LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht Wasm.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Cynthia77

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Cynthia77 »

Na het zien van Radar was ik boos! :evil: Ik heb precies hetzelfde probleem gehad aan mijn Bauknecht (WA3579 gekocht dec. '98.) Het begon ongeveer 1,5 jaar geleden; grote onderbroeken die er bij wijze van spreken als string weer uitkomen, nieuwe kleding die aangevreten randjes vertoont :( . In okt. '02 = monteur geweest en die heeft er een nieuwe ring in moeten zetten omdat de oude rubberring dus een grote kier van zo'n 2 cm. openliet aan de onderkant tussen de ring en de trommel. Ik weet nog dat hij zei; ja die oorspronkelijke ring is niet van zo'n beste kwaliteit. (waarom stoppen ze die er dan in :? ). En het gel*l van: je doet je trommel te vol, je doet je trommel te leeg, je wast te heet en BH's moet je in een zakje doen. Ik ben blond maar dat wist ik wel hoor :evil:. Stelletje oplichters van Bauknecht; mooi dat ik geen ene euro meer aan jullie ga besteden! Ik moest trouwens 140 Euro neerleggen voor een nieuw ringetje en 30 min. arbeidstijd. Nou doet ie het trouwens wel -enigszins luidruchtig- naar behoren, maar ben zeer teleurgesteld; Bauknecht kan echt niet meer ontkennen dat ze niets wisten van dit structurele probleem! Ik hoop dat jullie wel allemaal netjes je kosten vergoed krijgen.

Koen

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Koen »

:( wij zijn ook een gedupeerde klant van Bauknecht..Onze dure kleding is er aan kapot gegaan. Wij hebben twee keer een monteur langs laten komen. :oops:
Wij willen hiervoor een oplossing.. Bellen met Bauknecht lukt ook niet.. een automatische beantwoorder laat een geruststellende muziek horen.. Bauknecht moet zijn verantwoording hierin nemen.. :?:

groet

petra

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door petra »

In 1998 kochten ook wij een bauknecht WA 3773 bij It's.
Al snel bleek dat er wat problemen waren met de wasmachine vooral in t-shirts met stretch en sportshirts (nike enz.) vonden wij regelmatig grote gaten.
Zelfs verdwenen er soms hele onderbroeken in de trommel, die we later in stukken terug vonden in het afvoerbakje.
Na enkele keren een monteur langs te hebben laten komen , begaven de lagers het en waren we blij dat we hem eindelijk weg konden gooien,
dus voor ons is het nu zo :
BAUKNECHT WEET ECHT NIET WAT VROUWEN WILLEN :mrgreen:
Voor ons komt er geen bauknecht meer in het huis![/b]

Gast

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Gast »

Miele is de duurste en wat een pech ik daar mee had. Niet te geloven. Zal ik straks wel even vertellen. Even de wasmachine schoonmaken.

Tot straks.

Wilma

ricardo

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door ricardo »

Nou Wilma, kom op met je verhaal over Miele... Ik sta te trappelen van nieusschierigheid, wil nu eindelijk wel eens iets negatiefs over Miele horen.
Heb net mijn Miele na 18 probleemloze jaren weg gedaan, omdat ie 120 liter water per wasbeurt gebruikte. (Dat was in 1985 normaal).....
En dat wat eigenlijk het enige wat er voor mij aan mankeerde, iets anders kan ik niet bedenken want hij deed het gewoon altijd goed zonder problemen.

Kobie

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Kobie »

Ook ik heb een Bauknecht, ruim een jaar geleden aangeschaft. Vanaf het begin merkte ik dat er in sommige (kwetsbare) kledingstukken gaatjes vielen. ''Tja, versleten misschien'' dacht ik, maar ook nieuwe stukken gingen kapot. Daar bij kwam, wat ik wel heel erg vond dat de was er niet bepaald goed gecentrifugeerd uit leek te komen en dat hij meestal stonk, echt stonk. Als ik hem daarna nog een keer liet draaien was de geur beter, maar nog steeds niet lekker fris.
Uiteindelijk heeft de leverancier Bauknecht ingeschakeld, met als resultaat een nieuwe ring (van de oude was een stuk af zei de monteur) en op mijn verhaal van de stank zei hij dat ik te veel waspoeder gebruikte. Tja ik doe al 30 jaar de was, maar bij geen enkele andere machine ooit last gehad hiervan. Ik opperde dat er misschien water in de machine bleef staan, omdat hij enorm klotste als hij leeg was en ik de trommel bewoog (het water spatte dan zelfs op) Met tegenzin heeft hij een 'klepje' bij de uitgang naar de afvoerslang gezet, zodat het water niet meer terug kan.
Sindsdien (ong. 2 mnd) heb ik geen last meer gehad.
Maar ook voor mij: nooit meer een Bauknecht

moran

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door moran »

wij hebben ook al een paar jaar een bauknecht en heb de zelfde problemen met het wasgoed, de wasmachine is ook al kapot geweest(asje afgebroken) maar aangezien wij 5 jr. garantue erbij gekocht hebben is dit netjes gemaakt.

niccy

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door niccy »

En ook ik heb regelmatig gaatjes in mijn kleding, maar niet alleen dat hij vreet mijn kleding echt op: wreed grote scheuren in mijn kleding, ondergoed wat verdwijnd enz. enz. :evil:
IK heb een Bauknecht WA 8988 W
groetjes nicole

wenting

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door wenting »

:shock: Het is dat mijn buurvrouw mij er op attendeerde ik heb inderdaad regelmatig vooral in tricot achtige stoffen kleine gaatjes. Ik heb alleen nooit de link gelegd met de wasmachine [ook in nieuwe voor het eerst gewassen kleding stukken] ik bezit een wa 1602. mijn vorige bauknecht heb ik ruim tien jaar gehad zonder problemen. Nu ik dit alles gelezen heb begin ik toch inderdaad en link teleggen tussen de gaatje en de wasmachine

Paul_538

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Paul_538 »

Heb een al wat ouder type (WA 845). Het ding doet het nog goed, maar ook een aantal malen wasgoed (spijkerbroek) tussen trommel en rubber ring terecht gekomen.

natasv

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door natasv »

Na de uitzending over de wasmachine,heb ik contact gezocht met Bauknecht.Van de week is er iemand geweest en ik moet zeggen de service vond ik goed.Ik heb een nieuw manchet gekregen en uitleg over het apparaat,terwijl ik de aankoop bon niet kon vinden.Bauknecht bedankt!!!!

mathieu

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door mathieu »

ik heb ook een bauknecht wasmachine........tot volle tevredenheid. het is een wa 8585. niet de goedkoopste, maar wel een hele goede. de was stinkt nooit (tenzij ik het vier dagen nat in het apparaat laat) en er zijn alleen gaatjes in hele oude t-shirts gekomen doordat ik ze al tien jaar lang elke dag draag.
als je was stinkt moet je het deurtje een open laten staan als je klaar bent met wassen.
controleer regelmatig je filter eens om wat verloren munten enzo eruit te halen, dit bevordert de werking van het afpompen.
elk half jaar laat ik de machine leeg op 90 graden draaien. hierdoor worden zeepresten die bij lage temperaturen in de trommel, slangen, pomp en filter achterblijven weggespoelt en dat voorkomt weer van die nare luchtjes......
en op deze manier voorkom je dus een heleboel problemen. (en zeg nou niet dat dit niet waar is, want ik zie hoe oude wasmachines van mensen retour komen na vele jaren mishandeling, het zeepbakje gaat niet meer dicht door de laag aangekoekte troep en heel de voorkant zit onder de wasverzachter en andere zooi, het filter zit dicht en hij stinkt als de ziekte)
dit geld natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor een heleboel mensen.
hou er ook eens rekening dat de machine misschien maar voor 4.5 kg is en niet voor 5 zoals de meeste mensen denken en dus de trommel gewoon volproppen, want die laatste drie shirtjes moeten ook nog mee hoor, die kunnen niet wachten.
standaard regel: aan de bovenkant van het wasgoed moet minimaal nog 1 vuist ruimte zijn voor een goed wasresultaat, is dit niet zo dan......

Jolanda Voetman

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Jolanda Voetman »

Ook ik heb al 3,5 jaar een bauknecht wa met veel problemen. Het begon met een spijkerbroek die in de rubberen ring bleef vastzitten en de hele ring lostrok. Monteur geweest, nieuwe ring geplaatst. Toen begonnen de problemen pas, kledingstukken stuk(scheuren), vieze strepen op wasgoed, wat lijkt op smeer en niet meer te verwijderen is. Na een vakantie zette ik de wasmachine aan en deze deed niets meer. Weer monteur erbij, bleek de hele trommel los te zitten. Voor 250 euro aan reparatie uitgevoerd en allemaal voor niks. Deze week is hij weer helemaal stuk. Ik laat hem niet meer maken, voor mij dus ook een ander merk en nooit meer een bauknecht.

evanbuul

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door evanbuul »

:twisted: Wij hebben een bauknecht wasmachine type 9440 en ook bij dit type komt met grote regelmaat voor dat er sokken kwijt zijn of gaten erin zitten ook kleding die stuk is heb ik al enkele keren aan de hand gehad .Vandeweek heb ik nog een trui gehad die met de mouw tussen de ring(rubber) heeft gezeten en waar dus verschillende gaten in zitten.Graag zou ik willen weten of er over dit type meer van deze klachten zijn en of bauknecht hier ook iets mee doet.Zit er in dit type dezelfde ring?Er zit ook een vrij grote opening tussen trommel en ring.
Graag hoor ik hier een reactie op.

kloezeman Henriette

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door kloezeman Henriette »

:cry: De bauknecht wasmachine hebben we half januari 2001 bij megapool in Epe gekocht. De klok die de tijd aangeeft hoelang hij er over doet deed het vanaf het begin al niet perfect. Bij een 95 graden was met voorwas geeft hij 2 uur aan en bij een 60 graden was 2 uur en 18 minuten. Nou ik heb nog nooit gehoord dat een 95 graden was er langzamer over doet dan een 60 graden was. Terug naar megapool, nou dat moet ik zeggen de monteur van megapool was er de zelfde dag nog maar wist niet goed waar het aan lag. Toen zei de monteur hier moet iemand van bauknecht bijkomen. De zelfde dag belde bauknecht nog op en vroeg wat er mee aan de hand was. Nou dan moest ik maar de knop doordraaien, en werd er gezegd maar soms doet de 60 graden er langer over dan een gewone 95 graden was. Als er monteur langs moest komen dan moest ik voorrijkosten betalen. weer terug naar megapool die hebben netjes de wasmachine opgehaald en een leenwasmachine neer gezet. Naar een aantal dagen kwam de oude wasmachine weer terug en konden ze het euvel niet vinden en moesten we het maar eventjes aankijken. Naar enige tijd vallen dus ook bij ons sinds dien gaatjes in het wasgoed. Maar overal in overalls, spijkerbroeken, onderbroeken, truien.t-shirts en dergelijke. Ik ben in middels weer bij megapool geweest en zij zouden contact opnemen met bauknecht.Maar sinds dien nog geen taal of teken van bauknecht.

tim

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door tim »

Het ligt nogal voorde hand water opwarmen tot 60 c duurt echt wel korter dan tot 90c dit lijkt mij logisch

Anja

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Anja »

Wij hebben een Bauknecht WA symhony en ook na een nieuwe band regelmatig problemen. Soms met bh-beugels en vandaag een shirt kapot. Deze is volgens mij in de afvoer van het water vast komen te zitten. Het vreemde is dat deze keer de trommel minder vol was dan normaal. Het toerental staat voor centrifugeren nooit hoger dan 800 toeren ivm giga kreuk, bij hogere toerentallen en energiekosten.

:roll:

Anja Tekelenburg

Wienie Baron

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Wienie Baron »

Via deze mail wil ik graag in contact worden gebracht met Bauknecht omdat ook wij gaatjes in ons wasgoed hebben gekregen nadat wij de nieuwe wasmachine van Bauknecht hadden gekocht. Dus toen ik de uitzending daarover zag op de t.v. vielen voor mij de puzzelstukjes in elkaar. Ik hoop dat ik via deze weg dus iemand van Bauknecht op bezoek krijg.
Met vriendelijke groet,
Wienie Baron
Mellemaweg 12
9364 PV Nuis.
Tel.0594641950

Vera

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Vera »

:( :evil: Ook ik heb een bauknecht wasmachine gekocht in 1998 en al vanaf het begin problemen hiermee. Het eerste jaar is de manchet al vervangen, maar dit heeft geen oplossing voor lange duur gegeven. Toen de garantie voorbij was had ik weer hetzelfde probleem, nadat ik met Bauknecht had gebeld wilden ze wel een monteur sturen maar dit moest ik dan zelf betalen. Dir weigerde ik en dus kwam er geen monteur. Nog steeds met enige regelmaat zitten er gaten en scheuren in kleding. Vorige week nog een bandje van een BH volledig afgescheurd. 1 DING weet ik wel!!!!! Er komt bij mij nooit meer een BAUKNECHT wasmachine in huis!!!! Komt er ook nog bij dat de monteur die langs komt zo'n eigengereide Kwast is. Heel minderwaardig gaat hij met klanten om!!! Walgelijke vent! Net of ik niet weet (na 27 jaar) hoe ik moet wassen! Ik bel niet meer met Bauknecht maar er zal er nooit meer 1 hier in huis staan!! Wij hebben al onze apparatuur op dit moment van Bauknecht, maar als het aan vervanging toe is koop ik goed materiaal en zeker geen Bauknecht meer!!!

anette

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door anette »

Ik lette nooit zo erg op gaatjes, dacht gewoon aan slijtage.
Na het zien van radar, dacht ik, met mijn machine is niets aan de hand.
Totdat ik gaatjes ontdekte in m'n nieuwe kledingstukken. M'n man is gelukkig erg technisch en kan dit probleem zelf verhelpen. Nu moeten we alleen een nieuwe ring bestellen. Ik ben voor de rest heel
tevreden over m'n machine. Hij is erg handig. Succes voor degenen
die veel problemen hebben.

Gesloten