Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Giovani74

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door Giovani74 » 17 dec 2007 13:07

Bedankt voor je reactie aanbod.

Als deze pannenset echt voor 70 euro aan de handel wordt verkocht, dan lijkt me het niet helemaal pluis dat ze beweren dat die 1500 euro kost.

Dus ik zeg niet dat het slechte pannen zijn, ik zeg wel dat de prijzen die ze vermelden onjuist zijn. En dus is er volgens mij sprake van bewuste oplichting.

Enfin, ik heb deze zaak inmiddels aangekaart bij Tros opgelicht. Eens kijken wat zij er van zeggen.

aanbod

Ongelezen bericht door aanbod » 17 dec 2007 13:09

Geef dan alle reactie van deze site ook mee. Zodat ze een goed beeld kunnen krijgen wat er leeft.

Groetjes en succes maar weer

Giovani74

Ongelezen bericht door Giovani74 » 17 dec 2007 19:10

Ik kwam deze site nog tegen op het Kassa Vara forum:
http://berghauspannenmisleiding.blogspot.com/

Erg interessant! zo te zien zal het balletje nu wel gaan rollen. ik ben benieuwd.

ridijuul

Ongelezen bericht door ridijuul » 14 jan 2008 11:45

Al eerder postte ik over nieuwe dekseldoppen die ik in Soesterberg had opgevraagd. Ik moest één exemplaar opsturen en kreeg er vervolgens vijf nieuwe retour. Ik had ook om extra exemplaren gevraagd. Dus ik kan voorlopig weer vooruit met mijn pannen. Die overigens nog steeds goed bevallen.

Wat de aanschafprijs betreft: ik heb de Berghauspannen in 2006 bij ECI gekocht voor EUR 179 en kreeg er een gratis messenset bij.

OPELKPOTJE

Ongelezen bericht door OPELKPOTJE » 23 jan 2008 22:02

Vandaag bij thuis komst geconfronteerd met een Berghaus pannenset. Mijn lief had deze gekocht in een enthousiaste bui..200 eurootjes..
Ik zag het al toen ik de verpakking opende, de handvaten van ECHT pvc ipv ABS kunststof of een andere kwalitatieve samenstelling. Geen RVS schroefjes.. Een temperatuur meter in de deksel. Echt China dus..Ben zelf inkoper van o.a. kunststoffen producten e.d. en herken troep gelijk.
2 weken opzicht had de beste man gezegd..geen mobiel nummer natuurlijk maar daar kijk je in je entousiasme ook overheen.

Wie o wie heeft dit in Deventer ook gehad en bezit het telefoonnummer van deze man?

Op basis van de wet Colportage gaan wij wel aangifte doen. Niet zo zeer vanwege het geld maar wel vanwege het feit dat deze mensen zonder Ventvergunning en op basis van valse voorwendselen in de privesfeer spullen aan je verkopen. Dit is wettelijk niet toegestaan. Ook Berghaus zelf is niet geheel vrij van blaam. Het achter gelate kaartje bevat alleen de gegevens van hen, indien zij dit niet wensen dienen zij volledig mee te werken aan de zoektocht naar de malefide handelaren. Wij noemen dat ook wel merkbescherming. ( als je dan toch zo overtuigd bent van je eigen merk en kwaliteit....)

Radar doe er wat mee en voorkom dat meer mensen de hond in de pot vinden. Ondanks dat er op elk potje ( OPELKPOTJE) een dekseltje past..is dit dekseltje te duur!

gegroet,
B

jacqie23

Ongelezen bericht door jacqie23 » 08 feb 2008 19:38

ben net door zo'n zelfde truck opgelicht door een meneer van deze firma zelfde verhaal nu GLOBAL MESSENSETS EN PORSCHE MESSENSETS :( ze zijn niet echt maar dat zie je pas als je thuiskomt dan neemt hij zijn telefoon niet meer op, zou morgen om 5 uur terugkomen ik hoop maar dat hij het doet maar heb er niet veel hoop op. Voel me stom heb nog gevraagd zijn toch wel echt? opdruk staat op de andere kant, gewicht messen is niet gelijk, tanding broodmes zit aan de andere kant kortom nep!!! Meneer zijn nummer is 06-50448484 rijdt nu in zwarte renault megane (gehuurd) en is op weg naar de huishoudbeurs je bent gewaarschuwd!! Achter in de 20 zwart haar slank goed gekleed en natuurlijk een snelle babbel.

jacqie23

Ongelezen bericht door jacqie23 » 08 feb 2008 19:40

Zou aangifte bij de politie nog zin hebben?

odo

Ongelezen bericht door odo » 08 feb 2008 22:36

Is een global messenset vanuit de achterbak een betere of slechtere koop dan vanuit een winkeltje op de PC Hooftstr.? Orgineel: met honderd euri per mes loop je ´n hoop echt goed spul voorbij. Imitatie: de meeste global messen staan te pronken in een trendy messenblokje op het aanrecht. Wat maakt het dan uit of het orgineel is of imitatie? Alleen de prijs...
Alvast een tip: pas ook goed op voor Wedgewood en Creuset pannen.

jacqie23

Ongelezen bericht door jacqie23 » 09 feb 2008 10:36

beetje flauw antwoord als ik een messenset koop gebruik ik hem ook en deze snijdt voor geen meter in vergelijking met echte global die ik ook regelmatig gebruik!

odo

Ongelezen bericht door odo » 10 feb 2008 01:51

Global is echt een status-symbool en daardoor een doelwit voor imitatie. Net als horloges van Rolex en zonnebrillen van Serengetti. Je kunt op de vingers natellen dat merken als AGA, Wegdwood, Nikon, Chanel ook aan de beurt komen.

In Nederland is weinig aandacht voor de bestrijding van namaak. Bij mijn weten kan alleen de producent of vertegenwoordiging melding doen van schending van patent- of merkrecht.

Handig is als de producent weet waar en door wie de namaakspullen worden aangeboden.

Johan1

Ongelezen bericht door Johan1 » 18 feb 2008 01:20

IK HEB OOK DE PANNENSET GEKOCHT OP STRAAT,HEB ER GEEN SPIJT VAN MET DE POTTEN IS NIKS MIS, STEEK DE DEKSELS NIET IN DE VAATWAS EN ALLES IS OK.MIJN VRIEDIN HAD TWEE KNOPPEN KAPOT EEN MAILTJE
NAAR [email protected] EN DE ZELFDE DAG WERD IK OPGEBELD.(HEEL VRIENDELIJKE MENEER) :DRIE DAGEN LATER HAD ZE POTTEN VAN BERGHAUS MET KNOPPEN VAN BERGHOFF ZONDER GARANTIE BEWIJS. :lol: MIJ HOOR JE NIET KLAGEN 'K HEB DAN MAAR DE FOLDER GEVRAAGD WAND DE MICRO VEZEL DOEKEN ZIJN ZO GOED DAT IK ER ZOU WILLEN BIJBESTELLEN.DE SERVICE IS UITSTEKEND.EEN GOEDE RAAD KOOP MET EEN GARANTIE BEWIJS BIJ DE JUISTE VERKOPER
GROETEN
JOHAN :wink:

seeling

Ongelezen bericht door seeling » 19 feb 2008 13:51

Hallo jacqie23

Ik zou zeker aangifte doen bij de politie.

Hier hoef je zeker geen producent of vertegenwoordiging voor te zijn. In het geval van imitatie Global raad ik je aan contact op te nemen met de importeur La Cucina Import BV. Zie hiervoor ook http://www.lacucina.nl/imitatie.php

Ook ik ben bekend met het heerschap van rond de 30 met donker haar rijdend in een in Duitsland gehuurde grote Renault. Hij is al een aantal jaren actief in deze regio. Hij verkoopt ook Berghaus rotzooi.

De politie was blij met mijn aangifte. Wie weet helpt het, hoe meer aangiftes hoe beter. Dus doen!

De messen zijn trouwens echt rotzooi.

Succes!

gp016

Ongelezen bericht door gp016 » 22 feb 2008 16:22

Een collega van mij heeft gisteren een koopje gedaan. Heeft zeker € 1000 winst geboekt. Is zelf een slimme zakenman.
Totdat hij gingen googelen op de naam berghaus en bij radar terecht kwam.
Ik hoop dat hij ons een keer uitnodigd om te komen eten, wil deze superpannen wel eens zien.
Dick veel plezier in Israel en tot ziens

dijne

Ongelezen bericht door dijne » 26 feb 2008 21:08

Berlaar , België

Gisteren hetzelfde meegemaakt met een verkoper die zogezegd van een beurs kwam en redelijk glad van tong deze **** aan mij probeerde te verkopen. Ik was aan het werk en hij kwam gewoon de zaak binnen en wou de manager spreken .
Na gezever ben ik even buiten een kijkje gaan nemen in zijn kofferbak (zilverkleurige BMW break , nieuw model met duitse nummerplaat)
Hij had 2 pottensets bij en 3 messensets en zou ze aan mij willen verkopen voor de prijs van 1 mesenset (695 €)
Ik heb dan even gebeld naar men vriendin om eens te googelen en zij kwam meteen op deze reacties terecht :) , waarvoor mijn dank.
Ben dan terug naar buiten gegaan en heb hem vriendelijk verzocht om de zaak te verlaten aangezien ik al kwalitatief goede kookpotten had en met deze niets kon doen .
Meteen heb ik de politie ook ingelicht met een verwijzing naar deze website . Zij zullen het nodige doen !
Beschrijving van de man : rond de 32 , zwart kort haar , zwarte lange geklede jas , burberry hemdje roos geruit , gewone tint , gave huid in gezicht.
1 opmerking , heb zelf de potten vastgehad en moet zeggen dat het volgens mij prijs/kwaliteit een goede prijs is als je ze voor minder dan 100 € kan kopen . Blijft natuurlijk de manier waarop deze mensen het aanpakken om toch maar te kunnen verkopen .

Groetjes uit België

kadir

Ongelezen bericht door kadir » 02 mar 2008 16:03

hallo,gisteren heb ik ook twee pannensets gekocht voor €150 voor de twee maar ziet er goed uit .verkoper was een nederlander rijdt met een opel vectra en hij kan goed uitleggen .op dat moment dacht dat ik een koopje had gedaan tot ik hier terecht kom.mijn raad is voor dat je iets koop even googlen .groetjes uit belgie

yc

Ongelezen bericht door yc » 04 mar 2008 15:25

Vandaag 4 maart 2008 Tilburg kwam er bij ons in de keuken ook een man binnen.DIe vertelde dat hij nog 1 pannenset had van AMC en 2 messensets.
De pannenset kost normaal rond de 1500euro en nu maar 140 euro!
EN de messenset koste 60 euro.
Deze pannen en messenset was over van modelhuis die nieuw gebouwt werden. Hij mocht deze van zijn vader goedkoop wegdoen aan een bejaarden tehuis en dan vooral de keuken.
We hadden wel interesse, toen we vroegen of het niet van de vrachtwagen was gevallen kregen we ineens 2 messen sets er gratis bij.
Dus hoefde we maar 140 euro te betalen voor de pannenset en 2 messensets.
Zijn naamkaartje had hij niet bij, maar zou hij gaan halen!
Een collega heeft ondertussen het nummerbord genoteerd van zijn vw golf(nieuwmodel) bwj 2005! Kleur zilverachtig /goudkleurig! Kenteken 49-rg-bp.
Hij heeft zijn 140 euro gehad en het naamkaartje heeft hij snel afgegeven bij de receptie en is er vandoor gegaan.
Weet iemand misschien hoe je achter de naam kunt komen die bij dit nummerbord hoort?
Hij was 170 lang , zwart/bruin stekeltjes haar, colbertje met blouse aan.
En kwam soms heel enthousiast over, prate heel hard en hield regelmatig zijn hand voor zijn mond als hij moest praten! Zenuwachtig kwam hij dus over. "En als je deze set gebruikt dan denk je aan mij", dat vertelde hij regelmatig
Wie kan me helpen, mail me op [email protected] .

Bedankt

Pruim

Ongelezen bericht door Pruim » 04 mar 2008 15:30

Waar wil je hulp mee hebben dan?

Je hebt het tenslotte zelf gekocht.

yc

Ongelezen bericht door yc » 04 mar 2008 15:39

Wie kan me verder helpen, misschien kan iemand achterhalen bij wie het nummerbord hoort, zodat we weten wie die persoon is en waar hij woont. Ik zou graag met hem nog eens praten en kijken of hij dan nog net zo correct is! Dus als iemand de naam en woonplaats kan achterhalen die bij dit nr bord 49-rg-bp hoort, graag !
Mail me op [email protected]

Bedankt

yc

Ongelezen bericht door yc » 04 mar 2008 15:41

Hulp:
Iemand die kan achterhalen wie deze persoon is.
Heb het zeker zelf gekocht, te impulsief zeker!
Maar mocht iemand het adres kennen en de man dan hoor ik het graag.
Hij was in Tilburg, die misschien komt hij daar vandaan!

odo

Ongelezen bericht door odo » 07 mar 2008 20:56

Ik bedenk me ineens, volgens mij is de wet op Colportage op dit soort verkoop van toepassing. De koper moet de gelegenheid hebben om de koop binnen 8 dagen ongedaan te maken. Biedt de verkoper die gelegenheid niet dan is er een overtreding op grond van de colportagewet.

Plaats reactie