Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Alverpap
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2021 09:56

Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Alverpap »

Ben gisteren belazerd door een verkoper van Royal Swiss pannenset. Blijkt een goedkope pannenset te zijn waar fors voor betaald moest worden. Hij overhandigde een zgn garantiebewijs, wat achteraf geen enkele waarde blijkt te hebben. Zij visite kaartje heeft hij op een of andere manier weer mee genomen. Dus niet meer te bereiken. Het betrof een aan de deur verkoop, waar je wettelijk gezien een 14 dagen bedenktijd zou hebben. Maar om hier gebruik van te kunnen maken heb ik een adres en telefoon nummer nodig. En dat wordt door de bank niet verstrekt ivm privacy. Politie doet hier niets mee. Zie op uw site een aantal gelijke reacties, is er bij u meer gegevens over deze persoon bekend? Hij is in heel Nederland actief zoals hij zelf aangaf.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2021 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 'Oplichting' is een zware term, die goed onderbouwd moet worden. De naam van de persoon is daarnaast weggehaald

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja... pannensets en colportage... ongelooflijk dat dat nog steeds doorgaat. Maar ja - zolang er mensen intrappen, zal het blijven bestaan.

viewtopic.php?f=38&t=178579&p=2693856&h ... t#p2693856
viewtopic.php?f=1&t=173295&p=2514061&hi ... t#p2514061
viewtopic.php?f=38&t=15516&p=2478021&hi ... t#p2478021

Zoals je kunt zien: je bent niet de eerste en helaas ook niet de laatste die erin trapt.

De korte conclusie is meestal: zie het als een les. Je geld terugkrijgen is helaas een kansloze exercitie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze hebben daar ook geen koningshuis. Red flag.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is, geloof ik, al wel ca 65 jaar geleden dat mijn ouders daar intrapten. Wist niet dat ze diezelfde streken nog steeds uithalen en dat daar nog steeds mensen intrappen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
14 jul 2021 11:25
Het is, geloof ik, al wel ca 65 jaar geleden dat mijn ouders daar intrapten. Wist niet dat ze diezelfde streken nog steeds uithalen en dat daar nog steeds mensen intrappen.
:lol: Ik dacht precies hetzelfde, ik kan me nog herinneren dat ze vroeger bij mijn ouders aan de deur kwamen. Ook toen werd iedereen hier al voor gewaarschuwd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aan het visitekaartje had waarschijnlijk ook niets gehad. Voor een paar euro kan ik ze ook laten maken met alles behalve de waarheid er op.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door kuklos »

Alverpap schreef:
13 jul 2021 20:55
Zie op uw site een aantal gelijke reacties, is er bij u meer gegevens over deze persoon bekend? Hij stelt zich voor als F.A. Boer en is in heel Nederland actief zoals hij zelf aangaf.
De vraag is of het dezelfde persoon is als die van de anderen.
Als wat jij stelt klopt ben je inderdaad opgelicht. Wat mij verbaast is dat er nog steeds mensen intrappen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
14 jul 2021 11:36
Aan het visitekaartje had waarschijnlijk ook niets gehad. Voor een paar euro kan ik ze ook laten maken met alles behalve de waarheid er op.
En een garantiebewijs is ook niet zo moeilijk zelf te maken……

sake1987

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door sake1987 »

Alles inpakken en langs de deuren gaan om hem weer te verkopen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door kuklos »

sake1987 schreef:
14 jul 2021 11:45
Alles inpakken en langs de deuren gaan om hem weer te verkopen.
Hopelijk bedoel je dit cynisch. Zo werkt TS enkel mee aan het nog verder instand houden van deze ellende.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Alverpap schreef:
13 jul 2021 20:55
Ben gisteren opgelicht door een verkoper van Royal Swiss pannenset. Blijkt een goedkope pannenset te zijn waar fors voor betaald moest worden. Hij overhandigde een zgn garantiebewijs, wat achteraf geen enkele waarde blijkt te hebben. Zij visite kaartje heeft hij op een of andere manier weer mee genomen. Dus niet meer te bereiken. Het betrof een aan de deur verkoop, waar je wettelijk gezien een 14 dagen bedenktijd zou hebben. Maar om hier gebruik van te kunnen maken heb ik een adres en telefoon nummer nodig. En dat wordt door de bank niet verstrekt ivm privacy. Politie doet hier niets mee. Zie op uw site een aantal gelijke reacties, is er bij u meer gegevens over deze persoon bekend? Hij stelt zich voor als F.A. Boer en is in heel Nederland actief zoals hij zelf aangaf.
Formeel gezien is het geen oplichting. De verkoper heeft iets te koop aangeboden en u hebt dat gekocht. U praat over een bank. Hebt u dan een machtiging afgegeven of hebt u het geld zelf overgemaakt. Als u een machtiging hebt afgegeven heeft de verkoper toestemming nodig om te mogen incasseren. Dit kunt u bij de bank navragen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Sira »

Het is nog maar de vraag of u bent opgelicht. U vond de verkoper aardig, u vond de pannenset mooi en zelfs de prijs sprak u aan.

Waarom u aan de deur koopt, begrijp ik alleen niet. Zouden ze hier aan de deur komen dan zeg ik "dank u, geen interesse", en informeer voor alle zekerheid de politie. Dit had u ook moeten doen, helemaal als u gemakkelijk over te halen c.q. goedgelovig bent.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U vond de verkoper aardig, u vond de pannenset mooi en zelfs de prijs sprak u aan.
Dat is een aanname.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
14 jul 2021 12:45
Het is nog maar de vraag of u bent opgelicht. U vond de verkoper aardig, u vond de pannenset mooi en zelfs de prijs sprak u aan.
Hierbij laat je natuurlijk wel precies alle overige feiten die op oplichting wijzen buiten beschouwing.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door 16again »

Alverpap schreef:
13 jul 2021 20:55
Het betrof een aan de deur verkoop, waar je wettelijk gezien een 14 dagen bedenktijd zou hebben. Maar om hier gebruik van te kunnen maken heb ik een adres en telefoon nummer nodig. En dat wordt door de bank niet verstrekt ivm privacy.
Hoe is er betaald?
Als je nog kan storneren, doen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Sira »

Bob Schurkjens schreef:
14 jul 2021 12:47
U vond de verkoper aardig, u vond de pannenset mooi en zelfs de prijs sprak u aan.
Dat is een aanname.
Neuh, dit is geen aanname. Als het een onbeschofte verkoper was geweest en een vreselijk lelijke pannenset, was er naar alle waarschijnlijkheid geen koop gedaan. En dat iemand iets dergelijks aan de deur koopt, is mij onbegrijpelijk.
De laatste jaren moeten al veel mensen aan de hand worden genomen op het WWW, maar blijkbaar ook bij deur aan deur verkoop.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jawel hoor, je doet hier een reeks aannames. Niets meer en niets minder.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Laat me raden, hij kwam terug van een beurs en had er nog een paar over.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Sira »

Moneyman schreef:
14 jul 2021 12:47
Sira schreef:
14 jul 2021 12:45
Het is nog maar de vraag of u bent opgelicht. U vond de verkoper aardig, u vond de pannenset mooi en zelfs de prijs sprak u aan.
Hierbij laat je natuurlijk wel precies alle overige feiten die op oplichting wijzen buiten beschouwing.
In wat voor opzicht is er dan sprake van oplichting?

De TS heeft niet iets op internet besteld zonder het artikel te kunnen beoordelen, in dit geval heeft de TS de pannenset kunnen beoordelen, prijs was blijkbaar aantrekkelijk en de koop is gesloten. Dat nu blijkt dat er teveel is betaald voor de pannenset wil nog niet zeggen dat het oplichting is, ik vind dit eerder misleiding. Maar het woord oplichting ligt beter in de mond. Als er werkelijk sprake is van oplichting moet er aangifte gedaan kunnen worden en neem ik aan dat de TS het betaalde kan storneren.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
14 jul 2021 13:11
Moneyman schreef:
14 jul 2021 12:47
Sira schreef:
14 jul 2021 12:45
Het is nog maar de vraag of u bent opgelicht. U vond de verkoper aardig, u vond de pannenset mooi en zelfs de prijs sprak u aan.
Hierbij laat je natuurlijk wel precies alle overige feiten die op oplichting wijzen buiten beschouwing.
In wat voor opzicht is er dan sprake van oplichting?
- set is van veel slechtere kwaliteit dan beloofd;
- er wordt een nep garantiebewijs verstrekt;
- visitekaartje is ineens weer verdwenen;
- bedenktijd kan niet ingeroepen worden --> identiteit ondernemer wordt verdoezeld;
- de colportage regels worden dus aan de laars gelapt;
- en dat is bij deze truc geen toeval maar standaard.

Moet ik nog meer zeggen? :wink:

Plaats reactie