LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkende Senseo Crema

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
exxxtreme

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door exxxtreme »

het metalen "lipje" in het deksel van de senseo is er bij mij ook al afgebroken. Waar het voor diende is volgens mij om de coffee-pad op zijn plaats te houden, dus in het bakje. Nu het lipje is afgebroken, blijft de coffee-pad steeds aan het deksel hangen

exxxtreme

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door exxxtreme »

Wat mij heel erg opvalt is dat iedereen het hier heeft over de lekkages bij 2 kopjes koffie zetten. De mijne doet het bij één kop koffie zetten. Ook zie ik nergens in de berichten of het gaat om het oude of het nieuwe model van de senseo-machine. Ik heb het oude model, waarbij je dus de schuifjes in het deksel naar elkaar moet drukken om te openen.
Verder wil ik graag weten hoe ik de senseo het beste kan ontkalken. Dit is nergens te vinden, niet in de gebruiksaanwijzing, en ook niet op de website

Gast

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Gast »

Het beste is Calgon te gebruiken.

resp00119739

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door resp00119739 »

OOK IK HEB EEN LEKKENDE SENSEO.EN WE ZIJN INMIDDELS TOCH WEL WEER EEN JAAR VERDER

Paul_538

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Paul_538 »

Na half jaar gebruik aan het eind van iedere 'koffie-bereiding' vloog aardlekschakelaar er uit. Via Van Gent Hendrik ido Ambacht opgestuurd naar TD (van Philips?). Spontaan een nieuw apparaat ontvangen (vernieuwde versie).
Perfect opgelost dus. Warme douche voor Van Gent (en Philips?)!

Cynthia77

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Cynthia77 »

Verder wil ik graag weten hoe ik de senseo het beste kan ontkalken. Dit is nergens te vinden, niet in de gebruiksaanwijzing, en ook niet op de website
Ontkalken staat trouwens wel in de gebruiksaanwijzig 8) (pag. 20 van grijzig boekje). Je moet de spoelhandeling voor eerste gebruik doen maar dan azijn gebruiken ipv water (dat staat op pag. 15/16). Je hoeft pas te ontkalken als je zichtbaar minder koffie krijgt.

Senseo ontkalken:
vul reservoir tot max-teken met 50/50 koud water/azijn.
Doe 1 van de padhouders in het app. Sluit deksel. Plaats kom van min. 800 ml onder de uitstroomopeningen. Stekker erin.
Druk op de aan/uit-knop en daarna gelijk de knoppen voor 1 en 2 koppen TEGELIJKERTIJD indrukken. Nu gaat het app. zichzelf spoelen. Daarna nog een paar keer op dezelfde manier spoelen met alleen water om azijnresten weg te spoelen. Desnoods spoel je 2x met 50/50 water/azijn voordat je met water naspoelt. Azijn lijkt mij minder agressief&chemisch dan Calgon. Bij mij werkt het prima op deze manier.

Als de azijn niet goed is weggespoeld proef je het vanzelf.... :lol: Suc6 ermee!

ricardo1

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Nou ik heb een jaar geleden geprobeert het (rot)ding te ontkalken (met natuurazijn) maar toen kwam er nog minder koffie uit...... Heb dat (rot) ding nu maar in de kelder gezet omdat ze 'm niet meer wilde repareren onder garantie...

VOOR MIJ NOOIT MEER EEN PHILIPS SENSEO, WAT EEN ROT APPERAAT!!!!

P.S.... De verwarmingselementen in koffie apperaaten zijn meestal van aluminium, gebruik dus NOOT GEEN CALGON, ANTICAL OF SOORTGELIJKE CHEMISCHE ONTKALKINGSMIDDELEN. Hel aluminium gaat dan en oxideren en er komen vlokken in het koffie water.

Gast

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Gast »

Hi, Rob
dat lipje waar jij het over hebt wat bij jou is afgebroken, voorkomt dat het koffiepadje aan het deksel blijft plakken als je het apparaat opent.
Een nieuwe plaat (je kan hem losschroeven) is te verkrijgen bij de winkel Handyman.
Overigens had ik ook een lekkende Senseo en dat kwam bij mij door een ringetje wat ik was kwijtgeraakt er weer in te zetten. Dat ringetje zit in het deksel als je de zilverkleurige plaat er afschroeft. Het witte ringetje is niet veel groter dan een eurocent, kost 1,45euro bij Handyman maar is zo ONMISBAAR! Voor mij g1 lekkende Senseo meer :D !

A_Salesperson
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 nov 2003 00:41

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door A_Salesperson »

Hmmm, de lekkage bij Senseo's was vooral bij de oude types (Ivoorkleur en Blauw met knijpertjes). De nieuwe vertonen over het algemeen weinig problemen echter deze hebben de neiging om vacuüm te zuigen, wat ik overigens nog steeds niet begrijp WAAROM dat gebeurt...

Nogmaals; het is echt Philips die de kantjes er vanaf loopt, deze verzuimen een degelijke reparatie te verrichten waardoor a. een reparatie langer duurt, b. een reparatie vaak herhaaldelijk opgestuurd moet worden. Philips vind zichzelf heel wat en vind het allemaal wel meevallen.... jammer :?

Gesloten