LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke type Bauknecht?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
decency

Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door decency »

Graag zou ik nog even willen weten om welk type wasmachine het ging. Dit omdat wij ook gaten hadden in het shirt van onze dochter. Wat wij ook regelmatig tegen komen zijn een soort smeer strepen.
Heeft iemand een idee wat ik daar tegen kan doen?

Onze machine is van het type WA6960. In 2001 gekocht, toen zat er nog maar 1 jaar garantie op de machine. Een half jaar na verlopen van garantie ging de printplaat kapot. het centifuge gedeelte werkte daardoor niet. Na veel bellen met de firma BCC konden ze een coulance regeling met ons treffen. Dus waren we voor deze reparatie fl. 125,00 euro kwijt. Dit terwijl de machine in 2001 fl. 1599,00 kostte.

Dus ik ben zeker niet tevreden over deze machine. Terwijl ik bij de aankoop heb duidelijk heb laten weten dat wij 3 kinderen hebben.
Dus duurkoop is niet altijd goed koop. De volgende keer kiezen wij zeker NIET meer voor het merk Bauknecht en zeker NIET voor de firma BCC!

ricardo

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door ricardo »

Het gaat om de type WA 2340 en 2360....
Maar dit fenomeen is niet uniek voor Bauknecht, ik heb al jaren een Miele en heb het al vaker mee gemaakt dat er gaatjes in kleding zit na het wassen. Het gebeurt alleen bij rekbare stoffen zoals bij T- shirts en Polo shirts die bij erg volle trommel belading zijn gewassen. Normaal was je dit soort kleding met halve belading.

decency

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door decency »

Bedankt voor je reactie, als het ligt aan de volle trommel is het gaatjes probleem wel op te lossen. Maar dan zit ik nog steeds met smeervlek streepjes. :?

ricardo

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door ricardo »

Ik weet niet hoe u wast, maar tegenwoordig wast men steeds vaker met minder wasmiddelen en bij lagere tempraturen. Dat is leuk voor het milieu en het bespaart geld. Maar een nadeel is dat vetachtige stoffen niet goed weg spoelen en zich verzamelen in de waskuip. U zou kunnen proberen de machine een keer goed te reinigen door een wasprogramma zonder was maar met wasmiddel te draaien op 95 graden. Ik meen dat je hiervoor ook een speciaal reinigings middel kunt kopen, maar dat weet ik niet zeker. Gebruik in elk geval geen gewone alles reinigers of afwas middelen.

Angelique

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Angelique »

Hoi decency,

De gaten en strepen in de kleding worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de rubberen rand die in de deuropening zit.

Dit was bij onze Bauknecht (ook een type dat niet in de uitzending genoemd is) ook het geval. De monteur heeft er een stuggere ring in gezet en er verdwenen geen sokken meer (die onherkenbaar terug gevonden werden) en de vlekken zijn ook verleden tijd.

De smeervlekken zijn resten wasmiddel en vuil die in de ring achter blijven na het wassen. Als er tijdens een volgende wasbeurt een kledingstuk in de rind terecht komt, dan komt het vuil (smeer) erin.

Maandag 20 oktober kijken naar Radar, dan komt het onderwerp nogmaals aan bod!

Succes ermee...

Groeten,

Angelique Groenendijk

Cheryl

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Cheryl »

Hedenavond (toevallig) naar Radar gekeken.

Blijkt het dus al die tijd niet aan mij te liggen maar aan de bauknecht type wa 2560 die ik een paar jaar geleden heb aangeschaft.

Reeds jaren komt mijn was met gaatjes, in vooral de mouwen en de onderkant van t-shirts, uit de trommel.

Ik heb van alles geprobeerd. Hele en/of halve wasjes draaien, niets hielp.

Daarnaast verdwijnen regelmatig sokken en zelfs ondergoed naar de pomp, waardoor het wasprogramma vaak vastloopt en bij het cenrtifugeren maakt de machine een gigantische herrie.

Ik heb diverse malen een monteur laten komen, maar die konden steeds niets vinden.

Hopelijk houdt die meneer van de bauknecht zijn woord en zal het euvel snel verholpen worden?

Hanswijk C

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Hanswijk C »

Ook bij mij kapotgedraaide sokken, hempdjes, T-shirts, nachthemdjes enz. Binnen 1 jaar is monteur geweest toen een verdwenen sok de hele trommel blokkeerde. Volgens mij was de afstand tussen trommel en deur te groot. Monteur: " Maar mevrouwtje u draait toch geen losse sokjes in de machine, die horen in een netje". Het was gewoon een "volwassen sok" van mijzelf. Ik draai alleen nog een was als ik thuis ben, dan kan ik meteen bij rare geluiden de boel stilzetten. Zo heb ik heel wat kledingstukken kunnen redden van de ondergang.
Mijn machine is van het type WA9550. Inmiddels heb ik hem ongeveer 10 jaar denk ik. Maar voor mij nooit meer een Bauknecht.

Met vriendelijke groet, C.Hanswijk

adrimani

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door adrimani »

Ik heb dus ook laast van gaatjes op een hele aparte manier en elke keer precies dezelfde vorm, maar ik heb een 2in 1 was/droog machine van indesit.. dit onderwerp gaat over bauknecht, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met klachten over INDESIT ??? :?

primera1

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door primera1 »

Ook ik heb net als mijn voorganger een indesit die er last van heeft

mevrouw uit Zeist

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door mevrouw uit Zeist »

:( Helaas, ik heb ook al jaren last van gaatjes, smeervlekken en gescheurde kleding na het wassen. Dit verdwijnt ook in de rand. Als ik na dit incident dan in de rubberen rand ga kijken, dan vind ik stukjes gescheurde smerige kleding terug. De monteur wist hier herhaaldelijke malen geen antwoord op te geven.

We praten nu over een Whirlpool wasmachine (type ? ) van nog geen 5 jaar oud (met 3 jaar garantie). Ik heb hier last van vanaf het 1e jaar. Wie kan mij helpen of zij er nog meer gedupeerden?

Groeten uit Zeist

Debbie

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Debbie »

Bedankt Radar,

na het bekijken van de Bauknecht uitzending werd eindelijk duidelijk waarom ik steeds gaatjes in rompers, lakens en t'shirts aantref ...... Ga ze gelijk bellen en hopelijk is het snel gefixt! Wij hebben overigens een WA 1000 Symphony uit 1999 die dus ook dit euvel schijnt te hebben!

Jeanette

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Jeanette »

Hallo Bauknecht-gedupeerde...

Met verbazing zag ik het onderwerp van de Bauknecht wasmachine.

Ook ik heb een Bauknecht wasmachine die mijn keding aldoor van gaatjes en vlekken voorzag. Type WA 3773 uit 1998!!!! Na ongeveer 1 jaar gebruik van de machine ondekte ik wekelijks de gaatjes en vlekken in de kleding. Een stuk wasgoed heeft ook de machine vast laten lopen. Dikwijls vond ik kapotte stukjes wasgoed in de zeef. De monteur van Bauknecht gaf mij de "schuld" ik kon niet wassen, deed de machine te vol. Wel werd er een ander rubber ingezet. Uiteraard moest ik de kosten wel zelf betalen. En dan de kosten van de kapotte kleding niet te vergeten. Niemand hoor je daarover. Op dit moment maakt de machine een vreselijke herrie met centrificeren

Ik ga gauw het servicenummer bellen kijken of zij mij nog kunnen helpen. Tot nu toe is de service WAARDELOOS geweest van Bauknecht. Dus wie weet wordt het nu eens een keer goed opggelost. Het is geen rolletje drop wat je aanschaft.

Succes allemaal!!!!!

groetjes Jeanette

Sofie

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Sofie »

Ook wij hebben een Bauknecht type wa3773 ik heb dan wel geen gaatjes in de kleding maar de helft van de keren staat de wasmachine in storing, beginnen alle lampjes aan te springen. Nu was ik eigenlijk altijd 's nachts. Het resultaat is dus dat ik 's ochtends altijd weer een verrast wordt of er nu wel of niet gewassen is. :(

Eén keer zat een korte broek onder de smeer. Maar dat heb ik er gelukkig weer uitgekregen.

Ivo

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Ivo »

Ook wij hadden vlekken en gaatjes in onze kleding na het wassen met onze Bauknecht wasmachine. De reactie van Bauknecht was: "meer op 95 graden wassen!".
Op een gegeven moment spoelde het water niet meer weg. Centrifugeren deet hij helemaal niet meer. Storing gemeld bij Bauknecht. Het duurde zo'n twee weken voordat er eens een monteur langs kwam. Conclusie: kapotte trommel, kapotte lagers, kapotte aandrijfas, kapotte motor...... Kortom er moest vanalles vervangen worden, echter niet volgens de garantie. Het zou ca. 95 Euro gaan kosten.
Na twee weken hadden we nog steeds niets vernomen van Bauknecht. Maar eens gebeld en het bleek dat de onderdelen niet op voorraad waren. Kon nog wel enige weken duren. Bauknecht stelde voor om een nieuwe machine te leveren voor 250 Euro. Dit noem ik géén garantie!
We hebben het toch maar gedaan, maar wij zullen NOOIT MEER EEN BAUKNECHT KOPEN!!!!!! :cry:

Francina

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Francina »

Toevallig zag ik ook de uitzending van radar en dat verklaarde waarom ik soms van die rare soort smeer vlekken op mijn kleding heb.
Ik heb al diverse kledingstukken weggegooid en vond het iedere keer nogal vreemd als het weer eens gebeurde. Gaatjes zie ik wat minder al hoewel dit de afgelopen 2 jaar ook soms voorgekomen is. De rubberen ring van dit type is wel heel erg slap en breed. Morgen ga ik toch die lijn van bauwknecht maar eens bellen en kijken wat ze zeggen. Bewijsstukken heb ik helaas niet meer, alleen wel dat de wasmaschine af en toe ook op een opstijgend vliegtuig lijkt, niet om aan te horen. :-(

Francina

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door Francina »

P.S het type nummer wat wij hebben is een WA 5541 :wink:
Ik moet trouwens ineens aan de kreet van een oude reclameboodschap van hun denken. Bauwknecht is wat vrouwen wensen...........................

Nou, ik hoef er nooit meer één! :?

mary

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door mary »

zoals vele dus met ons - duurkoop is niet altijd de beste - zeker niet bij Bauknecht. Bij ons is het dus zo dat er na het wassen van kook- en bonte was hij dus stopt zodra het spoelen moet beginnen. Monteur vertelt dat het aan het beladen ligt. Alles netjes opvouwen??? nu dat helpt dus ook niet. Na het wassen gaat mooi de kerstverlichting branden en de wasmachine doet niets meer. Euro 60,00 en geen enkele oplossing - dus niets aan gedaan - vrije dag genomen - kwamen wel binnen een week. :cry: :cry: :cry:

kievits

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door kievits »

Ook wij hebben een Bauknecht,maar wel één uit 1994 en deze vertoond deze mankementen al heel lang.Wij dachten alleen eerst dat het door onze oude wasdroger kwam,maar bij vervanging van deze machine bleven de gaatjes en smeer.Het speelt dus al een behoorlijk tijdje.
mvg Paul
PS het is een Bauknecht Allure 1000 toeren.

moeke

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door moeke »

Ook bij de Bauknecht type 8585 heb ik problemen gehad. Regelmatig stond deze als een kerstboom te knipperen, maar wassen ho maar. Elke keer veel werk om 'm leeg te laten lopen. Via BCC gelukkig een verlengde garantie afgesloten. Toen de monteur kwam bleek het een bekende klacht te zijn. Er is een onderdeel uitgehaald wat zorgde voor het valse alarm. Kosten Euro 125,00 die door m'n verlengde verzekering betaald werd gelukkig. Maar als ik die niet had gehad, waren de kosten toch mooi voor mij geweest en dat terwijl het een 'produktiefout' betreft. Probeer het maar eens te verhalen, dat wat een monteur van een reparatieservice toegeeft wordt toch nooit geloofd. Is nou niet te achterhalen hoe Bauknecht communiceert met de diverse servicediensten die de reparaties uitvoeren. Daar zal toch een verklaring gegeven moeten worden waarom een modificatie moet worden uitgevoerd!! Kortom, nooit meer een Bauknecht voor mij dus........

sammie

Re: Welke type Bauknecht?

Ongelezen bericht door sammie »

Idem dito dezelfde klacht. Wie heeft adres of telefoonnummer van klantendienst ??

Gesloten