LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
agdewaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2019 16:27

ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door agdewaard »

In dec 2018 ging mijn wasdroger, ASKO type T754HP, defect binnen de garantietermijn voor onderdelen van 5 jaar.
Ik dacht, monteur erbij met voorrijkosten van € 71,50 en we kunnen weer verder.
Immers de vorige Asko wasdroger had ook 28 jaar gedraaid.
Groot was mijn teleurstelling toen de monteur mij vertelde dat er geen onderdelen meer geleverd konden worden.
Mij werd het voorstel gedaan om onder bijbetaling een nieuwe, minimaal vergelijkbare, wasdroger te laten bezorgen, het was slikken of stikken.
Onder protest ben ik akkoord gegaan, nadat ik nog € 200 van de bijbetaling af gepraat had en zo werd later een nieuwe droger geplaatst.
Ik ben zeer teleurgesteld in de maak industrie dat blijkbaar alleen nog geproduceerd wordt om de garantietermijn uit te dienen.
Het is dan ook een item voor de klimaattafel om CO2 te reduceren, makkelijker is het blijkbaar om de burgers hogere belastingen op energie door de strot te duwen.

A.G. de Waard

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de prijs die u betaald heeft voor de eerste wasdroger en wat heeft u als ‘inruil’ gekregen? Dat is namelijk van belang. U hebt immers een niet conform product gekregen waarvan u het gehele aankoopbedrag terug dient te krijgen.

Overigens, voor veel goedkopere merken zijn nagenoeg geen onderdelen te krijgen. De kosten voor onderdelen wegen niet op tegen de nieuwwaarde. Dus helaas inderdaad een voorbeeld van een wegwerpindustrie. Met dat verschil dat tegenwoordig niets meer op de stort terecht komt, maar hergebruikt wordt.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoelang hebt u met die tweede gedaan en wat was er dan kapot?

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat vreemd, als ik op merk en typenummer Google lijkt het ding nog steeds leverbaar te zijn. Het model is volgens tweakers leverbaar sinds april 2013, dat klopt ook wel aardig. En als ik naar de prijs kijk, dan lijkt het me geen budgetdrogertje.

Welke onderdelen moesten er dan vervangen worden?

Voor info over het model (als het de juiste is): https://tweakers.net/pricewatch/331107/asko-t754hp.html

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een duur ding. En dan niet te repareren?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Verkeerde monteur gevraagd, er is nog veel leverbaar van oudere modellen en hij wilde gewoon nieuwe leveren met nep korting vermoed ik.

Asko is lastig merk voor onderdelen omdat er weinig verkocht word en dus meer zoeken.
Blijkbaar luie monteur die liever nieuwe leverde en deze sloper naar de handel doorverkocht die deze
weer hersteld te koop gaat aanbieden!

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat zijn we weer lekker aan het fantaseren stofz euh bedoel komkommer

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uw eerste Asko werd nog gemaakt in Zweden. Uw defecte in Slovenië door Gorenje. De wereld verandert. Grundig is ook Turks etc. Niets is nog wat het lijkt. En alles is marketing.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ASKO wasdroger binnen garantie defect, onderdelen niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze hebben nog wel de Zweedse prijzen, vandaar dat vele gestopt zijn met dit merk....

Gesloten