LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips breedbeeld TV

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gieten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2004 13:00

Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door Gieten »



Mw. v. Heeringen van de stichting de Ombudsman vond het tijdens de Radar-uitzending van 02-02 j.l. normaal dat klanten een deel van de reparatiekosten t.b.v. de vervanging van de beeldbuis zouden betalen. Zij kijkt daarbij naar de verstreken gebruiksduur en relateert dit aan de algemeen geaccepteerde verwachte levensduur van een product.

Het is zeer de vraag of een TV met een na vier jaar vervangen beeldbuis
langer meegaat dan een TV met een van oorsprong goede beeldbuis. Immers aan een TV zitten nog heel wat meer onderdelen die na tien jaar waarschijnlijk wel versleten zijn en waarbij reparatie niet meer "loont".

Daarnaast zal gezien de vaak royale winstmarges op onderdelen de leverancier en reparateur niet zo ongelukkig zijn met deze suggestie.
Daarnaast vind ik dat (hoewel juridisch vrijwel zeker niet haalbaar) een
zichzelf respecterende leverancier als Philips rekening houdt met de ellende die zij de klanten aandoet.

Wellicht is het nuttig uw adviezen m.b.t. meebetalen aan reparatie wat
te veranderen.

Het is een beetje (veel) flauw, maar vermoedelijk is de Philips kreet "Let's make things better" op enig moment tijdens de productie van beeldbuizen gewijzigd in "Lets make things badder".

benadeeld

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door benadeeld »

Wat de Ombudsman bij monde van mevr.van Heeringen meedelde
in de uitzending betreffende eigen bijdrage tbv reparatiekosten
van breedbeeld TV's is wel heel erg onbenullig.
Reperateurs (aangewezen door Philips) gaan nu alle perken te buiten
met het offreren van de reparatiekosten !
In mijn geval ; defecte beeldbuis 28 WP8504
geschatte reparatiekosten Eu 850.--
nieuw toestel 28WP8506 voor onder Eu.600,--
Kassa! voor de slechterikken , ons eerst uitkleden en dan noch met
onze kleren aan de haal.

Veel succes voor ieder die de adviezen van Philips consumenten-
belangen opvolgt en die van de ombudsman.

Eist een gedeelte van de koopsom terug en steek geen geld meer
in het stuk brandhout wat je nog bezit !

Vergeet de ellende en koop een ander toestel , maar let wel
Philips kon mij geen enkele reden noemen om weer een Philips
toestel te kopen !


Piet van Vliet

piet 143

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door piet 143 »

U basseert u verhalen op gebakken lucht en wat u hier meld is onzin

romobolu
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2004 14:27

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door romobolu »

Mijn 2 jr. oude Philips TV is buiten garantie gratis gerepareerd!

Nieuwe beeldbuis...

Dit was na de Radar uitzending... RADAR BEDANKT !!!

marjolein

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door marjolein »

Ook wij hebben problemen met Philips-breedbeeld-tv. Onze tv is 3,5 jaar oud en heeft sinds een paar weken dezelfde klachten als genoemd bij Radar. Reparatiekosten ca. 400 Euro. De offerte zouden we over de post krijgen. Toen ik (telefonisch) de specificatie vroeg vond hij het te veel werk om hiervoor zijn administratie op zijn kop te zetten, terwijl we eigenlijk alleen wilden weten of het coulancebedrag hierin is verrekend en hoeveel dit was. Coulancebedrag was inderdaad verrekend, hoewel hun dat "servicekosten van Philips" noemden. Gevraagd of hij de offerte dan wilde faxen, dat zou hij doen...... niet gebeurt dus.
Dus nu maar wachten op de postbode!
Reparatiebedrijf beweerde trouwens dat de prijs voor reparatie (inclusief vervangen beeldbuis) normaal ca. 800 Euro kost. Heel hard lachen natuurlijk......, want onze tv heeft toendertijd 675 Euro gekost !!
De levensduur van tv is volgens hun 6 tot 8 jaar met een opmerking erbij dat er geen vaste richtlijnen voor zijn. Geluk hebben dus! Reparatiebedrijf wilde nog wel doorgeven dat er 10 Euro in mindering gebracht is omdat de beeldbuis iets goedkoper is geworden. Goh wat een meevaller op een kostenplaatje van bijna 400 Euro!

Vervolgens Philips gebeld. Zij vonden het ook een vreemd verhaal en
zullen e.e.a. uitzoeken. Ook Philips beweert dat reparatiekosten inclusief vervangen beeldbuis gemiddeld ca. 500 Euro kost. De levensduur van een (Philips?)-tv zou 4-6 jaar zijn !! Het wordt naar ons idee steeds minder !

De service van Philips is heel erg ver te zoeken.
Bij ons komt er geen Philips-apparaat meer in huis.

Wordt het voor Philips niet eens de hoogste tijd voor een hele lange koude douche ???

inxsnl

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door inxsnl »

Geachte lezers en gebruikers van een bb tv
is jullie bij de verkoop verteld dat de contrast instelling niet hoger mag zijn dan 50% zet hem bv op 60% en je verkort de levensduur van de beeldbuis met ongeveer 3 jaar. stel m allen dus maar gauw terug

ismail

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door ismail »

er rolt voortaan geen enkel philips product meer bij ons de deur binnen hoe kunnen zij in hun achterhoofd halen om voor hun eigen fabricagefout de consumenten te laten boeten.

germaine9

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door germaine9 »

ik heb 2,5 jaar geleden een philips breedbeeld gekocht voor de guldensprijs van 2500,-.nu naar 2,5 jaar beeldbuis kapot. IK heb vervolgens philips gebeld, die heeft mij gezegd dat ik naar megapool moest gaan, daar komt het toestel vandaan.Dus ik heb consumentenlijn gebeld van megapool maar konden hier weinig mee. ik kon het toestel laten maken voor 300 euro inclusief coulanceregeling van philips. MAAR dit vind ik nog veel te duur. Heb dit weer doorgegeven aan philips maar die deden er verder niks meer mee. IK ben het spuugzat en heb nu een nieuwe tv gekocht, maar nu een Sony. Je komt er alleen toch niet uit hoor. AL schrijf je 100 brieven.
ik heb nu wel 5 jaar garantie erbij genomen.

en het philipstoestel op de schroothoop gedumpt. BEDANKT PHILIPS!!!!! :twisted:

flepp

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door flepp »

Die 5 jaar garantie zal je ook wel nodig hebben. :shock:

Gesloten