LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht Wasm.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ivrojo25

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door ivrojo25 »

:( :(

Op 9 januari 2001 een Bauknecht WA 8585 gekocht. Wat een x#4%66*8&^%)apparaat !!!!!
Constant kleding tussen de trommel en in de pomp. Ook grotere stukken kleding. Vooral veel gaten in de kleding.
Monteur aan huis, zelf al 5 keer opengemaakt en al heel wat kleding moeten vervang.
Ok, hij wast wel schoon. Dat hoort natuurlijk ook. Dat deed onze 15 jaar oude Zanussi bovenlader ook en die is nog geen dag kapot geweest en heeft nooit een kledingsstuk vernield.
De grootste miskoop van ons tot nu toe.

graal

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door graal »

:( December 2001 heb ik voor € 866.73 een Bauknecht WAE Symphony 1600 gekocht. Ik heb totaal geen plezier aan dit apparaat. Met een gezin met 3 opgroeiende sportende pubers draait mijn machine elke dag, maar ik erger mij er elke dag aan.
Ik heb al een aantal keren een reparateur erbij gehad: bruin/grijze plekken die lijken of smeer of rubber achtig spul en gaten in de was...dit kon volgens de reparateur niet! "nooit van gehoord". De machine stopt spontaan tijdens het wassen en staat dan op tilt! Hele programma resetten en weer opnieuw wassen. Stop onder eruit/ water weg laten lopen...weer 2 uur een programma draaien...Klein spul blijf in het raampje liggen en wordt niet meegewassen...
Kortom ik word er gek van. Ik zou heel graag m'n machine in willen ruilen voor een Miele! Was ik maar nooit overgestapt op een Bauknecht.
Wat moet ik doen?

kora slagter

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door kora slagter »

Inmiddels is de monteur van Bauknecht geweest en is de rubberen ring vervangen. De monteur was een oude bekende, want bij alle storingen (zie mijn bericht op 21 oktober jl.) was hij ook al langs geweest. Vandaag belde Bauknecht op met de vraag op welk rekeningnummer de schadevergoeding (in mij geval € 25) voor enkele kledingstukken gestort kan worden.
Hopelijk blijft de huidige machine (zoals gemeld al twee keer gratis vervangen en nu met een nieuwe rubberring) het nu goed doen. Ook niet teveel storingen meer in de elctronica. Want stopt het wasprogramma met de foutcode "watertoevoer", dan is er nooit wat aan de hand. Maar ik moet wel 10x opnieuw starten voordat de fout eruit is.
Al met al op dit moment wel netjes behandeld door Bauknecht, maar of ik ze trouw blijf ...............

Raregast
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2003 17:36

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Raregast »

Als je mij maar trouw blijft voor de rest vind ik het best. Herman :)

nederbleg

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door nederbleg »

:evil: Het probleem is niet alleen bij Bauknecht gaande, ook de bosch-maxx kent dit probleem. Herhaaldelijk komt zelfs nieuwe kleding gehavend uit de machine. Zelfs nadat een monteur deze had nagekeken.

ans galema

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door ans galema »

Ook AEG 6555 geeft gaatjes. Zelfs hele scheuren in z.g.a.n. dekbedovertrek. Bij controle met panty geen oneffenheden gevonden. Ook monteur kon niets vinden. Zijn advies was nieuwe wasmachine. Wie heeft hier ook problemen mee?

jutter

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door jutter »

21-11-2003

Hierbij wil ik mijn onvrede spuien over de reparatie van mijn wasmachine merk Bauknecht wa 5741 jaartal 5-2001.
Dus dat is nog niet zo oud voor een wasmachine die 1199 gulden heeft gekost.
Half september is er een monteur geweest die de machine kwam repareren,maar hij had een probleem
de timer was defect en die had hij niet bij zich.De motor was goed want die had hij doorgemeten.
Twee weken later had hij de timer bij zich en nadat hij die gemonteerd had was dus de timer weer defect.
Dus de motor was ook defect,maar die moest besteld worden en ook weer een timer.
Inmiddels is het nu 21-11-2003 en mijn wasmachine is nog niet gemaakt.
Ik ben zeer teleurgesteld in het merk Bauknecht en Whirlpool,die ik dus ook niet zo snel meer zal aanschaffen.

sander/petra

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door sander/petra »

wij hebben een wa 7733 van bauknecht en ik heb ook al een nieuwe manchet gemonteerd omdat deze kapot gegaan was
maar wij hebben eigenlijk meer problemen met het afpompen van water als we de machine een was laten draaien dan gebeurt het nogal eens dat hij bij het moment dat er afgepompt moet worden het af laat weten
als we dan een spoel/centrifugeer programma laten draaien moeten we eerst de pomp als het ware ontluchten door de dop even los te draaien en wat lucht uit de pomp te laten ontsnappen en dan gaat ie pas pompen

zijn er mensen die dit ook meemaken /is er iemand die een oplossing heeft gevonden?
gr sander

Gesloten