LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Ingang waterklep zit ook een zeefje moet er met
een tang uitgetrokken worden.Waterklep makkelijk
zelf te monteren.
http://www.datrepareerikzelfwel.nl/

Toolboy

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik blijf het op de plastic klep in de kuip filterslang houden.

Pm me effe het servicenummer en ik zal proberen de explode vieuw naar u te sturen.
Nadat u het kraanzeefje heeft gecontroleerd.!

Groeten T

Witte Hond
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 21:09

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Witte Hond »

Een FH storing is een flowmeter storing, en deze zal waarschijnlijk ook defect zijn.

De flowmeter zit tussen de toevoerslang van het inlaatventiel naar de zeepbak.

Als de terugslagklep in de slang van de kuip naar de pomp zou blijven hangen, dan krijg je een FP storing.

Toolboy

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Das nou eens leuk iemand die erbij komt.

WH U heeft het over het lucht/expantsie vat ,zou ook kunnen aangezien het kleine straaltje water wat er in de machine komt.

groet T

entouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2007 18:11

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door entouch »

Toolboy, dit zijn de gevraagde gegevens v/d wasmachine bauknecht
s nr: 31 0151 830321
service 8583 416 12000

Is de ene serie nr en de andere service nr? staan allebeide onder elkaar als service?

Groet.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Storingen Bauknecht.

H en F storing watertoevoer.
P en F storing afvoer.
F4 t/m F 16 storing electrisch.
A en F storing waterstop.

Toolboy

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ entouch.

U zal toch naar m`n envelopje moeten mailen.
Ik ga hier geen exploded vieuw plaatsen.

Bot321 wat je hier neerzet klopt helemaal.

Toolboy zet hier zijn ervaring met deze bauknechies neer van de klachten die we het afgelopen half jaar hadden met dezelfde foutmelding.
Meer advies dan dat wij hier verstrekken zal entouch nergens krijgen.

Groet T

entouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2007 18:11

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door entouch »

Beste TB en bot321,

Ik waardeer het heel erg! Nogmaals bedankt, ik heb er iets van kunnen opsteken.

Cheers. E

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 04 Sep 2007 23:49 door entouch


--------------------------------------------------------------------------------

Beste TB en bot321,

Ik waardeer het heel erg! Nogmaals bedankt, ik heb er iets van kunnen opsteken.

Cheers. E
O.k. Maar doet hij het nou weer en wat was het euvel?
Kunnen wij ook nog wat van leren. :wink:

Toolboy

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Effe wagge bot321

Ik heb een ex vieuw gemaild.

Dus dat wordt sleutelen bij entouch.

groet T

cora.vijgen
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:55

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door cora.vijgen »

Hoi
Heb ook een bauknecht gehad drie jaar lang.En drie nieuwe moters erin.
En naar een maand een nieuwe manchet gekregen.Dus nooit geen Bauknecht meer.Nu heb ik een miele zeer tevreden alleen nu is naar een half jaar een scheurtje in de manchet.Hier over met miele gebeld omdat er nog anderhalf jaar (en acht jaar)bij gekocht.Moet ik de voorrij kosten,arbeidsloon en de manchet zelf betalen.Volgens miele horen rubberen delen niet bij de garantie.Wie weet hier meer over.Alvast bedankt.Groetjes Cora. :wink:

entouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2007 18:11

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door entouch »

Iets opgestoken als wat de problemen zouden kunnen zijn en waar je eventueel kan kijken om het te verhelpen :)

Heb TB's ex vieuw niet echt nodig gehad. Gisternacht heb ik namelijk de bovenkant open gemaakt en de rubberen slangen losgekoppeld en doorheen geblazen, ingeval het verstopt was of zo. Het zeefje bij de wateringang v/d machine eruit gehaald en bekeken, maar die zag er schoon en normaal uit. Een paar zachte tikken verkocht aan het apparaatje vlakbij de wateringang v/d machine en toen een proefwasje van 30 min gedraaid. En hij draaide nu zonder mankementen?

Hebben toen een grote was gedraaid op 40% en 2 uurlang en de wasmachine deed het als vanouds? Blij natuurlijk, maar hebben echt geen flauw benul was wij precies hebben gedaan waardoor het apparaat zijn werkje weer doet? Zolang hij 't maar doet!

In ieder geval bedankt nogmaals voor jullie goeie hulp en advies. Heeft mij een monteur+voorrijkosten van minimaal e99,- gescheeld, tot zover het 't houdt dan.

Cheers,
Entouch

entouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2007 18:11

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door entouch »

Cora, na 6 mnd al een scheurtje? Ik denk dat het onder de (fabrieks)garantie valt. Maar in dit geval denk ik dat je het eerst moet regelen met de winkel waar je het hebt gekocht.

Volgens de winkeliers heb jij 1 jaar garantie op, maar volgens consumentenrecht dient zo'n machine naar alle redelijkheid een paar jaar zonder mankementen het doen. Echter, met een garantie koop je meestal dat gezeikt erover af. Ik zie het als een sigaar uit eigen doos.

Miele echter is een topmerk, tenminste zo zetten zij zichzelf neer in de markt, dus van hun mag je in alle redelijkheid verwachten dat er niks binnen 1 jaar kapot gaat, en anders moeten zij het maar gewoon verhelpen. Tenzij je het apparaat op een manier gebruikt waarvoor hij niet was gemaakt?

Rubberen wat? Belachelijk dat men dat dit niet onder de garantie valt. Zo'n rubbertje moet onder normale, maar ook onder wat extermere omstandigheden toch een paar jaar meekunnen. Hadden ze een rubbertje (condoompie) gebruikt dan?

Hopelijk heb je iets hieraan.
Groet.
Entouch

Toolboy

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

@cora.

Een manchet valt niet onder de garantie.
Het kan zijn dat er nog een scherp deel in 1 van de broekzakken zat en dat deze de veroorzaker is.
De meeste miele manchetten zijn vrij simpel zelf te vervangen.
Met het type en mach nr kan ik je laten weten welke je nodig hebt,en waar te verkrijgen.

Groet T

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 06 Sep 2007 00:27 door entouch
Een paar zachte tikken verkocht aan het apparaatje vlakbij de wateringang v/d machine en toen een proefwasje van 30 min gedraaid. En hij draaide nu zonder mankementen?

Hebben toen een grote was gedraaid op 40% en 2 uurlang en de wasmachine deed het als vanouds? Blij natuurlijk, maar hebben echt geen flauw benul was wij precies hebben gedaan waardoor het apparaat zijn werkje weer doet? Zolang hij 't maar doet!
Is toch de waterklep.
Zit een spoel op.Als er spanning op komt wordt het
magnetisch waardoor een plunjertje omhoog komt.
Volgende keer bij zelfde storing spoel eraf 4 schroefjes
losdraaien plunjertje eruit halen en schoonmaken.Denk
er om zit klein veertje op het plunjertje.

moedertop
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2006 21:18

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door moedertop »

ik koop nooit meer een Bauknecht wat een ellende
inderdaad veel kapot of verdwenen wasgoed.binnnen 1.5 jaar
klok kapot gelukkig een aanvullende verzekering gekocht. na twee jaar weer de klok kapot. Ik heb het gehad met Bauknecht.nooit meer

cora.vijgen
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:55

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door cora.vijgen »

Hoi
Type:Miele Soft Care Systeem V5645 :wink: :wink:

Toolboy

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

@cora.Er kunnen 2 soorten manchetten in.

een normale art 5978913 ongeveer 54 euro.
een siliconen manchet art 6461680 ongeveer 175 euro.

Voorzover ik weet zijn deze alleen orgineel te verkrijgen.

Groet T

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door D1RK »

Bekijk de oude manchet eerst...

Als stuk door scherp voorwerp, het is geen vaatwasser dus.....

Maar als het een foute in het rubber is, kun je de rekening claimen als fabrieksfout, wel een foto sturen en rubber bewaren, een foto is vaak voldoende om de bijgevoegde rekening vergoed te krijgen als het duidelijk een matig rubber was.

Dus zoek de oorzaak, plaatselijk dun of luchtbel is garantie, en daarom bewaar ik het altijd, zodat er nog achteraf iets te claimen is.

Weggooien kan altijd nog, maar is wil wel de bewijzen hebben!

entouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2007 18:11

Re: Bauknecht wasmachine

Ongelezen bericht door entouch »

bot321, bedankt voor die aanvullende info. Zal een aantekening van maken, maar hopelijk komt die volgende keer niet zo snel :)

Aan ieder, vooral bot321 en TB, mijn dank voor hun advies en tips. De rest succes met het oplossen van je bauknecht problemen!
Nu ik van de kapotte kleren en verdwenen sokken weet, kom ik ze ook steeds meer tegen. Voorheen dacht ik inderdaad aan slijtage en dat ik zo slordig was met mijn sokken, maar nu besteed ik er meer aandacht aan en warempel...........
Ikzelf zal dit merk niet meer kopen.

Cheers.
entouch

Gesloten