LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ben hem spuugzat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedoel dus>>> als je bijvoorbeeld de afwas doet is je bord toch ook schoon genoeg om weer van te eten?
Jawel, maar als je dat schone bord na de afwas afdroogt, gebruik je toch ook niet dag in, dag uit, week in, week uit, dezelfde theedoek? Je zou zeggen dat die niet vies kan worden van schone vaat, maar toch...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
nevermind schreef:
Maar ik was altijd op 40 graden,
Volgens mij, is dit de oorzaak.

Was je dan geen witte was op 90 graden?
Nope. De witte was die ik heb mag officieel niet hoger dan met 40% graden gewassen. En dan is het verschil met 90 graden wel erg veel.

Ik bedoelde ook geen kledingstukken maar bv. witte lakens, theedoeken en dit soort, wordt zonder op hoge temperaturen te wassen niet schoon.
Dus ik heb zeker 5 theedoeken per week nodig, en deze moeten dan met 90 graden gewassen worden.

Misschien nog hier wat informatie:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/ ... assen.html

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Ho ho een theedoek wordt en blijft lang nat en wordt een beetje vies door gebruik. Als je het goed wilt doen, moet je ook elke dag een schone theedoek gebruiken (bij mij dus maar 1 keer in de week....)
Een ideale voedingsbodem voor bacterien (net zoals vaatdoekjes)
En daar zit dus de clou met de was. Die blijft altijd een tijdje vochtig, of het nu de handdoeken, de theedoeken, of de kleding die nat is na het sporten, zeg maar. En daar komt dus bacteriegroei vandaan. En om nu alles meteen nadat het nat is in de machine te stoppen en te wassen... dan mag ik er wel een machine of drie naast zetten, denk ik.

En ja, als je alleen bent, voordat je voldoende wasgoed hebt om een trommel redelijk vol te hebben, dan ben je ook wel een paar dagen verder.

Daarom ben ik echt niet blij dat veel machines een capaciteit van 6 of 7 kilo hebben, die van mij kan maximaal 5 kilo aan, maar als die ooit aan vervanging toe is moet ik nog langer wasgoed opsparen alvorens ik kan wassen. Maar dan moet je dat wasgoed wel hebben.

Eigenlijk zouden, naar mijn mening, fabrikanten er eens over moeten denken machines van 3 kilo te gaan maken, er komen steeds meer éénpersoonshuishoudens, dus markt voldoende zou je zeggen. En ook een tweepersoonshuishouden lijkt me daar aardig mee overweg te kunnen.

Maar ja, wie ben ik.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Er zijn machines met minder dan 5 kilo in de handel.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

nevermind schreef:Er zijn machines met minder dan 5 kilo in de handel.
Ok, dat wist ik niet. Tenminste, ik zie ze nooit staan bij de MM en andere witgoedhandelaren/dozenschuivers.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

De was hoeft ook niet steriel te worden, dat zal niet gaan lukken. Maar het is een feit dat was kan gaan stinken door bacteriegroei. En af en toe even flink met de bezem er door heen, om die bacteriën tegen te gaan, kan goed helpen.

Maar hoe het ook zij, een rondje lege trommel op 90 graden heeft wel geholpen om de was toch een slagje frisser te maken dan daarvoor het geval was.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
nevermind schreef:Er zijn machines met minder dan 5 kilo in de handel.
Ok, dat wist ik niet. Tenminste, ik zie ze nooit staan bij de MM en andere witgoedhandelaren/dozenschuivers.
Ik weet niet of MM deze ook heeft, maar google op wasmachine 3 kg.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben net gaan kijken naar machines met een vulinhoud van minder dan 5 kg.

http://www.vergelijk.nl/wasmachine/f/ca ... ?view=grid

In de categorie 2-4 kg staan twee Candys, toe maar... :lol:
De derde is een Elektrolux, maar het bedieningspaneel is uitsluitend in het Frans.

Datzelfde vind je in de categorie 4-6 kg. Er zijn in hoofdzaak twee merken die machines leveren met een inhoud van 4,5 kilo, de Italiaanse Bosch, waarvan MM meteen al zegt dat je dat beslist niet moet nemen, en Siemens. Van beiden zijn er meerdere exemplaren. Maar bij de Siemens staat ook vermeld dat het bedieningspaneel uitsluitend in het Frans is.

Heel veel meer is er niet. Jawel, van 5 kg en meer. Maar ik wil dus minder.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er bestaat geen Italiaanse Bosch. De Bosch tot 5 kilo komt gewoon uit Duitsland:

http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/bos ... 40/952716/

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:Er bestaat geen Italiaanse Bosch. De Bosch tot 5 kilo komt gewoon uit Duitsland:

http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/bos ... 40/952716/
Toch wel. Die met Bosch in rode letters komt uit Duitsland, en is Duitse degelijkheid. Die met Bosch in zwart/grijze letters komt uit Italië.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

witte angora schreef:Ik ben net gaan kijken naar machines met een vulinhoud van minder dan 5 kg.

http://www.vergelijk.nl/wasmachine/f/ca ... ?view=grid

In de categorie 2-4 kg staan twee Candys, toe maar... :lol:
De derde is een Elektrolux, maar het bedieningspaneel is uitsluitend in het Frans.

Datzelfde vind je in de categorie 4-6 kg. Er zijn in hoofdzaak twee merken die machines leveren met een inhoud van 4,5 kilo, de Italiaanse Bosch, waarvan MM meteen al zegt dat je dat beslist niet moet nemen, en Siemens. Van beiden zijn er meerdere exemplaren. Maar bij de Siemens staat ook vermeld dat het bedieningspaneel uitsluitend in het Frans is
Heel veel meer is er niet. Jawel, van 5 kg en meer. Maar ik wil dus minder.
http://www.outletplanet.nl/clatronic-mw ... aign=26602

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Plumber:

*LOL* En toch is het niet eens zo'n gek idee, in ieder geval voor de witte was, want dat zijn 3 t-shirts en één overhemd per week.

Ik zal van de week eens de campingshop binnen lopen, gewoon eens kijken, wie weet?

*Edit* Als je dacht dat er maar ééntje bestaat?

http://www.twenga.nl/dir-Huishoudelijk, ... wasmachine

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:

Ik bedoelde ook geen kledingstukken maar bv. witte lakens, theedoeken en dit soort, wordt zonder op hoge temperaturen te wassen niet schoon.
Dus ik heb zeker 5 theedoeken per week nodig, en deze moeten dan met 90 graden gewassen worden.

Misschien nog hier wat informatie:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/ ... assen.html

Theedoeken worden bij mij wel schoon op 60 graden maar die zijn ook niet echt vuil als ze de was in gaan.
Witte lakens die heb ik niet eens in huis.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
nevermind schreef:

Ik bedoelde ook geen kledingstukken maar bv. witte lakens, theedoeken en dit soort, wordt zonder op hoge temperaturen te wassen niet schoon.
Dus ik heb zeker 5 theedoeken per week nodig, en deze moeten dan met 90 graden gewassen worden.

Misschien nog hier wat informatie:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/ ... assen.html

Theedoeken worden bij mij wel schoon op 60 graden maar die zijn ook niet echt vuil als ze de was in gaan.
Witte lakens die heb ik niet eens in huis.

Dan heb je geen kinderen welke afwassen en afdrogen, dan wordt er niets schoon met 60 graden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:

Dan heb je geen kinderen welke afwassen en afdrogen, dan wordt er niets schoon met 60 graden.
Heb wel kinderen maar ook een vaatwasser. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
nevermind schreef:

Dan heb je geen kinderen welke afwassen en afdrogen, dan wordt er niets schoon met 60 graden.
Heb wel kinderen maar ook een vaatwasser. :wink:
Dan klopt het toch, wat ik schrijf:
Dan heb je geen kinderen welke afwassen en afdrogen :wink:

Gesloten