LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony tv en "service"

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jc.engelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:44

Sony tv en "service"

Ongelezen bericht door jc.engelen »

1 Juni jl een Sony tv gekocht bij de Mediamarkt voor € 849,00. 11 september is deze stuk gegaan. Ik heb de helpdesk gebeld en men vertelde me dat ik een update moest proberen te installeren, echter dit lukte niet dus weer teruggebeld. Ik werd verwezen naar de homeservice van Selectro omdat de TV nog binnen de garantie valt. Selectro direct gebeld en men zou één dag voor komst ons bellen.
15 september heb ik Selectro gebeld wanneer de monteur zou komen. Men gaf aan dat er onderdelen besteld waren bij Sony en zij afhankelijk waren wanneer Sony zou leveren. Dit kon nog wel even duren. 17 september weer met Selectro gebeld, nog steeds geen onderdelen binnen.
22 september werd ik gebeld door Selectro met de mededeling dat de tv niet meer gerepareerd zou worden maar zij deze zouden ophalen. Ik zou een bewijs van ontvangst krijgen waarmee ik naar de Mediamarkt kon gaan om een nieuwe tv uit te zoeken. Ik heb een afspraak gemaakt om gelijk de volgende dag te tv te laten ophalen. Ik vond dit een erg vreemd verhaal dus ik heb direct na dit gesprek met de helpdesk van Sony gebeld om dit te verifiëren. Servicedesk vertelde me dat deze procedure zo nu en dan werd gehanteerd. Tevens heeft hij me ook verzekerd dat ik van de persoon van Selectro, die de tv komt ophalen, een bewijs zou krijgen waarmee ik naar de Mediamarkt zou kunnen gaan om een nieuwe tv uit te zoeken.

23 september werd de tv door Selectro opgehaald. Binnen 15 minuten hadden we een mail echter zonder noodzakelijke inhoud. Hierop weer met Sony gebeld. Gevraagd wanneer ik het bewijs zou krijgen van Sony waarmee ik eindelijk een nieuwe tv kon halen. Hij vertelde me dat als ik geluk had dit binnen een dag er zou kunnen zijn en dat dit ook maximaal twee weken kon gaan duren. Ik heb hem netjes gevraagd of dit bespoedigd kon worden omdat ik al twee weken aan het lijntje was gehouden en dus al twee weken geen tv had. Dit was niet mogelijk, hierover viel niet te praten. Hij snapte mijn probleem ook niet en ik moest mijn beurt afwachten. Ik snap niet dat deze man een telefoon mag opnemen binnen het bedrijf, wat een waardeloze mentaliteit en totaal niet klantvriendelijk. Dit heb ik ook te kennen gegeven. Ik heb hem zelfs gevraagd bij wie ik moest zijn om een klacht in te dienen, het antwoord was: bij hem. Waarover ik dan een klacht had…?

In de tussentijd had ik ook al met de klantenservice van de Mediamarkt gebeld. Ook hier alles uitgelegd en gevraagd of zij me konden helpen. Mediamarkt heeft ook met Sony gebeld maar hetzelfde te horen gekregen, het kon tot twee weken duren.

29 september, bijna drie weken zonder tv, kreeg ik een uitnodiging van Sony om een enquete over de klanttevredenheid in te vullen… Welke klanttevredenheid?
In de tussenliggende tijd bijna dagelijks gemaild en gebeld met Sony. Proces valt niet te bespoedigen 7 oktober: Sony geeft aan dat de Mediamarkt op de hoogte moet zijn van de creditering. Ik bel met Mediamarkt en ja, ze hebben een bevestiging dat er gecrediteerd wordt en nee, er staat geen bedrag op. Dus weer niets.
8 oktober: dit traject duurt inmiddels al vier weken en steeds hebben we niets. Weer bellen en mailen en weer krijg ik te horen dat ik moet afwachten.
Vandaag 9 oktober: weer niets, Mediamarkt heeft nog niets ontvangen van Sony en dus zal er wel weer een weekend overheen gaan. Dit is echt om hopeloos van te worden. Het is schandalig hoe een log bedrijf zo klantonvriendelijk kan zijn en hoe men iemand aan het lijntje kan houden. Je staat hier dik in je recht maar bent vervolgens compleet machteloos.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sony tv en "service"

Ongelezen bericht door bprosman »

Staat in de tekst :
Ik werd verwezen naar de homeservice van Selectro omdat de TV nog binnen de garantie valt.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Sony tv en "service"

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Geen 1 winkel kan je doorverwijzen, zij moeten het probleem oplossen en niet Sony of Selectro.
Mediamarkt gaat wederom in de fout. Service moet je bij dit bedrijf niet gaan zoeken, ze kennen het niet!
Ze hebben maar 1 doel: dozen schuiven en de klant alles zelf laten oplossen.
Voor 849 euro had je ook bij Expert, EP of Electro World kunnen kopen, en dat had je alle service gekregen die je nodig had. Maar we blijven maar kopen bij Mediamarkt, en zij blijven maar doorverwijzen!
Wordt niemand wakker????

Gesloten