LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kookplaat met inbouwservice

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Masselink
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2006 11:19

Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door Masselink »

Onlangs heb ik bij Coolblue een kookplaat gekocht met inbouwservice (€ 69,99) aangezien ik weet dat het gros van de kookplaten zonder kabel/stekker worden geleverd.

Nu blijkt de kookplaat die ik heb uitgezocht wel een kabel te hebben, maar geen stekker. Deze kabel is echter maar 1,1 meter lang. Ons stopcontact zit echter iets verder weg, dus ik heb een langere kabel besteld zodat het voor de montage geen probleem hoeft te zijn.

De monteur gaf echter aan dat de kookplaat niet aangesloten kon worden op deze andere kabel omdat hij de plaat niet open kon krijgen. Hij ging onverrichte zaken weer naar huis en gaf ons ook aan het geld van de inbouwservice terug te vragen. Siemens heeft ons ondertussen aangegeven dat de kabel inderdaad wel vervangen kan worden, En als de monteur had gebeld, dan hadden ze hem geholpen.

We hebben de kookplaat ondertussen aangesloten (Extra kosten gemaakt). Daarnaast netjes Coolblue op de hoogte gebracht dat we de kosten van de inbouwservice terug verwachten. Zij geven echter aan dat de monteur correct heeft gehandeld omdat de plaat gemonteerd is. De stekker kon niet worden aangesloten omdat de kabel te kort was, en dat was niet zijn probleem, maar die van ons.

Ik ben niet te spreken over deze gang van zaken. Wat heb ik nu gekocht? Een dure breng service (terwijl het verzenden al gratis was?)
Het is voor mij een principe kwestie en ik ben op zoek naar wat ik moet doen als ik verder geen gehoor krijg bij de winkel? Iemand nog tips?

stofzuigertje

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De gemiddelde keuken is maar 90 hoog en met aansluiting op 110 cm moet dat bij 99% lukken....

Jammer maar ik vermoed dat dit een lastig probleem gaat worden.
Montage is uitgevoerd, aansluiten niet wegens overmacht en ik denk dat wegens verplaatsen kookplaat het te kort is geworden.
Als je recht boven de aansluiting had gezeten....

Tussen gelijk hebben en krijgen, dat kan een hele klus worden.

Masselink
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2006 11:19

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door Masselink »

Als ik een kookplaat zonder snoer had besteld, dan hadden ze hem gewoon met mijn langere kabel/stekker aangesloten. De monteur wilde het wel, maar wist niet hoe hij deze plaat open moest krijgen. (dat lijkt me niet mijn probleem)

Inbouwklaar check

-De plek waar het apparaat geplaatst wordt is goed bereikbaar. Op de begane grond, via de trap of via de lift.
-De ruimte waarin het apparaat geplaatst wordt bestaat al. In een houten keukenblad kunnen we ruimte zagen voor je kookplaat. Verder laten we zagen, boren of frezen aan jou of je klusjesman over.
-Het apparaat kan direct worden aangesloten op bestaande gas-, elektra- en/of wateraansluitpunten.
-Stekkers, gasslangen en afvoerslangen leveren we niet standaard mee. Bestel daarom het juiste materiaal mee. Let op: een gasslang mag voor je veiligheid niet ouder zijn dan 2 jaar.
-Wij monteren graag een frontpaneel op het apparaat, als jij zorgt dat het paneel aanwezig is.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door Shine »

Masselink schreef: Inbouwklaar check

-De ruimte waarin het apparaat geplaatst wordt bestaat al. In een houten keukenblad kunnen we ruimte zagen voor je kookplaat. Verder laten we zagen, boren of frezen aan jou of je klusjesman over.
-Het apparaat kan direct worden aangesloten op bestaande gas-, elektra- en/of wateraansluitpunten.
-Stekkers, gasslangen en afvoerslangen leveren we niet standaard mee. Bestel daarom het juiste materiaal mee. Let op: een gasslang mag voor je veiligheid niet ouder zijn dan 2 jaar.
Misschien ligt het wel aan mijn begrijpelijk lezen, maar ik lees tegenstrijdigheden in de 'inbouwklaar check'.
Ze kunnen in een houten keukenblad een ruimte zagen voor de kookplaat. En dan zeggen ze 'laten we zagen (..) aan jou of je klusjesman over. Huh? ....zagen ze nou wel of niet een ruimte?

Verder lijkt mij dat u gewoon recht hebt op geld terug. In iedergeval als ik de inbouwcheck lees. U had de materialen mee besteld. Dat de monteur het na laat om even te bellen met de firma met de vraag 'hoe moet dit' is dom en valt u niet aan te rekenen. Kortom, Coolblue moet mijn inziens over de brug komen.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door lichtstad »

@masselink

Kan je nog ff het merk van de kookplaat vermelden.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door riddert »

@lichtstad,

niet dat het uitmaakt voor de zaak, maar het gaat om een Siemens, zoals in de OP beschreven door de TS.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door lichtstad »

riddert schreef:@lichtstad,

niet dat het uitmaakt voor de zaak, maar het gaat om een Siemens, zoals in de OP beschreven door de TS.
Het maakt wel uit welk merk en typ het is, want dan kan je meedenken, waarom de monteur hèt niet heeft aangesloten.

Jou advies wordt hier gevraagd, waarop je niet reageerd. :D

viewtopic.php?f=14&t=164939

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door riddert »

lichtstad schreef:
riddert schreef:@lichtstad,

niet dat het uitmaakt voor de zaak, maar het gaat om een Siemens, zoals in de OP beschreven door de TS.
Het maakt wel uit welk merk en typ het is, want dan kan je meedenken, waarom de monteur hèt niet heeft aangesloten.

Jou advies wordt hier gevraagd, waarop je niet reageerd. :D

viewtopic.php?f=14&t=164939
Laat ze het even oplossen met de klantenservice.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door lichtstad »

riddert schreef:
lichtstad schreef:
riddert schreef:@lichtstad,

niet dat het uitmaakt voor de zaak, maar het gaat om een Siemens, zoals in de OP beschreven door de TS.
Het maakt wel uit welk merk en typ het is, want dan kan je meedenken, waarom de monteur hèt niet heeft aangesloten.

Jou advies wordt hier gevraagd, waarop je niet reageerd. :D

viewtopic.php?f=14&t=164939
Laat ze het even oplossen met de klantenservice.
Nu zelf geen menig, maar op andere berichten wel.

Ik vraag mij af, is het niet tegen de gedragsregels, om in een profiel een website te plaatsen, welk niet in verbinding staat met het account , omdat het hier om een consumenten forum gaat.

Masselink
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2006 11:19

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door Masselink »

Het gaat om de volgende kookplaat : Siemens eh875mp17e.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jul 2016 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

Shine schreef:
Masselink schreef: Inbouwklaar check

-De ruimte waarin het apparaat geplaatst wordt bestaat al. In een houten keukenblad kunnen we ruimte zagen voor je kookplaat. Verder laten we zagen, boren of frezen aan jou of je klusjesman over.
Misschien ligt het wel aan mijn begrijpelijk lezen, maar ik lees tegenstrijdigheden in de 'inbouwklaar check'.
Ze kunnen in een houten keukenblad een ruimte zagen voor de kookplaat. En dan zeggen ze 'laten we zagen (..) aan jou of je klusjesman over. Huh? ....zagen ze nou wel of niet een ruimte?
Dat ligt inderdaad aan jou :wink: let op het woord "verder" :wink:

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door lichtstad »

Masselink schreef:Het gaat om de volgende kookplaat : Siemens eh875mp17e.

Ik heb mij eens ingelezen , hoe deze wordt aangesloten ,dus de monteur die dit niet wist te doen, moet terug naar de opleiding.

Het is daadwerkelijk een minus punt voor het bedrijf.

Masselink
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2006 11:19

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door Masselink »

Bij een groot deel van de kookplaten wordt geen kabel en geen stekker geleverd. Dus dat gaat niet op.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door lichtstad »

snuffel1 schreef:Deze kookplaat is wel van een kabel voorzien dus gaat de inbouwservice niet verder dan het monteren van een stekker aan de kabel, dat het stopcontact verder verwijdert is dan de kabel lang is maakt dat de kookplaat niet direct aangesloten kan worden op het bestaande stopcontact. De keuze om de kabel te vervangen ligt bij de monteur maar hij/zij is dat niet verplicht.

De monteur wil wel, maar kan de plaat niet open krijgen.
Dat is iets anders, dan een andere kabel aansluiten.
De monteur gaf echter aan dat de kookplaat niet aangesloten kon worden op deze andere kabel omdat hij de plaat niet open kon krijgen.
Siemens heeft ons ondertussen aangegeven dat de kabel inderdaad wel vervangen kan worden, En als de monteur had gebeld, dan hadden ze hem geholpen.
Daarom schreef ik eerder, dat deze monteur terug naar de opleiding moet, als hij nog niet een plaat kan open krijgen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat dacht je van garantie.
Als een niet gecertificeerde monteur de plaat open maakt, ben je je garantie kwijt.
Het is een inbouwmonteur en geen garantiemonteur die gemachtigd is om de plaat open te maken en vervolgens weer kan verzegelen

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Kookplaat met inbouwservice

Ongelezen bericht door lichtstad »

taxikemperman schreef:Wat dacht je van garantie.
Als een niet gecertificeerde monteur de plaat open maakt, ben je je garantie kwijt.
Het is een inbouwmonteur en geen garantiemonteur die gemachtigd is om de plaat open te maken en vervolgens weer kan verzegelen
Is dat een voorwaarde van Siemens, of hoe kom je erbij?

Kan mij niet herinneren een zegel op mijn kookplaat te hebben!

Gesloten