. En heeft iedereen alle tijd van de wereld om de was op te hangen. En grond voor een tuin of een balkon om de was op te hangen is in Nederland gelukkig gratis.
Hier is geen geld voor een wasdroger, een piepklein tuintje. Een gewone baan. Dus als mijn ingebouwde sensoren het af laten weten droogt mijn was in huis en dat is niet echt leuk. Dus niet al te snel oordelen.

stofzuigertje

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tip voor allen;

Eerst 2e keer centrifugeren op hoogste toerental.
Alles wat dit slechts goedkoop rond draaiende motortje eruit gooide zal de droger besparen.

Zowel voor de Drogers als aan de lijn zal het eerder droog zijn.
Ook in mijn geval, gewoon in slaapkamer boven bed lijntje is de slaapkamer dan minder vochtig....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door kweenie »

mika21 schreef:
kweenie schreef:Gelukkig regent het nooit in Nederland. En heeft iedereen alle tijd van de wereld om de was op te hangen. En grond voor een tuin of een balkon om de was op te hangen is in Nederland gelukkig gratis.
Hier is geen geld voor een wasdroger, een piepklein tuintje. Een gewone baan. Dus als mijn ingebouwde sensoren het af laten weten droogt mijn was in huis en dat is niet echt leuk. Dus niet al te snel oordelen.
Ik oordeel niet, maar als je zo'n niet ter zaken doende reactie plaatst dan kun je reacties verwachten.

Over te snel oordelen gesproken, jij hebt een tuintje, misschien zou TS dat ook heel graag willen, maar is gebonden aan een goedkoop flatje zonder enige buitenruimte en zelfs niet eens ruimte om was binnen op te hangen. En is TS daarom wel gedwongen om een droger (tweedehands? bij de kringloop?) te kopen. Dan kan het erg decadent en confronterend overkomen om te melden dat jij je was buiten kunt hangen.

Overigens ga ik hier niet vanuit, ik wil alleen aangeven dat jouw reactie zeker niet zonder impliciete uitgangspunten is en een verwijt van snel oordelen wellicht misplaatst is.
Laatst gewijzigd door kweenie op 26 apr 2015 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan me nog een tijd herinneren dat wasdrogers niet bestonden. Hoe moesten mensen het toen dan doen?

Mijn ouders hadden indertijd een piepkleine woning. Geen tuin, niks. Absoluut geen ruimte om de was te drogen. Hoe moeders het deed? Ze hing het op aan de overkant, aan het hek van de gemeentewerf. Oftewel (al zou je dit niet meer kunnen doen tegenwoordig), er is altijd wel een mogelijkheid te vinden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door bprosman »

//Offtopic
Hoe moesten mensen het toen dan doen?
Toen waren moeders overdag gewoon thuis en had je weinig tot geen eenoudergezinnen.
Doordeweeks zou ik niet weten waneer ik met een meer dan fulltime baan de was buiten zou moeten hangen.

stofzuigertje

Re: Atlanta A droger droogt onvodoende

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zodra ik wakker ben is mijn slaapkamer leeg en raam open.....
Dus was drogen en mijn luchtjes moesten ook weg....

Gesloten