LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atag/Etna/Pelgrim

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ApHorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2012 13:19

Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door ApHorst »

Hier onder de hele gang van zaken.

Hierbij wilde ik u even een mening vragen betreffende het volgende probleem.

Wij hebben in 2010 een keuken gekocht bij Eigen Huis Keuken te Hoevelaken, met de inbouw apparatuur van Etna ( Atag )

Daar bevond zich een koffiepad machine in welke vanaf het begin problemen gaf en waarbij div malen een service bezoek is geweest.

Div malen in het weekend zonder machine gezeten waardoor wij een ander apparaat moesten kopen bij de Blokker.

Na een laatste bezoek waarbij het gehele binnenwerk vervangen was, weer een beetje hoop, maar dit was van korte duur na het 2de bakje water lekkage over mijn keuken.

Toen Atag gebeld en hier mijn ontevredenheid over uit gesproken en zo niet door te willen gaan met dit apparaat en verstandig was om deze te vervangen voor een nieuwe.
Maar tot mijn verbazing werd dit toestel niet meer gemaakt, maar toen ik dit apparaat uitkoos was het een heel goed apparaat werd er beweerd, en naar 1 a 1,5 jaar al weer uit productie.

Dus na div telefoontje en niet zo vriendelijke medewerkers van de servicedienst en na mijn bezoek bij Eigenhuis keukens besloten om dit apparaat te vervangen voor een koffiebonen machine van rond de € 2400,- wat ik natuurlijk niet ging betalen, maar i.v.m. de problemen een soort coulance, en bleef er € 800,- over.
Omdat ik van de problemen af wilde dit gedaan en het apparaat laten plaatsen.

Tot mijn verbazing krijg ik via Pelgrim een folder thuis gestuurd waar de betreffende machine in staat voor een veel lager bedrag van € 1499,-

Dus weer voelde ik mijn besodemieterd.

Nu is de monteur van een extern bedrijf geweest en heeft de koffiebonenmachine geplaatst tot volle tevredenheid.

Nu zegt de betreffende monteur hier ter plaatse dat het geheel niet zo mooi smoeld, wat wij wisten en dat wij toch al van plan waren om de betreffende stoomoven die er in zat te verkopen en er een combimagnetron te plaatsen.
Waardoor de monteur van het externe bedrijf zelf aanbood naar Atag te bellen om te vragen wat het zou kosten om dit te tewerkstellen.

Omdat mijn vrouw iemand aan de deur moest helpen zij niet aanwezig bij dit gesprek maar toen zij terug kwam hoorde ze nog net dat de monteur het gesprek aan het afronden was en vertelde dat wij terug gebeld zouden worden voor een bezoek van Atag om dit in orde te maken.

Waarop mijn vrouw vroeg wat hier de kosten van waren en hij, de monteur die hier de machine heeft geplaatst, op datum 5-4-2012 en dat de kosten voor Atag waren en als coulance gezien moesten zien i.v.m. de vele problemen met de padmachine.

Nu na enige tijd nog niets vernomen te hebben div male gebeld met de klanten service en te horen gekregen dat er een bezoek gepland stond om dit uit te voeren.

Na een maand nog niets vernomen te hebben heeft mijn vrouw met Atag klantenservice gebeld i.v.m. het bezoek, en werd hier niet zo vriendelijk te woord gestaan, en uitgemaakt werd voor leugenaar en de monteur vals had voor gelicht en wat wij wel dachten te zijn en dat er natuurlijk niet zomaar een machine werd om geruild.

Hier begreep ik niets van en ben natuurlijk naar Eigenhuis keukens gegaan omdat daar de keuken vandaan komt.

Dhr. Wesley van de Service dienst belt naar Atag en krijgt te horen dat er niets aan de hand is en dat het servicebezoek gewoon gepland staat, wat hij tegen mij vertelde.

Firma Eigen Huis gaat mij ook nog vaker zien want deze leggen de problemen ook maar weg, geld binnen en geen hulp meer.

Na enige tijd weer niets vernomen, en weer gebeld, en dat de magnetron binnen was en opgestuurd was naar het bedrijf welke deze kwam plaatsen.
En deze Firma zou dan contact met ons opnemen.

Na weer een week verstreken weer niets vernomen weer gebeld en gevraagd hoe of wat, kreeg ik te horen dat het even uitgezocht moest worden.
Nadat ik niet bereikbaar was vanochtend terug gebeld met de melding dat het al uitgelegd was aan mijn vrouw en dat het bezoek niet doorging ivm met misleiding van de betreffende monteur.
Vanochtend contact gehad met een niet zo vriendelijke mevrouw welke mijn nog zou terug bellen, waar ik had gevraagd wat ik dan wel zou moeten bij betalen, en dat tot nu toe nog steeds niet gedaan.

Ik vind het treurig de hele gang van zaken en verzoek echt iedereen om geen apparatuur te kopen bij Of ATAG/ETNA/PELGRIM wat allemaal uit dezelfde fabriek komt, want als ze het geld binnen hebben kun je fluiten naar coulance of een klein beetje service

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door sadfly »

Dat een apparaat na 1 to 1,5 jaar al weer uit productie is, vind ik niet zo vreemd.
Veel apparaaten hebben zover ik zie maar een procutietijd van 1 to 2 jaar.
Vooral met TV,s telefoons etc is dat zo. Mogelijk heb je inderdaad een maandag
morgen ontwerp en is daarom eerder gestopt met productie.

Wel vervelend dat het nog niet opgelost is.

jordygringo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 16:51

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door jordygringo »

ja atag/pelgrim en etna is het zelfde.

Wij hebben 4 apparaten van etna waaronder een groot vrijstaand 6pits gasstel.
is al 2 keer iemand bij geweest.

we hebben de apparaten nu 4 jaar en het klokje van de oven is kapot. de oven doet dan ook niets meer.
etna wou wel langs komen €61,50,- voorrijkosten, dan moet het klokje nog betaald worden en de uren. (wat ook niet goedkoop zijn)

tot overmaat van ramp is de vaatwasser kapot.. 2 apparaten binnen 4 jaar tijd kapot ?
en geen service van etna !!!

als je 4 apparaten hebt krijg je 5 jaar garantie....nu komt het mooiste.... de afzuigkap wordt niet gezien als apparaat en volgens hun zijn het er dan 3 ha ha.

voor ons nooit geen etna / atag of pelgim meer
BEDANKT ETNA VOOR DE GOEDE SERVICE !

wilvos
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2010 12:14

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door wilvos »

Amper 6 jaar geleden kocht ik voor mijn keuken Pelgrim inbouwapparatuur te weten een afzuigkap ( ging direct al twee keer stuk ), een kookplaat en een combi oven magnetron. Nu maakt de deur sluiting zodat de aardlekschakelaar uitvalt. Pelgrim gebeld voor reparatie. De kosten voor reparatie lijkt wel op oplichting: voorrijdkosten € 61,00, reparatiekosten € 1,30 per minuut, afhandelingskosten (wat zou dat nou weer zijn) € 6,95 en dan nog de kosten per vervangen onderdeel. Dus dik betalken voor de rotzooi die ze maken. Voor mij nooit geen Pelgrim meer.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door plumber »

wilvos schreef:Amper 6 jaar geleden kocht ik voor mijn keuken Pelgrim inbouwapparatuur te weten een afzuigkap ( ging direct al twee keer stuk ), een kookplaat en een combi oven magnetron. Nu maakt de deur sluiting zodat de aardlekschakelaar uitvalt. Pelgrim gebeld voor reparatie. De kosten voor reparatie lijkt wel op oplichting: voorrijdkosten € 61,00, reparatiekosten € 1,30 per minuut, afhandelingskosten (wat zou dat nou weer zijn) € 6,95 en dan nog de kosten per vervangen onderdeel. Dus dik betalken voor de rotzooi die ze maken. Voor mij nooit geen Pelgrim meer.
Geloof niet dat de deur sluiting maakt want anders zo de zekering ook doorslaan.
Misschien ergens een draadje was los in contact zit dat zit te vonken(lekspanning).
Zou eerst zelf even kijken of een kennis laten kijken.Moet altijd wel een techneut
in de fam.zijn.

Ineke van der Pol
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2013 14:34

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door Ineke van der Pol »

Vorig jaar hebben wij een nieuwe keuken laten plaatsen met allemaal Pelgrim apparatuur.
Service is via atag service.

De vriezer is al 2 keer kapot geweest, de motor van de afzuigkap is al vervangen, de combi-oven is al kapot geweest. Nu ging vandaag opnieuw de oven kapot, lastig als je er net een appeltaart in wil zetten.
Het nummer gebeld, ik wilde dit niet per mail doen.

Na 1 minuut kreeg ik bericht dat ik de laatste wachtende was. Na 15 (!) minuten was ik aan de beurt. De mevrouw zei dat er op dat moment veel mensen aan het pauzeren waren....

Per mail een klacht ingediend, over uiterlijk 2 weken een reactie. Ongelooflijk gewoon.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door ciske »

De service van Atag is ronduit slecht, hier een kookplaat waar al problemen mee zijn. Nooit meer een Etna.

Balkumsboerke
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2015 11:33

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door Balkumsboerke »

Oh wat een herkenning, vooral de wijze waarop de medewerksters van de Atag/Etna/Pelgrim klantenservice je menen te moeten te woord staan , ook wij hadden een meningsverschil met dit bedrijf, een wasmachine van 2 jaar en 3 maanden oud die letterlijk stond door te branden en waarvoor men alleen een monteur wilde sturen als we eerst €100 zouden betalen. Reactie van de klantenservice: eigen schuld, dikke bult discussie beëindigd aangezien u geen €100 wil betalen. Dat de wasmachine niet voldeed aan de redelijke eis der verwachting was niet belangrijk....

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2017 13:17

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik kan me bij bovenstaande verhalen volledig aansluiten. Heb eind 2014 een combimagnatron van Pelgrim gekocht die al vrij snel niet goed werkte. Als ik iets wil opwarmen in de magnetron komt het regelmatig voor dat de timer wel loopt maar het product niet verwarmd wordt. En als ik bijv een pizza in de oven heb waarvan ik de bereidingstijd moet verlengen is het me na meer dan 2 jaar nog steeds niet duidelijk hoe ik de oven moet bedienen. Als je de oven instelt en de tijd stopt met knipperen dan begint hij daarna met verwarmen. Als je de tijd echter wil verlengen en je stelt de extra tijd in dan begint hij niet nadat de tijd stopt met knipperen. Duw je op start dan begint hij de ene keer wel en de andere keer schakelt hij helemaal uit en als je alles opnieuw instelt dan is het ook uitproberen wanneer doet hij het nu. Nu ik de derde keer voor bovenstaande problemen gebeld heb, biedt Pelgrim mij aan dat ik de opvolger van dit model tegen een bijbetaling van Euro 314 kan aanschaffen. Waarom zou ik bijbetalen voor een oven waar ik 5 jaar garantie op heb? Antwoord van Pelgrim is meer kunnen we niet voor u doen. Waarom heb je dan garantie??

A.Hamel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2018 12:02

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door A.Hamel »

Ook wij hebben in het voorjaar van 2016 keuken besteld bij Grando met kookplaat van Atag, vaatwasser en koelkast van Etna. Na 3 maanden zat er roest in de vaatwasser, monteur kwam langs; zou aan het bestek liggen???! Niet mee akkoord gegaan, na veel gedoe een andere vaatwasser. De monteur van Etna die deze kwam plaatsen had geen notie hoe de vaatwasser te vervangen en wilde de kastjes eruit slopen. Aan Grando gevraagd of zij hun eigen monteur konden sturen, deze heeft de vaatwasser keurig vervangen en was verbaasd over de hele gang van zaken. Na nog eens 6 maanden, opnieuw roest in de vaatwasser; monteur komt; roest moet je er maar afhalen met schuursponsje; na veel bellen en bemiddeling Grando nu een vaatwasser van Pelgrim. Ook deze is niet van de beste kwaliteit. Nu 1,5 jaar na plaatsen koelt de koelkast niet meer. Gebeld naar Etna, moeilijk om een afspraak te maken, je moet maar een hele dag vrij nemen want het is door Etna niet in te plannen. Als je aangeeft dat je pas na 14.00 uur thuis bent probeert de telefoniste je in de namiddag in te plannen, zegt ze maar dan krijg je een mail dat ze tussen 12-15 komen. Zeer onvriendelijk en brutaal te woord gestaan, namiddag is bij Etna van 12-18 en anders komen ze wel een andere keer terug. Dit is alle keren dat we een afspraak probeerden te maken aan de hand geweest. Ook leg je uit dat dit alde 3e keer is dat de apparatuur niet deugt, er is totaal geen coulance. Zeer slechte apparatuur, slechte monteurs en telefonistes en service uitermate slecht. Nooit geen Atag/Etna of Pelgrim meer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door crazyme »

Namiddag was waarschijnlijk “na de middag”
En dat is na 12:00 uur.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door yan »

ik schroefde zelf wel een werkend apparaat ui de showroom en bij mij er weer in.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door Moneyman »

yan schreef:ik schroefde zelf wel een werkend apparaat ui de showroom en bij mij er weer in.
Wel een uitdaging om van genoemde merken een goed werkende te vinden :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh MM zulke ongefundeerde uitspraken zijn we van u niet gewent.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Atag/Etna/Pelgrim

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:Goh MM zulke ongefundeerde uitspraken zijn we van u niet gewent.
Slechts gefundeerd op het oordeel van Hamel, hiervoor :wink:

Gesloten