Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
sandra 0608

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door sandra 0608 » 04 jul 2008 13:45

Beste mensen in belg, nl en Frankrijk.

Wij (mijn vader) mogen ins bij u aansluiten.
Vandaag waren wij druk met werkzaamheden bezig in de tuin (Frankrijk)
Momenteel is het hier 35 graden. Opeens staat daar een man van achter in de 50 in een donkerblauwe degelijk auto. Met hetzelfde verhaal als ik hier lees, kwam van een beurs etc. zei dat hij in zwtserland woont en daardoor nu de laatste set wilde verkopen omdat hij anders invoerskosten moest betalen in zwits.

Mijn vader heeft zich laten bewerken door deze oudere man die ogenschijnlijk moeite had met de warmte hier.
Wij zijn de enige nlers hier dus alleen al dat doet mij vermoeden dat deze man ons in de gaten hield.Fransen zijn wat dat betreft niet zo happig.

Maargoed de man wilde even snel tussendoor ons de pannen set onder ogen brengen.Wij zijn ook net verhuisd en dat kun je van buiten zien omdat het huis nog niet af is.

Mijn vader werd enthousiast en is uiteindelijk 450 euro (opgelicht)?
Voor een pannenset en een bestekkoffer.

Al met al een leuke deal voor meneer -net v.d beurs-.
Ook nu reed meneer mee met mijn vader naar de bank etc.
Omdat mijn moeder nog zei nee we hoeven alleen maar pannen vermoed ik dat hij mijn vader toch nog heeft weten in te palmen om ook een bestek set te kopen, onderweg naarde bank.

Als ik zo verder lees mag ik blij zijn dat mijn vader niet zoals de 82-jarige man uit Belgie voor een paar duizend is gelicht.

Al met al vind ik het allemaal bijzonder dubieus met name de verkoopmethoden.

Mensen , ook (juist) in frankrijk dus PAST U VOORAL HEEL GOED OP DEZE ZOMER..
Laatst gewijzigd door sandra 0608 op 04 jul 2008 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sandra 0608

Ongelezen bericht door sandra 0608 » 04 jul 2008 19:14

ik denk dat de vent die wij hier in zuidfrankrijk tegen kwamen gewoon dezelfde is uit nederland maar hier op vakantie momenteel..

en ja wat let je om ook op je vakantie, je troep aan de man te brengen..

hij heeft bij mijn vader iig weer een 3 weekjes op de camping erbij kunnen bietsen.

pfff wat een figuren..

JohnW

Ongelezen bericht door JohnW » 07 jul 2008 22:52

Heb ook zo'n pannenset, 125 euro voor betaald. Na het lezen van dit topic denk ik toch wel een goede deal, maar wat een oplichters zitten er tussen!!
Ik vind de pannen in elk geval beter dan die dingen van Blokker welke soms na een half jaar al aan vervanging toe zijn, de knoppen zitten er nog op.
Ik vermoed dat de pannen uit China komen, ben ook benieuwd naar de ondernemers achter de website. Het lijkt erop dat ze de pannen via straat verkoop doen en de hoge prijs op de site alleen maar is om de mensen te doen geloven dat ze een koopje hebben.
Een slinkse verkoop tactiek als je het mij vraagt, en dan nog verkoop via telsell????
volgens mij is Berghaus alleen maar een handelaar en hebben ze niets aan ontwikkeling gedaan of zo.

femmie1402

Ongelezen bericht door femmie1402 » 10 jul 2008 10:34

Sjonge jonge jonge, wat een .... troep zeg, die pannen en messensets van Berghaus! had het kunnen weten natuurlijk, een mannetje aan de deur, met een glad pak en idem taalgebruik, die mij een pannenset aansmeerde! Ze komen altijd op het juiste moment lijkt het wel, de oude set is kringloopwaardig geworden, en wala, er staat een vertegenwoordiger voor de deur! Kassa!! Ik trap er dus in, een pannenset en een messenset, om het maar gelijk goed te doen. Heb 200,- euri betaald voor de hele zooi. Terwijl je aan het koken slaat, moet je haast een gasmasker op doen, en alle deuren en ramen openen, want de stank is niet te harden als de handgrepen van de pannen in de fik staan! Die vliegen gewoon in brand als je ze op het vuur zet, en nee, dan staat er niet een te klein pannetje op een te grote pit, gewoon een normale pan, op een normale pit, maar het is niet te voorkomen die stank! Daarnaast brand je ook nog eens steevast je klauwen aan die dingen (zelfs als ze al een half uur op tafel staan!) en ook met ovenhandschoenen aan, of met het gebruik van pannelappen, of zelfd met beiden! Dat ik erin getrapt ben, is mijn eigen schuld, maar de pannen zijn gewoon levensgevaarlijk. Scheelde wel dat ik het gisteren zo zat was dat ik ze na het eten met restjes en al in de kliko heb gepleurd, vaatwasser bleef mooi leeg, en scheelde opruimen! Berghaus.... wat een drama... :(

Ingrid, Brugge

Ongelezen bericht door Ingrid, Brugge » 08 aug 2008 12:26

Woensdagochtend 8.40 belt man aan op bedrijf in Brugge waar ik werk : +- 1.70m, mollig, zwart krullend achterovergekamd haar. Stelt zich voor als vertegenwoordiger van de firma van de koffiemachine, komt zogezegd voor nazicht. We wijzen hem het toestel in de keuken. Wanneer ik in keuken kom staat hij voor het toestel, doet deksel open en dicht... en ik zeg dat ik het pas ontkalkt heb. 'Ha, dan hoef ik niets meer te doen, ik hoef mijn materiaal niet uit de wagen tehalen om het open te maken. U hoeft niet te ontkalken, wij doen dat elk jaar'. Blijkt dat hij dus NIETS met de firma die ons koffietoestel levert te maken heeft... Terloops verhaal van net afgelopen beurs in Oostende, hij heeft de demonstratiepannen nog in koffer,.. Om kort te gaan : hij voert mij naar bankautomaat waar ik 500 EUR afhaal voor een pannenset die blijkbaar aan anderen aan een nog te dure prijs van 100 EUR verkocht werd. Klacht ingediend bij politie en bij Economie, dienst handelspraktijken, gemaild en via aangetekende brief gemeld aan bedrijf in Nl dat ik wens af te zien van mijn aankoop zoals voorzien in de Belgische wet. Tot nu toe geen reactie. Politie had al meldingen binnen. Dit gebeurde in Brugge, woensdagochtend 6 augustus 2008.

alex804

Ongelezen bericht door alex804 » 20 aug 2008 14:02

Vanmorgen ook een pannenset aangeschaft, vreselijk gelachen om zijn verkooppraatjes! Pannen zien er degelijk uit, moet er nog wel mee koken. Je weet natuurlijk dat er een luchtje aan zit, maar voor €100,- val je je toch geen buil? De deksels doe ik dus niet in de vaatwasser, en ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Ik ben benieuwd!!!
Hahahaha, wat een baan heeft die man.

alex804

Ongelezen bericht door alex804 » 20 aug 2008 14:14

Oh ja, was ik nog vergeten, kreeg netjes een visitekaartje van de man.

Simon Petlo
Firma Berghaus
06-43077544

Dus als je nog een setje wil?

Meurs Rik

Ongelezen bericht door Meurs Rik » 27 aug 2008 20:00

Beste gedupeerde,
Voor de 2de maal zou ik als eerlijke verkoper van Berghaus en Berghoff willen reageren.
Mensen die op straat iets kopen zijn al zeker fout bezig.
Wat betreft de aangegeven waarde van zogezegd 1500€ :
Je moet eerst alles eens goed lezen.

Wanneer men een set 20jaar in dienst heeft en men de uitgespaarde energie en vetten ed uitrekend en daat de waarde van om en bij de 400€ voor een goede set ( vb : hotelline) dan zal men zien dat men op een bedrag van om en bij de 1500€ uitkomen.
Het word tijd dat de mensen eerst alles eens lezen en nadenken alvorens iets te kopen, doe je dat niet ben je zelf in de fout gegaan.

Mochten er mensen zijn die vragen hebben of meer info willen mag je vrijblijvend contact met me nemen :
Meurs Rik
Burkel 78
3990 Peer B
0032498/78.66.05
[email protected]

Ik zal je graag voorzien van het nodige advies en of garantiehulp.

egrkingma

Ongelezen bericht door egrkingma » 29 aug 2008 18:34

hallo iedereen,

vorig jaar heb ik via een vertegenwoordiger van berghaus een messenset gekocht. (met koksmes, fileermes groentemes, enz..) ik heb er 45 euro voor betaald. omdat het laatste setje was wat de meneer had, hij bood het aan voor 125 euro was ook al aanbieding. maar door een beetje te pingelen heb ik er uiteindelijk niet veel voor betaald en ik ben ZEER tevreden. Ze roesten niet, gaan gwoon de vaatwasser in dus eigenlijk niks mis mee.

Door mijn werk kom ik bijna elke dag wel met vertegenwoordigers in aanraking en deze meneer kwam net zo over als de andere vertegenwoordigers waar wij zelf altijd onze spullen bestellen. ( vanuit de winkel)
Hij gaf mij zijn visite kaartje dus mocht ik nog vragen hebben kon ik bellen of mailen, ook kreeg ik een stempel op het garantiebewijs wat ik nog wel op moest sturen.
MAar tot nu toe geen problemen.

maar 125 euro betalen en dat was al een speciale aanbieding van de 345 euro af. en uiteindlijk 45 euro betalen tja........ maar ik vond het een koopje.

alex804

Ongelezen bericht door alex804 » 12 sep 2008 00:16

Kreeg ik deze week een bestelling van de ECI binnen, zat er een extra flyer bij met een een luxe pannenset!
En raad eens welk merk?
Berghaus!!!! Prijs: €169,- met gratis messenset.
Tja, meer als €100,- moet je dus echt niet betalen.
Ik kook er inmiddels een aantal weken mee en het bevalt uitstekend!

Ik ben zeer content met mijn aankoop.
Dus als ik Simon Petlo weer eens tegenkom, schud ik hem de hand!

jefke800

Ongelezen bericht door jefke800 » 24 sep 2008 18:55

wie heeft er nog zulke aankopen van kookpotten en messensetten gedaan en is ook bedrogen door jonge duitsers?
hieraan moet iets gedaan worden

Freebirds

Ongelezen bericht door Freebirds » 28 sep 2008 01:58

Hallo allemaal,

Natuurlijk kon ik de verleiding ook niet weerstaan en heb ook ik een pannenset aangeschaft. Prachtige pannen, maar niet van het merk berghaus, maar van het merk swissler royal. Ze zijn exact hetzelfde als de pannen uit de hotelserie van berghaus. Alles erop en eraan. Kan iemand mij zeggen hoe dit in elkaar zit. Ik snap er niks van. Heb op internet gekeken en deze pannen gezien onder de naam Swissler royal.
Er zitten geen toeters en bellen aan deze pannen. Het zijn vrij zware pannen met glazen deksel waar gaatjes in zitten. Wie helpt mij uit de droom?

AnitaR

Ongelezen bericht door AnitaR » 06 okt 2008 17:28

Goede middag allemaal. :D

In september 2007 kocht ik via de ECI een berghaus pannenset.
Veilige manier van kopen zou je zeggen. :lol:
I september 2008 neem ik contackt op met de ECI omdat de knoppen allemaal gescheurt zijn en er vocht inzit. :roll:
Na diverse telefoontje krijg ik eindelijk een nummer van de firma die de pannen geleverd heeft.
Echter blijkt het een FAX nummer te zijn :(
Ik neuzen op internet,daardoor kwam ik op deze site.
ik moet zeggen, even schrok ik best wel.
Ik dacht dat een bedrijf als ECI zich inlaat met zulke malefiede praktijken!!. :oops:
Echter als je verder leest en goed leest ,kom je er achter dat er meerdere zaken door elkaar heen lopen. :!:
De genen die het meest roepen/balen zijn de mensen die aan de deur of op een parkeer plaats een pannenset gekocht hebben. :x
Via dit forum heb ik echter een adres en telefoonnummer van de leverancier in soesterberg kunnen achterhalen. :)
Die heb ik gebeld en ik werd netjes te woord gestaan.
Zij vroegen mij om een knop op te sturen en te melden hoeveel ik er nodig had. :wink:
Ze beloofde deze knoppen op korte termijn naar mij te sturen. :P
Dus ik ga een knop sturen en ga geduldig afwachten.
Ik verwacht eerlijk gezegt weinig problemen. :lol:
Voor de mensen die er wat aan hebben hier nogmaals het adres etc van de firma Berghaus.

Amersfootsestraat 68c
Soesterberg.
0031/346353655.

MVG Anita

Angelenphoenix

Ongelezen bericht door Angelenphoenix » 08 okt 2008 14:31

Ik heb een berghaus set 72 delig bestekset gekocht hier in deventer via een bekende
waarvan ik me niet kan voorstellen dat hij me willens en wetens belazerd ( ik ken hem goed en heb zijn telefoonnummer ed )
wel heb ik een set waar merken opstaan zoals 1810 en een rond merkje wat het kroontje is van berghaus
heb ze nog niet gebruikt ivm een aanstaande verhuizing
ik heb er wel alle papieren bij inclusief een soort creditcard
heb er 100 euro voor betaald wat spotgoedkoop is natuurlijk voor zo een set dus voel het niet echt als een miskoop zou het echter wel erg vinden als mijn bekende me belazerd heeft met zijn praatje .......en ben dan ook zeker van plan dit te gaan uitzoeken
Laatst gewijzigd door Angelenphoenix op 08 okt 2008 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 » 08 okt 2008 15:49

Wat verwacht je nu van een 72 delige pannenset voor € 100,00
Laatst gewijzigd door Jan1 op 08 okt 2008 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Angelenphoenix

Ongelezen bericht door Angelenphoenix » 08 okt 2008 15:58

gaat me ook niet om de set en is zoals je leest geen pannenset maar een bestekkoffer met een 72 delige set .....zover we kunnen zien en merken is het een prima set ..........het gaat me meer om als ik belazerd ben door een kennis vind ik dit erger dan of de set slecht is ja of nee ......
ik heb hem gekocht met het verhaaltje dat hij niet in de winkel verkocht kon worden omdat er 1 soort lepeltje niet bij zat
en als dit een verzonnen verhaal is zal ik zeker bij mij kennis verhaal gaan halen

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 » 08 okt 2008 18:57

Dom dom van mij, ik vond het al vreemd zoveel delen in een pannenset.

odo

Ongelezen bericht door odo » 19 okt 2008 17:52

Een redelijke even grote bestekset van 18/10 staal met koffer kost in de winkel ongeveer 70 euro.

lies85

Ongelezen bericht door lies85 » 21 okt 2008 10:00

Gisteren dus ook bij ons een vertegenwoordigers langsgeweest.
'klein mannetje' een kitch-diamanten ring, kwam uit Amsterdam zei hij, met een classic line pannenset, hij was vertegenwoordiger van solingen, kwam van de beurs af en hadden nog een pannenset over.
Ik was nog pannen nodig, dus het kwam eigenlijk wel goed uit. Hij had een vlotte babbel, en eigenlijk ging het allemaal belachelijk snel. Even twijfelen en hoppa 100 euro van de prijs af. 100 euro voor een pannenset, klink super aantrekkelijk natuurlijk, zag er mooi uit, flink afgeprijsd, dus ja, nu zit ik met een pannenset. We gaan hem maar eens uitproberen, via verschillende forums bleken de reacties over de set toch redelijk positief. Dus wie weet.... valt het allemaal mee
Maar volgende keer bedenk ik me wel 3x voordat ik weer iets aan huis koop. Waar ik wel benieuwd naar ben... werken ze door heel Nederland, of bepaalde gebieden...? Iemand die hier iets van weet?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 » 06 nov 2008 21:34

wel toevallig he, altijd hebben ze maar 1 exemplaar of 1 set van iets over van een beurs.

Heb het kortgeleden ook meegemaakt, ook op een parkeerplaats. Zegt die halve zool, dat ie net van de Messe uit Keulen kwam, die die dag de laatste dag beleefde.

Toen ik hem antwoordde dat die beurs pas komende week zou opengaan, stoof meneer weg. Had ie dus geen antwoord op.

Plaats reactie