LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kneedmachine kapot

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
wilvanwees
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2015 19:17

Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door wilvanwees »

Hallo,
Mijn deense kneedmachine ging kapot. Daarom liet ik hem maken, en de verkoper stuurde hem naar Denemarken.
In Denemarken is hij gevallen, en nu is hij dus zo kapot dat maken niet meer mogelijk is.
Nieuw was de kneder ruim 800 euro. Hij is/was drie jaar oud.
Voorstel van de leverancier is : gratis een tweedehands, met 1 jaar garantie, of voor 400 een nieuwe.
Wat is wijsheid? Ik wet het echt niet meer.

Ik lees graag wat de rechten zijn in deze van de consument.

Alvast bedankt,

Wil

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door renewouters »

Hoeveel zou de reparatie gekost hebben (als alles goed was gegaan)?

wilvanwees
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2015 19:17

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door wilvanwees »

hij was het waard om gerepareerd te worden, dus ik denk max 200 euro. ik zou eerst prijsopgave krijgen van de reparatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

wilvanwees schreef: In Denemarken is hij gevallen, en nu is hij dus zo kapot dat maken niet meer mogelijk is.
Zo te lezen was maken dus niet meer mogelijk
wilvanwees schreef:hij was het waard om gerepareerd te worden, dus ik denk max 200 euro. ik zou eerst prijsopgave krijgen van de reparatie.
Kapot is kapot en dan wilt u misschien € 200 betalen voor een opgelapt ding wat reeds 3 jr oud is en waarbij af te vragen valt hoe lang hij het nog doet en of hij het überhaupt nog wel goed gaat doen of u betaalt € 400 en heeft een weer een splinternieuwe .
Ik zou voor deze laatste optie gaan, u heeft beiden de machine kapot laten gaan en dan is fiftyfifty in mijn ogen redelijk.

wilvanwees
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2015 19:17

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door wilvanwees »

kneder is van gietijzer, en weegt rond de 18 kg. Als je dat laat vallen....
Kneder was in eerste instantie zeker goed te herstellen, maar een ongelukkige val in Denemarken maakte daar een eind aan. Opgelapt is het woord niet, als ik mijn auto in de garage laat maken, wil ik ook niet voor de helft van het geld een nieuwe.
Maar dank voor je reactie.
Laatst gewijzigd door wilvanwees op 03 nov 2015 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja misschien was hij goed te herstellen , dat kan ik niet zo 1-2-3 beoordelen, ik weet natuurlijk ook niet exact waarom hij er bij u mee op hield ; hij is wel al 3 jaar oud.
De meeste apparaten hebben helaas een levensduur van zo.n 3 jaar anno nu, helaas.
Maar dan evengoed , dan moet hij worden gerepareerd, opgestuurd en dan moet je maar afwachten of hij weer een aantal jaar goed functioneert en of het i.d.d max € 200 had gekost.
Tja, lastig, maar ik zou zelf dan toch gaan voor een nieuw exemplaar , denk ik.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef: De meeste apparaten hebben helaas een levensduur van zo.n 3 jaar anno nu, helaas.
Broodje Aap. Ga zelf maar eens kijken wat je allemaal hebt staan thuis en je maakt mij niet wijs dat dat allemaal maximaal 3 jaar oud is. Als het wel na 3 jaar vervangen zou moeten worden zou iedereen vele honderden euro's per jaar aan apparaten uitgeven.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kneedmachine kapot

Ongelezen bericht door hawkwind »

wilvanwees schreef:Voorstel van de leverancier is : gratis een tweedehands, met 1 jaar garantie .
Ik vind dit een uitermate correct voorstel.
U houdt 200 euro in uw zak , en ontvangt een gelijkwaardig toestel met nog eens 1 jaar garantie.

Gesloten