LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
wjm.bekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2019 11:15

BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door wjm.bekker »

Hierbij meld ik u een zeer ernstige klacht over de BCC en vraag ik om een oplossing. Het betreft een door mij gekochte Miele wasmachine bij de BCC Heerlenstraat in Arnhem. Die wasmachine kocht ik op 31 juli j. l. en die is kapot. Ik kocht een showmodel omdat het het laatste exemplaar was van een Miele wasmachine met een 8 kg. trommel en een 1600 toerental centrifuge.

Al na een paar wasbeurten ging de centrifuge trillen, nam hij slecht water, de startknop werkte niet goed en de wasmachine sloeg delen van het programma over. Ik meldde de klachten bij de Miele klanten dienst die een service medewerker stuurde. Die zette er een nieuw computer programma op. Dat snapte ik al niet. Ik had toch een nieuwe wasmachine gekocht? Hoe kon het computerprogramma dan verouderd zijn? De service monteur zei dat de BCC dat niet wist maar dat was een leugen. Met het nieuwe computer programma namen de klachten alleen maar toe. Het wasgoed is niet schoon, het komt hard de wasmachine uit en het elastiek is uitgerekt.

Er kwam opnieuw een service monteur die de wasmachine “uitlas”. Hij constateerde dat het apparaat veilig was "HOEWEL NIET ALLE IN DEZE NORM GENOEMDE TESTS UITGEVOERD KONDEN WORDEN"staat er in het testrapport. Ook schreef hij dat de machine het goed deed “maar dat de klant ontevreden was”. Dat is een leugen. Ik heb moeten vechten om de waarheid boven tafel te krijgen. En die is:
  • - Ik heb een oude wasmachine gekocht. Type WMB 120 WPS NL / serie nummer 10/ 118262697 die uitgeleverd is in 2014 en die 4 jaar in de showroom van de BCC heeft gestaan. De BCC zegt dat de wasmachine niet langer dan een half jaar in de showroom heeft gestaan.

    - De tweede service monteur testte de wasmachine alleen op de korte programma’s waar de problemen zich niet voordoen. Zie het bijgevoegde testrapport volgens NEN 3140. Niet alle testprogramma’s konden worden uitgevoerd omdat de printplaat kapot is. Die weigerde hij te repareren.

    - De wasmachine slaat bij een normaal 40 graden programma een uur van het wasprogramma over. Ik heb daar een journaal van bijgehouden. Dat wordt ontkent.

    - Mijn wasmachine is onveilig voor mijn wasgoed.
Ik lijd schade, ik kan mijn wasmachine niet gebruiken, de klacht wordt niet afgehandeld en de BCC is niet bereid om mij het aankoopbedrag terug te geven en de wasmachine op te halen. Mijn klacht loopt al vanaf 7 oktober j. l. bij het BCC hoofdkantoor en vanaf 9 oktober bij de Miele. Er gebeurt niets mee. De na- controle vond plaats op 4 oktober j. l. en het technisch rapport is op 5 oktober overlegd aan BCC Arnhem die mij met het rapport om de oren sloeg en mij intimideerde. Ook de verdere betrokkenen die mij de wasmachine verkochten. Het is schandalig hoe ik behandeld wordt door de BCC voor een wasmachine waar ik 969,= euro voor heb getaald.
De tweede lijns Customer Service van de BCC heb ik op 16-11-2018 een aangetekende brief gestuurd inclusief een kopie van het technisch rapport. Ik heb geen antwoord gekregen. De Miele zegt niets te kunnen doen zonder de BCC waar ik een koopovereenkomst mee heb.

Ik ben echt radeloos. Ik kan de was niet doen, moet naar de wasserette voor de grote was en sta de kleine was urenlang zelf op de hand te doen. Dat is geen doen. In elk huishouden hoort een wasmachine die goed werkt en die zijn werk goed doet. De BCC trekken mijn verhaal, dat gestaafd wordt door de rapporten, in twijfel.Ik heb 969,= euro voor een Miele wasmachine betaald die het niet doet en als- ie het doet komt mijn wasgoed er gehavend uit. Zijn dat Miele voorschriften? De fabriek die kwaliteit en degelijkheid zo hoog in het vaandel heeft staan? Ik heb toch garantie? Ook de Miele klanten dienst schoffeert mij en neemt de intimidaties van de BCC over. Ze komen er samen kennelijk niet uit.

Ik schreef Radar een brief op 10-12-2018 . De klanten service van Miele zegt dat zij met de papieren van Radar mijn problemen op kunnen lossen. Ik val binnen de garantie en ik wil dat mijn wasmachine wordt gemaakt.
Na een ontvangst bevestiging van mijn brief met bijlagen heb ik niets meer van Radar gehoord.

Wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 feb 2019 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door k2p »

Een heleboel tekst. Maar ik lees enkel een te onderbouwen probleem: de wasmachine slaat een uur over van het wasprogramma.
Al het andere lijkt me niet relevant. (verouderde software, onvolledige tests, onveilig voor ondergoed, intimiderend rapport, etc.)

Tenzij je kunt aantonen dat het water warmer wordt dan de bedoeling is, of dat hij hogere toeren draait dan ingegeven. Anders zou ik niet snappen hoe elastiek kan gaan uitrekken...

Hoe kom je erbij dat de printplaat kapot is? Heb je dat ergens zwart op wit staan?

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

De leeftijd lijkt me niet zo heel erg van belang. Ik heb een Miele uit 1986, tweedehands gekocht in 2005, nog nooit een centje pijn gehad.

Wat veel belangrijker is, is dat de machine het doet, en zo niet, dat hij gerepareerd wordt onder garantie waarbij de aankoopdatum leidend is.

Waarom denk je dat de machine schadelijk voor je wasgoed is? Wordt de temperatuur niet goed ingesteld? De was is 'hard', gebruik je wel voldoende wasverzachter? En haal je de was wel direct na het wassen uit de machine?

Overigens is dit het forum van Radar, hier komen mensen uitsluitend om te discussiëren over consumentenzaken.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door Boesta »

witte angora schreef:
19 feb 2019 16:49

Waarom denk je dat de machine schadelijk voor je wasgoed is? Wordt de temperatuur niet goed ingesteld? De was is 'hard', gebruik je wel voldoende wasverzachter? En haal je de was wel direct na het wassen uit de machine?

Overigens is dit het forum van Radar, hier komen mensen uitsluitend om te discussiëren over consumentenzaken.
Wasverzachter toevoegen is van geen enkel belang! ook als iemand zonder wasverzachter wast mag de was er niet hard uitkomen.

Uw laatste opmerking begrijp ik niet. Dat is toch wat de TS doet.? Discussiëren over consumentenzaken...

De TS heeft gewoon recht op een goed werkende machine.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U koopt bij BCC een wasmachine en gaat klagen bij Miele?
Daarbij weet u niet wanneer deze wasmachine in het filiaal geleverd is. Die hoeft er dus niet 4 jaar gestaan te hebben.
Er is op dit moment geen defect geconstateerd. Dan is het aan u om het tegendeel te bewijzen.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

Boesta schreef:
20 feb 2019 14:38
witte angora schreef:
19 feb 2019 16:49
Overigens is dit het forum van Radar, hier komen mensen uitsluitend om te discussiëren over consumentenzaken.
Uw laatste opmerking begrijp ik niet. Dat is toch wat de TS doet.? Discussiëren over consumentenzaken...
Uit de OP maak ik op dat de TS meent hier van doen te hebben met de redactie. Dat is dus niet het geval.

Annedien
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2016 11:24

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door Annedien »

Allereerst is het heel vervelend als de wasmachine het niet doet, en u het gevoel hebt dat niemand luistert.

Maar als ik alles lees, dan heb ik ook het idee dat u niet alleen heel erg boos bent maar ook probeert iets af te dwingen wat onmogelijk is. ( Voorbeeld) De wasmachinemonteur weigert de printplaat te repareren. Dat kan de beste man helemaal niet, hij kan hem hoogstens vervangen voor een nieuwe of andere en die moet hij dat ook nog eens bij zich hebben.

Wat nu: U heeft geen geschil met Miele, maar uitsluitend met BCC. En BCC MOET zich aan de wet houden. U mag er namelijk van uit gaan dat een wasmachine langer dan 3 jaar zeker mee gaat.
Dus een aangetekende brief naar BCC, met de mededeling reparatie en anders beëindiging koopovereenkomst. Redelijke termijn geven van 14 dagen en daarna je rechtsbijstand verzekeraar ( hoop dat je die hebt ) erop zetten.

Succes!

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door BL2 »

Wassen is niet echt hogere wiskunde, waardoor zou volgens u (als Topicstarter) de was hard uit de machine komen, wat moet ik mij daar nu bij voorstellen ?
En hoe elastiek langer kan worden door af en toe wassen is ook wel bijzonder.
Tot slot is BCC uw aanspreekpunt en niet Mieke.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door thecure »

"Zie het bijgevoegde testrapport volgens NEN 3140"

:lol: :lol: nen3140 is een norm voor bedrijfsvoering van laagspanningsinstallaties.
Niet een norm voor wasmachines.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
20 feb 2019 17:05
Tot slot is BCC uw aanspreekpunt en niet Mieke.
Tenzij Mieke bij de BCC werkt... :wink:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nen 3140 kan Ingezet worden bij een wasmachine. Hieronder valt oa doorslagspanning, isolatieweerstand functionaliteit.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door thecure »

Theotrucker schreef:
20 feb 2019 20:06
Nen 3140 kan Ingezet worden bij een wasmachine. Hieronder valt oa doorslagspanning, isolatieweerstand functionaliteit.
Klopt, maar niet dat je was van elastiek word waar de ts over klaagt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Valt dat onder functionaliteit?

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zijn wel rare klachten. Wasgoed niet schoon, dan kan nog als hij een uur overslaat, maar de was hard en uitgerekt elastiek?

Je hebt weleens met heel oud elastiek dat te heet gewassen is, dat het hard is, maar dan juist niet meer uitgerekt kan worden.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: BCC-showroommodel Mielewasmachine kapot

Ongelezen bericht door Aygulf »

U moet altijd naar de winkel teruggaan en NIET naar de fabrikant. Ik vind het verder een warrig verhaal: was komt hard uit de machine en elastiek is uitgerekt. Het "hard" zijn van wasgoed komt door het water en niet door de machine. Uitgerekt elastiek is of oud, of wordt met een te hoge temperatuur gewassen, of het kledingstuk is niet geschikt voor machinaal wassen. Verder lees ik weer het bekende verhaal: als men geen gelijk krijgt wordt men meteen zogenaamd onbeschoft te woord gestaan en behandeld. Ken BCC in Arnhem en de medewerkers daar zijn heel klantvriendelijk. Jammer dat een goed bedrijf door een gefrustreerde klant zwart gemaakt wordt.

Gesloten