LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JVC Perikelen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Mevrouw Smit-Homburg

JVC Perikelen

Ongelezen bericht door Mevrouw Smit-Homburg » 24 sep 2002 13:09

Even een reactie op de uitzending over JVC camera's en de banden daarin.
Misschien ook een verwijzing voor aspirant kopers van een JVC camera.
2 jaar geleden gekocht voor een pittig bedrag in de hoop er een gedenkwaardig document mee te kunnen vastleggen in de vorm van een wereldreis. Helaas, bij aankomst in Indonesië
bleek de camera niet te werken wegens vocht problemen. Na acclamatiseren kon ik af en toe een stukje filmen maar werd al gauw geconfronteerd met vastlopende banden. Als de camera al open wou dan constateerde ik dat de tape uit de cassete was getrokken en zelfs verstrengeld was in de camera. Op doorreis in Australië ben ik in Perth naar een JVC importeur geweest die de camera (liever niet) wilde repareren. Dat heeft flink wat dollars gekost maar, mede door de droge Australische lucht kon ik de camera gebruiken, het vochtprobleem was van de baan maar,
helaas, de banden liepen wel weer uit de cassettes.
Na terugkomst in Nederland heb ik de camera weer ter reparatie aangeboden, na een tijd opgestuurd te zijn geweest werkte de camera weer, op het banden probleem na,
maar bij de volgende reis naar het verre oosten dook het vochtprobleem weer op.
Kortom, weinig plezier gehad, wel hoge kosten aan deze camera.
Op dit moment is de camera alweer 5 weken bij de reparateur,
en ik zit met een onaanvaardbare hoeveelheid kapotte banden.
Reclame wordt fraai gepresenteerd maar dit is een stukje realiteit. JVC is naar mijn mening in gebreke geweest om te vermelden in de gebruiksaanwijzing dat uitsluitend JVC banden gebruikt mogen worden voor een goed functioneren. De winkel waar ik de camera heb gekocht heeft mij bij de camera ook andere bandjes verkocht.
Misschien kan iemand mij adviseren wat te doen?

Gesloten