LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door hawkwind »

@shine,
Hou ons aub op de hoogte van de Intergas HREco 30 kwa storingen/verbruik.
Die ketel is vrij nieuw , en er zijn nog weinig(of geen) reviews van deze ketel.
Dat ie fluisterstil is geloof ik direkt , onze hre 28/24 is dat ook.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

Oude ketel was idd een Radson: Radson NOx VR 28 R geplaatst begin 1996. ( heb toen cv laten aanleggen).
is hij netjes waterzijdig aangesloten ? en ook netjes op vermogen gekoppeld aan cv (dus minder radiatoren in gebruik minder vermogen)
Wow, nu word je wel erg technisch voor mij. :oops: Ik ben maar een doorsnee gebruiker!
De ketel is netjes en zorgvuldig opgehangen.
Twee afvoerbuizen die uiteindelijk bij dak uit-/toevoer samenkomen. Afvoer voor water gemaakt, waarin 2 slangetjes afkomstig van de ketel zitten.
Waterzijdig aangesloten. Euhm, wat bedoel je hiermee?
Nadat hij opgehangen was en alles aangesloten, toen is de ketel gevuld en is de installateur meermaals alle radiatoren in het huis langs gegaan om te ontluchten.

Beneden heb ik alle radiatoren open staan. Met uitzondering van de woonkamer en gang heb ik overal thermostatische radiator knoppen.
Kamer en gang staan altijd open.
Keuken en douche standje 3 of 4.
Boven nu allemaal op het sterretje, maar in de winter staat er boven 1 radiator op standje 1. En bij harde wind en koude 'schakel' ik er nog 1 radiator bij op standje 1.
Aan de instellingen van de cv ketel is verder niets gedaan. Hij staat op eco stand. Ik denk dat alles gewoon op fabrieksinstelling staat.
Begrijp ook niet goed wat je bedoelt met cv- vermogen-gekoppeld. Ik ben geen techneut of kenner op dit gebied. Dus probeer het eens deze dummy uit te leggen. ( uitdaging voor je :) )

Mijn jaarverbruik gemiddeld genomen zit rond de 1500-1700 m3. Oud huis (1922). Isolatie redelijk tot matig. En afhankelijk hoe veel ik thuis ben en/of 2e persoon aanwezig.
Ik heb even foto's bekeken van mijn gasstanden.
D.d 1-10-2012 stond de G meter op: 38850. Op 13-5-2013 G meter: 40173. Verbruik: 1323 m3.


En ja, zal jullie op de hoogte houden over deze ketel. Dit zal met grote tussenpozen zijn, tenzij er storingen optreden. En natuurlijk zal hij zich pas in het najaar/winter echt moeten gaan bewijzen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Shine schreef:Oude ketel was idd een Radson: Radson NOx VR 28 R geplaatst begin 1996. ( heb toen cv laten aanleggen).
is hij netjes waterzijdig aangesloten ? en ook netjes op vermogen gekoppeld aan cv (dus minder radiatoren in gebruik minder vermogen)
Wow, nu word je wel erg technisch voor mij. :oops: Ik ben maar een doorsnee gebruiker!
De ketel is netjes en zorgvuldig opgehangen.
Twee afvoerbuizen die uiteindelijk bij dak uit-/toevoer samenkomen. Afvoer voor water gemaakt, waarin 2 slangetjes afkomstig van de ketel zitten.
Waterzijdig aangesloten. Euhm, wat bedoel je hiermee?
Nadat hij opgehangen was en alles aangesloten, toen is de ketel gevuld en is de installateur meermaals alle radiatoren in het huis langs gegaan om te ontluchten.

Beneden heb ik alle radiatoren open staan. Met uitzondering van de woonkamer en gang heb ik overal thermostatische radiator knoppen.
Kamer en gang staan altijd open.
Keuken en douche standje 3 of 4.
Boven nu allemaal op het sterretje, maar in de winter staat er boven 1 radiator op standje 1. En bij harde wind en koude 'schakel' ik er nog 1 radiator bij op standje 1.
Aan de instellingen van de cv ketel is verder niets gedaan. Hij staat op eco stand. Ik denk dat alles gewoon op fabrieksinstelling staat.
Begrijp ook niet goed wat je bedoelt met cv- vermogen-gekoppeld. Ik ben geen techneut of kenner op dit gebied. Dus probeer het eens deze dummy uit te leggen. ( uitdaging voor je :) )

Mijn jaarverbruik gemiddeld genomen zit rond de 1500-1700 m3. Oud huis (1922). Isolatie redelijk tot matig. En afhankelijk hoe veel ik thuis ben en/of 2e persoon aanwezig.
Ik heb even foto's bekeken van mijn gasstanden.
D.d 1-10-2012 stond de G meter op: 38850. Op 13-5-2013 G meter: 40173. Verbruik: 1323 m3.


En ja, zal jullie op de hoogte houden over deze ketel. Dit zal met grote tussenpozen zijn, tenzij er storingen optreden. En natuurlijk zal hij zich pas in het najaar/winter echt moeten gaan bewijzen.

Waterzijdig inregelen is iedere verwarming zo inregelen dat ze allemaal even warm worden en de juiste temperatuur weer en teruggeven (retour)

http://www.cvtuning.nl/zo-werkt-dat/wat ... -inregelen

Simpel testje als verwarming goed aanstaat loop ze allemaal langs uiteraard moeten ze allemaal zelfde temperatuur hebben maar belangrijk is bovenaan heet midden iets minder warm en onder aan nog koeler i.v.m. retour.

Eco heb ik uitstaan kost toch weer wat energie om de warmtewisselaar op gezette tijden warm te krijgen tbv tapwater.

Zag al dat deze ketel standaard op 60% van cv-vermogen staat ingesteld Zie handleiding :
7.3 Instellen maximaal CV-vermogen
Het maximaal CV-vermogen wordt in de fabriek ingesteld op 60%. Als er voor de CVinstallatie
meer of minder vermogen nodig is, kan het maximaal CV-vermogen
gewijzigd worden door het toerental

Die 60% cv vermogen staat voor 16,4 KW en aan de hand van aantal radiatoren kun je uitrekenen of dit nog over bemeten is en eventueel bijstellen. Ik heb boven in winter wel alle radiatoren in gebruik en ik gebruik slechts 30% van mijn ketelvermogen en dat is 8,5 KW let op dit is een voorbeeld wat u heeft ander huis met ook andere radiatoren.

De ketel van u staat op cv temperatuur op 80 graden en dat is ook erg hoog. Ik heb hem hier op 50 staan en bij strenge vorst gaat hij op 55 graden en ik kom bij retour op 35 graden wat uitstekende verhouding is en bijna LTV(lage temperatuur verwarming) d.m.v. nadraaitijd cvpomp te verhogen kom ik tot een lagere retourtemperatuur (hoge smalle radiatoren) hier in huis.

Ik heb na 2 jaar de ketel getuned en ben van ruim 800M3 naar 500m3 gegaan :D

Ik heb ook de verwachting dat u zeker van een VR naar een HR ketel bent gegaan leuke besparingen gaat opleveren en ik denk dat u van 1700M3 naar 1100m3 zeker realistisch is. En met meer isolerende maatregelen kunt u nog meer besparen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

Ik Had niet verwacht dat ik nu alweer iets zou schrijven. Om kort te gaan het eerste probleem heeft zich inmiddels aangekondigd.
De ketel doet het wel gewoon, maar als hij aanspringt dan ploft hij enorm. Welhaast een bom. Alsof het lijkt dat hij uit elkaar gaat spatten. De ene keer is die plof/bom trouwens erger dan de andere keer.
Dit euvel vertoond hij nu sinds bijna 2 weken.
Als je je hand op het omhulsel van de ketel legt dan voel je dat deze bij aanspringen (en dus ploffen) even naar naar binnen trekt en dan weer 'uitdeukt'.
De monteur is er gisteren bij geweest. Ook hij vond hem ploffen. Hierop heeft hij Intergas gebeld (speciale ingang voor monteurs) en het voorgelegd. Intergas zegt dat het aan de gasdruk kan liggen. Dat deze te laag is. Intergas zegt dat mijn ketel een druk van minimaal 25bar moet hebben.
De monteur had op dat moment geen gasdrukmeter bij zich maar zal het volgende week komen nameten.
Ik waag te betwijfelen of dit wel het euvel is, want dan zou hij dit probleem de eerste 2 weken ook hebben moeten vertonen lijkt mij zo.

Afijn, ik wacht het vervolg bezoek van de monteur volgende week even af. Maar dat dit opgelost moet worden staat als een paal boven water.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Shine schreef:Ik Had niet verwacht dat ik nu alweer iets zou schrijven. Om kort te gaan het eerste probleem heeft zich inmiddels aangekondigd.
De ketel doet het wel gewoon, maar als hij aanspringt dan ploft hij enorm. Welhaast een bom. Alsof het lijkt dat hij uit elkaar gaat spatten. De ene keer is die plof/bom trouwens erger dan de andere keer.
Dit euvel vertoond hij nu sinds bijna 2 weken.
Als je je hand op het omhulsel van de ketel legt dan voel je dat deze bij aanspringen (en dus ploffen) even naar naar binnen trekt en dan weer 'uitdeukt'.
De monteur is er gisteren bij geweest. Ook hij vond hem ploffen. Hierop heeft hij Intergas gebeld (speciale ingang voor monteurs) en het voorgelegd. Intergas zegt dat het aan de gasdruk kan liggen. Dat deze te laag is. Intergas zegt dat mijn ketel een druk van minimaal 25bar moet hebben.
De monteur had op dat moment geen gasdrukmeter bij zich maar zal het volgende week komen nameten.
Ik waag te betwijfelen of dit wel het euvel is, want dan zou hij dit probleem de eerste 2 weken ook hebben moeten vertonen lijkt mij zo.

Afijn, ik wacht het vervolg bezoek van de monteur volgende week even af. Maar dat dit opgelost moet worden staat als een paal boven water.

Ships, dat is balen maar dit moet monteur zo kunnen oplossen is vaak verkeerd afgestelde lucht/gasverhouding.

Nu als de knallen te heftig worden kan het schade opleveren aan de ketel. Dit moeten ze gewoon direct oplossen en zou nu wel op aandringen dat ze alles goed nakijken bv onsteekpen/brander nog goed vast zit en door slechte verbranding geen vervuiling is opgetreden uiteraard een nieuwe pakking en nacontrole zodat je kan zien en horen zonder kap dat hij netjes brand (strakke blauwe vlammetjes)

Ik heb zelf ook keer aan de verkeerde parametersetting gezeten toen begon hij ook te ploffen weer terug gezet en klaar.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

Even een terugkoppeling.

Monteur is geweest. Druk van gas hier is 2.9. Ketel stond fabriek ingesteld op gasdruk 2.5. Dus moest hij even opnieuw goed afgesteld worden. Hoge druk, lage druk. Dat is nu gebeurd en het ploffen is voorbij. Ook het geluid van de misthoorn ( die zich af en toe ook begon te laten horen) is voorbij. Kortom alles is weer super de puper.
Op dit kleine, te verwaarlozen intermezzo na, ben ik absoluut nog steeds erg tevreden over deze ketel. Maar goed, hij moet zich in de winter natuurlijk nog gaan bewijzen. ;)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

..... Enkele dagen verder, helaas het is niet allemaal voorbij.
Twee dagen geleden om 22 uur schrok ik mij letterlijk een hoedje. Bij afname warm water knalt hij me aan. Gelijk hierna email naar de monteur gestuurd.
De afgelopen dagen het in de gaten gehouden wanneer hij die harde plof/knal geeft.

Ik kan momenteel alleen over warm water soreken omdat gezien de zomerse temperatuur de cv niet aan staat.
Aangezien de ketel een soort van lerende student is gaat hij gaandeweg onthouden wanneer vooral de tijdstippen zijn dat er warm water afgenomen wordt. Omstreeks die tijdstippen, vooraf, begint hij al wat te moduleren (zo noem ik het maar). Gedurende dit moduleren zijn de plofjes aannemelijk.
Echter als ik op een tijdstip warm water nodig heb dat 'ongebruikelijk' is, dan zijn de ploffen aanzienlijk harder. Wisselend van hard tot heuse knallen als de brander/ontsteking aan moet slaan.
Ook zijn de ploffen onacceptabel harder als je verschillende keren achter elkaar warm water afneemt.
Kortom, iets meer duidelijkheid is err, maar het blijft wisselvallig.

Zojuist is de monteur ook weer geweest. En ja hoor, slaat hij keurig netjes met acceptabel 'plofje' aan. Vervolgens de cv aangezet, ook net plofje. Hierna weer warm water en de eerste hardere plof heeft zich laten horen. Cv uit, weer warm water tappen en wederom een harde plof.
Volgens de monteur zou het normaal zijn, ik zeg " nee dit is niet normaal, want die ketel krijgt steeds een oplawaai, waarvan ik zeker weet dat dit niet goed is voor de ketelonderdelen. Ik weet echt wel het verschil tussen een acceptabele plof en een onacceptabele plof/knal." Hierna weer warm water kraan opengrdraaid, en hopla, daar istie weer boem/plof/knal.
De eerste week na installatie had die steeds keurig netjes de ontsteking, daarna is het misgegaan."

Afijn, volgende week woensdag zit hij bij Intergas ( training en aanvullende opleiding) en hij zal het probleem aldaar voorleggen en vragen wat normaal aan geluid is als hij aanslaat en weet ik wat niet meer. Ik krijg hiervan een terugkoppeling.

Ikzelf vermoed dat het uiteindelijk zal uitdraaien dat iemand van Intergas mag gaan langskomen om zich er mee bezig te gaan houden.
Ik heb er namelijk weinig zin in dat net na de garantieperiode ik dan getrakteerd ga worden op defecte onderdelen ten gevolge van, maar ik mag gaan betalen.

Zodra ik weer wat te melden heb plaats ik het alhier.
Overigens is vandaag bij een kennis eenzelfde ketel geplaatst. Helaas niet om de hoek, anders ging ik er even naartoe om het geluid te vergelijken.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Vond het al vreemd dat het enkel aan het gasdruk ligt. Gaf eerder al andere mogelijkheden aan, en dat een ketel hoort aan te ploffen is kul, hier slaat onze Hr28 gewoon aan als een groot gaspit en niets meer. Alles draait om juiste gas/luchtverhouding en ontstekingspen juiste werking/afstand.

Ik twijfel ernstig over de kennis van u monteur mede deze nu nog bijgeschoold moet worden met een techniek die Intergas al in 2002 al gebruikt.

Goede monteur neemt mijn eerdere stappen door en ketel ploft nooit meer.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

De monteur die hem heeft opgehangen heeft een apart meetbedrijf ingehuurd om alles door te meten. Dus, gasdruk en verhouding lucht/ gas. Zie mijn een na laatste posting. Toen bleek dat de verhoudingen niet goed waren en is de ketel opnieuw afgesteld. Conform de installatie voorschriften van Intergas behorende bij deze ketel. Het geplof was er toen ook niet meer.... Tot een dag later, met als extreme knal die in de avond. Zie eveneens mijn vorige posting.

Ik heb al aan de monteur aangegeven dat het probleem ook bij de onstekingspen kan liggen. Ook ik kom daar op uit als ik domweg de vragen ja/nee volg in het bijbehorende handleidingsboek van Intergas.
http://www.intergas-verwarming.nl/lijst ... HReco3.pdf
Ook ik had verwacht dat hij de ketel wel open zou draaien en hier naar kijken, maar dat gebeurde dus niet.
Ongeduldig wacht ik woensdag dus af.

@slobber....
Kan het mogelijk zijn dat stel dat die ontsteekpen niet goed staat/is, dat daarom het geknal ook zo wisselend is. De ene keer niet, (dus volgens geluidsnorm en correct), de andere keer harder dan normaal, dan weer alsof die van de wand gaat vallen zo'n knal,... Dan weer harder dan normaal....enz.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Na die extreme knal zal de ketel toch helemaal grondig nagekeken moeten worden. Er kan van alles aan de hand zijn en er schade zijn opgetreden aan de ketel, bv brander gescheurd etc. maar denk ook aan simpele zaken als niet goede afvoer want dat was bij de oude KK het euvel van ploffen en niet juist branden (denk aan verstopte afvoer/sifon)


Zeker is de ontstekingspen punt van aandacht maar dat zal bij bovenstaande inspectie wel naar voren komen. Niet enkel afstand maar ook bv isolator en afdichting van ontstekingspen is van belang.


Mijn 4 jaar oude Hr 28 ploft nooit maakt mooi geluid vergelijkbaar met groot gaspit whoeeeem :lol:
Zonder enige vorm van soort plof.

Mijn ketel kreeg pas na 3 jaar eerste beurt en daar ben ik bij geweest en de monteur was verbaasd van deze zeer schone brander/sifon (die zelf inspecteer en nodig schoonmaak voor stookseizoen) ik heb ook nadrukkelijk gevraagd geen reset uit te voeren mede mijn ketel echt nu lean/clean en goed afgesteld staat met zeer zuinig gasverbruik. Gelukkig had ik een kundige monteur met juiste kennis wist veel van Intergas af.

Genoeg gekeuveld over mijn ketel, ik denk dat beste is dat Intergas in deze gaat komen en juiste mensen sturen.

Even duidelijk ik ben geen cv-monteur weet er wel wat vanaf.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

Update

Vandaag is een monteur van Intergas zelf langs geweest. Heb hem alles uitvoerig verteld en zelfs mijn bijgehouden lijst van de afgelopen 3 dagen laten zien. ( tijdstippen, codes, geluid-en-, wel of niet ok. Wel of geen warm water of cv vraag. Kortom, mijn hiswerk behoorlijk gedaan.

- Bougie: hier bleek haarscheurtje in te zitten ( heb het zelf ook gezien). Deze is vervangen en goed afgesteld.
- Gasblok: het vermoeden is dat hier 'verloop' in zat. Waardoor de goede gedane instellingen niet goed bleven. Gasblok is vervangen en mengsel is weer goed afgesteld.
- Elektrablok component: dat ding wat alles aanstuurt met de software erin. Was niet stuk, maar omdat er nieuwe software was heeft hij dat ding ook vervangen met de nieuwste software er in.
- Afvoer was niet verstopt. Hiermee niets aan de hand.

Hierna ketel uitvoerig getest en klonk weer als een zonnetje.
Ben benieuwd of het probleem nu echt opgelost is en blijft.

Voor de rest zag de ketel en pakkingen er goed uit. Geen verdere schade opgetreden.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Mooi laat nu maar de winter komen Shine is er klaar voor 8)

:lol:

Buffkip
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2014 21:29

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Buffkip »

Gas blok van de intergas h r e is niet stuk als een h r e loeit zitten de inbus boutjes van de brander los deze vast zetten en het gasblok afstellen gewoon een ervaren monteur er aan laten sleutelen .is de simpelste cv ketel op de markt .en bij goed onderhoud zeer betrouwbaar. onderdelen .zijn ook goedkoop ten opzichte van de concurrenten

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door hawkwind »

Buffkip schreef:Gas blok van de intergas h r e is niet stuk als een h r e loeit zitten de inbus boutjes van de brander los deze vast zetten en het gasblok afstellen gewoon een ervaren monteur er aan laten sleutelen .is de simpelste cv ketel op de markt .en bij goed onderhoud zeer betrouwbaar. onderdelen .zijn ook goedkoop ten opzichte van de concurrenten
Hier draait onze HRE 28/24 al bijna 3 jaar zonder enige storing.
Het enige wat ik gehad heb is het bekende "getik" na gebruik warm tapwater, echter dit is keurig verholpen door de monteur van Intergas (inbusbouten voorplaat te zaten te strak + keramisch vet aangebracht).
In tegenstelling tot onze vorige ketel (Vaillant)ben ik behoorlijk enthousiast over deze Intergas ketel.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ben trouwens benieuwd naar de ervaringen van member Shine wat betreft de Intergas HREco.

stofzuigertje

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast 1 jaar oud onderwerp.......

Een goed afgestelde is altijd beter dan zomaar ophangen en dus elk merk kan zo goed of slecht bevallen.
Er zijn ook goede en matige monteurs en soms is een andere firma vragen voor afregelen en onderhoud de oplossing.

Dus welk merk maakt niet zoveel uit, maar wel wat levensduur betreft.
Vailliant gaat meestal veel langer mee dan Intergas maar is ook iets duurder....

Succes met het zoeken maar er zijn maar enkele matige merken.
De monteur is het belangrijkste en als die ervaring heeft met jou ketel merk keuze zul je minder problemen hebben dan een voor hem minder bekende....

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door Shine »

Grappig, het topic wordt niet in zijn geheel gelezen, dan was nml duidelijk geweest dat ik mei 2013 de Intergas Eco heb laten plaatsen. Vervolgens wat problemen heb gehad (bleek haarscheurtjes in bougie te zijn) die keurig netjes zijn opgelost.

We zijn nu bijna 1 jaar verder.
Na de aanloop probleempjes daarna nooit problemen meer gehad. Hij draait als een zonnetje.
Hoewel we dit jaar geen echte winter hebben gehad, merk ik wel dat hij aanzienlijk zuiniger is dan mijn voorgaande ketel. Daarnaast moduleert hij de warmte prettig. Bij mijn vorige ketel: aanspringen, doortrekken, uitslaan. Aanspringen (loeien).... Hij hield de kamer temperatuur aanzienlijk minder constant. Euhm, soort van 'domme' ketel. Met vol gas en doorttrekken bij groen licht optrekken en rijden. ;-)
De Intergas Eco is een slimmert. Hij houdt de kamertemperatuur constant. En dit doet hij echt op economische wijze. Verstandig rustig optrekken, bijtijds schakelen.... Verstandig en economisch het gaspedaal hanteren.
Warm water geeft hij vrijwel direct op mijn vraag.

Geluid: ik heb geen groot huis. Gewoon zo'n super oud arbeiders woninkje. Hij hangt in mijn open 'bijkeuken'. Je hoort hem amper. Ten opzichte van mijn vorige ketel (Radson) ervaar ik het als fluisterstil.

elisabr04
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2015 04:43

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door elisabr04 »

Slobberbone schreef:
Shine schreef:Dank voor de reacties, die dan even een steuntje kunnen zijn.
De keuze is gevallen op de Ingergas HReco 30. Volgende week ergens zal die geplaatst gaan worden.
Mag ook wel want ik word gallisch van mijn huidige 17 jaar oude rottige Radson ketel die steeds vaker in storing schiet en die ik logischerwijs niet meer laat repareren. ;-)
Dat wordt genieten aankomende jaren, laat hem goed inregelen kan hoop gasverbruik besparen dus warmwater niet op 80 graden etc en cv waterzijdig, ben benieuwd naar de ervaringen.

Beste " mijheer, mevrouw

Omdat onze keuze voor een nieuwe C.V. Ketel in eerste instantie nu ook op de Intergas HReco30 valt zou ik graag van u vernemen of deze cv ketel u nog steeds goed is bevallen?

Bij voorbaat dank !

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door hawkwind »

elisabr04 schreef:
Slobberbone schreef:
Shine schreef:Dank voor de reacties, die dan even een steuntje kunnen zijn.
De keuze is gevallen op de Ingergas HReco 30. Volgende week ergens zal die geplaatst gaan worden.
Mag ook wel want ik word gallisch van mijn huidige 17 jaar oude rottige Radson ketel die steeds vaker in storing schiet en die ik logischerwijs niet meer laat repareren. ;-)
Dat wordt genieten aankomende jaren, laat hem goed inregelen kan hoop gasverbruik besparen dus warmwater niet op 80 graden etc en cv waterzijdig, ben benieuwd naar de ervaringen.

Beste " mijheer, mevrouw

Omdat onze keuze voor een nieuwe C.V. Ketel in eerste instantie nu ook op de Intergas HReco30 valt zou ik graag van u vernemen of deze cv ketel u nog steeds goed is bevallen?

Bij voorbaat dank !
Voor wat het waard is : hier draait nu 4 jaar de HRE 28/24 naar volle tevredenheid.
Tot nu toe geen enkele storing en vergeleken bij onze vorige (storingsgevoelige)Vaillant ketel erg zuinig kwa gasverbruik.
Wij zijn zeer tevreden met deze Intergas ketel !!.

elisabr04
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2015 04:43

Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4

Ongelezen bericht door elisabr04 »

Dank u voor uw reactie!

Gesloten