LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ben hem spuugzat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Op 90 graden is beter Witte Angora en de zeef schoonmaken mischien zit die ook vol, tevens meteen even het zeeppoederbakje schoonmaken en je was zal weer lekker ruiken.

Zelf doe ik het niet met citroen maar met 2 flessen azijn en dan op 90 graden.
Ik doe het eens per 3 maanden.

Deurtje natuurlijk altijd open laten staan om te laten luchten.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

witte angora schreef:@ Plumber:

Ik heb sinds 6 jaar een Miele van nu ruim 25 jaar oud (schat ik), nooit problemen mee gehad, altijd schone was. Alleen de laatste tijd ruikt het niet altijd even fris, moet dan een tweede keer wassen, dan is het wel schoon. Maar met een half-langharige kat heb je natuurlijk overal katteharen. Als ik je betoog goed begrijp zou het daar aan kunnen liggen?

Dan haal ik vanmiddag even zo'n bolletje citroensap en draai ik even een lege machine op een graadje of 60. Of 90.
Denk nou niet dat het in een keer gaat.Je hoeft ook niet met een lege mach.te draaien gewoon bij het waspoeder doen.Mach.van 25 jaar oud hadden nog geen vak voor wasverzachter.Heb overigens tig van deze mach.gerepareerd
(en nog) ging meestal om een lager.Kosten tegenwoordig rep.van zulke mach
+/- 45€ dus niet weg doen die Miele.Zo'n oude mach. heeft ook geen zeef.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Plumber is 1 zo'n bolletje met citroensap genoeg ?
Zelf doe ik het met azijn gaat ook prima.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:Plumber is 1 zo'n bolletje met citroensap genoeg ?
Zelf doe ik het met azijn gaat ook prima.
Ik doe het ook al jaren met huishoudazijn, dit is ook nog goed voor de kalkaanslag.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:
Chocomelk schreef:Plumber is 1 zo'n bolletje met citroensap genoeg ?
Zelf doe ik het met azijn gaat ook prima.
Ik doe het ook al jaren met huishoudazijn, dit is ook nog goed voor de kalkaanslag.
Gebruik jij schoonmaakazijn of gewone azijn ?
Ik de gewone.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
nevermind schreef:
Chocomelk schreef:Plumber is 1 zo'n bolletje met citroensap genoeg ?
Zelf doe ik het met azijn gaat ook prima.
Ik doe het ook al jaren met huishoudazijn, dit is ook nog goed voor de kalkaanslag.
Gebruik jij schoonmaakazijn of gewone azijn ?
Ik de gewone.

Schoonmaakazijn, deze is niet zo agressief als de gewone.
Deze gebruik ik ook om kranen schoon te maken.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Plumber
plumber schreef:
witte angora schreef:@ Plumber:

Ik heb sinds 6 jaar een Miele van nu ruim 25 jaar oud (schat ik), nooit problemen mee gehad, altijd schone was. Alleen de laatste tijd ruikt het niet altijd even fris, moet dan een tweede keer wassen, dan is het wel schoon. Maar met een half-langharige kat heb je natuurlijk overal katteharen. Als ik je betoog goed begrijp zou het daar aan kunnen liggen?

Dan haal ik vanmiddag even zo'n bolletje citroensap en draai ik even een lege machine op een graadje of 60. Of 90.
Denk nou niet dat het in een keer gaat.Je hoeft ook niet met een lege mach.te draaien gewoon bij het waspoeder doen.Mach.van 25 jaar oud hadden nog geen vak voor wasverzachter.Heb overigens tig van deze mach.gerepareerd
(en nog) ging meestal om een lager.Kosten tegenwoordig rep.van zulke mach
+/- 45€ dus niet weg doen die Miele.Zo'n oude mach. heeft ook geen zeef.
Ok, dan zal deze iets jonger zijn, hij heeft wel een vak voor de wasverzachter, en een zeef.

Maar toen ik hem kocht kwam hij bij een handelaar vandaan die ze helemaal uit elkaar haalt en reviseert, desnoods maakt hij van twee kapotte machines één goede. Dus deze gaat nog wel een tijdje mee.

Maar dat hij 6 jaar geleden bij aankoop 7 jaar oud was, zoals die man zei, dat lijkt me niet. Het is een Special Electronic W752.

@ Chocomelk:

Het vak van de zeep/wasmiddel en zeef maak ik regelmatig schoon, daar zit het probleem niet zo in denk ik. Maar ik kan hem inderdaad vanmiddag eens een keertje leeg op 90 graden draaien met wat azijn, misschien dat er intussen toch weer wat aan bacteriegroei is ontstaan, ik was normaal op 40%.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Witte Angora zelf was ik ook heel veel op 40 graden, de meeste was eigenlijk.
Heb eens per week een wasmachine met was voor 60 graden maar op 90 graden was ik dus nooit vandaar dat ik het eens per 3/4 maanden doe een lege trommel draaien met azijn op 90 graden vanwege bacterieen etc.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:Witte Angora zelf was ik ook heel veel op 40 graden, de meeste was eigenlijk.
Heb eens per week een wasmachine met was voor 60 graden maar op 90 graden was ik dus nooit vandaar dat ik het eens per 3/4 maanden doe een lege trommel draaien met azijn op 90 graden vanwege bacterieen etc.
Ok, bedankt voor je tip, heb hem al aanstaan, ben benieuwd of ik van de week het verschil al merk, of dat er meer maatregelen nodig zijn. Maar de tip van Plumber zal ik zeker toe gaan passen, wie weet of dat ook dat helpt.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

Azijn gebruik je voor ontkalken niet om schoon te maken.
Wat je moet doen bij gebruik van azijn en wat de meeste niet doen
is om hem tijdens het wassen stil te zetten voordat hij pompt en hem
dan een paar uur te laten staan zodat het azijn zijn werk kan doen.

w.a Bouwjaar mach. is 1986

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Plumber, als het bouwjaar 1986 is, had ik de leeftijd dus toch wel goed ingeschat. Maar goed, het ding werkt perfect, al 6 jaar, dus het praatje van die handelaar dat hij toen een jaar of 7 jaar oud zou zijn, is hem vergeven. En misschien bedoelde hij wel een jaar of 17, dat de '10' weg viel, dan klopt het wel redelijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Seconds-out, mijn wasmachine stinkt dan nooit maar heb altijd het deurtje open staan om te luchten.
Ik doe geen enkele was op 90 graden dus ééns per 3/4 maanden laat ik hem een programma doen van 90 graden zonder was + azijn, dit doe ik al jaaaaaren.

En wasmiddel gaat bij mij ook in een bolletje op het wasgoed maar dat pas sinds de vloeibare in overvloed is.
Jaaaren geleden toen er nog voornamelijk waspoeder was deed ik het gewoon in het bakje wat daar voor bestemd is.

En die 2 flessen azijn ééns per 3/4 maanden dat kost me de kop niet hoor. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
Blijven jullie allemaal maar lekker knoeien, ik weet WEL beter. :mrgreen:
Vertel !
Behalve dan dat je het wasmiddel op het wasgoed doet.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

Water in de wasmach.staat niet stil hoor gaat behoorlijk te keer.
Nooit op de bodem van de trommel let wel de trommel die stil staat
waar de wastrommel in draaid aangekoekt wasmiddel gevonden en
ik heb er toch heel wat uit elkaar gehaald.Maar evenzo goed vind ik het jammer
dat seconds-out nu pas met die gouden tip komt want dat had mij een hoop
werk gescheeld en had ik meer kunnen verdienen.
Man ga toch het dak op met je wijsheid.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door lazylois »

Aanschaf wasmachine, droogtrommel, wasmiddelen etc. volgens mij is de wasserette goedkoper.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor de ongelovigen>>> laat maar eens een druppel vloeibaar wasmiddel opdrogen..bijvoorbeeld een gemorste druppel op de fles.
Probeer het dan maar eens na een week te verwijderen, dat lukt je wel, maar dan moet je hard poetsen
Seconds, ik geloof je onmiddelijk, en toch klopt het niet. Immers, het na het wassen met wasmiddel wordt er hoe dan ook een aantal keren gespoeld met schoon water. En of het wasmiddel nu rechtstreeks op de was kwam, of via de spoelbak, het moet hoe dan ook weggespoeld worden, liefst tot er niks meer in het wasgoed zit.

Het kan best zijn dat er, door te weinig spoelen/zuinigheid met water, restanten wasmiddel achterblijven. Maar dan maakt het m.i. niet uit hoe het in de trommel kwam.

Gesloten