LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheerapparaten; welk te kopen ?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Peter110

Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door Peter110 »

Momenteel ben ik van plan een nieuw scheerapparaat aan te schaffen. Vooralsnog heb ik altijd een vrij basic scheerapparaat van Braun gebruikt wat me in principe goed beviel. Nu ik echter toch een nieuw apparaat nodig heb ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er nog meer te koop is.

Nu ben ik verscheidene winkels langs geweest om eens rond te kijken maar veel wijzer wordt ik er niet van. Zoalng het nog niet mogelijk is enkele dagen een apparaat op proef te nemen durf ik een verandering van merk en type apparaat eigenlijk niet goed aan, bang als ik ben dat bijvoorbeeld een phillips apparaat(de phillishave serie) met een ander systeem(3 koppen) niet prettig zal zijn.

Heeft iemand ervaring met beide systemen, ik houd het maar even op de vergelijking tussen Braun en Phillips, en zo ja wat beviel het beste. Is het phillips systeem met drie roterende koppen(ik weet niet precies hoe het werkt) erg verschillend met het meer klassieke Braun systeem en scheert het wel glad ? Hoe is het qua hygiène, makkelijk schoon te houden ?(afin de verkooppraatjes ken ik maar is het ook echt zo makkelijk).

Algemeen iemand nog goede tips voor een merk of type.

Bij voorbaat dank alvast,
Peter

Gast

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door Gast »

De Philips met 3 koppen werkt heel anders en naar mijn mening beter. Bovendien wordt ik gek van een Braun vanwege de trilling (bij Philips draaien de kopjes rond, en dat zorgt niet voor trilling).

Als je een Philips neemt die je kunt afspoelen, dan kun je die ook heel gemakkelijk schoonmaken.
Ook kun je jezelf er dan mee natscheren.

Na een keer een Braun uitgeprobeert te hebben, weer snel een Philips genomen...

Peter110

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door Peter110 »

Bedankt voor de raad.
Iemand anders nog goede of slechte ervaringen ?

devil

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door devil »

veel modellen van philips kun je 30 dagen op proef krijgen!
als je het dan binnen 30 dagen opstuurd naar philips krijg je je geld teruggestort. heb ik ook gehad, alleen vergeet niet om zo,n formulier erbij te vragen. 2e model van philips die ik nu heb bevalt uitstekend!
je kunt het zelfs afspoelen onder de kraan.
succes!

Jaapie

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door Jaapie »

Mijn ervaring is dat je niet moet overstappen van merk, maar zou je dat wel willen proberen, dan adviseer ik een wat duurde philips. Ten eerste zijn dat de modellen die je 30 dagen op proef kunt hebben en ten tweede is de kwaliteit van de accu vele malen beter.

Succes ermee

Eddie

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door Eddie »

PAS OP!!! Ik vind de adviesen om een Philips scheerapparaten 30 dagen te proberen hartstikke leuk maar je heb er niets aan. Je baardgroei gaat groeien in de scheerrichting. Als je nu overstapt op een Philips apparaat heb je de eerste tijd huidirritatie (en visa versa) Het beste kan je blijven bij je oorspronkelijke scheersysteem. En koop er een goed schoonmaaksetje bij om je mesjes goed schoon te maken, de scheermesjes gaan dan langer mee!

Box
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:55

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door Box »

Peter ik zweer bij een Braun, alleen mijn laatste ervaring is bar slecht.
Ik heb een freeglider die je onder de kraan kan afspoelen, doe dat maar niet want hij gaat roesten.
Ik heb nu een nieuwe gekregen maar ook deze begint nu na 3 weken te roesten dus mijn advies koop geen Freeglider.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: Scheerapparaten; welk te kopen ?

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

De aanschaf van een scheerapparaat is niet eenvoudig: Het gewenste resultaat op een comfortabele manier te verkrijgen is n.l. OOK afhankelijk van het huidtype; zo zal, wat de 1 als comfortabel wordt ervaren door een ander verafschuwd worden. Helaas krijgt de adspirant koper nooit de kans om alle merken/types eerst eens te testen.....

Gesloten