LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ben hem spuugzat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Renske99 »

Een leuk verhaal over wasmachines

Mijn allereerste wasmachine was een zanussi, ding deed 14 jaar trouwe dienst en gaf toen de geest.
Ik vond het nogal wat 14 jaar voor zo'n goedkoop ding.

Ondertussen behoorlijk gezinsuitbreiding gehad, dus dachten we, als we nou een duurdere machine nemen want hij zal meer werk moeten verrichten ondertussen.
We kozen een AEG, laat je immers nooit in de steek, helaas, ik had pech al binnen een jaar was de eerste reparatie een feit, elk half jaar zo'n beetje liet hij me wel in de steek, na een jaar of 4 heb ik het maar gelaten voor wat het was, hij was kennelijk niet te redden.

Ik dacht, ik ga weer voor een simpele zanussi, lekker goedkoop en dan zie ik wel waar het schip strand.
De verkoper in de winkel adviseerde met klem een bosch, had zijn moeder ook en de knoppen tikten zo mooi.
Dat kan me geen moer schelen, een wasmachine moet wassen, hoe de knoppen tikken of juist niet boeit me niet.

Dus toch voor een bosch gekozen, het ding beviel me zooooo slecht, was die er stinkend uit kwam, witte was vertoonden zwarte vegen die je er overigens nooit meer uit krijgt, net of heb je je achterste ermee afgeveegt na een grote boodschap, het koste me mijn dure vitrage want zo hang ik die never nooit meer op.
De monteur van de winkel erbij, het zou aan de waterstand liggen, de waterstand verhoogt, dit hielp niet.
Nog een keer een monteur erbij, nee mevrouw het ligt aan uw wasmiddel en u moet de machine regelmatig schoonmaken door hem leeg op een heet programma met bleekwater uit te koken.
Nu je wilt niet weten hoe je wasgoed daarna stinkt, dus ook dat was de oplossing niet, de wasmachine uitgekookt met een vaatwasblokje, met soda enz. enz. niks helpt de was blijft stinken en witte was durf ik er niet in te doen.

De monteur van bosch zelf erbij, de wasmachine was inmiddels 2 jaar oud, nee mevr. dit kan echt niet, u krijgt een nieuwe wasmachine daarvoor moet u wel bijbetalen.
Nou op zich een prima aanbod natuurlijk en op zich was ik eerst best blij dat de klachten serieus genomen werden.
Ik hield me netjes aan alle regels, niet teveel wasmiddel, 1x per week uitkoken met soda, de rubberrand schoon maken (want daar drijft altijd de wereld aan zwarte drab) tig keer naspoelen zodat ook de zwarte drab uit de trommel (of net daaronder) omhoog kan komen, oude doek erin en hopen dat ik er veel plezier van zal hebben.

Menig keer stond ik te vloeken en tieren want weer mijn was stinkt naar het riool als het gewassen is, daarom een scheut wasverzachter erbij voor de geur, de machine nog vaker schoon maken, de rand elke dag uitnemen enz. enz.
Kortom in plaats van dat het ding me werk uit handen neemt, heb ik er veel werk van.

Nu is de "nieuwe" machine 4 jaar oud, sinds de zomer maakte hij kabaal voor 10, net of sta je op schiphol tussen de opstijgende vliegtuigen.
Ik had zoiets van ga maar hemelen rottig stinkding, maar tot gister heeft ie het gedaan.
Nee daar klaag ik niet over, ben eigenlijk hartstikke blij dat het vieze ding nu eindelijk opgeeft.

Ik wil eindelijk van het gezeur van vies stinkend wasgoed af.

Nu heb ik hier even terug gelezen, ik dacht ik ga dit keer maar voor een miele dan ben ik van het gezeur af.
Ik heb het idee dat machines vroeger toch wel langer meegingen als vandaag de dag.
Al die nieuwe snufjes en technieken verkorten de levensduur van je machine, het 1 gaat ten koste van het ander.
Zelfs over miele lees ik berichten die niet zo positief zijn, natuurlijk net als bij andere merken, ook logisch, zoveel mensen zoveel wensen.

Ik ga nog even ernstig nadenken wat ik ga aanschaffen en hoop dat ik nu een machine tref die het en langer uithoud en een goed was resultaat geeft, schoon en fris ruikend, dat laatste vind ik nog belangrijker dan de levensduur eigenlijk.

pera

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door pera »

Wat een mooi kerstverhaal zeg :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door sephora30 »

Vrijdag een machine van Samsung gekocht, 350 eurootjes incl bezorgen en installeren.

Tot nu toe ben ik er weg van.

Weet je trouwens dat er ook 'nep' Bosch bestaat?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Sephora

Gefeli met je nieuwe machine. Ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben.
Bedoel je deze nep-Bosch? http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/471/471858.gif

@ topicstarter
Veel problemen met stank ontstaan door het altijd wassen op 30 of 40 graden.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Remster »

Hier ook blij met een Samsung van rond de 350,-. Heb 'm gekocht mede naar aanleiding van een enorme reeks overwegend positieve reviews op internet. Draait nu ongeveer een jaar zonder enig probleem. De toekomst zal uitwijzen hoe lang ie het volhoudt, maar vooralsnog ben ik zeer tevreden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dank je Bobs churkjens, ik hoop het ook.

En nee, ik bedoel apparaten waar gewoon Bosch opstaat, maar dan in een andere kleur. Dat zijn niet de oorspronkelijke Bosch apparaten. Al dus de medewerker van Its.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, MM vertelde hetzelfde verhaal. Als de naam Bosch in zwarte letters staat, dan is het een Italiaans prul, staat de naam in rode letters, dan is het de originele Duitse degelijkheid. MM heeft de Italiaanse Bosch ten zeerste afgeraden, andere merken scoren aanzienlijk beter dan dat ding.

stofzuigertje

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Renske,

Jou verhaal is leuk om te lezen maar een nieuwe machine is ook zuiniger met stroom en water..
En dus moet je ook minder zeep gebruiken want de Water/Zeep verhouding moet kloppen dus een stinkende machine heeft meestal teveel zeep gehad en dat klinkt raar maar daardoor gaat het juist plakken en rotten....

Probeer eens de helft en als niet schoon iets meer...
Beter 1x met tekort zeep dan jarenlang dure zeep verspillen.

Jammer dat je zoveel pech had met de opvolgers maar soms is een goedkopere die in massa gemaakt word beter dan een duurder nog niet uitontwikkeld model.

Elk merk heeft wel eens een mis model, zelfs het dure Miele maar die lossen het geruisloos op via perfecte garantie.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Renske99 »

Bob Schurkjens schreef:@ Sephora

Gefeli met je nieuwe machine. Ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben.
Bedoel je deze nep-Bosch? http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/471/471858.gif

@ topicstarter
Veel problemen met stank ontstaan door het altijd wassen op 30 of 40 graden.
joepie ik had dan een italiaanse prul, bosch in donkergrijze letters met daarachter lichter en schuingedrukt het type.

Dat de stank problemen ontstaan met koud wassen (30 en 40 graden) dat zou kunnen, maar het ding wordt eens per week uitgekookt met soda, de rubber rand bij de deur maak ik elke dag schoon net als het glazen deurtje.
Het teveel aan vloeibaar wasmiddel dat zou best kunnen wasmiddelen tegenwoordig zijn veelal vloeibaar en vooral vetter dan vroeger, maar of dat nou het werkelijke stankprobleem veroorzaakt kan ik me niet voorstellen.

Men pleit voor kleine flesjes wasmiddel, weinig wasmiddel en vooral koud wassen om energie te besparen, al met al kan dit volgens mij nooit een voorbeeldig was resultaat opleveren, bacterien of vlooien gaan nl. niet dood op een koude temperatuur, wel op 60 graden en sowieso handdoeken en ondergoed wordt hier op 60 graden gewassen.

Nadat ik paardendekens en hondenbedden gewassen heb wordt de machine van binnen uitgekookt zonder was, met soda, daarna wordt ie nog 4 a 5 x doorgespoeld waarvan de laatste spoeling met een oude doek, dit alles zonder wasmiddel enkel met soda.

Vandaag heeft mijn allerliefste buuf even een wasje voor me gedraaid, want ja als je wasmachine het begeeft heb je natuurlijk altijd (natte) was liggen.
Zij heeft mijn handdoeken (waar echt hele natte bij zaten omdat we de oude zijn zeef hebben verwijderd (die niet vuil was en dat is ook onmogelijk want een euro zou er nog door verdwijnen), gewoon met een half bolletje vloeibaar wasmiddel van mezelf, op 40 graden vertelde ze achteraf, maar man wat heb ik staan genieten, mijn was rook voor het eerst sinds jaren naar wasmiddel en niet naar het riool.
Zou zo haar oude wasmachine van minimaal 20 jaar overnemen, al was het enkel maar voor de frisheid :D

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

Je hebt van die bolletjes citroensap bij de super.
Probeer eens bij de wasverzachter/wasmiddel een
flinke scheut citroensap te doen en ik denk dat het
euvel dan verholpen is.

Cubitus
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2011 11:56

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Cubitus »

Citroensap, vaatwasblokjes, uitkoken, soda, bleek............al die ellende omdat die nieuwe machines zuiniger met water moeten zijn??? Wassen doe je met water en zeep en van beide moet er gewoon genoeg zijn.
Ik was nu met een 25 jaar oude ruton en gebruik geen van de bovengenoemde lapmiddelen.
Gewoon het deurtje open laten na het wassen en zo nu en dan de wasmiddellade schoonmaken.
Verder draai ik regelmatig een was op 60 of 90 graden (witte was, beddengoed, ondergoed) en heb nooit stinkende was..........
Ik gebruik vloeibaar wasmiddel in een bolletje, meestal una van de aldi en gebruik alleen poeder als ik wil voorwassen.
Ik heb echt het idee dat het kwalen zijn van zuinige nieuwe machines............. :?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

Nou hier zijn dus de deskundigen aan het woord

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Gewoon het deurtje open laten na het wassen en zo nu en dan de wasmiddellade schoonmaken.
Verder draai ik regelmatig een was op 60 of 90 graden (witte was, beddengoed, ondergoed) en heb nooit stinkende was..........
En niet vergeten, tijdelijk ook het zeef schoonmaken.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door Renske99 »

seconds-out,

Al het wasmiddel gaat hier in de trommel op de was, na de was blijft het deurtje open.
Dus nee voor mijn oude bosch werkte dat niet hoor.
Heb ook nog nooit eerder een wasmachine gehad die ik schoon moest maken, mijn oude zanussi niet, mijn aeg niet, dat is me aangeraden door de bosch mensen.
Het overtollige wasmiddel in combi met vuil daar geloof ik niet meer zo in, immers het ding wordt wekelijks met soda uitgekookt, nagespoeld en helemaal uitgenomen.
Het probleem speelde al bij de eerste bosch, stinkende was, witte was met zwarte vegen echt niet acceptabel.
Toen ik de nieuwe bosch kreeg had ik de hoop dat het over zou zijn, maar helaas ook met deze machine vanaf dag 1 problemen wat stinkende en vuile was aangaat.

Mijn vriendin had een bosch en klaagde over dezelfde problemen, je kan het duurste en lekkerst ruikende wasmiddel erin gooien, je was stinkt naar het riool.
Vriendin heeft het ding er allang uitgegooid.

Nee ik vermoed echt dat het aan de bosch ligt, mogelijk een bepaald type, maar geloof me, je baald keer op keer als je de stinkende was ophangt.

Met de eerdere machines nooit problemen gehad wat stinkende was en vuile was betreft, zelfde manier van wassen en de machines werden nooit zo schoongemaakt als dat ik eenmaal per week met de bosch moest doen.

Heb nu toch uiteindelijk voor een miele gekozen en ben heel benieuwd hoe dit zal gaan.
Mijn voorwaarde is 7 kg en een kort programma.
Dit had de bosch ook niet, maar mijn mening is dat als was er na een uur niet schoon uitkomt dan ook na 2,5 uur niet.
Je hebt immers vaker kleding die je na 1x dragen even wilt wassen voor de frisheid, niet omdat het echt vuil is.

Ik heb nog gedacht dat het aan het wassen van de paardendekens en hondenkussens zou liggen, maar echt niet hoor, dit deed ik in de oude machines ook gewoon, daarna moet je natuurlijk de machine wel schoonmaken i.v.m. de haren die achterblijven, maar dat lijkt me logisch.

Een andere vriendin van me heeft een miele, wast er ook de paardenspullen en hondenspullen mee, haar rubberrand ziet zwart van het vuil omdat ze gewoon vergeet de boel schoon te maken, maar haar was komt er gewoon fris en schoon uit, dat is waar ik na al die jaren heel erg naar verlang.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb nog gedacht dat het aan het wassen van de paardendekens en hondenkussens zou liggen, maar echt niet hoor, dit deed ik in de oude machines ook gewoon, daarna moet je natuurlijk de machine wel schoonmaken i.v.m. de haren die achterblijven, maar dat lijkt me logisch.
Is het geen optie, om de oude machine alleen voor de paardendekens en hondenkussens te gebruiken?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door plumber »

Vermoed zelf dat het wel degelijk aan het wassen van de paardedeken en
hondenkussen ligt,de haren blijven nml.overal aan hangen.Een of twee keer in de wasmach.wassen van een ander zal altijd een ander resultaat opleveren
totdat je het lang genoeg doet dan zal het ook daar gaan stinken.
Citroensap heeft de eigenschap om los te weken en te ontvetten vandaar mijn advies.Vind trouwens het advies van nevermind ook een hele goede maar zou er voor de zekerheid toch citroensap bij doen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ben hem spuugzat

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Plumber:

Ik heb sinds 6 jaar een Miele van nu ruim 25 jaar oud (schat ik), nooit problemen mee gehad, altijd schone was. Alleen de laatste tijd ruikt het niet altijd even fris, moet dan een tweede keer wassen, dan is het wel schoon. Maar met een half-langharige kat heb je natuurlijk overal katteharen. Als ik je betoog goed begrijp zou het daar aan kunnen liggen?

Dan haal ik vanmiddag even zo'n bolletje citroensap en draai ik even een lege machine op een graadje of 60. Of 90.

Gesloten