LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Megapool is waardeloos met hun service

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
fox

Megapool is waardeloos met hun service

Ongelezen bericht door fox »

Megapool Almere Stad, een ballen-tent !!!
Op 30/10/2003 een koel/vries combinatie gekocht ( Bosch KGV31422FF )
Onze vorige koelkast had het uiteraard begeven, dus we wilden zo snel mogelijk een nieuwe, maar niet te duur, en wel een goede. Na bij alle zaken alhier geinformeerd te hebben, kwamen we uiteindelijk bij Magapool uit. En deze bood dezelfde prijs aan als zijn collega's. Daar we niet weer verder wilden zoeken, is hij hier aangeschaft, en zou 3/11/2003 geleverd worden. De hele dag is er iemand thuis geweest, geen Magapool te bekennen. Opnieuw een afspraak gemaakt, voor 5/11/2003.
En inderdaad de koelkast werd geleverd, na een korte inspectie leek hij onbeschadigd ( zijkanten, voorzijde, achterzijde niet beschadigd, uberhaupt verwacht je van een nieuw produkt dat deze schadevrij is) en er is voor ontvangst getekend. De bezorgers waren alweer vertrokken.
Alle onderdelen, plancetten etc, eruit gehaald om af te wassen, maar de kast wiebelde een beetje, getracht met de voorste stel-pootjes recht te stellen ( achter zitten wieltjes ipv. pootjes ) en hier bleek het wieltje rechtsachter half afgebroken te zijn. Dus hij stond maar op drie punten op de grond. Direct Magapool gebeld: "ja dit is zeer vervelend, maar daar kunnen wij niets aan doen. U heeft al getekend voor ontvangst en daar is de kous mee af. Wij ( Megapool ) zullen zorgen dat er een monteur van Bosch langs komt. U wordt de komende dagen gebeld" Hierdoor duurt het nog minimaal een week voordat we een goede werkende koelkast hebben.
Mijn verzoek om de koelkast om te ruilen voor een ander kompleet en onbeschadigd apparaat, werd niet gehonoreerd. De bedrijfsleider verschool zich achter regels en afspraken welke het hoofdkantoor met de importeur heeft gemaakt. en dit filiaal was hierin niet aansprakelijk, dus geen nieuwe koelkast.
Volgens mij breken dit soort onderdelen niet vanzelf af, dit kan alleen als hij gevallen is. Zit nu al een week zonder koelkast, en dit kan nog wel een week duren. We wachten af. Inmiddels heeft dit mij al twee dagen gekost en als de monteur komt gaat dit nog een dag kosten.
Wij gaan nooit meer naar Megapool !!!

( dit bericht was begin van de middag al in een ander Forum geplaatst )

Gast

Re: Megapool is waardeloos met hun service

Ongelezen bericht door Gast »

Update over het bovenstaande bericht,
(Later op de dag zijn we terug gegaan naar dit filiaal. De naam kan ik haast niet meer over mijn lippen krijgen zonder te kotsen.)

Na informatie te hebben ingewonnen heeft de consument rechten dacht ik. De diverse instantie's (geraadpleegd op internet) bevestigen dit, maar Megapool denkt hier anders over. Ze weigeren zelf actie te ondernemen om een koelkast met schade te vervangen. Alleen de mogelijkheid om een monteur langs te sturen is hun enige optie. De assistent bedrijfsleider vertelde nog dat dit vaker voorkomt
(alsof Bosch inferrieur appartuur produceert, mooie reklame is dit)
Natuurlijk is dit euvel te repareren, alles is te repareren. Waar het om gaat is dat een beschadigd apparaat is afgeleverd, en Megapool hier niets aan doet. De koelkast staat nu op drie poten, en zal als de motor gaat draaien, zeker gaan staan rammellen en dat lijkt mij niet de bedoeling. Dus totdat de monteur komt kan ik hem niet gebruiken, is twee, wellicht drie weken geen koelkast. Bosch zal dan uiteindelijk deze schade repareren. De schade is welliswaar door anderen (Megapool ??? bezorgdienst ??? ) veroorzaakt, een goedkope oplossing voor Megapool. Het kost uiteindelijk alleen ondergetekende en Bosch hun geld, om deze schade te verhelpen.
Aardig detail is nog, hedenmiddag in dit filiaal werd na lang aandringen van ons door de ass.bedrijfleider contact opgenomen met het hoofdkantoor, wellicht dat zij een oplossing konden aanbieden. Hun antwoord was: "wij sturen wel een reserve onderdeel op en dan kan de klant dit zelf vervangen. Maar de verzendkosten moet de klant wel betalen." (Hoe bruin kan het gebakken worden.) "Uiteindelijk moet de filiaal manager de beslissing nemen." En vanmorgen riep deze filiaalhouder dat het hoofdkantoor hier verantwoordelijk voor was.
Tijdens het telefoongesprek werd ass.bedrijfsleider in de wacht gezet, daar dit lang duurde vroeg hij of ondergetekende ( dus de klant ) even de telefoon wilde waarnemen, in plaats van een van zijn collega's.

Ik zal maar niet vertellen hoe ik nu over Megapool denk, ben anders bang dat dit berichtje van het Forum wordt verwijderd.

Gesloten