LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips tv onbetrouwbaar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Marco & Margret
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:33

Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Marco & Margret »

Beste consumenten,

Onze philips breedbeeld 28"PW 9503/12 gaf na 5 jaar problemen met de kleur. Gelukkig hadden we een verzekering voor 5 jaar afgesloten, want voor een tv van FL 2800,- kun je natuurlijk geen risico lopen. Destijds werd deze tv sterk aanbevolen door de IT´s, omdat deze tv kwalitatief zeer goed zou zijn. Nu bleek de termijn van 5 jaar net 1 maand verstreken te zijn, maar goed wij toch terug naar de IT´s. Het volgende antwoord kregen wij:
Jammer maar helaas, de termijn is verstreken, wij kunnen niets voor u doen.
Misschien kunt u het beter aan een andere electronica zaak vragen, want wij moeten de tv opsturen naar Philips. Mogelijk kunt u ook Philips bellen.
Vervolgens Expert gebeld; onderzoekskosten € 45,- maar geen garantie op resultaat.
Vervolgens Philips gebeld: Nee wij kunnen niets voor u doen, maar u kunt wel Elan benaderen met wie wij een exclusief contract hebben. De kosten volgens Philips konden wel € 600 zijn.
Vervolgens Elan gebeld, na 3 weken bleek dat beeldbuis kapot was en dat dit grapje ruim € 400,- ging kosten. Philips daalt in aanzien, waarbij deze trots van weleer, gebreken gaat vertonen van een goedkoop Azië land. Indien u ook een breedbeeld heeft bent u alvast gewaarschuwd.

Groetjes M & M :twisted:

Gast

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Gast »

Okee, dat de tv van het merk philips na 5 jaar kapot gaat is tot daaraan toe. Maar wat ik verder uit dit stukje haal is dat de service bij It's ook ver te zoeken is.
1 maand na 5 jaar en dan geen eigen reparatie aanbieden.....
Of hebben zij geen reparatiedienst.
Ja en dat andere bedrijven met bedragen gaan gooien, dat snap ik, want de tv is niet bij hun gekocht.

Heb je bij philips exact dit verhaal gehouden?

Marco & Margret
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:33

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Marco & Margret »

Ja, alleen Philips wordt natuurlijk niet koud of warm van één ontevreden klant. Alleen loopt de ergernis wel op als je in dezelfde maand nog meer elektronische apparaten hebt, die plotseling de geest geven, zoals een stofzuiger ( ook Philips), foto toestel (Canon met garantie, maar de zaak waar deze was afgesloten bleek failliet) en sinds enkele maanden ook onze Bauknecht wasmachine. Alleen bauknecht bied wel service, want deze hebben hem binnen zeer korte tijd gerepareerd. Dus het kan ook anders, maar dan moet er wel een programma als Radar aan te pas komen.
Ik denk dat de service van Philips wel eens nader aan het licht kan komen, waarbij ook de IT´s niet vrijuit gaat.

jasmina

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jasmina »

jasmina
Gast

Geplaatst op 14 Oct 2003 09:38 door jasmina


Hoi
Ik heb een plasma televisie van philips en ik heb daar 4 jaar geleden 32.500 gulden voor betaald.(je hebt daar dus een kleine nieuwe auto voor) mijn tv is na 4 jaar kapot beeldbuis geklapt.Maar nou komt het mooie de televisie laten repareren kost 2999.85 euro daar heb je dus gewoon nu een nieuwe tv voor.
En het mooie van het verhaal is vooral als ik me bedenk dat ik voor die centen, wat ik voor die tv nieuw heb betaald ik gewoon ieder jaar een nieuwtoestel had kunnen kopen of de rest van mijn leven iedere dag in de bioscoop had kunnen zitten..
En weet je wat de verkoper van die tv zei dat al die toestellen na 5 jaar afgeschreven zijn.Hmm ben benieuwd hoe de philips hierop reageerd.
groetjes

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Wie deze diagnose heeft gesteld, is mij niet duidelijk. Plasma TV is een totaal andere techniek en heeft helemaal geen beeldbuis! Er zitten genoeg onderdelen in deze TV welke defekt kunnen raken, maar een beeldbuis dat is ONMOGELIJK!

Vr.Gr. Hans.

jasmina

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jasmina »

Hoi

Ze hebben via de winkel waar ik die tv heb gekocht een bedrijf uit eindhoven laten komen en die hebben de tv opgehaald.
Het begon er eigenlijk mee toen iik hem aanzette toen hoorde ik een klap maar verder eigenlijk niets,En na verloop van tijd begonnen de kleuren doorelkaar heen te lopen..Ik dacht zelf eerst eigenlijk dat er een kleurbuisje geklapt was..Maar dat bedrijf zei de beeldbuis???Maar weet je wat het rotte is je bent verplcht denk ik om hem daar te laten maken..Want er zijn maar weinig mensen die een plasma kunnen maken..En ik heb ook bericht van de philips gehad er gaat niets van de prijs af kwa reparatie..
groetjes

den Draayer

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door den Draayer »

De enige wat kan klappen is de voeding, u zou natuurlijk een nieuw tv kunnen kopen en de uwe inruilen, dan repareren wij die dure plasma tv, en wie weet verkopen we het weer, of houd het voor mezelf.
We leven einmal in een wereld waarbij het de de gewoonste zaak is om mensen hun geld afhandig te maken, o.a. de belasting doet het ook.
Waarom wij dan niet, triest he, dat het zo allemaal gaat, wat een wereld.

r glasz

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door r glasz »

her kenbaar ,onze tv is ook na 2 jaar kapot gegaan ,ook geen garantie
ook laten repareren zou de beeldbuis zijn kosten 600 gulden
een half jaar later weer stuk zelfdeprobleem
ook gevraagd bij philips geven ook niet thuis
toen maar weer een andere gekocht 82 cmbreedbeeld
weer philips maar nu met 5 jaar extra garantie is tegenwoordig nodig met die rotzooi

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Vergis U niet! Op iedere TV is een zg. coulance regeling van toepassing. Gaat binnen 1.5 jaar de beeldbuis stuk, dan wordt de beeldbuis vergoed. Dit betekend NIET dat de gehele reparatie gratis geschiedt. Er worden wel verzend kosten en order behandelingskosten in rekening gebracht en montage kosten. Hangt een beetje af van de koop datum hoeveel er berekend word. Men hanteert een marge van 20% per jaar, dat betekent dat na 5 jaar de volledige kosten worden doorberekend. Alleen als men een aparte verzekering afsluit dan is het verhaal anders.

Vr.Gr. Hans.

jasmina58

Re: Philips tv onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jasmina58 »

Ik heb het nagevraagt maar ze noemen het bij mij de beeldbuis..Maar het was de print plaat of pd???? ik ben het alweer vergeten...
En voor die andere je denkt toch niet dat ik die tv ga inruilen..want al ik een tv van 32.000 gulden kan betalen dan kan ik ook een reparatie van 3000 euro betalen...
Maar het gaat mijn om het principe en ik weet ook dat als een tv maar 4 jaar mee gaat dat de verkoper eigenlijk 60% moet mee betalen aan de tv...
groetjes jasmina

Gesloten