LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Saeco Minuto 8862

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
James008
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2015 11:24

Philips Saeco Minuto 8862

Ongelezen bericht door James008 »

L. S.

Eind januari 2015 kocht ik een Philips Saeco Minuto 8862/01 via de ING-Rentepuntenwinkel.
Op 10-03 moest ik Philips Consumer Care helaas mailen dat het apparaat niet aangaf wanneer de koffie op was omdat het symbool daarvoor niet op het display van het apparaat verscheen.
Daardoor merkte is pas dat de koffie op was nadat het apparaat slappe koffie had geleverd. Ik verzocht om een oplossing.
Op 16-03 had ik het probleem zelf al had opgelost.
Ik kon Philips toen mailen dat ik op http://www.philips.nl/c-p/HD8862_01/min ... ersteuning door te klikken op "De koffie is waterig....." een document had gevonden waarin onder 2. stond: 4. Maak de koffietrechter grondig schoon met de achterkant van een lepel.
Nadat ik dat gedaan kon ik vaststellen dat het symbool, dat aangaf dat de koffie op was, wel verscheen als dat moest.

Op 12-04 moest ik Philips echter mailen dat het apparaat opnieuw niet meer aangaf dat de koffie op was hoewel ik zetgroep en koffie-uitloop - de laatste met een lepeltje maar ook met het bijgeleverde gereedschap - zeer goed schoongemaakt had.
Hierop werd ik op 15-04 gebeld door een medewerker van Consumer Care.
Hij scheen mij duidelijk te willen maken, zo begreep ik, dat het normaal was dat mijn Saeco niet altijd aangaf dat de koffie op was.
Enig begrip voor de noodzaak van reparatie of enige bereidheid tot reparatie, ook vanwege de garantie, kon ik bij hem niet bespeuren en dat was dan ook de reden waarom ik hem zei het gesprek te willen beëindigen.
Vrijwel meteen daarna werd ik gebeld door een vrouwelijke medewerker van Consumer Care die mij liet weten dat het apparaat opgehaald zou kunnen worden en nagekeken om vast te stellen of het deed wat het zou moeten doen.
Zij wilde mij vooraf echter niet garanderen dat daaraan geen kosten verbonden zouden zijn.
Als er dus opnieuw iemand zou zijn die zou vinden dat mijn apparaat normaal functioneerde zou ik daardoor behoorlijk op kosten gejaagd kunnen worden.
Daarom liet ik haar weten niet op haar aanbod te kunnen ingaan.

Het apparaat is zodanig ontworpen dat het aangeeft wanneer de koffie op is.
Elke leek kan vaststellen of dat ook gebeurt.
Wanneer dat over een langere periode, als er geen koffie meer in het apparaat zit, niet gebeurt mag geconcludeerd worden dat het apparaat niet doet wat het zou moeten en zou het gratis gerepareerd of vervangen moeten worden als er nog garantie op is.
En de eigenaar zou dan niet bang hoeven zijn daar later toch nog een rekening voor te krijgen.

Voor mij werd overduidelijk dat het apparaat niet doet wat het moet doen.
Ik had Consumer Care ook nog laten weten dat een Gaggia, die ik acht jaar geleden ooit won met een prijsvraag, wel altijd had aangegeven dat de koffie op was.
Dit toestel leverde ook nooit slappe koffie omdat, als de koffie op was, het ook geen water meer verstrekte. De laatste tijd lekt het een beetje maar voor het overige werkt het nog steeds.
Deze Gaggia heeft een koffiezetgroep die vrijwel identiek is aan die van mijn Saeco.

Tenslotte wil ik hier nog vermelden dat een, door Philips aanbevolen, reiniging met koffieverwijderingstabletten van het apparaat - welke gezien het aantal kopjes wat ermee gezet was nog lang niet nodig was - niet tot een oplossing van het probleem leidde en dat een reset naar de fabrieksinstellingen dat evenmin deed.

Al met al meen ik dat Philips Consumer Care geen enkele reden heeft om mijn bevindingen, wat betreft het functioneren van het apparaat, in twijfel te trekken en daarom ook vind ik dat mij vooraf toegezegd zou moeten worden dat het, vanwege de garantiebepalingen, gratis opgehaald, gerepareerd en weer thuisbezorgd zal worden.

Op https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8&t=129855 staan veel meer problemen met Saeco-apparaten en Philips klantenservice beschreven.
Mijn geval is geen uitzondering.

James008

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Philips Saeco Minuto 8862

Ongelezen bericht door Jefdus »

Allemaal leuk en aardig beschreven, maar voor garantie moet u toch echt bij de ING rentepuntenwinkel zijn en niet bij Philips...

AlvD
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 23:19

Re: Philips Saeco Minuto 8862

Ongelezen bericht door AlvD »

Ook wij hebben een saeco via de rentepunten. En we dienen gewoon bij saeco te zijn. Is ons 2 jr geleden al gemeld.

James008
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2015 11:24

Re: Philips Saeco Minuto 8862

Ongelezen bericht door James008 »

L. S.

Mijn Philips Saeco Minuto 8862/01 is op 6 juli jl. gerepareerd.
Kort voor het apparaat werd opgehaald liet Philips mij weten dat deze reparatie, inclusief ophalen en weer thuisbezorgen, geen kosten voor mij met zich mee zou brengen.

Er zijn onder meer twee onderdelen vervangen door nieuwe.
De rode alarmmelding (1 koffieboon met streep erdoor) van pag 63 uit de Nederlanse Gebruiksaanwijzing te vinden op http://www.philips.nl/c-p/HD8862_01/min ... ersteuning die staat voor "Vul het koffiebonenreservoir" en de gele waarschuwingsmelding (1 koffieboon met streep erdoor en 5 kofiieboontjes rechts daarvan) van pagina 62 die betekent "Vul het koffiereservoir opnieuw met koffiebonen" verschijnen weer op het display.
Het apparaat functioneert nu helemaal zonder problemen.
Het verstrekt geen water meer als er niet genoeg koffie meer in zit en het levert daarom dan ook geen slappe drank meer af.

De nieuw aangebrachte onderdelen zijn Partnumber 11000513 en 421944040451.
Meer daarover is te vinden op:
https://www.accessoires-onderdelen.nl/a ... ubmit.y=10 en op
http://old.servilux.be/nl/webwinkel/con ... 17338.aspx

James008

Gesloten